Pulsar RS200 Vites Takılması
-
03 Ağustos 2020, 20:31
#1
arkadaşlar merhaba. bugün motoru durduğum yerde bi anlık dalgınlıkla hafifçe yan yatırdım. koruma takozu var ama sonradan fark ettim ki vites pedalı 1. viteste takılı kalıyor. vites geçişinde bir sıkıntı yok. motor viteste takılı kalmıyor. yalnızca 1'e attığımda pedal yan tarafa takılı kalıyor ve hafifçe yukarı kaldırdığımda düzeliyor.
fotoğrafla gösterince daha anlaşılır olur;
bu şu anki hali;
bu da normalde olması gereken hali, ayağımla hafif yukarı itince böyle oluyor zaten yani düzeliyor:
bunu nasıl düzeltirim normalde büyük bir sorun değil dediğim gibi vites aksamında veya vites geçişinde bir sıkıntı yok ama kurtulmak için yenisini mi almam lazım yoksa vidalarla oynayınca düzelir mi?
Reklamlar
-
03 Ağustos 2020, 20:49
#2
Anahtar ile çekin yeter hocam.
-
03 Ağustos 2020, 21:30
#3
Biraz daha açar mısınız hocam tam olarak ne yapmam gerekiyor çok anlamıyorum bu işlerden.
-
03 Ağustos 2020, 21:37
#4
wincent adlı üyeden alıntı
Biraz daha açar mısınız hocam tam olarak ne yapmam gerekiyor çok anlamıyorum bu işlerden.
Kombine anahtarlar var. Kapalı ağız ingiliz anahtarı. Vites çubuğu uçundan geçirip kendinize çekeceksiniz. Böyle olmazsa araya herhangi sığacak bi demir ile yine kendinize çekerek düzeltebilirsiniz.
-
03 Ağustos 2020, 21:56
#5
Hocam bu parça fazla dışarı çıkmış gibi.
Gevşetin biraz ileri alırsanız sorununuz hallolacaktır (Geri: Kamerayla baktığınız yer. İleri : motor tarafı)
Bu arada döküm malzemeyi bükmeye çalışmayın elinizde kalırsa sıkıntı yaşarsınız. Eğer yamulduysa ısıtarak bükün. daha rahat bükersiniz.
[IMG][/IMG]
-
03 Ağustos 2020, 22:30
#6
fb__ömer adlı üyeden alıntı
Kombine anahtarlar var. Kapalı ağız ingiliz anahtarı. Vites çubuğu uçundan geçirip kendinize çekeceksiniz. Böyle olmazsa araya herhangi sığacak bi demir ile yine kendinize çekerek düzeltebilirsiniz.
Neyi ne tarafa doğru çekeceğimi anlamadım tam.
Burayı okla işaretlediğim tarafa doğru mu çekeceğim? Kusura bakmayın uğraştırıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------
Seramik adlı üyeden alıntı
Hocam bu parça fazla dışarı çıkmış gibi.
Gevşetin biraz ileri alırsanız sorununuz hallolacaktır (Geri: Kamerayla baktığınız yer. İleri : motor tarafı)
Bu arada döküm malzemeyi bükmeye çalışmayın elinizde kalırsa sıkıntı yaşarsınız. Eğer yamulduysa ısıtarak bükün. daha rahat bükersiniz.
http://<a href="https://hizliresim.c...zx.jpg</a></a>
Tornavidayla gevşetip ileri itip geri sıkılayacak mıyım
-
03 Ağustos 2020, 22:40
#7
wincent adlı üyeden alıntı
Neyi ne tarafa doğru çekeceğimi anlamadım tam.
https://i.hizliresim.com/MmIdXS.jpg
Burayı okla işaretlediğim tarafa doğru mu çekeceğim? Kusura bakmayın uğraştırıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------
Tornavidayla gevşetip ileri itip geri sıkılayacak mıyım
Anahtarla gevşetin. İleri doğru yani egzoz motor tarafına doğru payı varsa itin ve geri sıkın.
Eğer pay yoksa mecburen yamulan malzemeyi geri düzeltmelisiniz. Önceki tavsiyemi tekrarlamak isterim. Vites ayaklığını sökün ve plastiğini çıkartın. Isıtarak tekrar eski haline getirirseniz daha sağlıklı olur. Soğuk iken bükerseniz kırılma tehlikesi oluşur.
-
03 Ağustos 2020, 22:53
#8
Yamulduysa çok dandik bir şeymiş bu ya. Hafifçe durduğum yerde düşürdüm. Yarın ilk işim pay olup olmadığını kontrol edicem. Bir de üstteki abinin demek istediğini anlarsam onu denicem en son büküldüyse eğer de yenisini alabilirim zaten 50 lira yazıyor internette.
Bu şekilde sürmek vites aksamına zarar vermez değil mi? Çünkü dediğim gibi hafifçe kaldırınca düzeliyor. Para bulana kadar Bu şekilde sürersem bi sıkıntı olmaz herhalde.
