Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

GV250 Rölanti Sensörü Arızası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Merhabalar,

    2010 Model GV250 Aquilla sahibiyim ne yazık ki. Bu motorun aküsü bittiği için arabadan takviye yapıldı. Takviye yapıldıktan sonra motor sürekli 5-6 bin devirde çalışmaya başladı. Ustamla beraber baktık rölanti sensörünü iptal ettiğimizde problem gidiyordu. Ama motor FI ışığını yakıp bir süre sora stop ediyor. Bu arada ben 2 adet yeni sensör aldım, birinin üzerinde continental yazıyordu, sıfır üründü ama aynı sorun devam etti. diğeri motorun üzerinden çıkan ile aynı ama kullanılmış üründü, onda da aynı sorun devam ediyor.
    motorun üzerinde sentec cdi var. acaba bu beyini resetleyebiliyor muyuz? alternatif bir sensör kullanabilir miyiz? daha önce böyle bir problemle karşılaşmış olan var mıdır?

    şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alasehirli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2016
    Şehir
    Manisa Alaşehir - Denizli
    Motosikleti
    ARORA AR-125/43
    Aküyü değiştirip denediniz mi?

  3. #3

    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke
    merhaba rölanti sensörünün bozuk olduğundan emin misin. bu devirlenmeyi genellikle elektrik sorunları da yapar.
    olası senaryolar.
    ölçüm için akünün şarjlı olması önerilir
    1-elektrik tesisatın arızalı motor rölantide iken akü kutup başlarına volmetreyi dc olarak bağla devri yükselt max 14,5 gibi bir vol ölçmen lazım eğer fazla geliyorsa daha önce akün kaynamış ve zarar gördüğü için bitmiş olabilir.
    1,1-konjektörün arızalanmış statörden gelen ac akımı kullanılabilir bir dc akıma çeviremiyor , voltmetreyi diyot kademesine getirek konjektörde diyotların sağlamlığını ölç
    1,2- statörün herhangi bir fazı yanmış motor çalışırken rölantide ve devirde voltmetreyi ac kademesine getirerek gerekli ölçümleri yap,statör motor bloğuna değiyor mu vm ile bak
    2-cmp camshaft pozition sensor egzantrik pozisyon sensörü arızalanmış
    ve bunun gibi bir çok şey devirde oynama yapar

  4. #4

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    bir tek ustamla değil, bir çok ustayla kontrollerini gerçekleştirdik, elektrikçileri getirip bütün tesisatı kontrollerini de gerçekleştirdik. aküyü değiştirip de denedik. olabilecek bütün olasılıkları eledikten sonra vardığımız ortak sonuç bu.

  5. #5
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    Bir hyosung servisi olarak soyluyorum senin motorun gt ile ayni isindiginda devir dusmuyor ise isi sensoru var bak degistir birde hava sensoru var sanirim onu degistirdin o ise hava yogunlugunu orcer sen isiyi degistir sonra bak olmaz ise ikide oksijen sensoru ekle listene egzozun uzerinde bunlarda degistir duzelir duzelmiyor ise dynostic e baglayip bakilmasi lazim, aslinda en basinda baglatman lazim ama sanirim gittigin yerlerde hyosung icin dynostic yok .birde hyosung hava sensoru sokulunce calismaz arabalardaki akis metre gibi dusun bunu bilemedigi oksijene benzin vermez .
    MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
    ( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )

  6. #6
    yakupdalga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Motosikleti
    Hyosung Gv250 & KTM DUKE 200
    özelden beyin resetleme ile ilgili mesaj attım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)