Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Buji simsiyah

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Arkadaşlar herkeze selam
    Buji simsiyah oluyor. Hava ayarından şüpheleniyorum. Yani zengin karışımdan. Zengin karışım nasıl normal hale getirilir. Birde uygun bujiyi nasıl anlarız. 150 lik çin malı chopper. Araştırdım bulamadım. Sizden yardım alayım dedim. Çünkü sitede bu işten anlayan çok kişi var


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Selamlar. Kaç bin kmde buji simsiyaha dönüşüyor? Motosikletin orj bujisi ise 10-15bin km de siyaha dönmesi gayet normal, kafaya takılacak bir problem yok
    SAZMAN bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Alıntı TamGazDevam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar. Kaç bin kmde buji simsiyaha dönüşüyor? Motosikletin orj bujisi ise 10-15bin km de siyaha dönmesi gayet normal, kafaya takılacak bir problem yok
    Yok usta ne 10 bini. Bin km bulsa çok iyi

  4. #4
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    karbüratör de hava ayar vidası vardır alt kısmında karbüratörün. pirinç bir vida. tam kapalı konuma getirip, 2 tur aç. bujiyi biraz temizle, birkaç gün sonra bujiyi tekrar kontrol et. kahverengi olduysa ne mutlu. eğer olmadıysa 2 tur yerine 1.5 dene.

    yukarıda söylediklerim elinde kitapçık yoksa deneme yanılma yöntemi ile yapabileceklerin. eğer kitapçık var ise ne mutlu sana orada hem buji kodu hem de hava ayar vidası optimal açıklığını gösteriyor.

    tahminim CR7HS buji işini görecektir. ama en sağlam yöntem üzerinde hangi buji var ise o kod ile yenisini alıp değiştirmek.

  5. #5

    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratör de hava ayar vidası vardır alt kısmında karbüratörün. pirinç bir vida. tam kapalı konuma getirip, 2 tur aç. bujiyi biraz temizle, birkaç gün sonra bujiyi tekrar kontrol et. kahverengi olduysa ne mutlu. eğer olmadıysa 2 tur yerine 1.5 dene.

    yukarıda söylediklerim elinde kitapçık yoksa deneme yanılma yöntemi ile yapabileceklerin. eğer kitapçık var ise ne mutlu sana orada hem buji kodu hem de hava ayar vidası optimal açıklığını gösteriyor.

    tahminim CR7HS buji işini görecektir. ama en sağlam yöntem üzerinde hangi buji var ise o kod ile yenisini alıp değiştirmek.
    Hava ayarını motor sıcakken mi deneyeyim. Kitapcık yok malesef. Üstündeki chanpiyon marka buji. Orjinal bujisi değil. Zaten kim bilir kaçıncı buji. Şu hava ayarını bir deneyeyim bakalım ne olacak

  6. #6

    Üyelik
    24 Kasım 2015
    Şehir
    istanbul
    sıcakken yapılır

  7. #7
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı sines adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava ayarını motor sıcakken mi deneyeyim. Kitapcık yok malesef. Üstündeki chanpiyon marka buji. Orjinal bujisi değil. Zaten kim bilir kaçıncı buji. Şu hava ayarını bir deneyeyim bakalım ne olacak
    hava ayarını motor çalışır durumda yapacaksan evet sıcakken yapmalısın dostum. ama genel olarak 2 tur açtığın zaman stabil çalışması lazım. bujiyi de ngk almanı öneririm. 10-15 tl birşey buji.

    motor çalışırken hava ayarı yapacaksan şu adımları izle;

    motoru ısıt
    hava ayar vidası ile ayar yapmadan önce rölantiyi yükselt (ki ayarı bozulur bozulmaz stop etmesin sana motoru dinleme şansı versin)
    hava ayar vidasını yavaş yavaş önce kapatmaya başla. belli bir yere geldiğinde motorun düzensiz çalıştığını belki de durduğunu göreceksin.
    işte bu noktayı baz alarak bu sefer yavaş yavaş aç vidayı. kaç tur çevirdiğini sayarak. diyelim ki 3 tam tur açınca bu sefer yine motorun çalışması değişti yada stop etti.

    işte o noktadan 1,5 tur geriye gelince (kapalı ve açık optimal çalışma aralığının tam ortası) ideal hava benzin karışımını yakalamış olursun.

    kolay gelsin

  8. #8

    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Yaptım birşeyler ama noldu bende anlamadım


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)