-
03 Ağustos 2020, 22:59
#9
wincent adlı üyeden alıntı
Yamulduysa çok dandik bir şeymiş bu ya. Hafifçe durduğum yerde düşürdüm. Yarın ilk işim pay olup olmadığını kontrol edicem. Bir de üstteki abinin demek istediğini anlarsam onu denicem en son büküldüyse eğer de yenisini alabilirim zaten 50 lira yazıyor internette.
Yukarıdaki Arkadaş da aynısını diyor sadece motorun üzerinde anahtar yardımı ile kendinize doğru çektirin diyor.
Orijinal parçanın fiyatı oysa hiç uğraşmayın alın takın.
Aynısı bir Arkadaşımızın başına gelmişti düzelttirdikten sonra sürüş esnasında kırılmıştı pek iyi bir durum değil. Riske girmeye değmez.
-
03 Ağustos 2020, 23:43
#10
Seramik adlı üyeden alıntı
Yukarıdaki Arkadaş da aynısını diyor sadece motorun üzerinde anahtar yardımı ile kendinize doğru çektirin diyor.
Orijinal parçanın fiyatı oysa hiç uğraşmayın alın takın.
Aynısı bir Arkadaşımızın başına gelmişti düzelttirdikten sonra sürüş esnasında kırılmıştı pek iyi bir durum değil. Riske girmeye değmez.
O kendine çek diyor siz ileri it diyorsunuz :/ benim kafam basmadı bu olaya.
-
03 Ağustos 2020, 23:48
#11
wincent adlı üyeden alıntı
O kendine çek diyor siz ileri it diyorsunuz :/ benim kafam basmadı bu olaya.
Hocam yukarıda yüklediğim resimde kırmızı ile daire içine aldığım parçadan bahsediyorum birinci olarak. Eğer bu olmaz ise;
Daha sonra @fb__ömer Arkadaşın ve bizim dediğimiz pedalı düzeltme konusunu söylüyoruz. Bildiğinizi düzeltme yani bu kadar.
-
03 Ağustos 2020, 23:55
#12
Tamam şimdi anladım. Bana o kısım çekilerek düzelecek gibi gelmediği için sıkışan bir parçayı kurtarma olarak anladım ilk başta o yüzden.
Sağolun eyvallah.
Yarın sonuçtan haberdar ederim
-
04 Ağustos 2020, 00:20
#13
Hocam merhaba. Konuyla alakasız kaçacak ama ben de rs200 almayı planlıyorum gelecek bir yıl içinde. Önerir misiniz?
-
04 Ağustos 2020, 23:04
#14
Hallettim yakından bakınca fark ettim ki demir bükülmüş anahtarla biraz çekince düzeldi sağolun tekrardan.
eeeemmreee adlı üyeden alıntı
Hocam merhaba. Konuyla alakasız kaçacak ama ben de rs200 almayı planlıyorum gelecek bir yıl içinde. Önerir misiniz?
Yeni başlamışsan benim gibi güzel ama ilerisi isin kesmez diyorlar. Kronik bir sorununu daha yaşamadım. Abs büyük avantaj yeni başlayanlar için.
-
04 Ağustos 2020, 23:09
#15
eeeemmreee adlı üyeden alıntı
Hocam merhaba. Konuyla alakasız kaçacak ama ben de rs200 almayı planlıyorum gelecek bir yıl içinde. Önerir misiniz?
Bak adam vites kolunu kırmış sıfırı 50 lira ne güzel :D Kırıp dökünce böyle ucuza halletmek için bajaj alın mutlu kalın
-
04 Ağustos 2020, 23:24
#16
wincent adlı üyeden alıntı
Hallettim yakından bakınca fark ettim ki demir bükülmüş anahtarla biraz çekince düzeldi sağolun tekrardan.
Yeni başlamışsan benim gibi güzel ama ilerisi isin kesmez diyorlar. Kronik bir sorununu daha yaşamadım. Abs büyük avantaj yeni başlayanlar için.
Evet yeni başladım ve ilk motorum olacak inşallah.
-
05 Ağustos 2020, 08:31
#17
wincent adlı üyeden alıntı
Yamulduysa çok dandik bir şeymiş bu ya. ....
O dandik dediğiniz şeyin kırılMAması, sadece yamulmasından dolayı yeni parçaya para vermeden düzeltebildiniz ve yolunuza devam ettiniz. Aynı olayı Bajaj'ın daha kalitelisi olarak görülen ve "Dandik olMayan" KTM Duke 200/250'lerde falan yaşasaydınız 300-350tl gibi bir paradan olmuştunuz, zira "dandik olmayan" KTM'lerde o parça döküm oluyor ve çat diye kırılıyor.
Fikriniz değişir mi bilmem ama bajaj'ın parça konusunda bir çok markaya göre maddi bakımdan daha kullanıcı dostu olduğunu düşünüyorum ben.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)