Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

scooter yaktığı benzin normalmi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    sevgili mt dostları daha öncelerdende buna benzer konular açılmış ama hepsi eksi yeni pek bulamadım kusura bakmayın 150cc 4 zamanlı arora scooter var bende 5 aydır kullanıyorum ilk aldığımda 20 tl benzinle 150 km giderken şu anda son 3 haftadır benzin yakışında bi anormallik var sanki benzinin litresi 4,8 aldığım benzin 21 tl motorun gittiği yol 110-115 km sizce bu normalmi normal değilse ne yapıyım
    buji yeni
    hava filtresi yeni
    yağ değiştireli 1000 km oldu
    motor ortalama 25000 km de
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ben 150 cc scooter kullanmadım ama bu zamlardan önce 17 kuruş yaktığını söylüyordu arkadaşlarım zamlardan sonra normal gibi kullanan arkadaşlar daha iyi yorum yaparlar

  3. #3
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Sayılan özellikler haricinde rölantiyi de 1200 civarına düşürdüyseniz, lastik havaları da yerindeyse biraz asabi kullanıyorsunuzdur. Yok değil diyorsanız hava filtiresi horumlarını kontrol edin. Emsal motor kullanıyorum. 15 liraya 115 km falan yaptım en son, yani yuvarlak hesap 100 km de 3.9 litre deyin. Yok önümdeki yavaş gitti, yok arkadan minibüsler geliyor mazot dumanı yemeyelim derken farketmeden de olsa basıyoruz. O zaman da yakıyor adi meret. 40-50 km den fazla basmadan kullansak da 100 km/3.2 lt den aşağı zor.. Bir de yakıt alınan istasyon konusu var, önceleri gülüp geçiyordum ama kontrollu bir şekilde alıp denemekte fayda var..
    astorojna bunu beğendi.

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    100 Km/ 3.8 litre yakıyor verilere göre.
    Diğer bir deyişle 17 kuruş.
    Sert kullanıyorsanız rakam normal sayılır.
    Kullanıma bağlı olarak 100 km'de 2,8-3,2 lt aralığı idealdir..

  5. #5
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125
    150 cc scooterun son zamlardan sonra 20 tl benzinle 100-110 km yakması bence normal. Bence hiçbir şeyini kurcalamayın. Sadece yapacağın gazı fazla köklememen. Kendi motorum ybr ve 20 tl lik benzinle şu an şehir içi ortalama 150 km yani kilometreye 150 kuruş yakıyor. Senin motor hem 150 cc hem otomatik vites ve bu sonuçlarda gayet normal.

  6. #6
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    arkadaşlar saolun yorumlarınız için yazdığınız yorumlara güvenerek o zaman normal dediğiniz gibi sağını solunu kurcalatmanın bi anlamı yok tekrar teşekkür ederim
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...

  7. #7

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    kmde 19 kuruş yakıyor. 110 km gittiğini varsayarak.
    100 kmde 3.97 litre yakıt tüketiyorsun.
    arkadaşlar nasıl normal diyorsunuz şaşıyorum ? benim tüplü lada kadar yakıyor !
    tatlı sert kullanımda motorun hakkı 3.3 tür. ben 150 cc scooterla her duruşta kalkarak bir depoyla 170 kmyi öldürmüyordum deposu 6 litreydi.

    arkadaşım hava filtreni temizle bujini değiştir, karbüratör ayarını yaptır. rolanti için 1.2 fazla motor sağlıklıysa 0.9 da durması gerekir 0.9 olarak ayarlattır.
    buji yeni diye aldanma fazla yakıyor. esas etken karbüratör ayarıdır. karbüratör ayarını bilen iyi anlayan birine yaptırmaya özen göster. eğer imkanın varsa 125 cc karbüratörü taktırırsan yakıt düşer. çekişte aynı oranda azalır.

  8. #8
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kmde 19 kuruş yakıyor. 110 km gittiğini varsayarak.
    100 kmde 3.97 litre yakıt tüketiyorsun.
    arkadaşlar nasıl normal diyorsunuz şaşıyorum ? benim tüplü lada kadar yakıyor !
    tatlı sert kullanımda motorun hakkı 3.3 tür. ben 150 cc scooterla her duruşta kalkarak bir depoyla 170 kmyi öldürmüyordum deposu 6 litreydi.

    arkadaşım hava filtreni temizle bujini değiştir, karbüratör ayarını yaptır. rolanti için 1.2 fazla motor sağlıklıysa 0.9 da durması gerekir 0.9 olarak ayarlattır.
    buji yeni diye aldanma fazla yakıyor. esas etken karbüratör ayarıdır. karbüratör ayarını bilen iyi anlayan birine yaptırmaya özen göster. eğer imkanın varsa 125 cc karbüratörü taktırırsan yakıt düşer. çekişte aynı oranda azalır.
    valla usta dediğim gibi önceden 150 km gidiyordum bi anda oldu 110 a düştük bende anlam veremedim ama senin dediğin gibi en son değiştirdiğim bujiden sonra bunlar olmaya başladı olmazsa cumartesi günü değiştireyim bujiyi saol yorumun için
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...

  9. #9

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    rica ederim. hava filtreside etkendir daha yoğun bir filrtre aldıysan tekrar hava ayarı ister filtreyi takınca. onada dikkat et çok etkiliyor yakıtı

  10. #10

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Scooter'ler çok yakar, hem otomatik vites , hem de otomatik jikle sarfiyatı artırır. Havalar soğudukça daha çok yakar.

  11. #11

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    @mterayes26 arkadaşım ben senin yazdığın şeylere karışmıyorum ( depo musluğu olan adama bobin değiştir dediğin günden beri ) seni muhattap bile almıyorum. sende beni alma mümkünse.

    supap ayarı 25.000 kmdeki motor içn erken diye düşündüm o yüzden söylemedim, zira hava filtresi ve buji değişmiş ondan sonra yakıt artmış. bu durumda zaten sitede bir tek sen supap ayarı derdin heralde, ya da kayış.... ilk önce bakılması gereken yer bujisi filtresi ve hava ayarı o motorun. zaten supap ayarı yakıtı bu dereece etkilemez, ilk çalışmayı sönme olaylarını ve çekişi etkiler. kayışta sorun varsa zaten arkadaş gitmiyor bağırıyor, ya da titreyerek kalkıyor hızlanamıyor diye şikayetlerde bulunurdu.
    yaptığın yorumlar çoğu zaman yerinde olmuyor, aksine yukarıdaki yorumlara da çamur atıyorsun.

    benim araba kadaryakıyor, dizel fiesta kadar yakıyor, fiat fiorino kadar yakıyor, cbr250r kadar yakıyor, kymxo xciting250den birazcık daha az yakıyor gibi kıyaslamaların hiçbiri bire bir kıyaslama olmaz.
    "bendede o motordan var aynı şartlarda aynı lastiklerle aynı yollarda aynı gazı vererek kullanıyoruz" demediğin sürece yakıtın anormalliğini kesin olarak anlatamazsın.
    isterse lpg 1 olsun isterse 5 olsun, 1100 cc bir araç kadar yakıyor, 1400cc dizel kadar yakıyor, 250cc ss kadar yakıyor gibi benzetmeler çok yaktığını söylemek içindir.

    ayrıca evet, benim araba da 8000 devir döner o arora scooter da =)

    umarım artık forum moderatörleri yukarıdaki üyenin üslubu konusunda birşeyler yapma gereği duyarlar...

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Ygk'nın dediği gibi 125 cc karbüratörü yakıtı tüketimini düşürür.
    Denemenizi tavsiye ederim.
    Gerçi benim karbüratör problemliydi, ayar tutmuyordu bu sebepten değiştirmiştim ama sonuç olarak yakıtta tasarruf sağlamıştım.
    Hakkaten bu 150 cc çinli scooterlar yakıta acımıyorlar..

  13. #13
    K_R_A_L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    151 RS
    Hava filitresini sıfırla.Hortumuda bir kontrol et. Gerçek yakıtını görmek istiyorsan fulle deponu 50 - 100 km sabit hızla git( 60 - 70 kmh) sonra tekrar fulle.Belki problem yoktur motorunda agresif kullanmandan kaynaklıdır.
    skyytr bunu beğendi.
    Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS

  14. #14
    skyytr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir/Alsancak
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    Kralin bahsettigi olcum yapabilecegin en dogru olcum depoyu tapa doldurup sonra kullanip tekrar fulleyip hesaplamak .
    Bir baska etkende olabilir son zamanlarda kiz arkadasin veya esini artci olarak aliyorsan benzin sarfiyatin degismis olabilir .
    Benim basima geldi cunku son zamanlarda esimle gezilerimizin arttigini farkettim bir de ne goreyim motor birazcik fazla yakiyor
    Yaksin cok fazla yaksa bile en ekonomik arabanin 3/1 benzin harciyoruz scooter lar icin bahsediyorum

  15. #15
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar yarın motorcuya gidicem bakalım kısmet olursa filtreyi bujiyi değiştirmekten bi başlayım bakalım umarım etki eder
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...

  16. #16
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    düzeldi bosh marka buji ve hava filtresini değiştirdim bugün uzun yola gittim depoyu fulledim 180 km yol gitti 22 tl lik benzinle litre fiyatı 4.90 dahada az biraz benzin var
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...

  17. #17

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    şu an normal yakıyor. güle güle kullan

  18. #18
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu an normal yakıyor. güle güle kullan
    teşekkür ederim kardeşim saol
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...

  19. #19

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    @ygk sorun depo musluğu olabilir , tekleyen motor ateşlemedende tekler onun için bobini kontrol demişimdir
    zaten muhatap olmaya ne kapasiten ne tahsilin ne de çapin yeter

    canının sıkıldığı herşeye subab diyorsun subab ayarı sıcakken Benzin kokusu egzosttan birde motorda güç düşüşu olmadan yapılmaz zaten
    evet scooterin yakıtı buji filtre ve kayışa bağlıdır . Ordan burdan toplama bilgileri ezberle kopyala yapıştırla bu işler olmuyor

    saçma sapan yerlerde arıza arıyorsun saçma sapan örnekler hadi uza yaa

  20. #20

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ygk sorun depo musluğu olabilir , tekleyen motor ateşlemedende tekler onun için bobini kontrol demişimdir
    zaten muhatap olmaya ne kapasiten ne tahsilin ne de çapin yeter

    canının sıkıldığı herşeye subab diyorsun subab ayarı sıcakken Benzin kokusu egzosttan birde motorda güç düşüşu olmadan yapılmaz zaten
    evet scooterin yakıtı buji filtre ve kayışa bağlıdır . Ordan burdan toplama bilgileri ezberle kopyala yapıştırla bu işler olmuyor

    saçma sapan yerlerde arıza arıyorsun saçma sapan örnekler hadi uza yaa
    sen orada bana "saçmalama istersen başıma geldi boş konuşmuyorum" demiştin, sonra sorun benim dediğim çıkmıştı.benim buna bir lafım yok zaten istersen git ön far ampülünü değiştir de tekleyen motora, direk beni muhattap alma, alacaksanda ifadelerini üslubunu düzgün kullan. hadi uzaa ya nedir ? senin seviyen ne bilmiyorum ama karşında ne ilkokul arkadaşın var ne hapishane kaçağı.sokak ağzını önüne gelen herkese kullanmaman senin kendi yararındır.

    ben yukarıdaki mesajda herşeye supap ayarı demeyin supap ayarı yakıtı bu derece etkilemez demiştim; sen bana canımın sıkıldığı herşeye supap diyorsun diye çıkışıyorsun. vallahi Eraycım kimin kapasitesinin ne olduğu, kimin okuduğunu ne kadar anladığı ortada.

    bak konu ortada cevap yazdığımız konu başından sonuna kadar oku bir senin verdiğin tavsiyeleri birde benim verdiğim tavsiyeleri listele. sonra arkadaş çözümünü de yazmış o mesajıda oku karşılaştır hangimiz yerinde şeyleri öneriyoruz hangimiz tersi.
    yazdığın konuların hiçbiri yerinde olmuyor. sırf post için yazıyorsun. eleman sigortadan olabilir mi diyor sen o zaman aç bak sigortayı arkadaşım yazıyorsun. konunun birinde arkadaşım önce sorunu çöz sonra gel bize söyle yazmıştın. adam sorunu çözebilse zaten yazmaz.
    supap ayarını yapmak için güç düşüşünü beklemeye de gerek yok benzin kokusunu beklemeyede. motor çalışırken zorlanıyorsa çalıştığında tık tık ses sayıyorsa supap zamanı gelmiş demektir.
    scooterin yakıtı buji filte hava ayarı ve varyatöre bağlıdır. kayış çok küçük bir etkendir. kayış yıprandığında varyatör kayışı koparır. yıpranmamışsa da görevini yerine getirir. çok kalın ya da çok sert kayış koyarsan bu yakıtı etkiler sadece kayış varyatöre alışana kadar buda geçiçi bir durumdur.
    kayışın karşılığı aktarması zincirli olan motorlarda zincirdir. neden vitesli motorlar çok yakıyor dediğinde zincirini değiştir demiyorsun ?
    tekrar söylüyorum senin yaptığın yorumların çoğu; çoğu zaman yerinde olmuyor.
    umarım artık farkına varırsın ve insanları yanlış yönlendirmekten vazgeçersin. bilmediğin konulara olabilecek şeyleri değilde kesin emin olduğun konuya sorunu yazmayı denersin...
    ahmetunuver bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)