MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Reflektörlü Motorcu Yeleği
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Vitesli motor nasıl kullanılır?

  1. #1
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Reklamlar  
    Mondial Motor
    Mondial Motor
    Kuba Motor

    Olurda vitesli motor getirirlerse önüme nasıl kullanıcam.Birisi motosikletini verdiğinde bilmiyorum kullanmayı demeyim, birazcıkın bilgiler verin.Mesela fren sağ ayakta debriyaj sol elde, araba kullanmayı biliyorum ama vitesli motor hiç kullanmadım.


    AVM Forum
    Motosikletciyiz.com Outdoor & Motosiklet & Motor Aksesuarları
    Motomax
  2. #2
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 125 R
    öncelikle sol elde debriyaj, sağ elde ön fren, sol ayakta vites, sağ ayakta arkafren bulunur.. ve genelde motosikletlerde şanzıman 1. vites aşağı, 2,3,4,5 yukarıdır.. 1 in hemen üstü boştur.. hareket için motor çalışırken debriyaja basılıp vites kolu bir kere aşağıya itilir(1.vites) ve arabadaki gibi debriyaj yavaşca bırakılırken kavrama noktasına geldiğinde biraz gazla hareket ettirilir.. ve ardından vites kolu sırasıyla ve debriyaj yardımıyla yukarı çekilir.. devm edilirr. kısaca böyle.. ama vitesli motor kullanmayı uygulamalı ögrenmek daha iidir.. ve tecrüben yoksa biraz tehlikeli olabilir..
    CBR 125R Honda, Hayat onda..
    PcKopatGhostRider abisi daha ne olsun... ) (A Rh+)

  3. #3
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Motosikleti emanet eden elemanla çalışmak en mantıklısı.Kendi başına iş yaparken makineye bir şey olursa sahibine karşı nasıl hissedersiniz sonra kendinizi...

  4. #4
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    burda yazilanlarla ogrenemezsin.sen birini bul ve sana ogretsin.sana sadece bi tavsiye yapayim ogrenirken elin sakin ama sakin on frene gitmesin ne pahasina olursa olsun...

  5. #5
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Şimdi ben anladımda, 1. vites aşağı...2.3.4.5 yukarıya yine vites küçültürken aşağıya doğru peki 1. vitesten boşa atmak nasıl bişey bu boş vitesi anlatın arabadaki gibide sallanıyo mu bu boşta..
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  6. #6
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    GSR 600 K7
    1 den yukarıya hafıfce dokunuosun cbr da ole gecıo dıyım sana..
    ÖZGÜR DUYGU B RH+
    Suzuki Gsr 600 K7
    kappa 46 litrelik çanta + yoshi

