Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Gaz Teli Ve Fren Tellerinin önemi!....

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    entellektüel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial Zat 150 Yakında Yamaha 1200 cc Chopper
    Evet dostlar...
    Gaz teli Motosikletin, en önemli ama en önemsenmeyen bir parçası... Fren telleri kadar bile önemsenmez. Ancak kopunca değiştirilir genellikle... Ama bence belirli kilometre bakımlarında kontrol edip sağlam gözükse bile değiştirilmeli bence...Çünkü ben bu basit şey yüzünden ciddi sonuçlar doğuracak bir kaza atlattım... Motorun gazı kitledi ve az daha bir kamyonla ana yolda kafa kafaya çarpışacaktık... Kamyon ve arkamdan gelen minübüs son anda durabildiler... Bu nedenle ben derim ki; Yeni motor aldığımızda 0 yada ikinci el, hemen gaz telini ve fren tellerini yenilemeliyiz. Çünkü ucuza kaçıp kalitesiz tel koyulabiliyor... Muhakka en kaliteli teli kullanmalıyız... Söz konusu canımız ve malımızın emniyetidir. Gaz kolunu, aynaları, frenleri, ışık aksamını yola çıkmadan önce kontrol etmeliyiz... Bir aksaklık varsa işi gerçekten bilen bir ustaya düzelttirip öyle çıkmalıyız yola... Genellikle kazalar ihmalkarlık ve dikkatsizlikten olmaktadır. Teknik anlamda bir gaz telinin tek bir teli bile kopsa gaz kitlemesine neden olabiliyor. Bir de Yaz olduğu için esnaf dükkanlarının önünü hep sular... Dükkanlar yıkanırken sular yola atılır... İşte bu tür olaylar yüzünden risk hep demoklesin kılıcı gibi üzerimizdedir. Kazık fren yapmak zorunda kaldığınızda kayarsınız... Kıvırtırma yaparken kayarsınız. Altınızdaki motor ne olursa olsun... Kask pek önemsenmiyor Adana da Kaskım olmasaydı Sol dirseğim ve sol diz kapağımdaki sürtünmeden oluşan bereler kafamda ve yüzümdede oluşacaktı... Belki beyin kanaması geçirecektim... En hafifinden travma oluşacaktı... Bu nedenle motorun emniyet aksamları olan gaz teline fren tellerine, kask takmaya muhakkak özen gösterin... Şimdiye kadar gaz teliyle ilgili bir yazı yazılmadığı için bu yazıyı yazdım... hepimiz önemliyiz ve insanız....30 yıllık motosiklet kullanımında ilk kazam umarım son kazam olur... Artık 500 -1000 km de bir gaz ve fren tellerini değiştirme kararı aldım... Birde mutlaka yağlayın Tel hareketini kolaylaştırın... Hepimizin iki tekeri yerde, farları açık, kaskları başında olsun... Sevgiler arkadaşlar....
    [B][I][COLOR="Red"]Yanlışlarıyla Mutlu olanları, Doğrularınızla Rahatsız etmeyiniz...[/COLOR][/I][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    rider89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2005
    Şehir
    Evimm
    Motosikleti
    Hussar125
    Evet dediklerine katılıyorum
    0 Rh (+)
    06 - 09

  3. #3

    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bisan Senatör
    evet bende katılıyrum arkadaşım bisan senatör kullanıyorum abartmıyorum 9 kere gaz teli koptu şimdi bana yardıcı olmaları için bir kaç arkadaşa arıyorum nasıl bir gaz teli kullanmam lazım durmadan kopuyor önerilerinizi bekliyorum

  4. #4

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbulun çekmeköyü
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250 İnternetli :)
    hımmmm benim gibi bir acemi için değerli bilgiler. ben incelemelerimde gaz ve fren telinin bisiklet telinden farklı olmadığını gördüm. özellikle çin malı motorlarda fren telinin ucundaki kurşun bir çok bisiklet telinden daha kötü durmakta. bu konuda kaliteli bir tel nasıldır nerden alınır hiç bir bilgim yok.. bilen bir arkadaşın açıklama yapmasını canı gönülden istemekteyim..
    Teşekkürler
    Arabada VOLVO , Motorda KYMCO... Kalite ve sağlamlıktan vazgeçmeyenler için..

  5. #5

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    İşte bu saydığın sebepler yüzünden havacılık sektöründe bir parçanın ömrü gözle değil çalıştığı saatle ölçülür ve teknisyenlerin değiştiği pırıl pırıl malzemelri
    görseydiniz belki de yepyeni ve sorunsuz olduğu halde niye değişiyorsunuz yahu derdiniz.Hatta bazen onları israf ve vatan hainliği ile bile suçlayanları gördüm.Ama havada arıza demek sonunuz demektir,yani kenara çekip onarma şansınız yoktur.
    Bu yüzden bahsi geçen debriyaj veya gaz telinin en kaliteli malzemeden yapıl
    mışı neyse üff çok para demeden onu tercih etmek aklın yoludur.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  6. #6

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    bencede bole olmalı zaten bılınclı kotor kullanıcısının sokaktakı bılıncsız kullanıcıdan ayrıldıgı noktalar bunlar ıste

  7. #7

    Üyelik
    08 Şubat 2009
    bilgilerin için teşekkürler ben bunu hiç bilmiyordum mobilet kullanmaya başladım yeni tüm bilgileri takip ediyorum bende herşeyi yapılırken görüp bir sonraki sefere kendim yapmaya başladım aslında çok basitmiş ufak tefek bakım ve arızalar

  8. #8

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    ewt bencede katiliyorum gaz teli konusunda gozumle kazaya sahit oldum 3 ay once cadde`de yururken 25 yaslarinda birisinin motor ile caddenin diger tarafina gecmek icin bekliyordu ve gecmek isterken gaz basti ve gaz teli takilinca dengesini kaybedip motor altindan firlayinca kafasini kaldirima Allahtan basinda kask vardi ucuz siyrikla atlatti.Bu yuzden gercekten cok dikkat edelim arkadaslar...

  9. #9

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    Antalya - Merkez
    Motosikleti
    Honda CBR 600F6
    bilgiler için saol bende hemen hemen motoru her yıkamada yağlarım firen olsun devriyaj teli olsun gaz teli olsun ön disk arka tambur oldu için frene bişe yapamıyrm ama simdilik sorn yok daha 10000 km de motorum 12000 bakımında bi kontrol ettireyim olmazsa
    [COLOR="Cyan"][B]
    Facebook grubumuz: ''MT ANTALYA''
    MSN Grubumuz: mgroup317122[/B][/COLOR]

  10. #10

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Bu teller ya ucundan ya ucundan kopma yapar o yüzden bağlantılardaki sıkıştırmanın ve tel kopmalarının en kısa sürede fark edilmesi ,kontrol sonucunda da sprey-gresle yağlanması içinizi rahat ettirir.

  11. #11
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı wotyty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    YUKARIDAKİ MT ÜYESİNİN VERDİĞİ LİNKE SAKIN TIKLAMAYIN! Bilgisayarınızda anti-virüs programı yoksa başınız belaya girebilir. Bu arkadaşın bu işi kasıtlı olarak yapma olasılığı var. Çünkü forumdan uzaklaştırılmış. Bu durumda sanıyorum MT yönetiminin bu arkadaşın yazı yazmasına link vermesine engel olması gerekiyor.

    NOT: Bu linkin ne yaptığını merak ediyorsanız iyi bir anti-virüsle korunan bir bilgisayardan bu linke tıklayın. Daha sonra anti-virüs programının verdiği uyarıları okuyun.

    Düzeltme: Arkadaşlar diğer başlıklara da baktım. Bu adam kesinlikle sabotaj yapıyor. MT yönetimi farkında değil galiba.

  12. #12

    Üyelik
    28 Aralık 2009
    selamünaleyküm abiler. benm atv motorum war 150 cc kuba 2008 model. bn bunun gaz telini yanlıslıkla cıkarttım ve teli yayın hangı aralıgından gecırecegımı bılmıyorm motoru calıstırdıgımda aşırı derecede kndı kendıne gaz verıyor.bu sorunun gıderılmesı ıcın telı nasıl takmalıym ?? tşkrler

  13. #13

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Döndürerek fincanı iyice geçir karbüratöre.,tam oturacak.

  14. #14

    Üyelik
    28 Aralık 2009
    yayın hıc bı bolumune gecrmeden tam ortasından mı gecıryım yanı ??

  15. #15

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    sakarya, istanbul
    Motosikleti
    gt250comet
    ben geçen gün ustama sordum, debraj telinin arada bir yağlanması gerekiyormuş nereleri yağlıycaz diye ustam, yağlanmaz dedi.. birisi güzelce tarif etse tellerin nerelerini yağlıcaz.. kaç km bir değişmesi lazım ve yıprandığını nasıl anlıyacağız

  16. #16

    Üyelik
    28 Aralık 2009
    motorhocası abcim bı yardım et lutfen ??

  17. #17
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Gaz Teli, Debriyaj teli ve Fren teli .. Bence de bunlar belirli km sonra yenilenmeli ..
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  18. #18
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz Teli, Debriyaj teli ve Fren teli .. Bence de bunlar belirli km sonra yenilenmeli ..
    Valla bir kere Mobilet Bionik ile başıma geldi kill switch jiklesine bastım egzoz patlata patlata durdum. Tel kopup gaz kitlerse panik yapmadan motoru stop edin. Panik yaparsanız bir yere girersiniz maazallah.

  19. #19
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Kaliteli motosikletlerin gaz telleri çiftli oluyor. Hem gidiş, hem dönüş yönünde, bu tip problemleri önlemek adına.

    Sıfır alınan bir motosikletin gaz telinin değiştirilmesinin bir anlamı da yok açıkçası, düzgün çalıştığı belli olan kaliteli bir motosikletin ikinci el olanında da böyle...

    Zaten gaz teli de yavaş yavaş yok oluyor artık...

  20. #20
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)

    Bakım İçin Kendiniz Bilmelisiniz

    Arkadaşlar motosikletin kullanıcı el kitabını mutlaka okumalısınız.

    Fakat el kitabının haricinde Servis El Kitabını da okumak şart bu ülkede.

    Bunun sebebi servislerin bakım aralıklarındaki gereklilikleri bilmiyor ve yapmıyor olmaları. Gaz ve fren telleri sarf malzemesidir. Zamanla aşınması normaldir ve belirli aralıklarla kontrolü hatta değişimi gerekir.

    Tıpkı amortisör yağları gibi. Onlar da zamanda özellilerini yitirirler ve değişmeleri gerekir, tıpkı lastik gibi km. ya da yıl esasıyla değişmelidirler.

    Dolayısıyla indirin internetten servis el kitabını, 10bin 20bin 30bin 40bin bakımlarında neler kontrol edilmeli, neler değişmeli öğrenin ve ustaınıza, servisinize söyleyin.

    Pek yetkili servislerin (usta demiyorum, servis diyorum, yetkili diyorum) neler yaptıkları ise burada: https://www.motorhikayesi.com/pek-yetkili-servisler/ O sayfada yazanların hepsi birebir yaşandı...

    Kısacası, güvenmeyin, öğrenin. Burası Türkiye
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler