Motorumda bir sorun basladi ve gittikce artiyor (giderken tekleme)
-
Tekleme demekle dogru ifade ederim sanirim, ilk baslarda sadece yuksek devirlerde tekliyordu gazi asilinca falan, bu gittikce artti ve tabii ben kullandigim icin :/, en son artik stop etmeye basladi bende getirdim eve koydum,
ara gaz vermekte hic sorun yok ayni eskisi gibi veriyor
en son motorun yagini ve akusunu degistirmistim!, kitapcikta onerilen yag 10w40 iken ben 15w50 koydum
Reklamlar
-
-
Biraderim şu motor camiasında senin kadar sorunla karşılaşan yoktur herhalde, açtığın konular hatırladığım kadarıyla hep yaşadığın problemlerle ilgili, neyse geçmiş olsun diyelim, burada ise depoyu temizlemeni hatta benzin pompasının içinde minik bir süzgeç olur ona bakmanı tavsiye edebilirim..
-
Oksijen sensöründen olabilir.
Tnt25'te başıma gelmişti. 6000 devri geçince motor teklemeye başlıyordu. Sorun gittikçe arttı, ani gaz açışlarda tekleyip yüksek devirlerde stop ediyordu. Oksijen sensörü değişince sorun gitti.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Motor nedir?
cbf1000
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Biraderim şu motor camiasında senin kadar sorunla karşılaşan yoktur herhalde, açtığın konular hatırladığım kadarıyla hep yaşadığın problemlerle ilgili, neyse geçmiş olsun diyelim, burada ise depoyu temizlemeni hatta benzin pompasının içinde minik bir süzgeç olur ona bakmanı tavsiye edebilirim..
hayatımın her köşesi böyle insan her şeye alışıyor, benimde aklımda benzin pompası vardı baya sökücez demekki :=) peki bu benzin pompasının neresinde oluyor? söktüğüm gibi gözükür mü
pea adlı üyeden alıntı
Oksijen sensöründen olabilir.
Tnt25'te başıma gelmişti. 6000 devri geçince motor teklemeye başlıyordu. Sorun gittikçe arttı, ani gaz açışlarda tekleyip yüksek devirlerde stop ediyordu. Oksijen sensörü değişince sorun gitti.
oksijen sensörüm benim bağlı ama takılı değil motorun bir tarafında öylece duruyor ama 1 aydır öyle o bu sorun 1 haftadır var ve şuan motor binilmicek halde, evet benim oksijen sensörü biraz sallamasyon duruyor orada ama oksijen sensörüyle böyle şeylerin hiç alakası olduğunu sanmıyorum sendekinin bununla çözülmesi çok garip, baya kişi oksijen sensörünü söküp atıyor
-
Haklısın, yanlış söylemişim.
Hava akış sensörü diyecektim. Tam doğru adı bu olmayabilir, benim servis öyle demişti. Intake air temperature sensor/emiş havası sıcaklık sensörü olması lazım doğrusu.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Biraderim şu motor camiasında senin kadar sorunla karşılaşan yoktur herhalde, açtığın konular hatırladığım kadarıyla hep yaşadığın problemlerle ilgili, neyse geçmiş olsun diyelim, burada ise depoyu temizlemeni hatta benzin pompasının içinde minik bir süzgeç olur ona bakmanı tavsiye edebilirim..
Bu yorumdan sonra okumadım )
https://www.youtube.com/watch?v=T0jbH_Vu_eA&t=1s
-
Bujileri ve buji pipolarını elden geçirerek işe koyulabilirsiniz ☺
-
pea adlı üyeden alıntı
Haklısın, yanlış söylemişim.
Hava akış sensörü diyecektim. Tam doğru adı bu olmayabilir, benim servis öyle demişti. Intake air temperature sensor/emiş havası sıcaklık sensörü olması lazım doğrusu.
o hangi sensördü acaba :=/ iacv sensörü, maf sensörü, map sensörü, vs. vs..
air temp sensör diye bir şey var hava kutusuna bağlı ona bakabilirim çok kolay o, ama servis bundan olabileceğini hemen nasıl anlamış, arıza falanda yakmıyor onu çıkarınca arıza yakıyor bende
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Bujileri ve buji pipolarını elden geçirerek işe koyulabilirsiniz ☺
bujilerin sağlam olup olmadığını değiştirmeden nasıl anlayabilirim? çok pahalı çünkü
-
Servis hemen anlamadı. Bolca rezillik çektim, sol şeritte motor stop etti, defalarca servise gittim. Deneme yanılma parçalar değişti. Diagnostik cihazına da bakınca sonunda o sensör olduğu anlaşıldı.
Dediğim sensör ufak, serçe parmağın yarısı kadar, 2 uçlu bir şey.
-
pea adlı üyeden alıntı
Servis hemen anlamadı. Bolca rezillik çektim, sol şeritte motor stop etti, defalarca servise gittim. Deneme yanılma parçalar değişti. Diagnostik cihazına da bakınca sonunda o sensör olduğu anlaşıldı.
Dediğim sensör ufak, serçe parmağın yarısı kadar, 2 uçlu bir şey.
tamamdır benim hava kutusunda air box da olan iat sensör, tamamdır o zaman motoru sokabileceğim bir giriş daire bulduktan sonra ilk işim o sensörü kontrol etmek, sensörün direncini kontrol edicem sağlamsa onu es geçicem, benimki hatırladığım kadarıyla tek uçlu yani sivri beyaz, tabii fişi 2 kablolu birşeydi, teşekkürler bir deniyim bakalım bence benimki bundan değildir ama çünkü ara gaz verirken hiç sorun yok, bujidende olduğunu düşünmüyorum çünkü gene ara gaz verirken sorun yok, ama bilmiyorum sonuçta 3-10 luk bir biniciyim sadece denerim test ederim, muhtemelen daha bu konuyu çok canlandırıcam
-
benzin pompasını söktüm baktım filtreyi gördüm oraya ulaştım filtre pisti ama normal mi değil mi bilmiyorum direk filtreyi söküp attım şuan filtresiz ama sorun çözülmedi şimdi buji ve bobinlerine yönelicem ama bu zor iş oraya ulaşmak biraz zor o yüzden motoru eve sokucam öyle devam edicem
-
benzin pompasına baktım içindeki filtre pisti onu söküp attım şimdi filtresiz takılı, sonra bujileri ve pipoları söktüm hepsini test ettim hepside ateşliyor, sonra dirençlerini kontrol ettim hepside hemen hemen aynı, ama bujilerin sitesinde 5k ohm olması gerektiği yazıyor benimkiler 3.5-4 falan çıkıyor
sorunu çözemedim yanii hala, acaba benzin pompası mı yeterince pompalayamıyor?
-
pea adlı üyeden alıntı
Haklısın, yanlış söylemişim.
Hava akış sensörü diyecektim. Tam doğru adı bu olmayabilir, benim servis öyle demişti. Intake air temperature sensor/emiş havası sıcaklık sensörü olması lazım doğrusu.
peki senin sorunun esnasında arıza ışığı yanıyor muydu?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)