Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosikletim kitledi cbr 250 2012

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Öncelikle selamlar,
    Sıkıcı bir süreç beni bekliyor biliyorum, ustalarımın fikrine ihtiyacım var.

    Akşam kampa gittim, çadırımı kurdum ve motosikletimi parkettim, yanımda acemi bir motorcu vardı ama artçım olarak, 200 mt kadar kullanmasına izin verdim akşam üzeri,
    Gidip geldi, park ettiği yere dikkat etmemiş, bende kontrol etmedim ve motorum yana düştü. Aynam kırıldı birde ufak tefek çizik oldu, dayak yesem bukadar üzülmezdim doğrusu.
    Hiç çalıştırmadım bidaha, yola çıkana kadar.

    Bügün dönüşe geçtiğimde, sürüş halindeyken birden gaz yememe ve boğulma gibi yığıldı, aklıma ilk gelen krank oldu tabi ama şunu belirteyim, aldığım günden beri 120 km/h geçmedim ve çok titiz kullanırım.

    Bu durumu ustama soracaktım, telefona Cvp vermedi SMS yazınız diye SMS attı, normalde böyle yapmaz, yardımcı olan biriydi, sonrasında motorumun kitlediğini yazdım,
    Marş almazsa kitlemiştir yazdı, marşa basayımmı diye sordum, SEN BİLİRSİN yazdıyala, bidaha bişey yazmadım ki zaten tamiri ona yaptırmayacağım,
    Bunu ayrıca belirttim ki ustalarımın halini görelim diye, neyse fazla uzattım.

    Soruma geçeyim,

    Motor krank mı kırdı, kitledi mi?

    Yada başka bişey olabilir mi?

    Marşa basınca gıyk ediyor ama marşı uzun basmadım.

    Bunun yana yatmasıyla bir alakası olabilir mi?

    Kapalı kutu ama tahmini fiyatı nasıl belirlenecek,
    Kimseye güvenmiyorum usta olarak, servise mi yaptırmalı?

    Son olarak, çalıştığım yerden çıkışımı alıcam önümüzdeki hafta, motorumu değiştirmeyi düşünüyordum ve durum yazdığım gibi oldu, şimdi yaptırıp ta mı satmak lazım yoksa bu şekilde alan olur mu?

    Teşekkür ederim şimdiden, Kazasız sürüşler.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Boldpilot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    rx3i evo-duke200-duke390-Mt07-Vfr800-mt25-xmax400
    Bu şekilde ancak motosiklet ustaları alır, yarım yamalak yapar garibanın birine geçirir. Satıp ne alacaktın bilmem ama yerinde olsam yetkili serviste gereken herşeyi yaptırır 1 sezon daha binerdim.

    Tabi daha tam olarak ne olduğu bile belli değil, çok çok güvendiğin bi ustan yoksa yine yetkili servise git. En azından sorunun ne olduğunu adam akıllı öğrenirsin.

    Geçmiş olsun.

    Bu arada tahminin gibi motor bloğuyla ilgili bi sıkıntı varsa 1500tl gözden çıkarılmalı. Artısı olur eksiği olmaz.

  3. #3

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    Yola çıkıp giden hiçbir araçta krank kırılmaz,krank ancak uzun süre, limit zorlama,ve yağsızlıktan dolayı,yağ devir daiminin kesilmesi sonucu fazla ısınarak kırılma olabilir, motorun çakışmama sebeplerine gelirsek, düşme sonucu, akü kutupbaşı gevşemesi,ateşleme tertibatındaki akla gelmeyen olumsuzluk,gevşeyen veya oksitlenen elektrik devrelereindeki olumsuzluklar, düşük seviyede benzinle sürüş esnasında karbiratöre pislik girmesi vs,krank öyle çat diye kırılmaz ancak motorunuz servis işçiliğine güvenebliceğiniz orta kalitede bir usta dahi olayı hemen çözebilir, geçmiş olsun pek fazla tasalanmayın, selamlar.

  4. #4
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM EXC450 sm-enduro
    Frlaket tellalı gibisin. Motor kitledi ne?

  5. #5
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu şekilde ancak motosiklet ustaları alır, yarım yamalak yapar garibanın birine geçirir. Satıp ne alacaktın bilmem ama yerinde olsam yetkili serviste gereken herşeyi yaptırır 1 sezon daha binerdim.

    Tabi daha tam olarak ne olduğu bile belli değil, çok çok güvendiğin bi ustan yoksa yine yetkili servise git. En azından sorunun ne olduğunu adam akıllı öğrenirsin.

    Geçmiş olsun.

    Bu arada tahminin gibi motor bloğuyla ilgili bi sıkıntı varsa 1500tl gözden çıkarılmalı. Artısı olur eksiği olmaz.
    Alıntı navarin11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yola çıkıp giden hiçbir araçta krank kırılmaz,krank ancak uzun süre, limit zorlama,ve yağsızlıktan dolayı,yağ devir daiminin kesilmesi sonucu fazla ısınarak kırılma olabilir, motorun çakışmama sebeplerine gelirsek, düşme sonucu, akü kutupbaşı gevşemesi,ateşleme tertibatındaki akla gelmeyen olumsuzluk,gevşeyen veya oksitlenen elektrik devrelereindeki olumsuzluklar, düşük seviyede benzinle sürüş esnasında karbiratöre pislik girmesi vs,krank öyle çat diye kırılmaz ancak motorunuz servis işçiliğine güvenebliceğiniz orta kalitede bir usta dahi olayı hemen çözebilir, geçmiş olsun pek fazla tasalanmayın, selamlar.
    Ayrı ayrı teşekkür ederim cplarınızı dikkate alacağım.
    Çorlu 'da Honda servisi var yarın arayıp randevu alabilirsem alacağım.

    Normal şartlarda uzun bayır çıkışlarında, devir yavaş yavaş düştüğünde çıt çıt ses geliyordu, sanırsam sübap sesi. Akşam sabah çalıştırdığımda rölanti de bu sesi yapıyordu, farkettim ama bakımda sorar, gerekirse sübap ayarı yaptırırım diye düşünmüştim.

    Yağını suyunu sürekli kontrol ederim, üstelik üst limitlere çıkmadım hiç, yağını da 3bini geçirmedim, erken değiştiği var.

    Her yağ bakımında filtre de değişti 17 bin kmdir.

  6. #6
    Boldpilot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    rx3i evo-duke200-duke390-Mt07-Vfr800-mt25-xmax400
    ayarsız kalmışsa sübap kesmişde olabilir, piston ve gömleğe zarar vermemişse daha ucuza maal olabilir. Tabi bunları olası basit arızaları test ettiğini var sayarak yazıyoruz, navarin11 in yazdığı gibi daha basit bi arızadır belki.

  7. #7
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayarsız kalmışsa sübap kesmişde olabilir, piston ve gömleğe zarar vermemişse daha ucuza maal olabilir. Tabi bunları olası basit arızaları test ettiğini var sayarak yazıyoruz, navarin11 in yazdığı gibi daha basit bi arızadır belki.
    Umarım öyledir,
    Herşeyi orjinaldi,
    Salağın biri devirdi, ayna gitti çizikler oldu, zor bela çekici çağırdım, ne İnternet çekiyor ne hat çekiyor kaldığım yerde, birde çekici taşırken devirdi.
    Hangisine üzüleceğimi şaşırdım.

    İnsanların zar zor emeğiyle aldığı herhangi bişey bu kadar değersiz mi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Geçmiş olsun. Nazarlık de geç. Cana geleceğine mala gelsin fakat mallara gelmesin

  9. #9
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Nazarlık de geç. Cana geleceğine mala gelsin fakat mallara gelmesin
    Teşekkür ederim.

    Maddi hasardan çok, salakça yapılan insan hatalarına moralim bozuldu.

    Yol yardımı aradığımda,
    -abi motosiklet taşıyacaz ona göre gel dedim.
    Çekicinin dediği,
    -kardeşim yıllardır bu işi yapıyorum, merak etme.
    -abi motor yamuk durdu kayar bu, yağ var zeminde, diyorum.
    -sen bana güven kardeşim, hiç sorun olmayacak, ilk defa motor bağlamıyorum.

