Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Far açınca akü bitiyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mesleğim elektrik elektronik üzerine değil ama akü değişirken merak edip ölçmüştüm , yüksek devirlerde 40 - 47 volt gördüm , okuduğum kaynaklarda da 12 volt motosikletler için bu değerler veriliyordu..diyotlu alternatörlerden dc akım alınır diyede biliyorum , fırçalı otomobil dinamolarından da ac , tersimiydi yoksa
    Yüksek devirlerde, tüketicilerde devre dışı ise söylediğiniz gerilimler doğrudur. Fakat regulatör öncesi AC dir.
    Otomobillerde doğrultucular (diyotlar yani doğrultucular) alternatörün içinde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------

    Alıntı ahmet.58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Galiba konnektörde sorun yok kimse konjektör dememiş statoru ölçeyim ozaman
    Sizin motorun kablolaması buna benziyor mu?

    http://linkinx.com/honda-dio-zx-wiri...asic-pictures/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    https://i.hizliresim.com/lb7o7b.png

    Hocam benim motorun elektrik şeması bu ama çok net değil mondialin sorunu

  3. #23
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Sizin şemada, Statordan, Rect./Regulatore giden iki tane kablo görünüyor. Renkleri okuyabiliyor musun bilmiyorum.

    Ölçü aletinin AC kısmında, Regülatöre giden iki kablodan AC gerilimi ölçebilirsin.
    Regulatörden sonra, aküye bağlı kablolardan, DC gerilim ölçeceksin. Akü bağlı olmalı.
    Regülatörden çıkan eksi (-, Şase) kablosunun şaseye bağlantısını kontrol et. Temassızlık olmasın.
    Burada şase (-) ile aküye giden tek kablodan (+) ölçme yapıyorsun. Şemada bu kablo ile akü arasında sigorta var.

    Bazı regülatörler aküyü devreden çıkardığında DC gerilim çıkışı vermeyebiliyor. Sebebi, gerilim yükselmesi. Lambaların falan patlamaması için.

    Statordan diğer çıkan kablolar CDI ye gidiyor.
    Bir de pickup sensöründen (ateşleme için okuyucu.) çıkan kablolar. Eğer motor çalışıyorsa bunlarla zaten işin yok.

  4. #24

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Hocam ilginiz için çok teşekkür ederim öncelikle.Motorun stator voltajı hariç her türlü konjektör voltajını ölçtüm konunun mesajinda yazıyor.Statoru henüz olcmedim ama en kisa zamanda olcecegim.

  5. #25

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı ahmet.58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ilginiz için çok teşekkür ederim öncelikle.Motorun stator voltajı hariç her türlü konjektör voltajını ölçtüm konunun mesajinda yazıyor.Statoru henüz olcmedim ama en kisa zamanda olcecegim.
    Statörün çıkışını ölçtükten sonra yaz mutlaka.
    Aklıma şu geldi:
    1. senaryo: Statör bozuktu > konjektörü bozdu > konjektör değiştin > statör yine konjektörü bozdu > statör değiştin > konjektör aynı kaldığı için çıkış voltajı motor aksamlarına yetmedi.
    2. senaryo: Konjektör bozuktu > yeni aldığın konjektör de bozuk çıktı > motor aksamlarına güç yetmedi
    3. senaryo : başka şey(ler) arızalı ve konjektör akü yokken düşük çıkış veriyor.
    Bunları düşünmemin sebebini de şöyle açıklayım. Güç kaynağından akü şarj ederken genelde akünün max voltajına yakın hatta daha yüksek bir voltaj verilir, bu da en az 14V civarı. Çünkü potansiyel fark olmadan akış olmaz. Gaz açıkken 9V veren bir güç kaynağı ile 12V aküyü şarj etmeniz bu sebeple olanaksızdır.

  6. #26
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Statörün çıkışını ölçtükten sonra yaz mutlaka.
    Aklıma şu geldi:
    ..............
    Önce ölçümleri yapsın. Yeni regülatör almış zaten.
    Stator voltajının ölçümünden sonra seçeneklere bakarız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------

    --------
    Ek yapayım.
    Statorda zaten tek faz var. iki veya üç fazlı değil.
    1. madde için; Diyelim ki stator bozuldu, yandı. Stator gerilimi düşük olacak ve regülatörü bozamaz. Açık devre olsa hiç gerilim ölçemezdi.
    2. ; Olabilir.
    3. : Sebebini yazmıştım. Tabii afaki.
    Diğer yazdıklarınıza katılıyorum. Ölçülen AC ve DC gerimler hiç bir zaman akü geriliminden düşük olamaz.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)