Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Döndük başa... Yağlamada sorun!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Motorun durumuna üzülen arkadaşlar üzülmesin, çünkü gayet iyi durumda... Yukarıda resimde "top ring" diye gösterilen kompresyon segmanı imiş ve onun yönünü ters takmışım. Bütün sorun bundan kaynaklanmış. En sert ve dirençli olan segman Top ring olmalı diyor. Bu segmanı takarken yönüne segmanın iç tarafından bakacaksın ve keskin taraf alta gelecek, dış tarafı gözle farkedilmeyecek kadar eşit. Orta segmanın ise keskin tarafı alta gelecek ve dış taraftan kontrol edilecek. Yağ segmanı zaten yönsüz... Pistonun içine yerleştirirken de ince saatçi tornavida yardımı ile, üç segmanın boşlukları mercedes amblemi yapacak şekilde 120 derece ile nazikçe takılacak. Silindir bloğunun yan tarafındaki tek vida takıldıktan sonra şaft birkaç kez döndürülerek pistonun hareketi izlenecek ve olağandışı bir ses olup olmadığı kontrol edilecek. Üçüncü toplamamda sorun çözülecek umarım. Yağlamada hiçbir sorun olmadığını gördüm. Sabahtan toplayacağım motoru. Olumlu katkı ve görüş bildiren arkadaşlara çok teşekkürler...
    M.balibey bunu beğendi.
    The man who knows everything chooses to know nothing...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Sorunu çözdüğüne sevindim Sekmanlar yeni ve orjinalse . 1 ve 2. sekmanların üzerlerinde işaret olmalı. 3 sekmanının açık kısımları tepeden baktığında "Y" oluşturacak şekilde birbirlerine bakmalı.

  3. #23
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Sağol GreyHorse, inşallah... Maalesef hiçbir işaret yok ama bu kez hallettiğimi düşünüyorum. RoadMaster'ın dediği şekilde yapacağım o daha mantıklı görünüyor. Kompresyon segmanını ortaya yerleştirince pistonu segmanın içinde daha rahat ittirebiliyorum ve piston sağa sola hiç oynamıyor. Daha güzel yerini buldu sanki... Resmini koyduğum sitenin tarifine göre yapmıştım ama motor şişti. Bir daha aynısını tekrarlamak hiç mantıklı gelmedi. Bu kez de sert olan segmanı ortaya taktım. Bakalım sanki olacak gibi... Segman değiştirecek arkadaşlara tavsiye sakın işaretsiz segman almayın... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  4. #24
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    hadi inş olur segman işinide öğrenmiş oldum sayenizde
    Teo23 bunu beğendi.

  5. #25
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    ;) o resimli olana güvenme Çağatay, o yüzden şişti motor... RoadMaster'ın tarifi güzel. Yarın toplayayım motoru, sonucu bildiririm...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  6. #26
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ;) o resimli olana güvenme Çağatay, o yüzden şişti motor... RoadMaster'ın tarifi güzel. Yarın toplayayım motoru, sonucu bildiririm...
    yok ben yazılanlardan kafamda kurdum

  7. #27
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    İşlem tamamdır. 30 km kullandım ve hiçbir sorun yok. Yine ısınma var ama bi öncekine göre çok daha az. O kadar normaldir herhalde alışana kadar... Teşekkürlerimi sunar, bir daha ki zincir, ön dişli, lastik değişimi konusuna da katılımlarınızı beklerim efendim...
    roadmaster ve M.balibey bunu beğendiler.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  8. #28
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşlem tamamdır. 30 km kullandım ve hiçbir sorun yok. Yine ısınma var ama bi öncekine göre çok daha az. O kadar normaldir herhalde alışana kadar... Teşekkürlerimi sunar, bir daha ki zincir, ön dişli, lastik değişimi konusuna da katılımlarınızı beklerim efendim...
    lastiği ters takarsan motur ısınır abi...
    yada önü arkaya arayı öne takma
    Teo23 bunu beğendi.
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  9. #29
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    ;) dur bakalım hele bi sökelim de...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:18 ----------