    -bağladığın yer uygun değil diyorum.
    -korkma kardeşim ben hep böyle bağlıyorum diyor.

    Sonra yola çıkıyoruz 2 km gitmeden aaa motor düştü diyor.

    İçim cız ediyor ama elden bişey gelmiyor, sistem yanlış, insanların egosundan geçilmiyor, hep ben bilirim ben yaparım çılgınlığıyla gidiyor.

    20 km için 200 tl istemeyide biliyorlar.

    Benim moralim nasıl düzelecek 20 bin verseler gene olmayacak, ben bunları yaşadım ve çok üzüldüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:47 ----------

    En yakın Honda servisini aradım, hasar tespiti yapılacak 464 tl + KDV
    Motor açılacak eğer ben kabul edersem, açılmadan nasıl tespit yapılır bilmiyorum.

    Tespitten sonra yapılmasını kabul etmezsem motor toplanmadan geri verilecekmiş.

    Nasıl yapmam gerekir, fikir verir misiniz?

  10. #10
    kovboy03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    AFYON
    Motosikleti
    Minsk125 Tiger250 MCT250 Süperlight150 YBR
    Bence servis yerine iyi bir ustaya götürün 474 TL neymiş yahu hasar tesbiti dedikleri. O paraya komple motor işçiliği verir yaptırırsın.

  11. #11
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBR 250R
    Arıza tespit sonrası toplamadan vermek nedir yahu. Saçmalıkmış. Motor kilitleme olması için yağsız kalması gerek diye biliyorum ben de dediğiniz gibi bir zorlamak olmadıysa. Yağ seviyesini filan kontrol ettiniz mi ? Belki de blokla alakası yoktur. Elektronik olarak olabilir mi böyle bir şey bilmiyorum ama mesela sigorta gitmiş olsa ya da sensörlerden biri bozulmuş olsa filan böyle bir şeye sebep olabilir mi diye bakmak lazım bence.

  12. #12
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Alıntı kovboy03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence servis yerine iyi bir ustaya götürün 474 TL neymiş yahu hasar tesbiti dedikleri. O paraya komple motor işçiliği verir yaptırırsın.
    Alıntı mfBulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arıza tespit sonrası toplamadan vermek nedir yahu. Saçmalıkmış. Motor kilitleme olması için yağsız kalması gerek diye biliyorum ben de dediğiniz gibi bir zorlamak olmadıysa. Yağ seviyesini filan kontrol ettiniz mi ? Belki de blokla alakası yoktur. Elektronik olarak olabilir mi böyle bir şey bilmiyorum ama mesela sigorta gitmiş olsa ya da sensörlerden biri bozulmuş olsa filan böyle bir şeye sebep olabilir mi diye bakmak lazım bence.
    Hocam bir arkadaşımın tavsiyesi ile usta buldum, oraya götüreceğim.
    Ustanın tespitini yazarım.

    Stop ettiğinde ilk baktığım yer, yağ göstergesi oldu ve normal seviyedeydi.
    Sonra biraz soğumasını bekleyip, bir sefer marşa bastım, gıyk etti kaldı.

    Vitesler geçiyor, gösterge çalışıyor, far, sinyal yanıyor.

    Durduğu yere de baktım herhangi bir yağ damlası da yok.

    Servisin dediği hiç içime sinmedi yani kabul etmezsem ben o motoru parça parça nasıl alacağım oradan.

    Motorum Keşan'da, ben Tekirdağ 'dayım,
    Akşam gidip alacağım ama doblo nun arkasına girecek mi endişeliyim, hayırlısı bakalım.

  13. #13
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Güzelce bir mağdur olmuşsunuz şanssızlık silsilesi geçmeyecek olsa da çok geçmiş olsun bu ülkede kendi işini kendin halledeceksin kimse senin malına senin davrandığın gibi narin davranmiyor her yerde her alanda bu böyle

  14. #14
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzelce bir mağdur olmuşsunuz şanssızlık silsilesi geçmeyecek olsa da çok geçmiş olsun bu ülkede kendi işini kendin halledeceksin kimse senin malına senin davrandığın gibi narin davranmiyor her yerde her alanda bu böyle
    Hocam teşekkür ederim, maalesef dediğiniz gibi düşünüyorum ama herkesin imkanları aynı değil, olmayınca olmuyor.

  15. #15
    PHAETONW12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2005
    Şehir
    izmir/tire
    Motoru takabiliyorsan 5 ya da 6.vitese tak,birinden yardım iste,yana doğru sehpanın üstüne yatırıp arka tekeri elinle öne doğru çevirmeye çalış,dönüyorsa motor kitlememiştir

  16. #16
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Benzin pompası, elektrik arızası veya karbüratöre pislik kaçması vb. daha olası. Motoru açtırmadan bunlar gibi basit birşey olmadığından emin olun. Arkadaşınız tek başına motoru sürerken de bir şey yapmış ve söylemiyor olabilir

  17. #17
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero-Jawa 638-ZS200GY
    Komik Ama Kill Switchi kontrol ettin mi?
    Ha bide yan ayaklık müşürünü de kontrol et.

  18. #18
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Alıntı PHAETONW12 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru takabiliyorsan 5 ya da 6.vitese tak,birinden yardım iste,yana doğru sehpanın üstüne yatırıp arka tekeri elinle öne doğru çevirmeye çalış,dönüyorsa motor kitlememiştir
    Hocam akşama almaya gideceğim, bunu deneyebilirim ama vitesteyken teker dönmüyor zaten.

    Alıntı _alp_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin pompası, elektrik arızası veya karbüratöre pislik kaçması vb. daha olası. Motoru açtırmadan bunlar gibi basit birşey olmadığından emin olun. Arkadaşınız tek başına motoru sürerken de bir şey yapmış ve söylemiyor olabilir
    Motoru kullanan kişinin birşey yaptığını sanmıyorum, olan oldu, yapmış olsada herhangi bir yaptırım uygulayamam, gerekli şeyleri söyledim zaten.

    Diğer dediklerinizi dikkate alacağım, teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------

    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Komik Ama Kill Switchi kontrol ettin mi?
    Ha bide yan ayaklık müşürünü de kontrol et.
    Swich açık durumda, kapalı olduğunda hiç marş yapmıyor, şimdi ise bir defa marşa bastım, gıyk yaptı kaldı.
    Ayaklık müşüründe sorun olsa yine marş basmaz diye biliyorum.

    İçerde bişeyler sıkışmış gibi geliyor bana ama hiç mekanik ses gelmedi stop ettiğinde,sadece sübap sesi dikkatimi çekmişti, onuda bu haftasonu sevgili ustama soracaktım.

  19. #19
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Ben anlamadım krank niye kırılsın ki ?
    Düştüğünde elektronik bir parçanın soketi çıkmış olabilir, akün zayıf olduğundan marş motorunu sağlıklı döndürmüyor olabilir, olabilir de olabilir, niye motoru çöpe attın ki hemen ?

  20. #20
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben anlamadım krank niye kırılsın ki ?
    Düştüğünde elektronik bir parçanın soketi çıkmış olabilir, akün zayıf olduğundan marş motorunu sağlıklı döndürmüyor olabilir, olabilir de olabilir, niye motoru çöpe attın ki hemen ?
    Hocam yanlış bişey yazdıysam affola, çöpe atmadım, ustaya götüreceğim ve yaptıracağım sorun ne olursa olsun.

    Sevgili ustam, marş basmazsa kitlemiştir diye mesaj attı, birde bu motorlarda krank muhabbeti dönüyor ya ondan öyle bir düşünceye kapıldım.

    Sorun neyse halledilince yine yazacağım.

    Ayrıca, düştükten sonra çalıştı, yaklaşık 10 km kadar bir yol gittim, sürüş esnasında birden yığıldı ve stop etti.

    Ufak bir sorundur belki, bende büyütmüş olabilirim.


    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)