Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yahama dragstar xvs 250 yedek parça (karbüratör)

    Leoncino
  1. #1

    Üyelik
    13 Nisan 2019
    merhaba arkadaşlar herkese hayırlı kullanımlar , yol ve yolculuklar
    2002 model yamaha dragstar xvs250 motorsiklet kullanıyorum,bunca yaşına rağmen motorumdan memnundum ancak
    karbüratör ile ilgili sorunum var ,motor çok ısınınca teklemeye başlıyor arada motorritmi bozuluyor.
    bazen sonunda stop ediyor . gittiğim ustalar bana soruna ilişkin olarak karbüratörün arızalı olduğunu ve değişmesi gerektiğini söylüyor
    Ben bu karbüratörü nereden sağlayabilirim biraz daha uygun fiyata (servise sordum yaklaşık 5300 tl falan dedi ,
    çok pahalı geldi-oda getirtilebilir mi getirtilemez mi motor eski olduğu için orayı anlamadım açıkçası) .
    sıfır(bir şekilde daha uygun fiyatlısı) ya da ikinci el çıkma orjinal(çalışır olmak kaydıyla), yurtdışından bulgaristandan, yunanistandan temin edilebiliyor diyen var ama nasıl,nereden kim yapıyor bu işi
    ya da yan sanayisi varsa hangisi uygun olur uyduran var mı? özellikle karbüratör
    ya da arabada olduğu hertürlü bozuk motorsiklet karbüratörünü tamir edebilecek sadece karbüratör ustası var mıdır?
    motorumu seviyorum hurdaya da gitmesini istemiyorum açıkçası , türkiye de ara ürün bir motor, kaliteli ve nadide
    samimi önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim ...
    aynı motor kullanıcıları varsa özellikle yardımlarınızı sunarsanız sevinirim
    hayırlı günler


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Kuba CG 150 Sport
    Abi 5300 nedir ya demedin mi servise donu ne tarafa sıyırıyoruz diye

    Şurada 930 liraya karbüratör var
    https://m.n11.com/xv-250-cc-karburat...E&gclsrc=aw.ds

    Şurada da 1132 TL orjinal diyor
    https://www.dokuyucu.com.tr/urun/xv2...ator-japan-orj
    yolunsonu bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    13 Nisan 2019
    karayel kardeşim öncelikle teşekkür ederim alakan için,
    denirdi elbet de şu aralar bu duruma biraz canım sıkkın kozlar adamın elinde olunca öylemi deyip düşünmeye başladım :-)
    verdiğiniz örneklere baktım xv250 yazıyor, bizim motorumla uyumlu mudur ki çünki xv250 yi virago larak biliyorum - benimkinin modeli xvs250
    işte kullanıcıs olan biri olacak ki bu tür arızaları nasıl hallediyorlar bilmek istiyorum açıkçası

    bu iki motorun özellikle bu parçası uyumlu mu?

  4. #4
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Kuba CG 150 Sport
    Pardon dikkat etmemişim uyuyormu uymuyormu bilmiyorum.
    yolunsonu bunu beğendi.

  5. #5
    owlam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2006
    Şehir
    Ankara-Elazığ
    Motosikleti
    Virago 535
    Hocam hangi şehirdesin? Öncelikle iyi bir ustaya göstermek gerekiyor bende de 535 var yamaha servisinin haftalarca çözemediği sorunu ustam 2 saate halletti. Yamahanın 250 bloğunu kullanan bir çok çinli var karburatorleri uyumlu olabilir
    ogzcngdk ve yolunsonu bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    13 Nisan 2019
    üstad istabulda yaşıyorum fatih ilçesinde?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------

    ziyanı yok
    Pardon dikkat etmemişim uyuyormu uymuyormu bilmiyorum.

  7. #7
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bu isininca stop etme sorunu karburatorden olmayabilir. Eger motor isindiktan sonra silindirlerden birinin calismadigini farkederseniz, problem enduksiyon bobinlerinden olabilir. Bobinleri degistirmek gerekir. Zamanla icine su aliyor sanirim, ve bozuluyorlar, benim basima da aynisi geldi, ozellikle soguk ve nemli havalarda, motor isininca teklemeye baslayip duruyordu. Bobinleri degistirdim, sorun cozuldu.

