Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Keihin CVK 40mm hakkında uzmanlığa ihtiyacım var

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    GrafiQer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    Arctic Cat 650 H1 TRV
    Selamlar. Amerikan malı bir Atv aracım var. Arctic Cat 650 H1 TRV. 650cc bir makine. Üstünde Harley motorlarda kullanılan 40mm Keihin Cv karbüratör mevcut. Performanslı bir makine, normal kullanımda bile gece egzoz manifoldunu kızartan bir geri zekalılığı var ama. Komple egzoz borusu boyunca ısı kalkanlarına sahip olduğu için kızaran borunun 5 cm yanı bile el yakmayacak denli az ısınıyor. Pek sıkıntı değil yani. Fakat son bir yıldır nedense bu kızarma ciddi arttı. Performansta sıkıntı yok, gaz yemesi çok iyi... Fakat ısı ciddi boyutlarda olmaya başladı. Bu nedenle üretici firma ile görüştüm ve egzoz problemi olabileceği söylendi. Ben de egzozu değişmeye karar verdim ve modofiyede usta olan bir amerika firması olan Speedwerx firmasına Slip-On egzoz siparişi verdim. Bütün ürünleri el yapımı yapıyorlar ve süpariş üzerine üretiyorlar. Üretilen ürünleri motoru üreten firma da onaylıyor.

    Egzoz geldi, taktım, inanılmaz bir sesi var. Bas ve gümbür gümbür. Ben ses çıkarmasını amaçlamıyordum. Özellikle sessiz olmasını amaçlamıştım. Ama sesi duyunca içim eridi desem yalan olmaz. Egzozu takıp denediğimde alt devirlerde bir isteksizlik olduğunu gözlemledim. Zaten firma egzoz ile birlikte bir de idle jet göndermiş. Karbüratör üzerinde 40 lık idle jet var idi. Gelen ise 55 lik idi. Karbüratörü sökerek 55 lik idle jeti taktım. Yerine monte ettim ve çalıştırdım... Fakat gaz vermeyi bıraktığımda motor stop ediyordu. Ben de rolantiyi yükselterek yola çıktım. Amacım ısındıktan sonra yeniden genelde hava ayarı denilen ayarı yapmaktı. Genelde hava ayarı deniyor ama hava ayarının 2 zamanlı motorların karbüratörlerinde olduğunu, 4 zamanlı karbüratörlerde bu vidanın zaten bir miktar giren havaya sadece yakıt karıştırmakla görevli olduğunu biliyorum. Bir de ilişki ters. Genelde bu vida sıkılınca karışımın zenginleştiği, yani benzin fazla hava az, açılınca ise hava fazla benzin az şeklinde fakir karışım olduğu yazılıp çiziliyor. Ama oysa 4 zamanlı karbüratörlerde bu vidayı gevşetince bu delikten çıkan benzin miktarı artıyor, kısınca azalıyor. Yanlışsın diyenler 4 zamanlı bu karbüratörlerin çalışma diyagramları ve animasyon videolarını kolayca bulabilirler.

    Neyse, motoru bir süre kullandım, sonra kenara çektim ve rölanti vidasını, devir 2000 leri gösterene dek yükselttim. Daha sonra vida ile oynamaya başladım. Eski 40 lık idle jet ile fabrika ayarı 2 tur şeklinde idi. Ama gelin görün ki, 55 lik idle jet ile hiçbir tur işe yaramadı. Sadece vidayı tam sıkınca rpm çıldırıyor. Yarım tur bile gevşetsem devir düşmeye başlıyor. Kaç kere denedi isem, tam gaz verip bırakıp tekrar deneme yaptıysam sonuç aynı. Ben de ayar vidasını tam sıkıp öyle bıraktım, rolantiyi önerilen değere indirdim ve kapakları kapadım. Bu şekilde sürdüm geldim. Motorun gaz yemesinde, alt devirlerdeki performansında zerre sorun yok. Gayet iyi durumda.

    Sormak istediğim bu durum normal mi? Bana anormal geldi. Bu vida kapalı iken ana jetten benzin vakumluyor olabilir mi? Ana iğnenin shim denilen yükseltileri de deaktif durumda. Yani en üstte. Acaba tek silindir, yüksek vakum nedeni ile ve idle jetin büyük olmasından dolayı, fuel screw denen ayara gerek mi kalmadı? Benim bilgilerim sadece meraka dayalı, profesyonel olmayan, kendi motorumla uğraştığım kadar deneyim ve okuduklarımdan ibaret. İşin deneyimli üstadları daha başarılı tespitlerde bulunabilir diye yazmak istedim.

    Gözden kaçırdığım bir nokta mı var? Karbüratörde şu kısım diyebileceğiniz bir problem olabilir mi? (temizliği ve bakımı yapıldı). Bir de egzoz ve tek silindirden de olabilir tabi ama giderken gazı bıraktığımda motor freni devreye girince egzoz patırdaması oluyor. Sanırım bu patırdama normal ya da alt devire birden bire düştüğünde yakamayacağı benzinle mi boğuşmak zorunda kalıyor bir iki saniye? Beni aydınlatırsanız çok sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GrafiQer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    Arctic Cat 650 H1 TRV
    Uzun yazdım o nedenle mi ne sorduğum anlaşılmadı, kimse bir fikir yada öneri yazmamış. Tekrar özetlemek isterim:

    Yakıt / hava karışım fabrika ayarı 2 tur. Orijinalde 40 lık idle jet meme var. Ben bu meme yerine 55 lik meme taktım (egzoz değişikliği nedeni ile, zira 40 lık ile 3000-4000 devir arası boğulma yapıyordu). 55 lik meme takınca 2 tur olan yakıt/hava karışım ayarı tam kapatınca motor kendini buluyor. Yarım tur bile açsam devir düşüyor.

    İlk akla gelen hava kaçağı var karbüratörde, ama 40 lık memeyi geri takınca da aynı hava kaçağının olması gerekiyor, ama her şey normale dönüyor. 55 lik meme ile tam kapalı hava/yakıt karışım ayarı ilişkisi hakkında yorum rica ediyorum.

  3. #3
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    bu konularda oldukça bilgilisin forumdaki bu işten anlayan arkadaşlar foruma seyrek girmeye başladı yazının tamamını okudum bilgim dahilinda biraz yazayım (kendi arabamı ve motorumu kendim tamir edebilir çok güzel karbüratör temizler ayarlarım okulunuda okudum) bazı karbüratörlerin rölanti ayar memesinde veya yuvasının içinde oring olur bu bozulmadıkça başka yerinden hava alması (meme değişmesi sebebiyle) imkansız bu iki memenin karbüratörle temas sağlayan yüzeyleri arasında fark varmı görsel olarak dijital kumpas veya mikrometreyle ölçerek kontrol edebilirmisin

  4. #4
    GrafiQer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    Arctic Cat 650 H1 TRV
    Hocam cevap için çok teşekkürler. Ölçümlerini digital kumpas ile ölçtüm, birebir aynı, sadece iç delik çapları farklı. Ama hava/yakıt karışım ayarı vidasının O ring lastiği, evet biraz eskimiş ve incelmiş. Ama işlevini yapabilir durumda olduğunu düşündüğüm için ellememiştim. Belki bundan dolayı olabilir. Bir de aklıma jikle geliyor, zira otomatik jikle hem yakıt hem de hava girişi açan bir yapıda. Jikleyi söküp iyice her parçasını temizledim ve yaylarını değiştim. Ama yine de uzmanı olmadığım için doğru çalışma testi nasıl yapılır bilemedim. İptal etmeyi düşündüm, ama o yuvada böyle bir ipatali yapabilecek denli bir aparat uydurmak zor gibi.

  5. #5
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    jikle ile alakalı olsa (çekili kaldığını veya klepenin tam açılmadığını var sayarsak) soğukken güzel çalışır ısınınca problem yaşarsın veya jikle aktif olmassa soğukken problem yaşar ısınınca düzelir bunun haricinde problem olması için karbüratör içinde kanallarda çatlak olması lazım
    GrafiQer bunu beğendi.

  6. #6
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Bence değiştirdiğin meme neticesinde ayar vidası işlevsiz kalıyor. Zaten kendin de demişsin. Benzin tüketimlerini kıyaslarsan daha doğru bir sonuca götürür. Hava ayar vidasını çokca ve her konumda denemiş biri olarak, tüketilen benzine pek etkisi olmadığını, karbüratörün rölanti ayarının (ve ya iğnenin tırnaklarının pozisyonu) ve filtrenin geçirgenliğinin daha önemli olduğunu söyleyebilirim. Ayar vidasını en yüksek çalıştığı yerde bırakıp, rölanti düşürerek yapıyorum ben bu ayarı. İdle jet kalkışlarda çok farkettiriyor, stop etme sorunu dışında, başka da bir getirisi götürüsü yok bence... Tabii ki bunlar benim izlenimlerim ve herhangi bir iddiam yok...
    GrafiQer bunu beğendi.

  7. #7
    GrafiQer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    Arctic Cat 650 H1 TRV
    Aslında mantıklı ve benim tespitlerime de uyan tespitler bunlar. Sanırım benim bir hatam da, sadece Idle Jeti değiştirmem. Zira bu değişiklikler set olarak yapılıyor ve ana iğne de değişiyor. Ateşlemeyi (mantıklı olmayan yollardan) bir miktar daha güçlendirdim ve motorun tepkileri çok değişti. Yakamadığı fazla benzinden olan egzoz patlamaları azaldı. Sadece kompresyonda patlama değil, patırdama oluyor. O da tek silindir, 650c ciçin normal sanırım. Tabi egzozun rahat çıkış sunması da etken bu eylemde. Egzoz çıkışını bir miktar daha daraltırsam patırdama azalacak ve alt devirlerde tork artacak. Ama manifolt kızarması gibi yan etkileri oluyor bu durumun.

    Sonuç olarak DynoJet karbüratör modifiye seti alıp tüm meme, iğne ve diyafram yayını da değişeceğim. Bakalım sonuç ne olacak. Fakat ateşleme zayıflığı sorunum da var olabilir ve yukarıda yazan her şeye bu da etki ediyor olabilir. Zira buji kıvılcımım mavi olması gereken yerde sarı. Bu nedenle buji piposu içerisinde yer alan ve parazitleri engelleyeme yarayan 5k ohmluk direnci kısa devre ederek devreden çıkarıp, ateşleme bobinine bujiyi direkt bağladım. Ciddi bir fark oluştu. Bu da ateşleme bobini kaynaklı sorun olabileceğini güçlendiriyor.

    Bu durumda da nihai sonuç olarak, hem ateşleme bobini hem de DynoJet uygulaması kesin çözüm olacak gibi görünüyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler