Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Gv650 bosa atamama sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Temmuz 2016
    Oncelikle herkese merhaba. Forumda yeniyim ilgili motor bolumunede yazdim fakat tecrubeli arkadaslar yardimci olabilir diye burayada yaziyorum..
    Gv650 makinam bosa atmiyor hicbirsekilde,2 den 1 e gecerkende bosa dusuyor gibi oluyor fakat tam bosta degil arada kaliyor gibi. Debriyaja basip vitese tekrar abaniyorumki gecsin diye.
    Sanzumani acip dislileri yaglamayi ve tekrar yerlestirmeyi dusundum. Baska onerisi olan varmi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Dişliler zaten yağın içinde debriyaj tam ayırıyormu kontrol ettinizmi

  3. #3

    Üyelik
    22 Temmuz 2016
    Debriyajin tam ayirmasi dediginiz tam olarak nereye bakmam lazim? Bu sikinti sadece bos vites icin oldugundan dislilerde problem olabilicegini dusundum.

  4. #4
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Vitese abanmayacaksınız, yarım şekilde basacaksınız boşa geçmesi için.Ufak ve hassas bir dokunuş olacak yani.Bu şekilde olmuyorsa tamirci yolu..

  5. #5

    Üyelik
    22 Temmuz 2016
    Bosa atis sekli yada yonteminden cok teknik yardim hususunda cevaplar isime daha cok yarar. Yarin debriyaj telini kontrol edicem. Bu konuda ozellikle yol gosterebilicek varsa sevinirim. Yani sık yada gevset vs seklinde detayli bir cevabi olan varsa

  6. #6
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Debriyajın erken kavrıyorsa boşa geçmesi zor olabiliyor.
    Kavrama noktasını yukarı çekerek bir deneyin.
    Dişlileri yağlama konusuna gelince; arkadaş demiş zaten yukarıda, debriyaj balataları yağın içinde yüzüyor zaten
    Ayrıca GV250'lerde genel olarak bir boşa geçme problemi vardı. Gaz vermeden geçirmek işkence oluyordu. Sizinkinde de bu sorun olabilir.
    Eğer sorun buysa, hafif bir ara gaz vererek kolayca boşa atabilirsiniz.

  7. #7

    Üyelik
    22 Temmuz 2016
    Cevaplar icin tesekkurler. Umarim problemim dislilerde degildir malum balata fiyati 150-180 lirayken tel sadece 30 lira. Izmir cok nemli ve paslanma cok oluyor. Balatalari yaglamaktan kasit eger bir pas varsa temizlemek adina yagda bekletip tekrar yerine takmak istiyorum. Youtube da oyle bir video gormustum. Bakalim tecrubelerimi yazicam buraya

  8. #8
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Hocam yağ ne kullaniyosunuz? Ben yazin 10/40 koymustum bu sikintiyi motor isininca yasiyordum. 20/50 den sonra duzelmisti.
    Bide debriyaj balatalariyla da ilgili olabilir. Kalitesiz debriyaj balatası veya omru bitmişse.

  9. #9

    Üyelik
    22 Temmuz 2016
    10/40 kullaniyorum malum makinanin kitapciginda yazana gore. Fakat yagi tekrar degistiricem malum kapagi acinca debriyaj balatalari icin epey yag eksiltti. Belki bir arastirip 20/50 koyabilirim. Buarada motorum hicbir sekilde vites atmiyor 3.viteste takili kaldi :/ kendim yapamiycam suzuki servise vericem

  10. #10
    erreguay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Yağı kontrol edin. Eğer dediğiniz gibi çok eksilme varsa sakın motoru çalıştırmayın. En kısa sürede yağı deyiştirin veya tamamlayın.
    Boşa geçme konusunda motorla olan tecrübeniz nedir.
    Yani motora yenimi başladınız yoksa başka motorlarla tecrübeniz var ve bu motoru yenimi aldınız. Bunlar ile ilgili bilgide verirseniz formdan daha rahat yardımcı olabilirler.

    Motora yeni başladıysanız.
    Biraz tecrübe ve zamanla boşa daha rahat atabilirsiniz. Örnek olarak yukarda bi arkadaşımız söylemiş
    "Eğer sorun buysa, hafif bir ara gaz vererek kolayca boşa atabilirsiniz."
    Diye.

    Motor tecrübeniz var ama bu motorla yeniyseniz.
    Yine bi üsteki şartlar geçerli bu motora alışma dönemi yine motora alışınca sorun ortadan kalkar.

    Hem eski bi motorcu hemde bu motorun tecerübesi var ise
    İşte orda sıkıntı başlıyo. Eskiden olmayan yeni olan bi sorun ise servis yolu görünmüş.
    atik216 bunu beğendi.

  11. #11
    atik216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Rks Blackster
    Alıntı erreguay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağı kontrol edin. Eğer dediğiniz gibi çok eksilme varsa sakın motoru çalıştırmayın. En kısa sürede yağı deyiştirin veya tamamlayın.
    Boşa geçme konusunda motorla olan tecrübeniz nedir.
    Yani motora yenimi başladınız yoksa başka motorlarla tecrübeniz var ve bu motoru yenimi aldınız. Bunlar ile ilgili bilgide verirseniz formdan daha rahat yardımcı olabilirler.

    Motora yeni başladıysanız.
    Biraz tecrübe ve zamanla boşa daha rahat atabilirsiniz. Örnek olarak yukarda bi arkadaşımız söylemiş
    "Eğer sorun buysa, hafif bir ara gaz vererek kolayca boşa atabilirsiniz."
    Diye.

    Motor tecrübeniz var ama bu motorla yeniyseniz.
    Yine bi üsteki şartlar geçerli bu motora alışma dönemi yine motora alışınca sorun ortadan kalkar.

    Hem eski bi motorcu hemde bu motorun tecerübesi var ise
    İşte orda sıkıntı başlıyo. Eskiden olmayan yeni olan bi sorun ise servis yolu görünmüş.
    söyleyecek başka bir cümle kalmamış

  12. #12
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    hocam hyosungların boşu zor biraz. bende de gt250r vardı. bir türlü boşa alamıyordum ışıklarda falan. sabah çalıştırırken elle geçerek alıyordum.

  13. #13
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Her Hyosung'da var bu durum. Bir arıza değil. Motorun üstündeyken 2-3 adım ileri iterek boşa atarsanız geçecektir. Sürüş halinde de boşa atmanız daha kolay olur. Işıklara gelindiğinde yavaşlarken boşa atmanızı öneririm. Hareket halinde daha rahat boşa geçer. Sadece Hyosung'a özel bir şey değil bu ayrıca. Harley-Davidson'ların neredeyse tamamında boşa zor geçer. 2011 Kawasaki Ninja 250 kullanan arkadaşım da aynı dertten muzdarip. Markayla veya şanzımanla ilgili bir sorun yok. Üretimde böyle bir aksaklık var.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  14. #14

    Üyelik
    22 Temmuz 2016
    Arkadaslar tekrardan tesekkurler cevaplar icin..
    Hem motora asinayim hemde surucu olarak tecrubeliyim, bosa atma konusu degil hicbirsekilde vitese gecmiyor motor.
    Servise elbette goturucem, forumun teknik kismi oldugu icin belki cozume yonelik bir cevap alirim diye actim konuyu. Belki hic vites gecmeme sorunu yasamis baska bir arkadas vardir diye.
    Vites kolumda sanki saglam degilmis gibi geldi. Park halindemi vurdular acaba


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)