    Sorun karburatorse, isininca teklemesi, motorun bogulmasi demek oluyor olabilir, fazla zengin karisimla calismasindan olur. Jikle takili kalmis olabilir. Bujileri sokup kontrol etmek gerek. Eger bujiler, simsiyah ve islak cikarsa, sorun zengin karisim olabilir.

    Yeni karburator almaya pek gerek yok gibi, mekanik oldugu icin, ayarlari iyi yapilip kontrol edilebilirse, omur boyu kullanilabilir.

    Bobinleri suradan ucuza alabilirsiniz, TR'de pahali olabilir: (2 adet almalisiniz)

    https://tr.aliexpress.com/item/XV125...fb38e6455a7-12



    Bu arada xv250 ve xv250s karburatorleri cok benziyor ama ayni degil. Sizin motorda fazladan bir "Throttle sensor" parcasi var. 30 no'lu parca. Biraz daha karmasiklastiriyor durumu bu. Motorun beynine (Tci), gazin ne kadar acik olduguyla ilgili bilgi yolluyor sanirim. Normal virago'da olmayan bir durum. (Emisyonu dusurmek icin eklenmis gibi duruyor)

    https://www.bike-parts-yam.com/yamah...303/B9/0/35292

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------

    Eger sorun Throttle sensor parcasi ise, yenisini almak yerine iptal etmeyi de deneyebilirsiniz.
    Bu durumda normal virago 250 beyni alip takilabilir. O zaman o parcaya gerek kalmiyor.

    https://tr.aliexpress.com/item/Motos...62336e83a53d-2
    yolunsonu bunu beğendi.

  8. #8
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Başka bi modelin karbüratörünü uydurabilirsin. İlla birebir aynısı olmasına gerek yok. Taktığın karbüratöre göre motor daha iyi bile çalışabilir. Daha iyi gidebilir ve yakıt artabilir. Yada tam tersi olur.

    Misal eski planetlere jawa karbüratörü takarlardı. Daha az yakardı. Yada Mz lerde eskilerde ifa var yenilerde bing. İfa takınca çok yakıyor iyi gidiyor. Bingde performans azalıyor az yakıyor. Cg karbüratörü bile takıp kullanan var.
    yolunsonu bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    13 Nisan 2019
    merhaba fazıl bey,
    yukarıda paylaşımlarınız için teşekkür ederim.... hangi motoru kullanıyorsunuz , endüksiyon bobini arızası veren motor hangisi?
    özellikle arızayla ilgili endiksiyon bobinleriyle alakalı yaklaşımınız aslında bir tık daha bakış açımı genişletti. Şöyle ki aslında motorun kullanırken sorunla karşılaştığım anda bende bıraktığı hissiyatta buna benzer
    yukarıda ilk yazdığım mesajda ifade edmiyeceğimden korkupta bahsetmediğim birşey var . motorun bir önceki kullanıcısın da karbüratör arızası vuku bulmuş cikle sanırım çalışmamış , hala çalışmıyorda(bende de çalışmıyor) bunun için usta şöyle bir şey yapmış "karbüratörü bir ayara sabitleyip,ki sabitlemek için ayar civatasının üzerine silikon dökmüş ve karbüratöre başka bir noktadan tornayla yada matkapla hava deliği açmış"
    karbüratör üzerinde bir işlem yapılmış , bu sebepten dolayı , arızaları biz genelde ona yorduk ...
    bu endiksiyon bobinine soğuk havadan dolayı değilde motoru yıkarken bir su kaçmış olabilirde bundan dolayı endiksiyon bobine dediğiniz gibi arıza vermiş olabilir mi? bundan sonra şunu anlıyorum motorumun endüksiyon bobinini de mercek altına almam gerekiyor.Bunu nasıl sınyabilirim ,nasıl test edebilirim, endüksiyon bobininde arıza olup olmadığını ?
    endüksiyon bobinlerinde parça modellemesi var mı? benim motora uyan endüksiyon bobini bulabilir miyim? Yoksa onun orjinalini mi bakmam gerekiyor.
    ben birde uygun parçaları nasıl tedarik edebilirim bunu tedarik edebilirim .... tabi daha makul fiyatlar da..
    orjinal ,yyan sanayi , sıfır veya çalışır durumda ikinci el (çıkma)
    bulgarıstan yunanistan japonya (mesela bu konuda ismini yine siteden aldığım megazip.net diye bir websitesine başvurdum pazartesi döneceklerini yazdılar bekliyorum)
    bunun gibi alternatiflerim var mı?
    yan sanayi ise hangisi uyar ve mahçup olur muyum
    bu konuda istanbul içinde maharifetli bir usta önerisini de açığım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------

    öncelikle sizinde yorumunu için teşekkür ederim ...
    Ama bu rasgele yapılacak bir teminin doğru olmayacağını düşünüyorum ... bu konuda denenmiş bir örnek olsa daha iyi olacaktır. Bu konuda beni tam yönlendirecek birini tanıyor musunuz?
    örnek veriyorum:"bu motorsiklet için şu karbüratörü alıp takabilirsiniz" diyebilecek birini
    Başka bi modelin karbüratörünü uydurabilirsin. İlla birebir aynısı olmasına gerek yok. Taktığın karbüratöre göre motor daha iyi bile çalışabilir. Daha iyi gidebilir ve yakıt artabilir. Yada tam tersi olur.

    Misal eski planetlere jawa karbüratörü takarlardı. Daha az yakardı. Yada Mz lerde eskilerde ifa var yenilerde bing. İfa takınca çok yakıyor iyi gidiyor. Bingde performans azalıyor az yakıyor. Cg karbüratörü bile takıp kullanan var.

  10. #10
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Motosikletin facebook grubu var mı ? Ordan sorarsan belki aynı sorunu yaşamış biri çıkabilir.

    Şu uyumlu olur diye önereceğim bi karbüratör yok. Ama bence karbüratörede gerek olmayabilir. Kaliteli motosikletlerde karbüratör bozulsa dahi değişmeyebilir. Tamir takımı değişir. Tamir takımı bulabilirsen karbüratörün sıfır olur.

    Çinlilerde karbüratör değişimi oluyor çünkü ucuz. Ustalar hava ayarına bile uğraşmayıp komple değişiyor şahit oldum buna.
    yolunsonu bunu beğendi.

  11. #11
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Rica ederim. Ben uzun zamandir virago 250 kullaniyorum. Sizin motorun muadili sayilir. Kurcalaya kurcalaya, ogrenebildigim kadar ogrendim motorun sagini solunu. Siz de oyle yapabilirsiniz. Ustalarla anlasmak zor is.

    Karburatorle ilgili anlattiklariniz, ilgincmis. Gercekten o kadar oynanmissa, ben olsam cikma temiz bir tane bulmaya calisirdim. Ya da dedigim gibi, xv250 karburatoru de alip takabilirsiniz, sadece throttle sensoru farki var. Onu iptal etmeniz gerekebilir.

    Bobinler icin link vermistim, oradan alinabilir, orjinal/yan sanayi cok farketmez.

    Virago 250 yan sanayi karburatoru alip takilabilir de:

    https://tr.aliexpress.com/item/STONE...c81f40bb929a-4

    Bunu takip uzun yillardir sorunsuz kullananlar var. Yani kalite olarak fena degilmis. Tavsiye ederim.
    Sizin yerinizde olsam sunlari alirdim:
    1. xv250 karburator
    2. xv250 bobinler
    3. xv250 beyin

    Toplami $100 kadar tutuyor, fazla sayilmaz. Bunlari kullanarak motoru tamir edebilirsiniz sanirim.

    Bobinle ilgili sorunuzun cevabi da, evet su ve nem sorunlari nedeniyle, motorun tekleme yapmasi mumkun,
    bobinleri degistirmek iyi olabilir. Sanirim bobinleri 10 senede bir degistirmek lazim, ben degistirdikten sonra, motorun sesi degismisti, epey farketti yani. İyi ki degistirdim demistim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:41 ----------

    Yedek parca ihtiyaclari icin de su siteyi kullanmanizi oneririm:

    webike.com

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------

    Sizin motorun karburatorunun fiyati bu sitede: 2846TL imis.

