Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sis farı nasıl bağlanır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Kasım 2016
    Selam arkadaşlar, motoruma aşağıya koyacağım görseldeki gibi bir tane sis farı taktırdım, 1-2 hafta düzgün yandıktan sonra iki far da bozuldu ve aldığım yere gittim yenilerini taktılar. Fakât onlar da 1 ay geçmeden bozuldular. Ben farları yenilemek için 12 walt led aldım karaköy'den yuvarlak olanlardan, taktım içine bu sefer de ledler 5 dakika yanmadan bozuldular çok sönük şekilde yanıyorlar belli olmuyor yanıp yanmadıkları. 12walt9amper bataryam var. Kondensatör falan mı lazım araya akımı ayarlamak için, ne yapılmamış da yanmış olabilir farlarım, yardımlarınızı bekliyorum.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    manofsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2014
    Şehir
    Aydın/Kuşadası
    Motosikleti
    MT-25
    Araya 'röle' koyarsanız iyi olr

  3. #3

    Üyelik
    13 Kasım 2016
    Alıntı manofsteel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araya 'röle' koyarsanız iyi olr
    Çözülür mü sorunumuz yani

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------

    Ayrıca röle takacaksam, ac röle mi, dc röle mi ?

  4. #4
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Hocam bunlara benzeyen bir çift sis farıda ben aldım ve aylardır sorunsuz bir şekilde kullanıyorum.
    Aldıklarım bunlar : https://urun.n11.com/yedek-parca/sis...yah-P197541313
    Bağlantı konusunda röleye gerek yok neden diye sorarsanız bunlar zaten çok yüksek akım çekmiyorlar led oldukları için, benim aldığım sis farlarının kabloları çok dandikti ve 1 kez lehimlerini yenilemek durumunda kaldım, ayrıca yağmur suyu içine giriyordu ve bunu önlemek için silikon sıktım şu an sorun çözüldü. Sorun lambaların kendisinde değilse motosikletinizin elektrik tesisatında olabilir, eğer 12 voltun çok üzerinde gerilim üretiyorsa ledler kısa sürede arızalanabilir bu normaldir. Size tavsiyem ledleri bağladığınız yerdeki gerilimi ölçün eğer her şey normalse sorun ledlerin kalitesindendir diye düşünüyorum.
    Bana sorunun kaynağı motorunuzun elektrik tesisatı-regülatörü gibi geliyor. Eğer röle takmak istiyorsanız bir elektronikçiden 12 volt ve en az 3 amper röle takabilirsiniz, ama dediğim gibi röle durumu değiştirmeyecektir.

  5. #5

    Üyelik
    15 Mart 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CG 125, Honda NT 700
    3 amper yerine 40 amper röle takarsak ne olur?

  6. #6
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Rölenin yüksek amperli olması daha yüksek akımları geçirmesine imkan sağlar, yani 3 Amper bir röleye gidip 5 amper çekecek aydınlatma bağlanırsa röle belli bir süre çalıştıktan sonra yüksek akıma dayanamayıp sigorta gibi atacak ve işlev görmez hale gelecektir ancak 40 amper bir röleye isterseniz 1 amper aydınlatma bağlayın, sorun çıkarmadan kumanda edecektir bu nedenle en az 3 amper diye belirttim. Tek sorun 40 amper rölenin 2 amper röleye göre daha çok yer kaplamasıdır yani montaj yaparken yer sıkıntısı çekmemek için ideal değerlerde röle kullanmak işinizi kolaylaştıracaktır. Atıyorum aydıtlatma tesisatınız 3 amper çekiyorsa siz 5 amper röle kullanırsınız bu idealdir ancak 3 amper çeken aydınlatmaya 40 amperlik röle bağlamak gereksizdir, ama sorun çıkarmadan çalışacaktır.

  7. #7
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Röle sorunuzu çözmez, sorun elektrik akımı ile ilgiliyse motosikletinizin şarj sistemini kontrol etmeniz lazım.

    Sorun ledlerin kalitesizliği de olabilir ama bu daha düşük bir ihtimal.

    Önce motorunuzun elektriğini ölçün, yüksek devirde kaç volta kadar çıkıyor bakın.

  8. #8

    Üyelik
    13 Kasım 2016
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bunlara benzeyen bir çift sis farıda ben aldım ve aylardır sorunsuz bir şekilde kullanıyorum.
    Aldıklarım bunlar : https://urun.n11.com/yedek-parca/sis...yah-P197541313
    Bağlantı konusunda röleye gerek yok neden diye sorarsanız bunlar zaten çok yüksek akım çekmiyorlar led oldukları için, benim aldığım sis farlarının kabloları çok dandikti ve 1 kez lehimlerini yenilemek durumunda kaldım, ayrıca yağmur suyu içine giriyordu ve bunu önlemek için silikon sıktım şu an sorun çözüldü. Sorun lambaların kendisinde değilse motosikletinizin elektrik tesisatında olabilir, eğer 12 voltun çok üzerinde gerilim üretiyorsa ledler kısa sürede arızalanabilir bu normaldir. Size tavsiyem ledleri bağladığınız yerdeki gerilimi ölçün eğer her şey normalse sorun ledlerin kalitesindendir diye düşünüyorum.
    Bana sorunun kaynağı motorunuzun elektrik tesisatı-regülatörü gibi geliyor. Eğer röle takmak istiyorsanız bir elektronikçiden 12 volt ve en az 3 amper röle takabilirsiniz, ama dediğim gibi röle durumu değiştirmeyecektir.
    Sorunun ne olduğunu bir türlü anlayamadık valla, 3 çift far gitti. En son aldığım ledler yuvarlak şekilde powerled idi muhtemelen 50-60W çekiyordu ısıdan yandı ledler, çok ısı yayıyordu, sokak lambası gibi cadde aydınlatan türden led idi bayağı güçlüydü. 20 liraymış arkadaş ben 140 lira bayıldım bunlara, bilsem almazdım. Adaptör lazım diyorlar bunlara xenon gibi, nerden temin edebilirim ? Kafam şimdi bu farlara gitti aynısı benimkinin. Ala dabilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------

    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Röle sorunuzu çözmez, sorun elektrik akımı ile ilgiliyse motosikletinizin şarj sistemini kontrol etmeniz lazım.

    Sorun ledlerin kalitesizliği de olabilir ama bu daha düşük bir ihtimal.

    Önce motorunuzun elektriğini ölçün, yüksek devirde kaç volta kadar çıkıyor bakın.
    Motosikletim scooter hocam, orta ayakta deneyebilir miyim kaç volt olduğunu ? Bu son çift aldığım far alüminyum korumalı yuvarlak powerled idi geceyi gündüz eden bir ışıktı çifti 120 watt elektrik çekiyordu muhtemelen, çok fazla ısı yayıyordu. Ayrıca dediğiniz gibi sarj dinamosunda falan bir sorun varsa komple elektrik aksanın değişmesi mi gerekiyor ? Masraflı bir iş mi ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:31 ----------

    En son taktığım ledi bulamıyorum, Karaköy pasajından aldım yuvarlak, alüminyum üzerinde üstünde slikon vardı. 12 volt dedim, verdi adamlar ama çok fazla ışık veriyordu dediğim gibi.

  9. #9
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Adaptör falan lazım değil, son yazdıklarınızdan ledin ısınırak erimesinin nedeni benim tahminime göre motorun yüksek gerilim üretmesi, ama bu sorun sadece ledlerde değil standart akkor flamanlı sarı lambalarda da periyodik olarak bozulmaya neden olur, bu arada 60 watt led için çok yüksek bir değer o kadar güç çekse motorunuzun aküsü veya elektrik tesisatı da kısa sürede arıza çıkarır.
    Ölçümü basit bir voltmetre ile yapabilirsiniz, motosikleti çalıştıracaksınız ve ledlerin gücünü aldığınız kablolara paralel şekilde multimetreyi bağlayacaksınız sonra kaç volt olduğuna bakacaksınız biraz gaz verip tekrar gözlemledikten sonra herhangi bir durumda 12 voltun çok üzerinde bir değer göstermesi motorun regülatöründe veya alternatöründe arıza olduğunu gösterir.

  10. #10

    Üyelik
    13 Kasım 2016
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adaptör falan lazım değil, son yazdıklarınızdan ledin ısınırak erimesinin nedeni benim tahminime göre motorun yüksek gerilim üretmesi, ama bu sorun sadece ledlerde değil standart akkor flamanlı sarı lambalarda da periyodik olarak bozulmaya neden olur, bu arada 60 watt led için çok yüksek bir değer o kadar güç çekse motorunuzun aküsü veya elektrik tesisatı da kısa sürede arıza çıkarır.
    Ölçümü basit bir voltmetre ile yapabilirsiniz, motosikleti çalıştıracaksınız ve ledlerin gücünü aldığınız kablolara paralel şekilde multimetreyi bağlayacaksınız sonra kaç volt olduğuna bakacaksınız biraz gaz verip tekrar gözlemledikten sonra herhangi bir durumda 12 voltun çok üzerinde bir değer göstermesi motorun regülatöründe veya alternatöründe arıza olduğunu gösterir.
    Tamamdır hocam, teşekkür ediyorum. Değerleri ölçtükten sonra yazacağım tekrardan.

  11. #11
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Kolay gelsin, bu arada benim linkini attığım sis farının çektiği güç yaklaşık 5 Watt ama aydınlatması gayet iyi, hatta şöyle söyleyeyim 2 tane takılı onları açtığımda motorun kısa farlarının çalışıp çalışmadığını anlayamıyorum, ama ufak tefek sorunları oluyor mesela bunlarda 3 mod var kısa-uzun-çakar modları, 2 tane far bazen aynı modda olmuyor mesela biri çakar modundayken diğeri kısa da oluyor gibi bir süre bekledikten sonra kendi kendine düzeliyor ama can sıkıcı bir durum, eğer almak isterseniz bildireyim dedim.

  12. #12

    Üyelik
    13 Kasım 2016
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin, bu arada benim linkini attığım sis farının çektiği güç yaklaşık 5 Watt ama aydınlatması gayet iyi, hatta şöyle söyleyeyim 2 tane takılı onları açtığımda motorun kısa farlarının çalışıp çalışmadığını anlayamıyorum, ama ufak tefek sorunları oluyor mesela bunlarda 3 mod var kısa-uzun-çakar modları, 2 tane far bazen aynı modda olmuyor mesela biri çakar modundayken diğeri kısa da oluyor gibi bir süre bekledikten sonra kendi kendine düzeliyor ama can sıkıcı bir durum, eğer almak isterseniz bildireyim dedim.
    Aynı sorun bende de vardı, senkronize etmek için yötenmini bulmuştum ben, kontağı açıp anahtarı açıyordum falan senkronize oluyordu. Bazen o da işe yaramıyordu gerçi. Bir de motorum agility city 125 diğer motorlardan farklı eletrik aksanı, mesela 2 tane sigorta var sadece bende. Pulsar'da mesela çok daha fazla sigorta var, aynı şekilde röle de çok daha fazla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------

    Ayrıca bir şey daha belirtmek istiyorum, led şerit taktım 3lü, toplam 6 led, sis farlarına bundan önce, onlar sorunsuz şekilde çalıştılar. Güçlü led alınca 5 dakika çalıştı bozuldu gitti.

  13. #13
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Her motorun tesisatı bir olmuyor, dediğim gibi sorunun tespit etmenin en garanti yolu gerilimleri ölçmek eğer motorun ürettiği gerilimde bir tutarsızlık yoksa sorun ledlerden kaynaklanıyordur, hatta şöyle yapın ledler 5 dakikada bozuldu demişsiniz, 12 volt bir adaptöre bağlayın ledleri ve bir kaç gün çalışmasını gözlemleyin eğer sorun çıkarmıyorsa motorunuzun elektrik tesisatında bir problem vardır. Birde şerit ledlerde direnç oluyor o fazla gerilim versende ona engel olabilir, bu sis farlarının çalışma gerilimi 12 volt fazlası ledin ilk etapta çok parlak yanmasına ve ömrünün ciddi derecede kısalmasına neden olacaktır.

  14. #14

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    noluyor ağa senin motorda bir sorun mu var acaba? sürekli farları bozuyor? elektriği nerden alıyorsunuz? direk aküden alın

  15. #15

    Üyelik
    13 Kasım 2016
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her motorun tesisatı bir olmuyor, dediğim gibi sorunun tespit etmenin en garanti yolu gerilimleri ölçmek eğer motorun ürettiği gerilimde bir tutarsızlık yoksa sorun ledlerden kaynaklanıyordur, hatta şöyle yapın ledler 5 dakikada bozuldu demişsiniz, 12 volt bir adaptöre bağlayın ledleri ve bir kaç gün çalışmasını gözlemleyin eğer sorun çıkarmıyorsa motorunuzun elektrik tesisatında bir problem vardır. Birde şerit ledlerde direnç oluyor o fazla gerilim versende ona engel olabilir, bu sis farlarının çalışma gerilimi 12 volt fazlası ledin ilk etapta çok parlak yanmasına ve ömrünün ciddi derecede kısalmasına neden olacaktır.
    Ölçüm yaptım, motor açıkken akünün artı eksi kutup başlarına tuttum voltmetreyi 19 çıktı, Pulsar'da 14 çıktı. Regülatörde sorun var sanıyorum.

  16. #16

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Boşuna para veriyorsunuz bunlara, hem yasak hem de muayeneden geçmiyor.

  17. #17
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Neye göre, kime göre boşuna para veriyoruz? Motosikletlerimizin aydınlatması yeterli olsa bunlara para vermeyiz zaten, gayette işe yarıyorlar varsın 2 senede bir sökülmeye ihtiyaç duysun, muayeneye giderken söker gideriz.

  18. #18
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı tobisto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ölçüm yaptım, motor açıkken akünün artı eksi kutup başlarına tuttum voltmetreyi 19 çıktı, Pulsar'da 14 çıktı. Regülatörde sorun var sanıyorum.
    19 ne ya hu

    tam gazda 14.4 volt, rölantide 13.8 volt olmalı diye hatırlıyorum.

    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boşuna para veriyorsunuz bunlara, hem yasak hem de muayeneden geçmiyor.
    Yanlış bilgi vermeyin, muayenede sis farına bakılmıyor. Ayrıca motosikelte takılan ekstra sis farları motorların görünürlüğünü kat be kat arttırıyor.

    Dikkat etmemiz gereken gece sürüşlerinde sis farlarını kısık modda çalıştıralım ki diğer sürücülerin gözünü almayalım.
    Angrypower bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  19. #19
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Konuya kaynak yapyım benim scooter için çakarlı sis farlarından almak istiyorum internette her fiyata var bunun ortalama iyi bir sistemine ne kadar vermeliyim hiç anlamadığım bir konu yardımcı olursanız sevinirim nmax125 için.

  20. #20
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı tobisto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sorun bende de vardı, senkronize etmek için yötenmini bulmuştum ben, kontağı açıp anahtarı açıyordum falan senkronize oluyordu. Bazen o da işe yaramıyordu gerçi. Bir de motorum agility city 125 diğer motorlardan farklı eletrik aksanı, mesela 2 tane sigorta var sadece bende. Pulsar'da mesela çok daha fazla sigorta var, aynı şekilde röle de çok daha fazla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------

    Ayrıca bir şey daha belirtmek istiyorum, led şerit taktım 3lü, toplam 6 led, sis farlarına bundan önce, onlar sorunsuz şekilde çalıştılar. Güçlü led alınca 5 dakika çalıştı bozuldu gitti.
    Çok yüksek ihtimalle regülatör, düşük ihtimalle alternatör arızalı. 19 volt çok yüksek, aküye de zarar verir, daha ciddi sorunlarla karşılaşmadan en kısa zamanda onarımı yapın veya yaptırmanızı öneririm.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)