Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

Enjeksiyon

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    Muğla Bodrum
    Motosikleti
    Cbr 125
    Merhabalar fz8 2013 model motoruma kat iptlai yaptiricam benim bildigim kadariyla hava yakit karisim senkron ayari enjeksiyonlu motorlarda olmuyor
    Bilgilendirirseniz sevirim


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Power commander ı duymuşmuydunuz?

  3. #3

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    Muğla Bodrum
    Motosikleti
    Cbr 125
    Malesef duymuşlugum var ama hic bilgim yok desem yeridir

  4. #4
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Vardır hocam enjeksiyonlu veya karbüratörlü farketmez senkron ayarı yapılır,yapılmalıdır. Enjeksiyonlu motorlarda 1. silindir referans alınarak 2-3-4 senkronize edilir yani 1.silindirin senkron ayarıyla oynamaya çalışmayın,diğerlerini ona göre ayarlamak gerek,bunun için piyasada satılan senkron cihazı gerekir genelde çoğu tamircide bulunmaz hepsi aşırı iyi usta oldukları için hassas kulaklarıyla yaparlar ayarı,eğer elinizden geliyorsa kendi sentron ayar aletinizi kendiniz yapabilirsiniz yabancı forumlarda bol miktarda örneği var.

    power commender olayı gerekli bir şeydir fakat sizin kullanımınız limitlerde değilse pekte gerek yok,komple sistem gırtlaktan tabir edilen egzoz alacaksanız manifoldların son susturucuya bağlanış şekilleri değişeceğinden motorun yazılım haritasıda ona göre ayarlanmalıdır.

    fakat benim anladığım sadece son susturucu değiştirip katalizörü de iptal edeceksiniz,bu işlenden sonra senkron ayarı yaptırırsanız daha verimli çalışır motorunuz.

  5. #5
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Enjeksiyonlu motorlarda hava-yakıt karışımını motor kontrol ünitesi ECU kontrol eder.Karbüratör olmadığından mekanik vakumlu senkron aletleri bir işe yaramaz.Kelebeklerin (Throtle body) senkronunu da motor yakıt hava karışım haritaları ile elektronik olarak yapılır. Enjeksiyonlu motosikletlerde egzost değiştirme vs gibi işlemlerde yakıt yönetim sistemi kullanmak yada orijinal ECU u yeniden programlamak gerekir. Yeniden programlamak ciddi mühendislik bilgisi gerektirdiğinden, önceden yapılmış üretilmiş yakıt yönetim sistemleri kullanılmalıdır Fuelpak, Power commander,Cobra gibi firmaların yakıt yönetim sistemlerini kullanmak faydalı olur.Kullanmazsak ne olur? linkler bir fikir verir.

    http://www.fuelpakfi.com/aboutfuelpak.html


  6. #6

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    Muğla Bodrum
    Motosikleti
    Cbr 125
    Benim yaptiracagim islem egzozun kataligini iptal
    Edip oraya duz boru koymak motor yeni aldim aldigim kisi egzoz takmis ama kat iptali yapmamis bende yapacaksan ya tam yap yada hic yapma mantığında hareket eden birisiyim. Yani madem kat iptali yapmiyosun bari orjinal egzozu bozma
    Daha onceki motorum xj6 onun egzoz komple degisiyo kat iptali mecbur yani onu degistirdigimde hic bir islem
    Yapilmadi senkron bile bozulmadi
    Sadece gostergeden 0-100 arasi gazı cekince saniyeler 0-100e kadar hizli bi sekilde cikiyodu bana söylediği bu gaz serilik ayarı dedi baskada biseY yapilmadi
    Yani kisacasi sorum şu kat iptali yaptirip hic bir islem
    Yaptirmadan yoluma devam edebilirmiyim


    BLUE MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)