    1. YAMAHAOEM PARTS [5KR14901-00]


    2,846.38 TRY

    x 1adet

    (10 % kapalı)

    2,846.38TRY

    Usually ships within 3-4 days
    yolunsonu bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    bende keeway var karburator sanırım aynı parça lazımsa yardımcı olurum elimde eskisi duruyor sökuk halde fakat bu sorun karburatör sorunu değil gibi
    yolunsonu bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    13 Nisan 2019
    merhaba fazıl bey ,
    şu anda bütün yazdıklarınızı idrak etmeye çalışıyorum , yarın bunları paylaşacağım ustalarımla ,
    % 10 kapalı ne demek

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------

    [/COLOR]öneri için teşekkür ederim allegromod, en son onları deniyecez artık şimdilik daha motorun özünü değiştirmeden çözüm önerileri var mı yok mu? onu öğrenmek istiyorum ...
    ama bu öneriyi aklımda tutacağım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------

    Motosikletin facebook grubu var mı ? Ordan sorarsan belki aynı sorunu yaşamış biri çıkabilir.
    bilmiyorum aslında daha önce aradım ama bizim modelin facebook gurubuna rastlayamadım genelde virago ondan daha 600 cc midnight 1100 gibi dragstarların hikayeleri paylaşılıyor ..
    birebir benimkine uygun olana rastlayamadım ...

  14. #14

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    karbüratör normalde pek bozulacak parça değil oynanması kötü olmuş
    yolunsonu bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    13 Nisan 2019
    karbüratör normalde pek bozulacak parça değil oynanması kötü olmuş
    aslında eski sahibi kendince haklı cikle önce bozuluyor, ustası sanırım bunu tamir etmek için bir takım işler yapıyor ancak yine tamir olmuyor , ben aldığımda da cikle bozuktu önceleri bende motoru böyle yarım sevmediğim için ilk zamanlar çok düşündüm bir karbüratör almayı orjinalini sordum cidden bana da çok pahalı geldi. 4000 küsü fiyat verdiler bana bilmem neredeki fabrikasından gelecekmiş .. hep araştırıyordum acaba o sıralarda baktım facebookta sayfası var mı fan klübü falan var mı? aynı modelden hurdaya veren var mı? ara model olduğu için yok yok varsa da bana kalır mı?
    internetten araştırdım baya bir ara bulgarıstandan mı yunanistandan mı parça getirtiliyormuş diye duydum araştırdım ancak yapılıyor mu kim yapıyor bulamadım biz gideceksek bile onada razıydım ama nereden alınacak onuda bilmiyorum ...
    ancak son bir sorun ortaya çıktı ilk mesajda bahsettiğim sorun rölantiside çalışıyorken motorun ritmi bozuluyor , bir süre sonra istop ediyor.
    her zaman yapmıyor ama hızla giderke bir an için gazı kestiğinizde birden güç kayboluyor. insanın motora olan güveni sarsılıyor.
    bu sanki işte motorun ısınmasıyla aşağı yukarı aynı zamanlamaya denk geliyor..
    bunu ustaya sorduğumda ilk etapta karbüretörün mazisini de bildikleri için ona bağlıyorlardı ....
    o andan itibaren karbüratörü değiştirmek farz oldu ,ama servise sorduğumda sanırım şu son döviz olaylarından sonra oda artık 5000 tl küsürlee çıktı
    çok pahalı , ama ustaya sorduğumda oda benim gibi orjinalden yana hemde birebir , oda yarın daha bir ustasına soracaktı....
    araştırdım ilkin bir yer buldum bu forum sitesinde iki isim aldım
    (diğerini incelerken pek bişey anlamadım) bir tanesi : megazip diye bir site incelerken benim motorumun modeline rengine kadar tespit ettim bu bana umut verdi başvurdum oda yarın neticeyi bildirecekti.. özelliklerini şasi numarasını istedi.. öyle bu foruma üye oldum konuyu açtım şansımı denemek için

    fazıl beyin bahsettiği:
    Bu isininca stop etme sorunu karburatorden olmayabilir. Eger motor isindiktan sonra silindirlerden birinin calismadigini farkederseniz, problem enduksiyon bobinlerinden olabilir. Bobinleri degistirmek gerekir. Zamanla icine su aliyor sanirim, ve bozuluyorlar, benim basima da aynisi geldi, ozellikle soguk ve nemli havalarda, motor isininca teklemeye baslayip duruyordu. Bobinleri degistirdim, sorun cozuldu.
    endüksiyon bobinleri sorunları da aklıma yattı olması mümkün yarın endiksiyon bobinlerini de kontrol etmesini hatırlatacam artık ustaya

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

    fazıl bey ilk seferde anlamadım herhalde ;
    doğru mu anlıyorum , https://www.bike-parts-yam.com/yamah...303/B9/0/35292 bu linkte
    parçanın içindeki tüm parçaların ayrı ayrı satışı mı yapılıyor... doğru mu anladım ....
    orada verilen numaralara göre ... öyle mi?

