Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kendin Yap 'Custom Arka Çamurluk, sıyırıcı, tozluk yada adı herneyse..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Düzenleyim derken yanlışlıkla sildim tekrar yüklenecek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

    Merhaba arkadaşlar, malum önümüz kış hazırda elimde malzeme varken yağmur ve çamurdan korunmak için çamurluk yapımına başladım, proje boyama aşamasına geldi yan kol yapım aşamasında. Çamurluğun yapım aşamasına lastiğe göre ölçü almakla başlıyoruz, ben kümes telini tercih ettim çünkü şekil vermesi çok kolay, tercihe göre yalıtımda kullanılan köpük malzemede kullanılabilir.

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    Kalıp alma sonrası altına çıtpıt patlayan zavazingoyu koydum ama koymaz olaydım

    [IMG][/IMG]

    Fiber kumaşımızı kalıba reçineliyoruz
    [IMG][/IMG]

    Problem yaşıyoruz ama demokraside çağreler tükenmez
    [IMG][/IMG]

    Ne güzel şey şu epoksi macun
    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    Kalıp aldıktan sonra zımpara, düzeltmeler ve şekil verme aşaması

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    Astar ve boyadan önceki son aşama kol yapımıda en kısa zamanda yüklenecek, takipte kalın arkadaşlar. Beğeni, fikir ve yorumlarınızı esirgemeyin şimdiden teşekkürler, instagramdan takip etmek isteyenler için adresim @hsyndrms
    Lucas, emremm, karacabeg ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    Takibdeyim,kolay gelsin.
    Hüseyin D. bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı yusufkalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Takibdeyim,kolay gelsin.
    Teşekkürler

  4. #4
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Kümes telinden kalıp yapma fikri çok güzel, kuruduktan sonra teli çıkarmayada çalışmak gereksiz, diğer taraftan da fiber yapılıp iskelet sağlamlaştırılır.

    Fakat şekil vermek için lastiği kalıp olarak kullanabilirdiniz, lastiği streç kaplayıp üzerine kalıbı dökebilirdiniz.

    Elinize sağlık.
    Hüseyin D. bunu beğendi.

  5. #5
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Teli çıkarmaya uğraşmadı.
    Kumaş ve reçine, balonlu ambalaj malzemesine yapıştı.
    Amb. malzemesini ayırırken teller deforme oldu.

    Zaten kalıp olarak lastiği kullandı. Lastikle tele şekil verdi.

    Sizin dediğiniz de olur. Fakat reçine ile ortalık batabilir.
    Hüseyin D. bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kümes telinden kalıp yapma fikri çok güzel, kuruduktan sonra teli çıkarmayada çalışmak gereksiz, diğer taraftan da fiber yapılıp iskelet sağlamlaştırılır.

    Fakat şekil vermek için lastiği kalıp olarak kullanabilirdiniz, lastiği streç kaplayıp üzerine kalıbı dökebilirdiniz.

    Elinize sağlık.
    Dediğiniz gibi teli sökmeyecektim ama bu sefer kalınlık çok fazla olacaktı o yüzden teli kullanmadım, tel yapışmadı aslında zemine kullandığım zımbırtı yüzünden öyle oldu, kimyasallarla lastiğe zarar vermemek açısından lastik üzerinde kalıp yapmak istemedim alternatif çok. Bu seferlik böyle oldu teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------

    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teli çıkarmaya uğraşmadı.
    Kumaş ve reçine, balonlu ambalaj malzemesine yapıştı.
    Amb. malzemesini ayırırken teller deforme oldu.

    Zaten kalıp olarak lastiği kullandı. Lastikle tele şekil verdi.

    Sizin dediğiniz de olur. Fakat reçine ile ortalık batabilir.
    Aynen böyle oldu, bunuda tecrübe etmiş olduk.

  7. #7
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Bir şey sorayım.
    O koyduğunuz ambalaj malzemesi veya benzerine polyesterin yapışmaması için bir malzeme yok mu?

    Yağ, sıvı silikon gibi.
    Mesela kasapların kullandığı yağlı kağıt gibi, ama yuvarlak kalıplarda sorun çıkarabilir.
    Hüseyin D. bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir şey sorayım.
    O koyduğunuz ambalaj malzemesi veya benzerine polyesterin yapışmaması için bir malzeme yok mu?

    Yağ, sıvı silikon gibi.
    Mesela kasapların kullandığı yağlı kağıt gibi, ama yuvarlak kalıplarda sorun çıkarabilir.
    Olmaz olurmu var tabiki, kalıp ayırıcı wax diye geçiyor, yağlı kağıt aliminyum folyo kullananlarda var benim elimin altında olmadığı için böyle bir yöntem seçtim. Aklınızda olsun polyester reçineden ziyade epoksi reçine tercih edin çünkü kalite ve sağlamlık açısından daha iyi fiyat olarak polyestere göre biraz pahalı.

  9. #9
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    İlk aklıma gelen polyesterdi. Onun için yazdım.
    Hüseyin D. bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    İşlemler bittiğinde maliyet hesabınıda çıkaracağım, arka çamurluk, ön siperlik, far muhafazası ve ekstra olarak Kask için yaptığım işlemler! piyasada bunları temin etmeye çalıştığımızda ödeyeceğimiz fiyatın % kaçına denk gelecek, yoksa gidip el temiz ayak temiz hazırını almak dahamı mantıklı, bakalım

  11. #11

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Loading az biraz işi kaldı bacakların monte edileceği yer olarak arka teker saplamasını düşünmüştüm lakin zincir ayarı yaparken problem yaşatacağı için amörtisörün alt bağlantı kısmına sabitlicem sanırım, üçgen bir parça yapıyorum, başka fikirlerede açığım.
    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

  12. #12

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Forza 250

    Kendin Yap 'Custom Arka Çamurluk, (Final)

    Bir iki küçük ayarlama haricinde nihayet bitirdim, son aşamada yaptıklarım ve motosiklete montajı.
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    tommygun, nzm75 ve Tractor bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Yapılan işlemler ve görselleri burada
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...k-veletim.html


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)