  7. #7
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    HYOSUNG RX125
    www.emok.org adresinde tanıtım cd si var 15 ytl alıyon a dan z ye her şeyi öğreniyosun hatta sürüş tekniklerini bile
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  8. #8
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı
    www.emok.org adresinde tanıtım cd si var 15 ytl alıyon a dan z ye her şeyi öğreniyosun hatta sürüş tekniklerini bile
    Forum dururken almam yakışır mı burası paylaşmak için değil mi?
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  9. #9
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    HYOSUNG RX125
    takıl kafana göre nediyimki sana ben
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  10. #10
    @hmedim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    tatvan
    Motosikleti
    HONDA CBR 125 REPSOL İDİ ŞİMDİLİK NİSSAN PRİMERA
    şimdi doğuşcum bak pckopatGhostrider arkadaşımız zaten açıklamış ben yinede özet geçeyim....tüm vitesli motosikletlerde debriyaj sol elde vites sol ayakta önfren ağ elde arka fren sağ ayaktadır...bunları teorik olarak anladıysan gelelim şanzımana... şanzıman çinli üretim cbr ben zerleri ve jawa lar haricinde
    1. vites aşağı ..boş .2.3.4.5.6 yukarı olarak gider arabadaki viteş değişiminden pek farkı yoktur tekfarkı şanzıman sıralı dişlilerden oluştuğu için 1 den 3e 3ten 5 inci vitese atamazsın sırayla gitmen gerekiyo... onundışında vitesi boşa almakzamanla ayağınnın alışacağı bişey ben kendim 4. 5. vitesten bile tek dokunuşla vitesi boşa alabiliyorum .....gelelim motorun kullanma prensibine.;
    bizim cbr 125 ten bahsedeyim istesen... vitesi boş konumuna aldıktan sonra marşa basılır.motor rölantide çalışırken motorun yan ayaklığı kapatılıp debriyaja basılır vites aşağı indirilmek suretiyle vitese sokulur zaten vitese girince hem öndeki boş vites göstergesi söner hemde tık diye bir ses duyarsun zaten...
    ( yan ayaklık kapatılmadan vitese sokulursa motor stop eder ... daha doğrusu cbr lar öyle güzel bir önlem ayaklıktaki savunmasız motorun kaçmasını önler )
    sonra arabadaki gibi debriyaj yavaş yavaş bırakılır kavrama noktasında az gaz verilerek motor hareket ettirilir... motor hareket ettikten sonra motorun deviri gaz verilerek yikseltilir uygun sesi duyunva veya göstergeden uygun devir görülünce (ki bu herzaman kullanıma ve kullanıcıya göre değişir ) debriyaja basılıp gaz bırakılir vites yukarı kaldırılma suretiyle 2. vitese alınıp hızlı bir biçimde debriyaj bırakılıp gaza basılır ve bu her vites değiştirildiğinde tekrarlanır vites küçültürkende aynı teknik vites aşağı indirilerek kullanılır ...
    13 KA 833 motorsiklete kimi hastalık der kimi hayat tarzı kimi tutku .... benim yaşama sebeplerimden biri çünkü ben o rüzgara hastayım...

  11. #11
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Çok teşekkür ederim Ahmet abi, ilk kullanışımda acemilik yaşasamda 2. kullanışımda hiç zorlanmayacağımı tahmin ediyorum.

    Bu arada BBRR abi ters bişey söylemek istemedim
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  12. #12
    rEnE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Denizli
    bbrr Forever

    Baris Abİ Dİyosa Vardir BİŞİ Hoca ??

    Al Dİyosa Alicaz Bİz Mesela Komple Grup Olarak ??

    SÜrÜyoz Halbukİ Vİteslİ Motosiklet ?
    Ama Yİnede Alicaz ??

    Al Dİyo Usta ÇÜnkÜ ?
    Üzme Onu Sakal ?

  13. #13
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Alıntı rEnE adlı üyeden alıntı
    bbrr Forever

    Baris Abİ Dİyosa Vardir BİŞİ Hoca ??

    Al Dİyosa Alicaz Bİz Mesela Komple Grup Olarak ??

    SÜrÜyoz Halbukİ Vİteslİ Motosiklet ?
    Ama Yİnede Alicaz ??

    Al Dİyo Usta ÇÜnkÜ ?
    Üzme Onu Sakal ?
    Napalım alırız o zaman, motor alamıyoz eğitim cd sini alırız, arşive ekleriz.
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  14. #14
    rEnE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Denizli
    Canimsin Sakalim
    Bİ Sakalda Bİze At Bİzde Alalim Para Durumlari Malum

  15. #15
    bubu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Grand eagle 250cc
    sakal ben ilk vitesli motoru komsumun chooper ında kavradım..
    bıraz stop ettıre ettıre 2 adımlık mesafeyı gitmistim..
    daha sonra motoru aldıgım gun ogrendim diyebilirim
    he bu olayı kesinlikle tavsıye etmıyorum..
    cunku herkes benım gıbı kendı kendıne ogrenebılecek kavrayacak dıye bi olay yok.. motora hakim olamasam az brz da deli cesareti olmasa bende duser patlar catlardım..
    deneme yanılma herzaman saglıklı sonuc vermeyebilir..
    trafigim olmadıgı yerlerde calisma yapmanda fayda war derim ben..
    bubu®

  16. #16
    yusufika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    honda ps 150i
    deprajı sıkar , fitesi 1'e atar sonra deprajı yavas yavas bırak ama devır saati redlinede olsun tamam mı hee tamam .

  17. #17
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Sanal ortamda motor kullanmayi ogrenmek acak sana sanal alemde motor surmeni saglar.Sabirli bir abin veya dostundan 15 dk bir kurs ile bunu ogrenmen herseyi cozmene yardimci olacaktir.Ben de ilk vitesli motoru boyle ogrendim. (Hemde motor benim di )
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  18. #18
    fatoşşş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Şehir
    adana mersin
    Motosikleti
    mondial 125 RT
    Alıntı @hmedim adlı üyeden alıntı
    şimdi doğuşcum bak pckopatGhostrider arkadaşımız zaten açıklamış ben yinede özet geçeyim....tüm vitesli motosikletlerde debriyaj sol elde vites sol ayakta önfren ağ elde arka fren sağ ayaktadır...bunları teorik olarak anladıysan gelelim şanzımana... şanzıman çinli üretim cbr ben zerleri ve jawa lar haricinde
    1. vites aşağı ..boş .2.3.4.5.6 yukarı olarak gider arabadaki viteş değişiminden pek farkı yoktur tekfarkı şanzıman sıralı dişlilerden oluştuğu için 1 den 3e 3ten 5 inci vitese atamazsın sırayla gitmen gerekiyo... onundışında vitesi boşa almakzamanla ayağınnın alışacağı bişey ben kendim 4. 5. vitesten bile tek dokunuşla vitesi boşa alabiliyorum .....gelelim motorun kullanma prensibine.;
    bizim cbr 125 ten bahsedeyim istesen... vitesi boş konumuna aldıktan sonra marşa basılır.motor rölantide çalışırken motorun yan ayaklığı kapatılıp debriyaja basılır vites aşağı indirilmek suretiyle vitese sokulur zaten vitese girince hem öndeki boş vites göstergesi söner hemde tık diye bir ses duyarsun zaten...
    ( yan ayaklık kapatılmadan vitese sokulursa motor stop eder ... daha doğrusu cbr lar öyle güzel bir önlem ayaklıktaki savunmasız motorun kaçmasını önler )
    sonra arabadaki gibi debriyaj yavaş yavaş bırakılır kavrama noktasında az gaz verilerek motor hareket ettirilir... motor hareket ettikten sonra motorun deviri gaz verilerek yikseltilir uygun sesi duyunva veya göstergeden uygun devir görülünce (ki bu herzaman kullanıma ve kullanıcıya göre değişir ) debriyaja basılıp gaz bırakılir vites yukarı kaldırılma suretiyle 2. vitese alınıp hızlı bir biçimde debriyaj bırakılıp gaza basılır ve bu her vites değiştirildiğinde tekrarlanır vites küçültürkende aynı teknik vites aşağı indirilerek kullanılır ...
    bilgi için teşk. gayet güzel ve anlaşılır bir açıklama..
    ben de henüz vitesli kullanmadım ama arabaya benziyor.. umarım başarabilirim bir arkadaş 15' da öğrenilir demiş.. gerçekten öyle mi?

  19. #19
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Geçengün bunları bilseydim 750 cc super sport suzuki kullanıcaktım
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  20. #20
    Rölanti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki GN 250
    yazılanlar aklında kalsın derim ama pratik olmadan bişii ifade etmezler uygulamalı olarak birinden öğrenmen lazım bu arada panikleyip ön frene asılma aynı zamanda gaz da verirsen zaptedemezsin
    HAYK
    Reklamlar  

1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler