Karbüratör Hava Girişinin İçinde Olan Delikten Benzini Hafifce Akıtıyor
-
Merhabalar, öncelikle sorunu her yerde araştırdığımı belirtmeliyim. Güzel bir cevaba ulaşamadım. Motoru yeni topladım, karbüratör sıfır ve fabrikadan geldi kapalı paketinde. Ustama sorduğumda karbüratör ya buna uygun değil yada bozuk dedi. Sorun fotoğrafta kırmızı daire içine aldığım iki delikten benzin akıtması ancak bunu sürerken değil de stop ettikten sonra yapıyor özellikle motor sıcakken oradan akma seviyesinde değil damlatma tarzında oluşuyor baloncuk şeklinde çıkabiliyor benzin. İki delikten de çıkıyor mu diye soracak olursanız genelde bir tanesinde çıkıyor. Düşündüğüm kadarıyla içeride benzin bir şekilde sıkışıyor ve o delikten itiliyor. Sorun nedir? Karbüratör değiştirmek hiç istemiyorum zaten yeni aldım.
Not: İşaretli fotoğrafı yükleyemedim. Nasıl bilgisayardan fotoğraf yükleyebilirim açıklarsanız hemen güncelleyeceğim.
Not 2: Motor Kuba Black Cat, yeniden toplama sebebim yanması, Youtube'da videosu mevcut. Önceden böyle bir sorun varmıydı derseniz eğer yanma sebebinin bu olduğunu düşünüyorum videodan izlediğim kadarıyla motorda ilk alev hava filtresinde görünüyor.
İyi forumlar!
Reklamlar
-
https://www.youtube.com/watch?v=FOqV65SeB98&
https://www.youtube.com/watch?v=eTBC...&index=23&t=0s
Sök temizle geri tak bak bakalım akıtacak mı, baktın akıtmıyor devam yine akıtırsa bozuk bir parça vardır içinde. Komple karbüratörü değiştirmen gerekmez, genelde "carburetor rebuild kit"'ler oluyor aliexpresste karbüratörün markasını öğren araştır internetten ona göre rebuild kit al onları değiştir. Kitin içinde jetler diyaframlar vs oluyor çok pahalı değil 100 tl falan.
Ayrıca o usta nasıl açmadan bakmadan bozuk demiş ? Neresi bozukmuş hangi parçası bozukmuş veya uygun değilse uygunu hangisiymiş bu ustaların alayına uyuzum bakmadan nasıl söyleyebiliyor al aç kendin yap bozulursa da elinde kalsın usta eline düşmektense ben öyle yapıyorum. Az ingilizcen varsa internette araştır " how can i rebuild my carburetor" diye bin bir türlü kaynak var. Karbüratör çok basit bir sistem elin anahtar tutuyorsa halledersin.
https://www.youtube.com/watch?v=vP05kGzsDuc
Bak bu herifte uğraşmış karbüratör ile abicim internet cennet cennet, her türlü kaynak var en kötü indir servis manuelini en küçük vidaya kadar nasıl takacağını anlatıyor.
-
Cevabınız için teşekkürler. Karbüratörü söküp temizledim hiç sorun göremedim zaten. Bunuda konuya not ekleyerek güncelleyeyim.
Oradaki deliklerin ne amacı olduğunu biliyor musun? Sorunu bulmaktan önce o delikler ne iş yapar onu öğrenmek istiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
Ayrıca ustayı tanırım ezbere iş yapmaz genelde. Bunada aynı şekilde baktı denedi düşündü, son kararı oradan benzin gelmemeli dedi normalde yüksek ihtimal bozuktur diye ekledi. Ben sıfır ve kendi karbüratörü olduğunu söyleyince ilginç dedi. Kesin bir cevap alamadığım içinde buradan yardım almak istedim hocam. Karbüratör temiz, bir problem göremedim zaten sıfır. Herşeyden önce o delikler ne iş yapar onu çok merak ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------
Şunuda ekliyeyim karbüratörün şamandırası sağlam tahliyeden benzin akıtmıyor. Hatta bu anlattığım sorunda motor soğuduktan sonra kesiliyor. Attığın videoları çoktan izledim zaten hocam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------
Güncel. Yok mu yardımcı olabilecek?