    Artık buna da konu açılmaz tabii ki, bu açtığım son konu olur inş...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  10. #30
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    350 jawayı al da gör bakalım... kaç konu açacaksın...
    arada bir teke düşüyorsa motur, offf konuların haddi hesabı yok...
    ama şimdiden söyleyim...tek silidiri çalışmadan da gidiyor...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  11. #31
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    :D Dur bakalım hele bi yorgunluğumu atayım da sabah 5 te kalkıp 30 km yol gideceğim. Artık motorlara bakmaya haftaya devam. Ya aslında Laseri o yüzden düşünüyorum daha basit ve açmak kapatmak kolay. Kuvvetli bir motor da yedek olsun derken komple yatmasın sonra... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  12. #32
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    :D Dur bakalım hele bi yorgunluğumu atayım da sabah 5 te kalkıp 30 km yol gideceğim. Artık motorlara bakmaya haftaya devam. Ya aslında Laseri o yüzden düşünüyorum daha basit ve açmak kapatmak kolay. Kuvvetli bir motor da yedek olsun derken komple yatmasın sonra... ;)
    laserler hakkında tek bildiğim şey ayak marşı eşşek teper gibi tepiyor...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  13. #33
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Tepiyorsa avans ayarı tamdır... Bak şimdi ayağıma o sızı girdi bile... Unutmuşum
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  14. #34
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşlem tamamdır. 30 km kullandım ve hiçbir sorun yok. Yine ısınma var ama bi öncekine göre çok daha az. O kadar normaldir herhalde alışana kadar... Teşekkürlerimi sunar, bir daha ki zincir, ön dişli, lastik değişimi konusuna da katılımlarınızı beklerim efendim...
    zincir değişimi işini takip ederim

  15. #35
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Efendim çok yakında... Bu haftasonu sinemamızda... Bugün ki 60 km'nin sabah olan 30 km'lik parkuru yavaş ve nazik kullanılmış olup, dönüşte, yokuş aşağıda birazcık gaz kolu çevrilmiş ve neredeyse motorun şaha kalkacağı gözlenmiştir... Benzin tüketiminin önemli ölçüde azaldığını farkettim. Zincir değişimden sonra (aparat bulamazsam mecbur ustaya) yaklaşık 250 km motoru kullanmış olacağım ve zincir alıştıktan sonra, ciddi şekilde zorlayacağım bakalım son sürat ve ivmelenme nasıl??
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  16. #36
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    zinciri kendinde halledersin abi...zor birşey değilki...
    motoru açıp kapatıyorsun, zincir mi takamayacaksın...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  17. #37
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Valla Ferhat aparat olsa tamam da elimde çivi çekiçle bu iş biraz sakat olur. Motorun zinciri sağlam olsun korkma bas gaza ama en ufak bir hatada Allah korusun adamı kısa yoldan toprağın altına koyar. Zincir kitlemesi diğer hiçbir arızaya ve ya kazaya benzemez... Dur hele bi haftasonu zincir korumalarını çıkarayım bakayım az biraz daha pay vardı germek için.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  18. #38
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    ben daha yeni değiştirdim....hatta zincir kısa geldi eski zincirden 2 bakla aldım... keserle çivi ile cıkardım...
    geri taktıkdan sonra gevşettiğim pimlerin başlarını güzelce ezip,şişirdim... tamamdır...yıllardır da hep böyle yaparım...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  19. #39
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ferhat heralde yaşlandıkça daha çok tırsmaya başlıyorsun... Ben yakında motoru da bırakırmışım şeytan icadı diye... Ama harbiden Samsun yolunda öyle damperli kamyonlar var ki, resmen motoru sıkıştırıyorlar. Aniden hızlanıp kaçman gereken durumlar oluyor. O an harbiden sakat. Zaten motora iyice yüklenmiş oluyorsun, kamyon hemen dibinden deli gibi geliyor. En ufak bir teklemede altına alıverir. Zaten 125 cc olarak geçebileceği bikaç araçtan birisin, geçmeden rahat vermiyorlar. İyisi mi eşşeğimizi sağlam kazığa bağlayalım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------

    Bu arada bugün hava güzeldi, Sitelere girdim dönüşte. Koltuk için suni deri aldım, Dediğin yere de uğradım. Elinde hiç Jawa yok şu an. Trabzon'da bi tane var dedi satışı hala bende dedi. Ama harbiden sağlam fiyat çekti. Bi tane MCT vardı 2.000 dedi. O fena değil. Ama hala ikinci motor için çok yüksek rakamlar. Şöyle beleşe bi tane bulsaydım iyiydi...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  20. #40
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    o adamın biraz kazıkçı oldugunu demiştim abi...ama 2.el yedek parça ne ararsan bulursun 0 fiyatına :D :D
    samsun yolunda böyle gideceksin abi
    Teo23 bunu beğendi.
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler