Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Debriyaj. (Motor Isınınca Vitesler Zor Geçiyor)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Merhabalar. 2015 model Bajaj Discover 150F marka/model motosikletim var. 9500 km'de.Bakımını da yeni yaptırdım. Sorunum şu: Motor soğukken vitesler gayet güzel sorunsuz geçiyor, 5-10 km gittikten sonra (motor ısındıktan sonra) debriyaj ayırmıyor. Işıklarda debriyaj sıkılı dururken motor ileri gitmeye çalışıyor, vitesler aragaz vermeden geçmiyor (ne aşağı ne yukarı). Servis baskı balata değişecek dedi bakmadan. Ben bilgisi olan, aynı problemi olan vardır diye düşünüyorum. Baskı balata bitse motor kavramaz, gitmez, gitse de tat vermez diye biliyorum. Motorun çekişinde hiç düşme yok. Yağı vs. yeni değişti. (Eski yağ Castrol 20-50, yeni yağ Repsol 20-50). Teşekkürler.
    skana71 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns 200
    Şuan tam olarak bende sizin yaşadığınız sorunun aynısını yaşıyorum. Motor soğukken debriyaj da bir sıkıntı yok ancak motor ısındıktan sonra debriyaj tam bir eziyete dönüşüyor. Debriyaj tam çekili iken hala motorun tık tık tık diye ileri doğru hareket etmesi,boşa geçmemesi, vites değiştirirken vitesin takılması,motorun titreyerek kalkması,debriyajın hissizleşmesi vb. Kısacası aynı problemi bende yaşıyorum halbukü 100-150 km öncesine kadar böyle bir problemim yoktu. Aslında ben debriyaj ayarından diye düşünüyorum ancak denedikten sonra anlayabilirim. Bu arada motorum mondial drift 2016 model 3600 km' de yağ olarak 10 40 kullanıyorum.

  3. #3
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Motor ısındıktan ve debriyaj ayirmamaya başladıktan sonra deb. levyesinin telindeki somunu 1 2 tur sıkmayı denediniz mi?
    kurye13 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Evet, ayar kısmı ile ilgili her şeyi denedim.

  5. #5
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    yağını kontrol et yağ çok ince kalıyor olabiliriz ısınınca o zamanda ayırmada sıkıntı yaşarsın

  6. #6

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    20 50 repsol var. Kullanma klavuzunda da 20 50 kullanin demis. Gerci repsol un yagina da hic guvenmiyorum. Daha 100 km olmadi atali da. Shell advance 4t 20-50 ile degistirip denesem mi? Kendim söküp baski balatayi degistireyim diyorum, ama imkansiz 9500 de baski balata mi biter ?

  7. #7

    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    Shell advance 4t 20-50 kullanıyorum. 2011 apachem var. vites geçişleri yağ gibi değil ama en azından ısınınca sorun çıkaran bir yağ değil. özellikle adana da olduğumu düşününce sizi de memnun edecektir.

  8. #8

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Denedikten sonra görüşlerimi burdan yazarım. Servisler gercekten el yakıyor, hiç bakmadan baskı balatan bitmiş işçilik 120 lira artı malzeme diyor ki bir de olup olmayacağının garantisi yok. Gercekten 9500 de baskı balata bitiren var mı?

  9. #9

    Üyelik
    31 Aralık 2016
    Hani motor kısmının olduğu yerde debriyaj teli var ya onu vida ile ayarliyarak manet deki gerginliği arttirin niye dersin çünkü benimde CBR da manetin ordaki somon yalama yapmış habire gevsiyor bu seferde debriyaj sıkıldı halde motor 2-3 kmh hızla gitmeye çalışıyor ben bu şekilde rahat kullanıyorum her seferinde ayarlıyorum olsun ama sen direk dediğim yerden hallet abi geçmiş olsun Castrol kullan bence yağ olarak servise de bakma valla bana da debriyaj bitti dedi halbuki ki oraya gitmeden önce 30km önce kaliteli taktirmistim 0. Debriyaj bitik der kimseye de güven olmuyor ki dün yolda kalan birini gördüm (elektrik kablosu şasi yapmış tamirci 90₺ +30 da parça parası istemiş 0.75 Kr a bı elektrik bant i bitti

  10. #10

    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Haklisin valla bir daha bakima da goturmem. Kendim yaparim. Dedigim gibi ayari en sona getirdim zaten , maneti cekince debriyaji sonuna kadar cekiyor. Ama isininca vitesler beton oluyor. Hani hic debriyaj kullanmadan gitsem yeri.

  11. #11

    Üyelik
    25 Ocak 2018
    1 seneye yakın olmuş ama aynı sorunu yaşıyorum 2014 model yeni restore olmuş orijinal 150CC motosiklete sahibim restoreden önce böyle bir sıkıntı yoktu,nasıl çözdünüz acaba

  12. #12
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Kullanımla alakalı 50 100 kmdede balata bitebilir, veya bazı hareket ve denemelerde balata yanabilir.Balatanın bitmesi sadece yolda giderken kaçırmasından değil vitese girip çıkmasındanda anlaşılabilir.Her motorda yağ ısınınca akkşkanlığı azalır incelir, bitik veya deforme olmuş balatanın balata kısımları karşı saçlara yapışmaya başlar, motor döngüsünü şanzumandan ayırmaz.İkinci sorun sizin debriyajınızın teli içeriden kopuk olabilir sarılı çelik tellerin birkaçı kopmuş olabilir.Ayarsız veya yanlış debriyaj maneti levyeside balatayı erkenden bittirebilir.

  13. #13

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    yağdan olabilir

  14. #14

    Üyelik
    17 Eylül 2017
    Bu soruna sebep olabilecek birkaç şey var.Debriyaj balataları, debriyaj levyesi ve teli ,motorun yağı.
    Eğer elin yatkınsa bi kapağı söküp balataları ve saclarını kontrol et.Isınınca ayırmamasının başka bir sebebi olabilir.

  15. #15

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Motul 5100 öneririm.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)