-
Yanyana ufak girişlerden bahsediyorsan, onlar hava girişleri biri anajete diğeri pilot jete hava verir. Oralardan benzin geliyorsa şamandıra da sıkıntı vardır.
Motosiklet çalışıyorken sıkıntı olmaz çünkü sürekli yakıt tüketimi mevcut, motor durduktan sonra yakıt taşması varsa şamandıra problemi vardır.
-
Çok teşekkür ederim. Şimdi birazda olsa kavramaya başladım. O zaman benim ilk işim şamandırayı bir kez daha kontrol etmek olmalı sanırım. Şamandıra sorunu nasıl çözebilirim veya kesin olarak şamandıradan olacağını nasıl anlayabilirim? Şamandıradan olsaydı tahliyeden benzin akıtmaz mıydı?
-
şamadıra tam havaya kalkıp benzin gelinin durduramıyor ve normal olarak benzin taşıyor...
şamdırayı biraz kurcalarsanız aşağı yada yukarı ayarını yapabilirsiniz...
en basit elinizle şamdırayı hafif kaldırıp, benzin girişine üfleyin.. hava geçmemeli...
ayrıca şamandıra kalktığında benzin yolunu kapatan bir meme var...oraya depodan gelen bir parça sıkışmış olabilir...
2-3 defa başıma geldi... ustanın bozuk demesi de ayıp olmuş valla.. 5 dakikalık kontrol ile halledilecek iştir bu...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------
pazienza adlı üyeden alıntı
https://www.youtube.com/watch?v=FOqV65SeB98&
https://www.youtube.com/watch?v=eTBC...&index=23&t=0s
Sök temizle geri tak bak bakalım akıtacak mı, baktın akıtmıyor devam yine akıtırsa bozuk bir parça vardır içinde. Komple karbüratörü değiştirmen gerekmez, genelde "carburetor rebuild kit"'ler oluyor aliexpresste karbüratörün markasını öğren araştır internetten ona göre rebuild kit al onları değiştir. Kitin içinde jetler diyaframlar vs oluyor çok pahalı değil 100 tl falan.
Ayrıca o usta nasıl açmadan bakmadan bozuk demiş ? Neresi bozukmuş hangi parçası bozukmuş veya uygun değilse uygunu hangisiymiş bu ustaların alayına uyuzum bakmadan nasıl söyleyebiliyor al aç kendin yap bozulursa da elinde kalsın usta eline düşmektense ben öyle yapıyorum. Az ingilizcen varsa internette araştır " how can i rebuild my carburetor" diye bin bir türlü kaynak var. Karbüratör çok basit bir sistem elin anahtar tutuyorsa halledersin.
https://www.youtube.com/watch?v=vP05kGzsDuc
Bak bu herifte uğraşmış karbüratör ile abicim internet cennet cennet, her türlü kaynak var en kötü indir servis manuelini en küçük vidaya kadar nasıl takacağını anlatıyor.
abicim karbüratörün kendisi 100 tl... Türkiyenin her tarafında da satılıyor... ne gerek var yurt dısından 100 tl lik kit almaya...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------
ille de karbüratör değiştireceğim derseniz de... cg 150 yada cg 200 karbüratörleri deneyin...
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
-
VTAkbay adlı üyeden alıntı
Çok teşekkür ederim. Şimdi birazda olsa kavramaya başladım. O zaman benim ilk işim şamandırayı bir kez daha kontrol etmek olmalı sanırım. Şamandıra sorunu nasıl çözebilirim veya kesin olarak şamandıradan olacağını nasıl anlayabilirim? Şamandıradan olsaydı tahliyeden benzin akıtmaz mıydı?
Şamandıra kesiyordur ama yukarda kesiyordur, yukarıda kestiği için kod farkıyla en yakın girişten taşkan yapıyordur. Çalışırken taşma olmaz çünkü oradan hava akımı geçerek benzini silindir tarafına püskürtür bu nedenle yakıt ileri yönde gider, motor durduğunda ise hava akımı olmadığı için şamandıra sebebiyle geri gelir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler