Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorumda bir sorun basladi ve gittikce artiyor (giderken tekleme)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Tekleme demekle dogru ifade ederim sanirim, ilk baslarda sadece yuksek devirlerde tekliyordu gazi asilinca falan, bu gittikce artti ve tabii ben kullandigim icin :/, en son artik stop etmeye basladi bende getirdim eve koydum,

    ara gaz vermekte hic sorun yok ayni eskisi gibi veriyor

    en son motorun yagini ve akusunu degistirmistim!, kitapcikta onerilen yag 10w40 iken ben 15w50 koydum
    insta: veli_montana_


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Motor nedir?

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Biraderim şu motor camiasında senin kadar sorunla karşılaşan yoktur herhalde, açtığın konular hatırladığım kadarıyla hep yaşadığın problemlerle ilgili, neyse geçmiş olsun diyelim, burada ise depoyu temizlemeni hatta benzin pompasının içinde minik bir süzgeç olur ona bakmanı tavsiye edebilirim..

  4. #4

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Oksijen sensöründen olabilir.

    Tnt25'te başıma gelmişti. 6000 devri geçince motor teklemeye başlıyordu. Sorun gittikçe arttı, ani gaz açışlarda tekleyip yüksek devirlerde stop ediyordu. Oksijen sensörü değişince sorun gitti.

  5. #5

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor nedir?
    cbf1000
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraderim şu motor camiasında senin kadar sorunla karşılaşan yoktur herhalde, açtığın konular hatırladığım kadarıyla hep yaşadığın problemlerle ilgili, neyse geçmiş olsun diyelim, burada ise depoyu temizlemeni hatta benzin pompasının içinde minik bir süzgeç olur ona bakmanı tavsiye edebilirim..
    hayatımın her köşesi böyle insan her şeye alışıyor, benimde aklımda benzin pompası vardı baya sökücez demekki :=) peki bu benzin pompasının neresinde oluyor? söktüğüm gibi gözükür mü
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oksijen sensöründen olabilir.

    Tnt25'te başıma gelmişti. 6000 devri geçince motor teklemeye başlıyordu. Sorun gittikçe arttı, ani gaz açışlarda tekleyip yüksek devirlerde stop ediyordu. Oksijen sensörü değişince sorun gitti.
    oksijen sensörüm benim bağlı ama takılı değil motorun bir tarafında öylece duruyor ama 1 aydır öyle o bu sorun 1 haftadır var ve şuan motor binilmicek halde, evet benim oksijen sensörü biraz sallamasyon duruyor orada ama oksijen sensörüyle böyle şeylerin hiç alakası olduğunu sanmıyorum sendekinin bununla çözülmesi çok garip, baya kişi oksijen sensörünü söküp atıyor
    insta: veli_montana_

  6. #6

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Haklısın, yanlış söylemişim.
    Hava akış sensörü diyecektim. Tam doğru adı bu olmayabilir, benim servis öyle demişti. Intake air temperature sensor/emiş havası sıcaklık sensörü olması lazım doğrusu.

  7. #7
    Hamza Toruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Şehir
    DORUKOĞLU
    Motosikleti
    DORUKOĞLU
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraderim şu motor camiasında senin kadar sorunla karşılaşan yoktur herhalde, açtığın konular hatırladığım kadarıyla hep yaşadığın problemlerle ilgili, neyse geçmiş olsun diyelim, burada ise depoyu temizlemeni hatta benzin pompasının içinde minik bir süzgeç olur ona bakmanı tavsiye edebilirim..
    Bu yorumdan sonra okumadım )
    https://www.youtube.com/watch?v=T0jbH_Vu_eA&t=1s

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Bujileri ve buji pipolarını elden geçirerek işe koyulabilirsiniz ☺

  9. #9

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısın, yanlış söylemişim.
    Hava akış sensörü diyecektim. Tam doğru adı bu olmayabilir, benim servis öyle demişti. Intake air temperature sensor/emiş havası sıcaklık sensörü olması lazım doğrusu.
    o hangi sensördü acaba :=/ iacv sensörü, maf sensörü, map sensörü, vs. vs..
    air temp sensör diye bir şey var hava kutusuna bağlı ona bakabilirim çok kolay o, ama servis bundan olabileceğini hemen nasıl anlamış, arıza falanda yakmıyor onu çıkarınca arıza yakıyor bende

    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujileri ve buji pipolarını elden geçirerek işe koyulabilirsiniz ☺
    bujilerin sağlam olup olmadığını değiştirmeden nasıl anlayabilirim? çok pahalı çünkü
    insta: veli_montana_

  10. #10

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Servis hemen anlamadı. Bolca rezillik çektim, sol şeritte motor stop etti, defalarca servise gittim. Deneme yanılma parçalar değişti. Diagnostik cihazına da bakınca sonunda o sensör olduğu anlaşıldı.

    Dediğim sensör ufak, serçe parmağın yarısı kadar, 2 uçlu bir şey.

  11. #11

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis hemen anlamadı. Bolca rezillik çektim, sol şeritte motor stop etti, defalarca servise gittim. Deneme yanılma parçalar değişti. Diagnostik cihazına da bakınca sonunda o sensör olduğu anlaşıldı.

    Dediğim sensör ufak, serçe parmağın yarısı kadar, 2 uçlu bir şey.
    tamamdır benim hava kutusunda air box da olan iat sensör, tamamdır o zaman motoru sokabileceğim bir giriş daire bulduktan sonra ilk işim o sensörü kontrol etmek, sensörün direncini kontrol edicem sağlamsa onu es geçicem, benimki hatırladığım kadarıyla tek uçlu yani sivri beyaz, tabii fişi 2 kablolu birşeydi, teşekkürler bir deniyim bakalım bence benimki bundan değildir ama çünkü ara gaz verirken hiç sorun yok, bujidende olduğunu düşünmüyorum çünkü gene ara gaz verirken sorun yok, ama bilmiyorum sonuçta 3-10 luk bir biniciyim sadece denerim test ederim, muhtemelen daha bu konuyu çok canlandırıcam
    insta: veli_montana_

  12. #12

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    benzin pompasını söktüm baktım filtreyi gördüm oraya ulaştım filtre pisti ama normal mi değil mi bilmiyorum direk filtreyi söküp attım şuan filtresiz ama sorun çözülmedi şimdi buji ve bobinlerine yönelicem ama bu zor iş oraya ulaşmak biraz zor o yüzden motoru eve sokucam öyle devam edicem

  13. #13

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    benzin pompasına baktım içindeki filtre pisti onu söküp attım şimdi filtresiz takılı, sonra bujileri ve pipoları söktüm hepsini test ettim hepside ateşliyor, sonra dirençlerini kontrol ettim hepside hemen hemen aynı, ama bujilerin sitesinde 5k ohm olması gerektiği yazıyor benimkiler 3.5-4 falan çıkıyor

    sorunu çözemedim yanii hala, acaba benzin pompası mı yeterince pompalayamıyor?

  14. #14

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısın, yanlış söylemişim.
    Hava akış sensörü diyecektim. Tam doğru adı bu olmayabilir, benim servis öyle demişti. Intake air temperature sensor/emiş havası sıcaklık sensörü olması lazım doğrusu.
    peki senin sorunun esnasında arıza ışığı yanıyor muydu?
    insta: veli_montana_


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)