motorum devirdaim kaçırdığı için yağ ve su karışmış bulunmakta motorun içini nasıl en iyi şekilde temizleyebilirim yeni koyacağım yağı kesinlikle bozmaması gerek motor içi temizleyici aldım mazotla çalıştırmayı düşünüyorum önerisi olan ?
motorum devirdaim kaçırdığı için yağ ve su karışmış bulunmakta motorun içini nasıl en iyi şekilde temizleyebilirim yeni koyacağım yağı kesinlikle bozmaması gerek motor içi temizleyici aldım mazotla çalıştırmayı düşünüyorum önerisi olan ?
Su ve yağ karışma sorununu çözdüğünüzü var sayarsak. Piyasada Carbon clean diye bir ürün var.
Yağ değişiminden önce motor sıcak iken yağa ekliyorsunuz ve yarım saat kadar motoru rölantide çalıştırıyorsunuz. Sonra yağı boşaltıp yeni yağı koyuyorsunuz. Yorumlarda gördüğüm kadarıyla memnun olmayan pek yok. amacı motordaki artıkları ve yağ kanallarını temizlemek.
motorun nedir, yağ filtresi varmı belirtmemişsin. motorun içine mazot veya başka katkı katma, otomobil için olan ucuz yollu bir yağ alıp koy ve çalıştır sonra boşaltıp normal yağını koy gitsin. yada önce periyodik bakımda değişmiş olan normal bir çıkma yağ bulup önce onunla çalıştır, sonra ucuz yağla çalıştırıp durula, en sonda normal temiz yeni yağını koy.
valla temizlemişliğim var, öncesinde kullanılmış yağ ile işlem gerçekleşirse daha iyi sonuç alınır. ayrıca su kaçağı hallolduktan sonra sorun yok. yağa su bulaşması sorun değil,kolay temizleniyor. su sistemine yağ karışınca şenlik orda başlıyo asıl. radyatöründen, hortumlarından, su cekeltlerinden yağı temizlemek sorun oluyo.
motor yağına katkı katıp temizleme işini eski çalıştığım firmalarda kullandık , çokta bi numaraları yok. yağa su karıştığı zaman yukarıda yazdığım işlemleri yapıp sorunu gideriyoruz. tabi karar arkadaşın, kendisi bilir.
Hocam amacım polemik yapmak değil ama yaptığınız temizlik işi temizlik olmuyor. Biliyorsunuz yağ ile su birbirine karışmaz. bu sebeple de sonuç değişmez. Uzun vadede sorun yaratır yüksek devir güçlü motorlarda büyük arızalara kadar gider.(motorda kalem ucu kadar bir nokta yağsız kalıp oradan talaş kaldırması motor arızasına yeterli bir sebep)
Neyse Yağ katkısı (hepsi değil) carbon clean veya çözücü esaslı olanlar (Yağla karıştırılmış mazot veya benzin de olur) atıklar ve su ile birleşip bütünleşip boşaltımda hep birlikte atılırlar. Yağda ise bu olmaz.
Bunu nasıl anlarsınız; yağınızı laboratuvara götürürsünüz ve analiz yaptırırsınız. diğer türlü zaten motor içinde su kaldığını anlamanız mümkün olmaz.
Yagi mi suya basti? Suyu mu yaga?
Yuksek ihtimal suya yag basmistir. Bir kac kez radyatöru antifirizli suyla devirdaim ederseniz sorun kalmaz
Sevgili kardeşim,
Maalesef o söylediğiniz kadar basit değil. Çalışan motor içerisindeki su yağ ile homojenize oluyor ve yağın beyazımsı bir renk almasına sebep oluyor. Yağına su karışmış bir makina o ana kadar bozulmamış ise tüm filtreler sökülüp yağ süzdürüldükten sonra içerisine tekrar motor yağı konulup çalıştırılır ve kalan su yağ ile karışarak kolayca motordan boşaltılır. Bunun dışında tek sağlıklı yöntem motorun komple dağıtılmasıdır.
Sevgilerinle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
polemik olacak bi durum yok, tecrübe ettiğim bir durumdan bahsettim. yaptığım işlemlerdede sorun yaşamadık bugüne kadar. arkadaş istediğini yapar, illa bizim dediğimizi yap demiyoruz ikimizde.
Teşekkürler. Herkesin bir tecrübesi var elbet. Ama bazılarımızın profesyonel mesleği bu. Uçak motorularında ve türbinlerde çalışırken normal şartlar altında ayda bir yağ numunesi alırız yağın içindeki nem miktarına bakmak için eğer bu nem miktarı belirli bir seviyenin üzerindeyse yağ komple değişir şakası yoktur. Bu belirli seviye dediğim olayda motosiklet de kalan sudan daha az miktarlara tekabül eder.(kabaca).
Dediğiniz yöntemle temizlenmez mi elbette temizlenir. Ama daha iyi bir temizlik sırayla 1) Motor açma 2)Kimyasal ile 3)katkı ile oluyor. Dahası da istenildiği gibi yapılabilir.
Anlayışınız için sohbetini için sağolun
Yağı boşalttıktan sonra çok süzülmesini beklemeden yağ çubuğu çıkarılmış vaziyette rölantide çalıştırın çok süzülürse dikkat yağsız kalır. motor ısınınca su buharlaşıp terk edecektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:57 ----------
hatta su çok miktarda yok ise karterden emme manifolduna giden tahliye ile buharlaşarak atar.
yağ dolduma yerinden würth engine flush veya gaz yağı doldur, buji kablosunu çıkar, birkaç defa marşa bas sonra sıvıyı boşalt.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)