Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet için çakmaklık?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    http://www.banggood.com/1224V-120W-D...41257104539127

    120W çekim gücünde olan bu çakmaklığı taksak motora ( CBF 150) acaba aküyü bitirir mi? Sonunca 120W az bir güç değil.
    Motor çalışırken sorun olur mu acaba elektrik düşüklüğü falan gibi?

    Not: Telefon gibi ufak cihazlarda sorun olmuyor. Benim amacım Drone gibi aletler için büyük pilleri şarj etmede sıkıntı olur mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    120 watt / 12 v = 10 amper eder. Motor çalışmaz ise 9 amperlik akünü 9/10x60 = 54 dakikada bitirir. Tabi bu teorik kısmı. Pratikte daha erken bitecektir. Genelde alternatörler 12-15 amper arasıdır. Yani çalıştığında da sıkıntı olabilir.

  3. #3
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Peki motor çalışırken, sonuçta motorun dinamosu var. onun gücü yetmez mi?

  4. #4
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Amperi yükselten cihazlar mevcut. Lap top şarjı için falan.
    Dönüştürücü bir alet ve 70 TL gibi fiyatı var

  5. #5
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amperi yükselten cihazlar mevcut. Lap top şarjı için falan.
    Dönüştürücü bir alet ve 70 TL gibi fiyatı var

    Yoktan var edemezsiniz. Eğer senin motorun 12v 15 amper/saat kapasitesinde ise toplamda 12v x 15 A = 180 Watt güç üretir.
    Yüksek akım ( amper) istersen , gerilim ( voltaj) düşer. 15 değil 20 amper akım için 180/20= 9 volta düşer gerilim

  6. #6
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Elbette.. Paylaşım için teşekkürler...

  7. #7
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120 watt / 12 v = 10 amper eder. Motor çalışmaz ise 9 amperlik akünü 9/10x60 = 54 dakikada bitirir. Tabi bu teorik kısmı. Pratikte daha erken bitecektir. Genelde alternatörler 12-15 amper arasıdır. Yani çalıştığında da sıkıntı olabilir.


    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki motor çalışırken, sonuçta motorun dinamosu var. onun gücü yetmez mi?
    Dostum mesajımı görmedin sanırım?
    Motor çalışırken aküde sorun olur mu? Motor çalışmazken evet sıkıntı. ya çalışırken?
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  8. #8
    hamzarat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F700GS
    120w'lik bir yük,12V'da,10A akim ceker.senin akun buyuk ihtimal 6AH veya 7AH falandir.yani 40-45dk'da hüp diye biter o akü.ki sen bunu takarken sigorta da kullanmazsin.sigorta kullanmadigindan elektrik tesisatini bile yakabilirsin.alternatorun basini yemeni hesaba katmiyorum bile.e peki kullanan var midir,tabiki vardir.

    sonuc olarak 120W'lik bir yükü,7AH'lik aku kullanan bir motora baglattirmam icin cesedimin cignemesi lazim.saygilar.

  9. #9
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı hamzarat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120w'lik bir yük,12V'da,10A akim ceker.senin akun buyuk ihtimal 6AH veya 7AH falandir.yani 40-45dk'da hüp diye biter o akü.ki sen bunu takarken sigorta da kullanmazsin.sigorta kullanmadigindan elektrik tesisatini bile yakabilirsin.alternatorun basini yemeni hesaba katmiyorum bile.e peki kullanan var midir,tabiki vardir.

    sonuc olarak 120W'lik bir yükü,7AH'lik aku kullanan bir motora baglattirmam icin cesedimin cignemesi lazim.saygilar.
    Bilgilendirme için teşekkür ederim. ama sanırım verdiğim linke bakmamışın bile. çünkü bu tarz ürünlerin en dandiğinde bile sigorta oluyor. ki bunda da sigorta var. o problem değil. motor çalışmazken akü bitecek bunu da biliyorum.
    ama sorduğum şey
    motor çalışırken ne gibi bir sıkıntı olur yada olmaz? sonuçta motor da elektrik üretiyor. aküden daha kuvvetli olduğunu biliyorum dinamonun gücü ama ne kadar onu bilmiyorum.
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  10. #10
    hamzarat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F700GS
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgilendirme için teşekkür ederim. ama sanırım verdiğim linke bakmamışın bile. çünkü bu tarz ürünlerin en dandiğinde bile sigorta oluyor. ki bunda da sigorta var. o problem değil. motor çalışmazken akü bitecek bunu da biliyorum.
    ama sorduğum şey
    motor çalışırken ne gibi bir sıkıntı olur yada olmaz? sonuçta motor da elektrik üretiyor. aküden daha kuvvetli olduğunu biliyorum dinamonun gücü ama ne kadar onu bilmiyorum.

    motosikletin calisir pozisyonunda ki senaryo;bu tarz buyuk bir yuk cekildikce aku bitecek,aku belli bir kapasitenin altina indiginde regulator(alternatorden beslenir) devreye girip akuyu sarj edecek.yuk akuyu kisa surede somurdugu icin regulator 5 saatte bir devreye girmesi gerekirken 20 dakikada bir devreye girecek.bu da regulatore fazla yuklenip zamanla elimize almamizla sonuclabilir.regulatoru elimize alirsak,desarj olan akunun sarj yapamamasina ve dolayisiyla akunun bosalmasina sebep oluruz.

    ama genede ben ne akuye ne de regulatore acirim.benim dusundugum tek sey elektrik tesisatidir.100 liraya aku ve alternator alinabilirken,elektrik tesisati min 500-600 lira.

  11. #11
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Şarj edeceğin cihaz kaç mah bataryaya sahip, adaptörü üzerinde ne yazıyor, önemli olan bu. Çakmaklık 120W güce dayanıyor anlamında yoksa sürekli 120W çekmeyecek ki, ne takarsan o kadar çekecek.
    Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/

  12. #12
    isfa67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    DRAGSTAR 650
    hiç bulaşmayın derim benim dragstarda vardı ben söktüm anahtar vs olmadığından stop etsende devam ediyor.benim akümü bitirdi bi kaç kez sonra söktüm onu şimdi akü sağlam devam ediyor.onun yerine cep şarjlarından alın derim

  13. #13
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı hamzarat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletin calisir pozisyonunda ki senaryo;bu tarz buyuk bir yuk cekildikce aku bitecek,aku belli bir kapasitenin altina indiginde regulator(alternatorden beslenir) devreye girip akuyu sarj edecek.yuk akuyu kisa surede somurdugu icin regulator 5 saatte bir devreye girmesi gerekirken 20 dakikada bir devreye girecek.bu da regulatore fazla yuklenip zamanla elimize almamizla sonuclabilir.regulatoru elimize alirsak,desarj olan akunun sarj yapamamasina ve dolayisiyla akunun bosalmasina sebep oluruz.

    ama genede ben ne akuye ne de regulatore acirim.benim dusundugum tek sey elektrik tesisatidir.100 liraya aku ve alternator alinabilirken,elektrik tesisati min 500-600 lira.
    tamam. teşekkür ederim bilgiler için

    Alıntı Selçuk Keleş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şarj edeceğin cihaz kaç mah bataryaya sahip, adaptörü üzerinde ne yazıyor, önemli olan bu. Çakmaklık 120W güce dayanıyor anlamında yoksa sürekli 120W çekmeyecek ki, ne takarsan o kadar çekecek.
    aslında bu soruyu arkadaş için sormuştum. tam bilmiyorum. öğrenir yazarım buraya. evet 120w lık gücünde bi pili şarj etmiyecek aslında.


    Alıntı isfa67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç bulaşmayın derim benim dragstarda vardı ben söktüm anahtar vs olmadığından stop etsende devam ediyor.benim akümü bitirdi bi kaç kez sonra söktüm onu şimdi akü sağlam devam ediyor.onun yerine cep şarjlarından alın derim
    Aslında bende var bundan. daha basit olanından. sigortası var. söküyorum. o yüzden sıkıntı çımyor. akü sağlam hala 1 yıldan fazladır kullanıyorum. mis gibi defalarca şarj ettim işimi çok gördü. kapatacağım
    ama dediğin gibi devamlı takılı kalırsa kaçak da varsa aküyü bitiriyor.

    ilk mesajımdaki linke bakarsan eğer. ürünün açma kapama düğmesi var göreceksin
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  14. #14
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı hamzarat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletin calisir pozisyonunda ki senaryo;bu tarz buyuk bir yuk cekildikce aku bitecek,aku belli bir kapasitenin altina indiginde regulator(alternatorden beslenir) devreye girip akuyu sarj edecek.yuk akuyu kisa surede somurdugu icin regulator 5 saatte bir devreye girmesi gerekirken 20 dakikada bir devreye girecek.bu da regulatore fazla yuklenip zamanla elimize almamizla sonuclabilir.regulatoru elimize alirsak,desarj olan akunun sarj yapamamasina ve dolayisiyla akunun bosalmasina sebep oluruz.
    Tamamen yanlış bilgi.. Regülatör ( namı diğer konjektör) devreye girip çıkan bir cihaz değildir, hep devrededir. Regülatör akü şarjı azaldığında devreye girip akü şarj olduğunda devreden çıkmaz. Akü, motorlu taşıtların tamamında her zaman şarj edilir, dolu olsa dahi. Regülatörün görevi alternatör ürettiği elektriği en fazla 14,5 volt civarlarında sınırlamaktır. Alternatör 7000 devirde 50-60 volt a kadar gerilim üretir, bunu sistem voltajına (14,5) indirmek regülatörün ( konjektör) görevidir. Regülatör bozulduğunda ampuller patlar, akü kaynar ve arızalanır.

  15. #15
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamen yanlış bilgi.. Regülatör ( namı diğer konjektör) devreye girip çıkan bir cihaz değildir, hep devrededir. Regülatör akü şarjı azaldığında devreye girip akü şarj olduğunda devreden çıkmaz. Akü, motorlu taşıtların tamamında her zaman şarj edilir, dolu olsa dahi. Regülatörün görevi alternatör ürettiği elektriği en fazla 14,5 volt civarlarında sınırlamaktır. Alternatör 7000 devirde 50-60 volt a kadar gerilim üretir, bunu sistem voltajına (14,5) indirmek regülatörün ( konjektör) görevidir. Regülatör bozulduğunda ampuller patlar, akü kaynar ve arızalanır.
    Dosyum 2 defa sordum ama hala cevap alamadım senden. görmedin sanırım

    motor çalışır vaziyette ise bu aleti takıp 120w luk bişey şarj etmek aküye veya motorun normal gidişine yan etkisi olur mu?
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  16. #16

    Üyelik
    29 Haziran 2009
    Arkadaşlar batarya ve onu çakmaklığa bağlayacağım aparatlar aşağıda gözüküyor. Ne dersiniz bu ürünler şarj edilir mi? Kullanım çok yoğun olmayacak belki haftada 2 kez 2-3 saatlik yolculuk esnasında kullanılacak.




  17. #17
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dosyum 2 defa sordum ama hala cevap alamadım senden. görmedin sanırım

    motor çalışır vaziyette ise bu aleti takıp 120w luk bişey şarj etmek aküye veya motorun normal gidişine yan etkisi olur mu?
    Kullanağın cihazın 120w yani 10 amper çekeceğini varsayarsak ( daha az da çekebilir), motorunun da maksimum 15 amper üreteceğini varsayarsak sıkıntı olabilir. 15 amperin 10 amperi harici cihaza gider ise kalan tüm sistem için 5 amper kalır. Yeterse sıkıntı yok ancak yetmediği durumda sistem aküye paralele bağlı olduğundan aküden yemeye başlar. Bir süre sonra akü bitebilir, veya motosikletinde göstergelerin gitmesi, düşük far ışığı vs gibi sıkıntılar olabilir. Tabi bu sonuçlara varmak için alternatör kapasitesi, motorun anlık tüketimi vs gibi birçok bilgiye ihtiyacımız var. Ben tamamen farazi konuşuyorum.

  18. #18
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanağın cihazın 120w yani 10 amper çekeceğini varsayarsak ( daha az da çekebilir), motorunun da maksimum 15 amper üreteceğini varsayarsak sıkıntı olabilir. 15 amperin 10 amperi harici cihaza gider ise kalan tüm sistem için 5 amper kalır. Yeterse sıkıntı yok ancak yetmediği durumda sistem aküye paralele bağlı olduğundan aküden yemeye başlar. Bir süre sonra akü bitebilir, veya motosikletinde göstergelerin gitmesi, düşük far ışığı vs gibi sıkıntılar olabilir. Tabi bu sonuçlara varmak için alternatör kapasitesi, motorun anlık tüketimi vs gibi birçok bilgiye ihtiyacımız var. Ben tamamen farazi konuşuyorum.
    Tamam teşekkür ederim. Aslında soruru arkadaşım için sormuştumo da foto olarak pili yayınladı

    gördüğünüz ibi üstteki mesajda;
    4480mAh 68w ve 15,2v yazıyor. bu duruma göre arkadaşın da sorduğu gibi motor çalışır vaziyette şarj etmesi sıkıntı olabilir mi? Motor CBF 150 ne akdar elektrik ürettiğini bilmiyoruz



    CBF nin kitapçığında bu bilgiye rastladım. Bu bilgiler işine yarat mı bişey söyleye bilir misin?

    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  19. #19
    kuvvetmira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2015
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Ktm Exc250+vstrom 650
    650 lik enduruya taktım çakmaklık ama xenon far var aküyüde büyük akü taktırdım bosch akü takdırdım
    HAYAT KIZGIN BOĞA BEN KIRMIZI PELERİN: ::

  20. #20
    hamzarat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F700GS
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamen yanlış bilgi.. Regülatör ( namı diğer konjektör) devreye girip çıkan bir cihaz değildir, hep devrededir. Regülatör akü şarjı azaldığında devreye girip akü şarj olduğunda devreden çıkmaz. Akü, motorlu taşıtların tamamında her zaman şarj edilir, dolu olsa dahi. Regülatörün görevi alternatör ürettiği elektriği en fazla 14,5 volt civarlarında sınırlamaktır. Alternatör 7000 devirde 50-60 volt a kadar gerilim üretir, bunu sistem voltajına (14,5) indirmek regülatörün ( konjektör) görevidir. Regülatör bozulduğunda ampuller patlar, akü kaynar ve arızalanır.
    yazdigimi tekrardan okudum.regulator konusunda kesin konusmusum.bilgi eksikligi var demekki.bi arastirayim bu konuyu.saygilar!


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)