  16. #16
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Şimdi aklıma geldi. Önceki motosikletimin motorunu değiştirip MZ takmıştım. Normalde orjinalinde platinli ateşleme var. Ben beyinli ateşleme takmıştım. (beyinli deniyor ama tam adını bilmiyorum)

    O ateşlemede randıman alamadım. Motosiklet normal gayet güzel çalışıyordu ısınınca önce teklemeler başlıyordu. Sonra tamamen stop ediyordu. Bi süre sonra sanırım soğuyunca yeniden çalışıyordu. Aynı motorda beyinli ateşleme takıp memnun kalanlar vardı. Ama benim taktığımın bozuk olduğuna kanaat getirmiştik.

    Yani karbüratörden olmayadabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:44 ----------

    Şimdiki motorumda ise şehiriçinde çok ısındığı zaman benzer sorunu yaşıyordum. Sonradan anladım fan çalışmıyormuş. Müşür arızalı sanırım. Ayrıca bi düğme yaptım. Şehiriçinde kullanırken fanı kendim açıyorum. O sorunu tekrar yaşamadım. Isınınca stop ediyordu soğuyunca çalışıyordu. Yani halk arasındaki tabiriyle şişiyordu motor.
    yolunsonu bunu beğendi.

  17. #17
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    fazıl bey ilk seferde anlamadım herhalde ;
    doğru mu anlıyorum , https://www.bike-parts-yam.com/yamah...303/B9/0/35292 bu linkte
    parçanın içindeki tüm parçaların ayrı ayrı satışı mı yapılıyor... doğru mu anladım ....
    orada verilen numaralara göre ... öyle mi?
    Evet o linkten parca numarasini bulup webike.com sitesinden satin alabilirsiniz.
    %10 meselesi indirim demek oluyor, onemli bir sey degil. Su an en iyi fiyati veren site bu dedigim site. Japonya'dan 1-2 haftada geliyor ne alirsaniz.
    Ben surekli kullaniyorum.
    yolunsonu bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    26 Şubat 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Land Cruiser 250
    Herkese selamlar,

    Yeni konu açmak istemedim...

    *

    Hemen hemen aynı sorun sanırım bende de var. yaklaşık 2-3 haftadır sabahları motor çalışırken zorlanıyordu jikle ile çalıştırınca bi süre sonra normal şekilde çalışmaya devam ediyor ama hızlanma sırasında 2 ve 3. viteste gaz açmaya başlayınca sanki benzin bitmiş gibi davranıyor ve bi süre sonra düzeliyordu. bir servise götürdüm karbüratöre bakması için, baktı etti neyse almaya gitim bu seferde gidonu sağa yada sola cevirince rölanti yavaşlıyor ve motor stop ediyordu careyi jicke telini iptal etmekte buldum sorunum kalmadı ama motor (tekleme sırasında 100+km çıkıyordu) bagırıyor ve 5.viteste 80den yukarı çıkmıyor bariz bir şekilde gaz tepkisi çok düşük kalıyor.

    *

    land cruiser karbüratör fiyatları malum 1000+TL, tam olarak sorunun karbüratörden olduğunu bilmiyorum, genelde tamirciler çinli diye uğraşmak istemiyorlar...

    *

    debriyaj tasında mı sıkıntı var? bobinleri mi değişmek lazım? açık hava filtresi var bundan kaynaklı olarak karburatörün ayar yapılması mı lazım ? bunlara bakacak bir tamirci bildiğiniz yer var mıdır

  19. #19

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    bin tl mi çin sitesinde 250 300 arası ama sorunun elektrik sorunu olabilir sana buji önereyim ondan kullan bu motor buji seçiyor piyasadaki bazi çakma bujiler iş görmüyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:40 ----------

    buji ile düzelmezse elektriği kontrol ettir ateşleme cdi vs

  20. #20

    Üyelik
    26 Şubat 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Land Cruiser 250
    hangi buji almamı tavsiye edersin?


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler