Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vites Boşa Çok Zor Geçiyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Kasım 2013
    Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar...

    Arkadaşımın mondial hyena (elden debriyajlı) motoru boşa inerken vites pedalına aşırı bi güçle basmak gerekiyor diğer vites geçiş inişlerinde sorun yok sadece 1 den boşa indirirken bu sorun anca çok sert şekilde basarsan vites indirmeye öyle iniyor boşa

    Mondial hyenada boş-1-2-3-4 diye gidiyor honda yamahalar gibi değil...

    Sorun neyden olabilir tavsiyeleriniz nelerdir?

    Şimdiden teşekkür ederim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tabuzbreaker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2012
    Motosikleti
    CBR125r 2014
    Sorun motosikletin markasının Mondial olmasından kaynaklanıyor olabilir Benim de ilk motorum Mondial (250 MCT) idi ve boşa çok zor geçiyordu. Hatta geçmiyordu, ışıklarda sürekli 1. viteste beklemek zorunda kalıyordum.

  3. #3
    Sarper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GT 250R 2013
    Hafif ara gazı vererek düşürmeyi dene. Gaz verdiğin anda pedala bas girsin 1 e

  4. #4
    yasinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250r
    Bi nebze yağın kalitesinden olabilir benim önceki tvs apachime i pone yağ koydurdum hem boşa kolay geçiyoda hemde vites geçişleri çok rahatladı

  5. #5
    empa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2014
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    mondial prince 150cc
    motorun yağını değiştirme vakit gelmiş 2bin kmde bir yağını değiştir marka birşey koy kardeş

  6. #6
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    debriyaj ayarı veya yağdan kaynaklanıyor bir ustaya göster veya yapabiliyorsanız debriyaj ayarı yapın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------

    Alıntı tabuzbreaker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun motosikletin markasının Mondial olmasından kaynaklanıyor olabilir Benim de ilk motorum Mondial (250 MCT) idi ve boşa çok zor geçiyordu. Hatta geçmiyordu, ışıklarda sürekli 1. viteste beklemek zorunda kalıyordum.
    sizdeki motor hint kumaşımı arkadaş, dün ekmek yiyordun bugün yediğin ekmeği kötülüyorsun. Çin üretimi japoncu mu oldunuz şimdi.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  7. #7
    tabuzbreaker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2012
    Motosikleti
    CBR125r 2014
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj ayarı veya yağdan kaynaklanıyor bir ustaya göster veya yapabiliyorsanız debriyaj ayarı yapın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------



    sizdeki motor hint kumaşımı arkadaş, dün ekmek yiyordun bugün yediğin ekmeği kötülüyorsun. Çin üretimi japoncu mu oldunuz şimdi.
    Bence siz anlayış tarzınızı değiştirin. Eski motorumda var olan bir kusuru söylemem motoru kötülemek mi oluyor? Yakın zamanda bir arkadaş 250 Mct aldım diye bir konu açmıştı, girin ordaki övgülerimi okuyun. Bu, motorun sadece bir kusuru. Kusurunu söyledik diye suçlu olduk.

  8. #8

    Üyelik
    02 Kasım 2013
    Arkadaşlar çok ilginçtir motoru kontağı kapatınca biraz yumuşuyor çalıştıdık gezdik geldik mesela durduk kontak açık çok sert oluyor düşmüyor kontağı kapatınca düşüyor ama genede sert basmak gerekiyor acaba güvenlik açısından bişey flan mı varda ne güvenliği olucak yani öyle saçma şey olmaz kontağı kapatınca yumuşaması garip geldi...

  9. #9

    Üyelik
    16 Nisan 2014
    Şehir
    tayvan
    Motosikleti
    Suzuki gn250
    motoru az öne ittirerek boşa geçirmeyi dene

  10. #10

    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    Adıyaman
    Motosikleti
    Windy150
    Evet bende de aynı sorun var, motor çalışmadan vites boşa geçiyor, çalışınca ise bi türlü geçmiyor 1 - 2 geziyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------

    bilgisi olan??

  11. #11
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Kimsenin yazmamış olması ilginç. Debriyaj ayarınızı yaptırın. Kullandıkça ya da sokaktaki veletlerin oynaması sonucu debriyaj ayarı bozularbilir. Debriyajı çektiğinizde aslında krankla şanzımanı birbirinden tamamen ayırmaz bir miktar sürtünme devam eder. Eğer debriyaj ayarınız iyi değilse yani tolere edilebileceğinden daha az ayırıyorsa o zaman zor geçer.
    Ayrıca biraz ileri geri oynatarak geçirmeniz normaldir. Bu özellikle motor çalışmazken debriyajı sıkıp biraz ileri geri oynatınca da kolay geçer.
    Uzun uzun yazmak zor geldi. Araştırın nedenini öğreneceksiniz.

  12. #12
    lityumiyon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar konuyu hortlattım kusura bakmayın. 13000 km oldu motorum YBR kullanıyorum.

    İlk aldığım günlerde problem yoktu ancak aldıktan 1 hafta sonra 1, boş ve 2 arasında zor geçme ve geçtiğinde sesli geçme durumu çıktı ortaya.( ilk 1 -2 hafta gerçekten kötü vites değiştirdim) Yağ yeni motul 5100 10-40 koydum. Debriyaj tel ayarını kendim yaptım kavrama ya da ayırma problemi yok. Mesela boşa geçireceğim zaman illaki 4 bin devire kadar gaz verip yapmam gerekiyor. Çok nadir de boş ışığı yanmasına rağmen viteste oluyor motor.

    Sonuç olarak hilal falan mı yamultmuşumdur sizce ? Eğer öyleyse ilerde daha büyük problem çıkarır mı bana ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)