Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

patlak arka süspansiyon

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Bir abimizin 94 model 900rr motosikletinin arka süspansiyonu olur olmadık yerde yaylanıyormuş. Viraj kabiliyeti düşürdüğünü belirtiyor. Patlak olmasından şüpheleniyoruz. Denizli, izmir, aydın, uşak kısaca denizli çevresinde süspansiyonu tamir edecek bir usta var mı ? Yada yeni bir süspansiyon bulunabilir mi ?Yardımcı olur musunuz arkadaşlar ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Yolcu ,
    Denizlide sahin motora göstermediniz mi ?
    Yolcu0 bunu beğendi.

  3. #3
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    oluroyle,
    Motoru oraya gösterdik yeni arka süspansiyon alınması gerektiğini söylediler

  4. #4

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Zaten onlar değiştirme taraftari olurlar. Randıman alinmaz da demislerdir. Ne kadar fiyat verdiler ?

    Siz parcayi temin edip ya taktirirsiniz iscilik verirsiniz ya da tamirini ben yapabilirim diyen varsa ki denizlide sanmiyorum.. başka sehir yolu gozukur.

    Burda oneren cikar belki...

  5. #5
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Türkiyede 0 arka amortisör bulamadık, yurt dışından almakta şuan için çok pahalı olacak. bu yüzden revizyona gitmeyi düşündük ne kadar performans verir işin ehli birisine sormak istedik

  6. #6

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Yüksek cc bir motor tamir işi biraz riskli ama yapılmaz değil.
    Ben kendi motorumun amortisörünü tamir ettim. en azından denedim oldu, zaten yenisini alacaktım deyip daldım işe.

    Belki yardımcı olur diye yazmak istedim.
    Önce amortisörü motordan ayırdım, sonra amortisörü sökmeye başladım, içerisindeki gazı boşalttım ön kısımdaki tel sekman ı çıkarıp iç aksamı söktüm, içerisinden çıkan yağ oranı hiç yağ yoktu ama en az 400 ml olması lazımdı.

    İçerisinden çıkan parçalar bunlar, ortadaki metal fincanın üzerindeki (yeşil o-ring) esas bozulan ve kaçıran o parça, amortisör eksoz a yakın olduğu için o-ring sıcaktan bayatlamış ve sertleşmiş özelliğini yitirmişti bende nbr nitril o-ring le değiştirdim –35°C ile+120°C arası 350 bar dayanımlı.


    Hazır sökmüş ken mil keçesini de değiştirmek istedim, yıpranmış ve özelliğini kaybetmek üzere, ara ölçü olduğu için piyasada bulamadım (12,5 X 24 X 5 siyah olan keçe), bende en yakın ölçü olan (12 X 24 X 8 mavi olan keçe) hidrolik keçesinden aldım ve kalınlığından 3 mm keserek 5 mm düşürdüm, kesim yönü arka düz kısımdan bize içeri ve dışarı bükümlü dudaklar lazım çalışma basıncı 450 bar.


    Bu resimde de fincan içine dizilimi var, fincan içerisi kademeli ve iki pul arası 5 mm. mavi mil keçesi o kısıma giriyor, fincan amortisöre takılınca hareket etmiyor dışta ki yeşil o-rin yan duvar sızdırmazlığını sağlıyor, mavi keçe ise en çok görev yapan, mil o kısımda çok çalışıyor.


    Eğer amortisör gazlı ise içerisinde başka bir fincan daha var, ve onunda o-ring leri gözden geçirilmesi lazım, onlarda yıprandı ise gaz odasına yağ kaçırır ve gazın bir önemi kalmaz, gerçi ben gaz yerine 6 bar. normal hava bastım, önemli olan içerisinde bir basınç bulunması lazım ve bu basıncı nitrojen (azot) le yapmak gerek, nedeni ise nitrojen ısındığı zaman havadan daha az genleşir, ama normal hava fazla genleşir, buda amortisör içindeki basıncı artırır tek zararı yağ kaçağına sebep olur basıncın asıl görevi yağ da ki köpürmeyi engellemek köpüren yağ amortisörün çalışmasına engel olur yağın köpürmesini engellemek için 6 bar basınç gerek.

    İlk denememde 10 numara yağ koydum ve 1 hafta denedim, yay ayarına falan uğraştım ama amortisör sert oldu, çukurlara düştükçe koltuk dan zıplamaya başladım, 1 hafta sonra yağı boşaltıp kırmızı renk ATF yağ koydum, 20 gün oldu, kasislerden geçerken tak diye ses çıkaran ve zıplatan amortisör de tak ses gitti ve zıplatma %80 azaldı.
    Sharp11, kerem999 ve Yolcu0 bunu beğendiler.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  7. #7

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Eğer yenisini almayı düşünürseniz

    05072097747

  8. #8

    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    Kocaeli/İzmit
    Motosikleti
    Mondial MH Drift 125
    Arkadaşlar merhaba,modialmh drift 125 kullanıcısıyım. Yeni aldım motorumu ve benden önceki arkadaş motoru basık yapmış. Motorcuya yükseltmek için gittim ve bana amartisörün içinden sökülen yayları ilk sahibinden istememi söyledi,sahibini aradım ama satmış oda. Amartisörlerimi değiştirmek çok fazla tutacaktır zaten amartisörler yarinde duruyor bir tek yayları yok önünde arkanında. Ben bu yayları nerden bulabilirim acil yardımcı olurmusunuz. Başka bir motor amartisör yayı benim motoruma uyumlu olurmu yay almak varken ön arka amartisör takımı değiştirmem 350-400TL civarı tutuyor. Yardımlarınızı belliyorum. Şimdiden teşekkür ederim herkese.

  9. #9
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Sasa454,
    Max 80 lira hocam driftin arka amartisörler.
    Bi yedek parçacıya gidip tüplü amartisör de mh drift için veya modifiye amartisör de. Eğer çözemezsen bana özelden yaz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

  10. #10

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    İstanbul Atatürk oto san.sit.Nam amortisör.Tamir yaparlar eski durumuna getirirler.

  11. #11

    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    Kocaeli/İzmit
    Motosikleti
    Mondial MH Drift 125
    Arkadaşlar çok teşekkürler. Kocaeli izmitteyim burda sanayiye gitsem yardımcı olurlar mı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------

    Çünkü amatisörlerim duruyor bir tek içinde ki yay yok. Böyle de çok tabiricaizse apaçi gibi hissediyorum kemdimi. Çok alçak motor

  12. #12

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda SES 150 Dylan
    Hocam hemen amortisörü değiştirme 2 tip arka amortisör vardır ucız scooter ve motosiklerde gördüğümüz amortisörler tamir edilemezler fakat pahalı motorlardaki ohlins showa gibi kaliteli, gazlı amortisörler tamir edilip nitrojen gazı eklenerek sıfır hale getirilebilirler mobil olduğu için foto atamadım fakat siz amortisörlerinizin fotosunu atarsanız tamir edilip edilemediğini söyleriz. Üstte bir arkadaş nasıl tamir edildiğini bile anlatmış.

  13. #13

    Üyelik
    02 Kasım 2021
    Benimde 2001 yamaha r6 im arka amortisörunden yag sizmaya basladi amortisör yagli ve gazli sistemmis tamiri olur mu?

  14. #14

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı Rahmi kara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde 2001 yamaha r6 im arka amortisörunden yag sizmaya basladi amortisör yagli ve gazli sistemmis tamiri olur mu?
    Arka amortisörler komplike olduğundan bakımları ihmal ediliyor.yağ bile değiştirilmiyor.Ülkemizde de amortisör konusunda uzman firma bulabilmek hayli zor.Soruna gelince keçe miadını doldurmuş olmalı.Tamir takımını alıp amortisörü yenilebilirsin.Racetech.com'u önerebilirim, işleri motosiklet amortisörleri.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)