Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

GT250R Problem

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Merhaba arkadaşlar 2013 model bir hyosung gt250r motora sahibim.
    Motosikleti 2015 yılında 2.el olarak aldım ve sadece 2015 yazında kullandım daha sonra garaja indirdim ve kış boyu garajda kaldı.
    Sezon açılıp motoru çalıştırmak istediğimde bir sorunla karşılaştım, motor çalışıyor gidiyor fakat kasise girdiğimde stop ediyor ve bir daha çalışmıyordu.
    Neyse tamir için bir motorcuya götürdüm ve bu kendine motosiklet tamircisi diyen arkadaş resmen motorun içinden geçti tüm elektrik kablolarını kafasına göre kesip saçma sapan yerlere bağlamıştı. Neyse motoru bundan aldım 1 gün çalıştı motor sonrasında iptal.

    Bende hyosungun servis kitapçığını indirip kabloları orada gösterilen şekilde yeniledim.

    Şimdi ise şöyle bir sıkıntım var.

    Marşa basıyorum, motor çalışıyor geziyorum tozuyorum, dağ bayır gık demiyor.
    Dönüş için tekrar marşa basıyorum bir türlü marş almıyor.
    Benzin var, problem nedir anlamıyorum. Patlama bile yapmıyor boşa döndürüyor marş motoru pistonları, baktım buji piposuna kontrol kalemi soktum fena şekilde çarptı yani pipodan elektrik geliyor.
    Konuyu anlamış değilim.
    Bilgisi olan varsa ya da sakaryada hyosungdan anlayan bildiği usta olan varsa yönlendirirse çok sevinirim.
    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Akün bozuk veya şarj dinamosu çalısmıyor. Hyosunglarda kronik bir sıkıntıdır. Japon malı konjektör ve kaliteli bi akü ( Bosch veya Yuasa ) takmalısın.

  3. #3

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Hocam Merhaba;
    Akü bozuktur demişsiniz ama cihazda elektrik var ve marş motorunu deli gibi çeviriyor, sıkıntı ateşlemiyor. Anlam veremiyorum artık. Nasıl bir video çeksem anlaşılır :(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------


  4. #4

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Kesin olmasada müşürleri kontrol etmeni oneririm bazen müsürler bozuluyor ve atesleme yapmiyor

  5. #5

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Müşür kaynaklı değil diye düşünüyorum. Müşürler kontrol edildi.

  6. #6

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Sıcakken zor çalışan motor sübap ayarının bozuk olduğuna işarettir. Sabah bu şekilde bir motor geldi eksantrik zinciri ses yapıyordu ama kapağı açınca sübaplarada bakalım dedim. 0.10 sentil girmedi.

    Buji pipolarının çatırdadığına emin ol benzin geliyor mu ona bak sübap ve senteden başka bişey kalmıyor

  7. #7
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Üstündeki buji pipoları hala orjinal pipolarıysa yapabilir.Gözle bakıldığında görülmeyen çatlaklar meydana geliyor.@mterayes26 dediği subap ayarından olabilir.Herhangi bir hata kodu veriyor mu?

  8. #8
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Krank sensöründen de olabilir. Daha önceden böyle bir sorun yaşamıştım. Garanti süresince istanbuldan gelip motoru incelediler ve krank sensörü değişince düzelmişti.

  9. #9

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıcakken zor çalışan motor sübap ayarının bozuk olduğuna işarettir. Sabah bu şekilde bir motor geldi eksantrik zinciri ses yapıyordu ama kapağı açınca sübaplarada bakalım dedim. 0.10 sentil girmedi.

    Buji pipolarının çatırdadığına emin ol benzin geliyor mu ona bak sübap ve senteden başka bişey kalmıyor
    Şimdi ona sıcakken çalışmayan demeyelim çünkü sıcaklık gibi birşey yok, birkez çalışıyor ya mesela ısınsın 1 saat gez durdur geri bas anında hiçbir problem yok. Fakat birkaç saat çalıştırma keyfine göre çalışıyor ya da çalışmıyor. Kısacası motor kafasına göre bir çalışıyor, bir çalışmıyor. Herhangi bir f1 hatası da vermiyor.

    Şimdi şunlardan eminim;
    Yakıt pompası yakıtı pompalıyor.
    Pipo ucuna 1 kere çarpılmayı göze alarak kontrol ettim elektrik geliyor. (devamlı gelmiyor olabilir)
    Pipoya elektrik veren trafoya da elektrik geliyor.

    Kontrol edemediğim iki şey var ve çalışmaması için iki ihtimal var.

    Ya silindirlere yakıt püskürtülmüyor enjektörler tarafından

    Ya da buji kıvılcım üretmiyor.

    Bujiyi sökmek için buji anahtarı aldım fakat büyük geldi. Kaçlık anahtar almam gerekiyor öğrenebilirsem çok sevinirim. Birde buji pipoda takılı ve elimdeyken çalıştırırsam kendi içinde kıvılcım oluşturmalı değil mi.

    Enjektörlerin silindirlere yakıt püskürttüğünü nasıl gözlemleyebilirim. Enjektörlerin çalıştığından nasıl emin olabilirim.

    Buji piposunu nasıl test edebilirim. (Çarpılmadan)

  10. #10

    Üyelik
    26 Kasım 2016
    Motor hiç çalışıyorsa yağsızlıktan piston çizilmiştir bende de olmuştu aynı sorun. Yağından eminseniz başka sorundur elbette.

  11. #11

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Yağ problemi yok kesinlikle, yağdan eminim.

    Sabah motoru yıkadım sonrasında çalışmamıştı bende gideyim bujileri, pipoları falan kurutayım saç kurutma makinesiyle dedim.
    Buji pipolarını bugün 3-4 kere sökmüştüm birşey olmamıştı az önce birini yerinden çektiğim gibi paramparça oldu plastik kısmı. Ben yeni pipo alırım almasına ama bu etkiler mi ki sizce çalışmamasını?

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı mertbulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bujiyi sökmek için buji anahtarı aldım fakat büyük geldi. Kaçlık anahtar almam gerekiyor öğrenebilirsem çok sevinirim. Birde buji pipoda takılı ve elimdeyken çalıştırırsam kendi içinde kıvılcım oluşturmalı değil mi.

    Enjektörlerin silindirlere yakıt püskürttüğünü nasıl gözlemleyebilirim. Enjektörlerin çalıştığından nasıl emin olabilirim.

    Buji piposunu nasıl test edebilirim. (Çarpılmadan)
    Merhabalar yaşadığınız sorunla ilgili aklıma birşey gelmedi o yüzden tavsiyem ateşleme sistemini (buji, buji pipoları, bobinler ve tüm kablolar) kontrol etmeniz olacak.

    Bujiyi sökebilmek için 16mm çapında 20cm veya daha uzun bir buji anahtarına ihtiyacınız var.

    buji pipolarını bujileri sökmek istediğinizde zaten sökeceksiniz, diplerine ve etrafına bakın çatlak varmı diye...

    bu işlemleri kendiniz yapmayı düşünüyorsanız aşağıdaki vereceğim site size yardımcı olacaktır sol tarafta buji piposu değişimi başlığına bakın

    http://hyogv250.blogspot.com.tr

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------

    Alıntı mertbulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ problemi yok kesinlikle, yağdan eminim.

    Sabah motoru yıkadım sonrasında çalışmamıştı bende gideyim bujileri, pipoları falan kurutayım saç kurutma makinesiyle dedim.
    Buji pipolarını bugün 3-4 kere sökmüştüm birşey olmamıştı az önce birini yerinden çektiğim gibi paramparça oldu plastik kısmı. Ben yeni pipo alırım almasına ama bu etkiler mi ki sizce çalışmamasını?
    etkiler, sıcak pipo genleştiği için ateşleme yapmayabilir. ngk sd05f buji pipolarıyla değiştirmelisiniz.

  13. #13

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Yan ayaklık sensörü bozulmuş olabilir GT 250 R da daha önce yaşadığım bir problemdi. Motor durduk yere ayaklığı açık gibi algılayıp stop ediyordu.

  14. #14

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Alıntı wing41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yan ayaklık sensörü bozulmuş olabilir GT 250 R da daha önce yaşadığım bir problemdi. Motor durduk yere ayaklığı açık gibi algılayıp stop ediyordu.
    daha önce bu problemi yaşadığım için ayaklık sensörü iptal 1 yıldır o şekilde kullanıyorum.

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar yaşadığınız sorunla ilgili aklıma birşey gelmedi o yüzden tavsiyem ateşleme sistemini (buji, buji pipoları, bobinler ve tüm kablolar) kontrol etmeniz olacak.

    Bujiyi sökebilmek için 16mm çapında 20cm veya daha uzun bir buji anahtarına ihtiyacınız var.

    buji pipolarını bujileri sökmek istediğinizde zaten sökeceksiniz, diplerine ve etrafına bakın çatlak varmı diye...

    bu işlemleri kendiniz yapmayı düşünüyorsanız aşağıdaki vereceğim site size yardımcı olacaktır sol tarafta buji piposu değişimi başlığına bakın

    http://hyogv250.blogspot.com.tr

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------



    etkiler, sıcak pipo genleştiği için ateşleme yapmayabilir. ngk sd05f buji pipolarıyla değiştirmelisiniz.
    Dün bu yazıyı okudum zaten sonrasında pipoları sipariş ettim hafta içi gelmesini bekliyorum artık. Yazı sizinse gerçekten ellerinize sağlık çok faydalı bir yazı

  15. #15

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Şunu ilave etmeyi unuttum, gt lerde pipo ve dış bobin çatlaması mevcuttur. Bolca yaşadığım bir şey.

    Krank sensörü, bobinler, pipoyu ölçmekten başka çare kalmıyor. Ayrıca çarpılmana gerek yok sök pipoyu tut şasiye bas marşa ateşlemenin çatırtısını duyman gerekiyor 😂

    16 mm deep socket yani uzun lokma veya buji anahtarı ile sökebilirsin karbüratörlünün sargısı kolay bulunuyor ve ucuz enjeksiyon pahalı eğer arıza varsa sararız Da.

    Motor nasılsa çalışmıyor marş sonrası egzozdan çiğ benzin kokusu geliyorsa enjeksiyon çalışıyor daha atraksiyonlu hali sök marş bas 😂


    Sıfır ayarında arka ön dolu silindir 1200 tl
    Sıfır piston 450 tl eğer lazım olursa her parçası var. Amaç ticaret değil yardım

  16. #16

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Şimdi bobinleri test etmek için kırık olan pipoyu şaseye yaklaştırıp marşa bastım kıvılcım atıyor herhangi bir problem yok.
    Marşa sürekli bastığımda çiğ benzin kokusu da geliyor gibi duruyor o zaman enjektörler de çalışıyor.
    Bu durumda yüksek ihtimal benim buji pipoları çatlaktı ben 3-5 kere sök tak yaparken tuzlabuz oldu kırıldı ya da ben sürekli söküp takıp kırdım pipoları ve bujiler problemli.

    Bu arada not piponun plastik kısmından tutarken bile elektrik çarptı büyük ihtimal gözle görülmeyen kılcal çatlaklardan bujiye değil motor gövdesine veriyordu elektriği diye düşünüyorum.

    Eğer yapabilirsem motoru satmayı düşünüyorum. Ya da xmax 250abs ile takas düşünüyorum. İnşallah çalıştırabilirim.

  17. #17

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Pipo çatlak dostum beni motosiklet tamircisi yapan caracalın da sorunu o ydu.

  18. #18
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    buji pipoları arızalı olabilir. ateşleme var benzin var diyosun o zamanda bujiler arızalı olabilir. ateşleme var, benzin geliyor, bujiler yeni, hala çalışmıyosa subap ayarları bozuktur.

  19. #19

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Bu motorda kompresyon yani sıkıştırma yok gibi

  20. #20

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Arkadaşlar belirli aralıklarla motorla uğraşıyorum.

    Bujileri söktüm dün. Bujilerin uçları kadife gibi kurumla kaplanmış. Bujiyi pipoya takıp marşa bastığımda herhangi bir kıvılcım atışı olmuyor fakat aynı bujiyi şaseye yaklaştırdığımda bujiden şaseye kıvılcım atışı oluyor.

    Bujideki bu kurumu nasıl temizlemeliyim?

    Kadınların tırnak törpüsü ile yavaş yavaş temizlesem işe yarar mı?

    Konu ile ilgili bilgi verebilecek arkadaşlar olursa çok sevinirim.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)