Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Far, akü ve konjektör üçlüsü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Merhaba değerli dostlar,

    Eski konuları arattım ama aradığım yanıtı tam bulamadım. Benim skuterin farları gaz verince kuvvetli yanan cinstendi. Sanırım bu moped olduğu için gücünü bobinden alıyor. Ben farın artısını kontaktan aldım. Bu şekilde akşamları direkt far kumandasından açınca farlarım gayet güzel yanıyordu. Yalnız bir önceki aküm zayıftı ve bir gün sigortayı attırdı ayrıca tahminim konjektörden yol aldıkça vırn vırn diye bir ses geldi. Neyse ustaya götürdüğümde bu sistemi kaldırmaz bu motor dedi ve eski sisteme çevirdi. Ancak geceleri önümü göremiyorum. Telefonun ışığı bile daha kuvvetli yanıyor. Yeni bir akü aldım. Mecburen yine aküden aldım elektiriği :D Şimdide akü şarj olmuyor. Sigorta sağlam. Konjektörden herhangi bir ses gelmiyor. Dün aküyü söktüm, 8.70'li bir değer verdi ancak motoru aküsüz olarak çalıştırdığımda farların yandığını fark ettim. Gaz verince yine kuvvetleniyor. Bu durumda akü kablolarında elektrik var mı diye baktığımda 0 olarak gördüm yani elektrik gelmiyordu. Bu konjektör cortladı mı oluyor? Konjektörü söktüm şimdi multimetreden diyot ölçmeye ayarladığımda sadece iki ayaktan 932 değeri veriyor. Diğer 3 bacaktan değer alınmıyor. Sorum şu akü yokken akü kablosuna elektrik gelmesi gerekmez mi? Birde acaba yanlış kabloyu bağlayıp fara paralel mi çekmiş oldum akü yokken kablo kesik olmasına rağmen eski sistemi çalıştı? Bu yüzden mi aküyü şarj etmiyor acaba?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------

    Bu arada yazmayı unutmuşum sigorta atmadan evvel kedi gözü ampulü patlamıştı sigorta attıktan sonrada flşörlerim arızalanmıştı onları usta değiştirmişti. Ancak multumetre ile herhangi bir ölçüm yapmamıştı. Konjektörle ilgili..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------

    Şimdi başka bir multimetre ile ölçtüm tekrardan akü şarjda şu an akü kabloları boşta iken motoru ayak marşı ile çalıştırdım. Rolantideyken akü kablo uçlarına 12.5 volt geliyor gaz verince 18-19 volta kadar çıkıyor. Eski konularda okuduğuma göre bunun bu kadar çıkmaması lazım değil mi? Devir saati olmadığı için kaç devirde bilmiyorum ama gaz verince 19 volta geliyor bunun sanırım 15 volt gibi bi değerde durması gerek. Akü fazla mı şarj oluyor acaba konjektörü söktüm. Multimetreden diyot testini açıyorum ve kırmızı, siyah sadece iki ayağa dokundurduğum da 932 değeri çıkıyor diğerlerinde hiç tepki yok..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2008 DL650 ,2015 Cbf 150
    ne çıktı hocam bakabildiniz mi

  3. #3
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    3 gündür motor sökük bir halde devrelerim yandı benim :D Kesik bir soket çıktı bide başıma bu tesisat ile neden böyle oynarlar anlamam. Sinyallerin olduğu kablolardan bi ekler yapılmış sonra iptal edilmiş bantlanmış falan tam bir curcuna hafta sonu biter diye düşünüyorum. Aküyü bağladım, giderken kaç şarj ediyor diye multimetreyi bağlayıp bakacağım bi ona göre yazarım buraya tekrar

  4. #4

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Motor devrine bağlı olarak dinamo sürekli değişken bir AC gerilim üretir.
    Konjektör ise bu gerilimi DC' ye çevirir ve gerilimi düzenler.

    Arızalı konjektör ile yüksek voltajdan dolayı akü kaynama yapar.
    Ampulleriniz daha fazla ışık üretir. Hatta patlayabilir.

    Eğer yüksek devirlerde konjektör çıkışından 13 v'dan fazla bir gerimim ölçüyorsanız, konjektör bozuk.
    Hatta motor çalışmıyorken akü voltajı düşüyorsa (8-9 volt) konjektör aküden dinamoya doğru bir kaçak yapıyordur.

    Teknik açıklaması böyle olmayabilir. Ama mantık buna benziyor.

  5. #5
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Sorunumu şöyle çözdüm;
    1) Bütün kabloları tek tek açıp takip sonucu sinyallerde ekler olduğunu gördüm. Bunları tek tek makaron ile sarıp tekrar monte ettim.
    2) Daha önce temassızlık sağlayan soketi tekrar birleştirdim. Sokette iki kablo boşta kalıyordu. Elimde ki kabloyu baz alarak baktığımda kontaktan gelen düzenli 12v gelen kabloyu fara bağladım.
    3) Açıkta kalan tek bir kablo var, o kablo gaz verdikçe direkt voltaj yükselen kablo, fara gidiyor. Onu açıkta bıraktım.
    4) Akü yokken motoru çalıştırdığımda 12-20v arası statör güç üretiyor. Statör sağlam. Aküyü boşta ölçtüm. 12.8v akü sağlam yeni akü, aküyü motora bağladım. 12.68 fren stopu basılı yoksa scooter marş almıyor. Marşa bastığımda minimum 11v 'a kadar düşüp, rolantide 12.5v gaz verince 13.8~14.4v arası değişen akım söz konusu(uzunlar,sinyal,fren basılı ve korna çalarken) konjektör sağlam.
    5) Sanıyorum ki kesilip biçilen kablolarda şase vardı. Şu an sıkıntısız maşallah, far kontağa bağlı stabil ve güçlü yanıyor.

    Geçen süre zarfında motor stabil tek marşta çalışıyor ve bir hafta yattıktan sonra bile tık diye çalışıyor. Sadece dün yokuş aşağı fazla gazlamam sonucu buji piposu yerinden çıktı. Sonradan kontrol ettiğimde çatlak olduğunu fark ettim. Siparişini çektim. Pipo ile beraber bujiyide değiştireceğim. Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)