Arkadaşlar ikinci. El mondial mg 100 aldım motordan statör kısmına yağ geçişi oluyor bu normalmidir değilse nasıl düzeltebilirim yardımcı olursanız sevinirim teşekkür ederim
Arkadaşlar ikinci. El mondial mg 100 aldım motordan statör kısmına yağ geçişi oluyor bu normalmidir değilse nasıl düzeltebilirim yardımcı olursanız sevinirim teşekkür ederim
Statöre yağ geçişi oluyor temizliyorum kapatıyorum ertasi gün yine bobinler dahil her taraf sırılsıklam yağ içinde
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------
Statöre yağ birikmesi normalmi yani. Önceden scooter vardı bende statörde böyle bir durum olmuyordu cg lerde yağ geçişi olması gerekiyormu
Statörü en başta niye söküyorsun ki zaten? Ünlü bir atasözü der ki "Çalışıyorsa tamir etme".
Orda yağ olması normal değil.Motoruna uygun manyeto cektirme alıp mıknatıslı olan tası cikarinca oradakı keçeleri gorursunuz zaten.Onlari yenisiyle degiştirince sorun hallolur.
statorde yağ olması normal yanlış bilgilendirmeyelim benim motorumda da o kısım yağlı.
statör kapağının arkasında yağ olması normaldir, bu kısımdan yağ dışarıya çıkıyorsa contanın değişmesi gerekir.
dikkat edin yağ ön dişlinin oradan da akıyor olabilir, onun contası ayrıdır. yada gördüğünüz sadece zincir yağıda olabilir.
önce sorunu iyice tespit etmek lazım.
sargılarda yağ varsa normal baştan matrax33 söylemiş gerekeni
Yardımınız için teşekkür ederim olay aynen şu motorun yağını değiştirmek için boşalttım statör kapağınıda açtım orasıda bobin sırılsıklam yağ içersinde ve kapaktada birikmiş iki kaşık gibi yağ vardı bana anormal geldi elektriğin bulunduğu yerde sıvı yağ olması temiLedim yağı değiştirdim tekrar yağ koydum iki gün sonra kontrol edeyim dedim baktım yine her taraf eskisi gibi sıvı yağ içersinde
zaten yağlı statör diye geçer orayı neden açtınki onu anlamadım
Pistonu değişirken pimin segmanı kartere düştü parçalayıp alayım onu diye sökmeye başladım motoru o yüzden açtım sonra baktım toplamakta sıkıntı yaşarım diye vaz geçtim benzinle içini yıkayıp ters çevirip çıkarttım öyleyse yağlı olmasında sıkıntı yok doğrumu anladım mert bey
evet doğrudur
Piston değişecek kadar eli anahtar tutup da statoru yağın soğuttuğunu bilmemek de garip. Statoru yağ soğuttuğu için sargı kapağı açılınca yağ ile karşılaşmanız normal.
Ender kardeşim haklısın ama beni burdaki tamirciler öğrenmek zorunda bıraktı burda bi kez tamire götür artık abonesin tamircilere işini düzgün yapmıyorlar bu yüzden kendi göbeğimi kendim kesmeye karar verdim her şeyi bilmiyorum karşılaştıkça çözmeye çalışıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------
Teşekkür ederim mertcan kardeşim Allah razı olsun bilgiden emin olmamı sağladın buji kablosu almaya gittiğim bi abimize sordum oda aynısını söyledi sormasaydımda kesin bilgi verdiğin için sözüne itibar edecektim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)