Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

İngilizce Bilen Arkadaşlarımız FI Code Dökümanı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Yabancı ZX6R forumunda soru sordum arıza ışığı yanınca kodu nasıl buluruz diye cvp olarak döküman gönderdiler.

    http://zx6r.com/guides/12417-how-pull-fi-codes.html

    Bu adresteki dökümanın tamamını çevireblecek arkadaşımız varmı rica etsem..

    Benim anladığım iki şekilde yapılıyor.Sarı kabloyu eksi kutba veriyor fakat orada birkaç kabloda arada bir yerlere gidiyor tam anlayamadım.O bahsedilen sarı kabloyu biliyorum zaten sarı kablo çıkıyor ona bir beyaz kablo falan bağlamşlar sanırım birde siyah ince bi kablo var onlar nereye gidiyor lambanın yanıp sönmesine göre nasıl sayıcaz hiç bilmiyorum , bir arkadaşımız bu işlemi ilkokul çocuğuna anlatır gibi anlatabilirmi zaten o sarı kablo ön koltuğun hemen altında oraya kadar problem yok zaten Devamını nasıl yapıcaz yardım edermisiniz...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Başka kablolarla işin yok sadece sarı kablo işini görüyor. Sarı kabloyu akünün eksi kutbuna bağlayıp kontağı açıyorsun. Kontağı açtığın anda eğer bir arıza varsa göstergedeki FI lambası yanıp sönmeye başlıyor. Lambanın uzun yanması rakam olarak 10, kısa yanması 1'e tekabül ediyor. Mesela iki kere uzun üç kere kısa yanarsa (10+10+1+1+1=23) 23 numaralı hata kodu demek oluyor. Bu da aynı linkte verilen tabloya göre egzantrik pozisyon sensörü hatası demek oluyor.

  3. #3
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Anladığım kadarıyla Slayerrr arkadaşımızın anlattığı doğru. Yalnız o başlıktaki bir kullanıcı orada atılan hata kodu listesinin 05/06 model için olduğunu yazmış. Sizin motorunuz kaç model ? Başka bir kullanıcı da bu yöntemin 07 ve daha yeni modellerde çalışmadığını yazmış.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  4. #4
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Dostum, o sari kablonun ucuna kiskacli bi kablo bagla.
    Eline kagit kalem al.
    Sari kablonun kiskacini(yani ucuna ekledigin kablonun), akunun eksi kutubuna bagla.
    Kontagi ac.
    Sana FI isigi normal hatada veridigi isigi vericek.
    Bu 600RRda da ayni, uzun 10, kisa 1 demek rakamla.
    Yani iki uzun ve bir kisa 21 yapiyor.
    Ilk basta cikan isigi iyi yakala, ortadan girersen baska bisey var zannedebilirsin.
    Konuyu acan vatandasin verdigi liste 05\06 icinmis, ama eleman 2003 modelde yapmis.
    Eleman yanlislikla 05\06 icin olan listeyi eklemis.
    Senin motor 2004 diye biliyorum onun listesini bul internetten.
    Kontagi acinca kagida yaz u,k,k diye mesela hizlica, sonra kontrol et.

    Merak ettigim olay, motor daha once FI hatasi verdi mi?
    Bu yontem sadece o anda motorda olan agrizalari cikaricaktir.
    Motorun o ana kadar olan butun agrizalarini cikarmak icin, o sari kabloyu eksi kutubuna 2 saniye icinde 5 defa degdirmen ve 5inci defadan sonra takili birakman gerek.
    Bu sana o ana kadar olmus butun agrizalari, numara buyukluk sirasina gore vericek.
    Dikkat et tarih sirasina gore degil numara sirasina gore vericek.
    We are many...

  5. #5

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum, o sari kablonun ucuna kiskacli bi kablo bagla.
    Eline kagit kalem al.
    Sari kablonun kiskacini(yani ucuna ekledigin kablonun), akunun eksi kutubuna bagla.
    Kontagi ac.
    Sana FI isigi normal hatada veridigi isigi vericek.
    Bu 600RRda da ayni, uzun 10, kisa 1 demek rakamla.
    Yani iki uzun ve bir kisa 21 yapiyor.
    Ilk basta cikan isigi iyi yakala, ortadan girersen baska bisey var zannedebilirsin.
    Konuyu acan vatandasin verdigi liste 05\06 icinmis, ama eleman 2003 modelde yapmis.
    Eleman yanlislikla 05\06 icin olan listeyi eklemis.
    Senin motor 2004 diye biliyorum onun listesini bul internetten.
    Kontagi acinca kagida yaz u,k,k diye mesela hizlica, sonra kontrol et.

    Merak ettigim olay, motor daha once FI hatasi verdi mi?
    Bu yontem sadece o anda motorda olan agrizalari cikaricaktir.
    Motorun o ana kadar olan butun agrizalarini cikarmak icin, o sari kabloyu eksi kutubuna 2 saniye icinde 5 defa degdirmen ve 5inci defadan sonra takili birakman gerek.
    Bu sana o ana kadar olmus butun agrizalari, numara buyukluk sirasina gore vericek.
    Dikkat et tarih sirasina gore degil numara sirasina gore vericek.
    Cevaplarınız için çok teşekkürler , hocam dediğiniz gibi motorum 2004 model.Daha önce arıza ışığı vermişti.
    Şuandada gaz kesme sıkıntısı var sadece deviri 8bine getirince gaz kesiyor ve arıza ışığı yanıyor , yani normalde açar açmaz bir arıza ışığı yanmıyor.Bunuda belirteyim dedim.Bu yüzden arıza kodunu öğrenmek istiyorum.Arıza devam ediyor.Benim bu işlemden sonuç almam için ; motorun devrini 8bine falan getirtip o ışığı yaktırmama gerek yok değil mi ? Motorda bu olay dışında şuan bir arıza ışığı yanmıyor dediğim gibi sadece gaz kestiğinde bu ışık yanıyor bizde aylardır bunu araştırıyoruz artık boşa kürek çekmeyip arıza kodunu öğrenmem gerek yoksa ta Konya ya gidip cihaza sokmak zorunda kalıcam.

    Şimdi ikinci yöntemimi kullanmalıyım yani arızaların tamamınamı baklamalıyım , arızaların tamamını çıkarmak için uygulucaımız sizin anlattığınız ikinci yöntemde ge ne sayarakmı buluyoruz yoksa kod falan gelirmi ekrana , zaten başka bir arıza olmadığı için tek bir sebepten ışık yandığı için ilk yöntemi uygulamam yeterlimi kafam karıştı açıkçası cevabınızı bekliyorum.

    2004ünde listesini bulurum evde var sanırım manual kitapçığında yazıyordu pdf olarak.Şimdi hangi yöntemi kullanacağımı anlamadım birde ikinci yöntemi kullanacaksak numara sırasına göre vericek dediniz neyi vericek yanıp sönme olayımı olucak yoksa birinci yöntemden farklımı bu kusura bakmayın çok soru sordum

  6. #6
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Birinci yöntem "dealer mode 1" ( bayi modu 1) 2. yöntem içinse "dealer mode 2" (bayi modu 2) demişler. Önce ilk yöntemi deneyin. Motorun mevcut FI kodlarını gösterecek o. Birden fazla varsa küçükten büyüğe doğru gösterecek. Yani birden fazla kod gösterebilir. Kıskaç kullanmak yerine bu işi iki kişi de yapabilirsiniz. Bir kişi sarı kabloyu akünün eksi kutbuna değdirir, 2. kişi de göstergede yanan ışığın kaç kere yandığını kaydeder kağıda. Ekrana kod gelmeyecek, 1. bayi moduna girdiğiniz zaman FI ışığı yanıp sönmeye başlayacak (yukarda arkadaşlar yazdılar ya hani). Bir uzun yanma sönme (kırpma diyelim) 10 sayısına, bir kısa kırpma ise 1 sayısına eşit. Yani, kııııııııııııııııııııııııııırp kııııııııııııııııııııııııııırp kırp kırp kırp kırp şeklinde bir sıralama görürseniz, bu 24 (2 uzun, 4 kısa kırpma) sayısına denk gelir. Bu da sizin verdiğiniz örnekte (aşağıya aldım) "hız sensörü arızası"na denk geliyor. Motorunuzdaki arıza kodunu böyle bulacaksınız.




    Yazıdığınız cevaptan arkadaşların attığı mesajları tam olarak anlamadığınız intibası oluştu bende. O yüzden madde madde yardımcı olmaya çalışayım:

    1- Elimize kağıt kalem alıyoruz önce.

    2- Kontağı açıp(ON'a getirip) normal başlangıç prosedürünün bitmesini bekliyoruz. Motoru çalıştırmıyoruz. Sadece kontağı açıp bekliyoruz o kadar.

    3- Sarı kabloyu akünün eksi kutubuna bağlıyoruz. Örnek verdiğiniz başlıktaki arkadaş bir çeşit eklenti kullanarak sarı kabloyu akünün eksi kutup başına klipslemiş, bunu yapmasının sebebi elleri boş kalsın ki ekranda yanan kırmızı ışığı takip edip not alabilsin. Yoksa siyah kablo falan yok işin içinde. Yukarda da yazdığım gibi klips/kıskaç/mandal kullanmak yerine bu işi iki kişi yapabilirsiniz - 1. kişi sarı kabloyu eksi kutup başına basılı tutar, 2. kişi de ekrana bakarak ışığın kaç kere/nasıl kırptığını not alır. Kabloyu aküye değdiren arkadaş eldiven falan kullansa iyi olabilir, çarpılma falan olmasın diye (gerçi motosiklet aküsü kaç volt/amperdir, adam çarpar mı bilmiyorum).

    4- İlk 3 işlem tamamsa, göstergedeki FI ışığı yanıp sönmeye (kırpmaya) başlayacak. Siz de kaç kere uzun, kaç kere kısa yandı kağıda yazacaksınız. Onu da az yukarda anlatmaya çalıştım dilim döndüğünce.

    Birden fazla gösterilecek kod varsa, büyük ihtimalle (büyük ihtimalle diyorum çünkü doğrudan tecrübem yok, okuduklarımdan çıkarımımı aktarıyorum sadece) kısa kırpma bitip, uzun kırpma başladığında bu yeni bir kodun başladığı anlamına gelecek. Yani 4. maddedeki kağıda kayıt işlemini yaptınız ve şöyle bir sıralama çıktı diyelim : kııııııııııııııııııııııııııırp kırp kııııııııııııııııııııııııııırp kııııııııııııııııııııııııııırp kırp kııııııııııııııııııııııııııırp kııııııııııııııııııııııııııırp kırp kırp kırp kırp
    Bu durumda gösterilen kodlar sırasıyla; 11, 21 ve 24 olmuş olur. Dikkatinizi çekerim verilen örnekte kodlar küçükten büyüğe doğru sıralandı. Buna aykırı bir sıralama olursa bir yanlışlık yaptınız demektir Bütün kodların gösterimi bittiğinde başa dönüp tekrarlayacak. Yani kağıttaki kaydınızda şöyle birşeyle karşılaşmanız olası, kafanız karışmasın: uzun kısa uzun uzun kısa uzun uzun kısa kısa kısa kısa uzun kısa uzun uzun kısa uzun uzun kısa kısa kısa kısa uzun kısa uzun uzun kısa uzun uzun kısa kısa kısa kısa uzun kısa uzun uzun kısa uzun uzun kısa kısa kısa kısa uzun kısa uzun uzun kısa uzun uzun kısa kısa kısa kısa. 11,21 ve 24 sürekli tekrar ediyor yani.

    İnşallah halldersiniz, haberleri bekliyoruz.

    Not: Yanlış bişey yazdıysam lütfen düzeltin arkadaşlar.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  7. #7

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Allah razı olsun size ve diğer arkadaşlara.Şimdi tam anlamıyla anladım , müsait bir zamanımda deneyip size bilgi vericem İnşallah bu yle öntem benim motorumda (zx6r 2004) çalışır.2003 ve 2005te çalışmış muhtemelen benimkindede çalışır.

  8. #8
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Sysroot ozel mesaji simdi gordum, ama zaten Shrieker guzelce cevaplmis.

    Shrieker in yaptigi aciklamada 4. basamkta eklemek istedigim bisey var.
    Butun kodlar arka arkaya geldiginde her kod arasinda belirli bi zaman veriyor, yani butun kodlari arka arkaya takir takir cikarmiyor.
    Bu araligi gordugun anda bil ki baska bi koda geciyor.
    Yani benim 600RR da boyle, seninki de tahminimce aynidir.

    Sysroot madem motor tek kod veriyor yolda giderken bakabilirim diyorsan yolda bak kod neymis.

    Senin motorda FI check denilen dalga yok mu?
    Hani kontagi cevirip acil elektrik kesme dugmesini acip kapadiginda FI isigi bi soner, ondan sonra motorda herhangi bi sikinti yoksa geri yanar.
    Motorla gazla hata verdigi anda saga cek, kontagi kapama ama, kirmizi dugmeden motoru kapat sonra kirmizi dugmeyi tekrar acik konuma getir.
    O zaman sana FI isigi hata kodunu verir.
    We are many...

  9. #9

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sysroot ozel mesaji simdi gordum, ama zaten Shrieker guzelce cevaplmis.

    Shrieker in yaptigi aciklamada 4. basamkta eklemek istedigim bisey var.
    Butun kodlar arka arkaya geldiginde her kod arasinda belirli bi zaman veriyor, yani butun kodlari arka arkaya takir takir cikarmiyor.
    Bu araligi gordugun anda bil ki baska bi koda geciyor.
    Yani benim 600RR da boyle, seninki de tahminimce aynidir.

    Sysroot madem motor tek kod veriyor yolda giderken bakabilirim diyorsan yolda bak kod neymis.

    Senin motorda FI check denilen dalga yok mu?
    Hani kontagi cevirip acil elektrik kesme dugmesini acip kapadiginda FI isigi bi soner, ondan sonra motorda herhangi bi sikinti yoksa geri yanar.
    Motorla gazla hata verdigi anda saga cek, kontagi kapama ama, kirmizi dugmeden motoru kapat sonra kirmizi dugmeyi tekrar acik konuma getir.
    O zaman sana FI isigi hata kodunu verir.
    Hocam galiba dediğiniz olay benim motorumda yok , tahminim dediğiniz olayı tesadüfde olsa yapmışımdır ama hata verdirip dediğiniz gibi yapim belki vardır ben farkında varmamışımdır , kontağı açtığım zaman zaten check ediyor önce fakat sizin dediğinz gibi hiç denememiştim birde öyle denerim.Daha birşey yapmadım , yapınca kesinlikle bilgilendirecem hepinizi.

    Gazlamamada gerek yok boştada biraz sıkıştırınca veriyor o hatayı ancak gazı salar salmaz arıza ışığı sönüyor doğal olarak.
    Boşta çalıştırırım , yavaş yavaş 9bin devire getirince zaten yanıyor ışık , gazı salıncada sönüyor.Gazı salarım kırmızı düğmeden kaparım.Ondan sonra tekrar kırmızı düğmeye basar arıza kodu veriyormu bakarım.

    Önce bu dediğinizi yapıcam olmassa asıl konumuzdaki dealer 1 mod ve dealer 2 mod'u denicem.
    Tekrar teşekkürler.

  10. #10

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Tekrar merhabalar;
    Bayram öncesi gene moralim bozuldu arızamızın 3. ayını geçerken son hızla arıza devam ediyor.Motor yaksan yakılmıyor , binsen adamı deli ediyor , satsan satılmıyor.

    Üstadlar hepinizin dediğine benzer bir şekilde arıza kodunu aldım ; Arıza Kodumuz 51
    Servis Manualinde bunun açıklamaları ve benim ne yaptığımıda aşağıda paylaşıyorum;
    -------------------------------------------------------------------------------
    "Service code 51 ; Stick (Ignition) coil #1 malfunction, wiring open or short."
    -------------------------------------------------------------------------------
    |
    -------------------------------------------------------------------------------
    Stick Coil,#1 (Ignition Coil)* The ignition coil primary winding must send signals (output voltage) continuously to the ECU.

    If the ignition primary winding #1 has failures (no signal, wiring short or open), the ECU shuts off the injector #1 to stop fuel to the cylinder #1,though the engine keeps running.
    -------------------------------------------------------------------------------


    Evet arkadaşlar iki ayrı açıklamada , 1. buji piposunda sıkıntı olduğunu söylüyor ama tam anlayamadım.
    İstanbul Zmoto'yu aradım 1. buji piposu(ateşleme bobini) değişmesi gerekiyor dediler bende 100 lira verdim orjinal çıkma aldım ve 1. bobini değiştirdim motorda hiçbir değişiklik yok.Sonra tekrar motorun arıza kodunu okudum gene 51 veriyor yani aynı yer.

    Ne yapmam gerekiyor kafayı yedim zatende artık sinirden güler oldum.Pipoya gelen kabloda öyle ezilme falan birşey göremedim beynemi bakmamız lazım nereye bakıcaz ne yapıcaz yardım edin arkadaşlkar.Motorum hala tekliyor.

  11. #11
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Kodun doğru olduğunu varsayarak konuşuyorum; mekanik/elektrik bilgisi yönünden beni fazlasıyla aşıyor durumunuz. Aslında motor tekliyor diyorsunuz, hata kodunun açıklamasında da "1 no'lu ateşleme bobini primer sargısı ECU'ya devamlı sinyal göndermeli, eğer 1 nol'u ateşleme bobini primer sargısında arıza varsa (sinyal olmaması, kablonun açılmış veya kısa devre yapmış olması) ECU 1 no'lu enjektörü kapatarak 1. silindire yakıt akışını durdurur, ancak motor çalışmaya devam eder" yazıyor. Diğer 3 silindir çalışıp birincisi çalışmassa motorun teklemesi normal sanırım, en azından aldığınız hata koduyla tarif ettiğiniz sıkıntı (tekleme) tutarlı görünüyor. Diğer arkadaşlar daha fazla yardımcı olabilir umarım. Bir de 'dealer mode 2'yi deneyin, bakalım oradan da motorun teklemesine sebebiyet verecek başka hata kodları çıkacak mı.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    1 numaralı ateşleme bobininde sorun olduğu kesin. Değiştirdiğin bobinin 1. olduğuna emin misin? Yani 1.'yi değiştirdiğini düşünürken 4.'yü değiştirmiş olabilir misin? Eğer doğru bobini değiştirdiğine eminsen bobinden bujiye ve ECU(beyin)'den bobine giden kabloları kontrol etmen gerekecek. Taktığın bobin sağlamsa -ki yeni almışsın- sorun bu kablolardan birisinde.

  13. #13

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Üstadlar 1 numaralı ateşleme bobinini değiştirdim , hatta dediğiniz gibi acaba 4. sıradakinimi değiştirdim diye emin olmak için hem 1.bobini yenisiyle , hemde 4. bobini yenisiyle değiştirip ayrı ayrı denedim yani aldığım bobini önce 1ye takıp denedim sonra 4.ye takıp denedim.Problem genede düzelmedi tabiki.
    Zaten buji başlığı ile ateşleme bobini buji piposunun içinde yer alıyor , aynı parça içindeler yani.Dolayısıyla buji piposuna beyinden gelen kabloyu kontrol etmem gerekecek.Fakat şunu anlamadım ; kablonun tamamına değilde çok az bir kısmına baktım hiç ezik biryer var gibi gözükmüyor fakat bayramdan sonra tekrar bakıcam.Peki şunuda sorayım ; beyinde bir problem olabilirmi ? Yani beyin bobine düşük voltaj yolluyor olabilirmi ; ama düşük yollasa neden sadece 8.bin devirde oluyor bu olay bi anlam veremedim.

    Ama muhtemelen bu arıza oluştuğunda 1 silindir yakıt akışını kesiyor.

    Birde şunu anlamadım ;

    "1 no'lu ateşleme bobini primer sargısı ECU'ya devamlı sinyal göndermeli, eğer 1 nol'u ateşleme bobini primer sargısında arıza varsa (sinyal olmaması, kablonun açılmış veya kısa devre yapmış olması) ECU 1 no'lu enjektörü kapatarak 1. silindire yakıt akışını durdurur, "

    çeviri yapmış Shrieker üstad. Şimdi bobinin primer sargısı Ecuya sürekli sinyal gönderebilmesi için ; ya bobin sağlam olacak yada bobin ile ecu arasındaki kablo tesisatı sağlam olacak değilmi hocam ? Burada neden "bobin ile ecu arasından" bahsetmemiş sadece bobinin kendisinden bahsetmiş yada bizmi farklı yorumladık tam anlayamadım.3. bir ihtimalde bobinde tesisatta sağlam , beyin arızalı acaba bu olabilirmi ?

    Karışık sorular yorumlar getirdim inanın o kadar merak ediyorumki şu arızayı yılan hikayesi oldu valla.
    Shrieker ve Slayerrr üstadlar gerçekten çok yardımcı oluyorsunuz sayenizde bir sürü şey öğrendim en azından şu arıza kodunu bulmakla (beyin yalan söylemiyorsa) büyük yol katettik kimse bobinleri incelememişti.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Şimdi sistem şöyle işliyor; beyin bobine sinyal gönderiyor, bobin ateşlemeyi yapıyor ve beyin bobinin ateşlemeyi yapıp yapmadığını bobinin çıkış voltajını ölçerek kontrol ediyor. Eğer ateşleme yapılmadıysa o silindire giden benzini kesiyor. Yani bobin ile beyin arasındaki bağlantılarda sorun olabilir. Çok yüksek ihtimalle sorun bundan kaynaklanıyor, beyinde arıza olabilir ama düşük bir ihtimal diye düşünüyorum.

  15. #15

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Hocam pek umudum yok ama , bugün yurtdışından bobine gelen kablo setini sipariş ettim.Bakalım 2 haftaya gelir , bide öyle deneyecem.Sizi bilgilendiririm.

  16. #16

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Üstadlar araştırmalarıma devam ediyorum bobine gelen kablo setini zaten sipariş etmiştim , geldiği zaman ilgilenicem onunla.
    Ondan önce yabancı forumlarda araştırmalarıma devam ediyorum , gene bobin arızası alan ve benim gibi zaman zaman 3 silindirle takılan arkadaşlarımız birşeyler yazmış.
    Yanlış anlamadıysam ; ecu den çıkan ve ilgili bobine giden teldenmi bahsediyor neyden bahsediyor anlamadım o arızalıymış kendi yeni tel eklemiş ve düzelmiş gibi birşeyler yazıyor.

    Mesajın Orjinali bu ;

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    My bike began stuttering and cutting out last week. It sounded like a V-twin and felt as if I had 75% power. I figured it was a faulty fuel pump. After getting home I restarted the bike and got an F1 light...Code 54 (#4 stick coil).

    - Gas was good.
    - Plugs were good.
    - Unplugged PCV and plugged in stock FI plugs.
    - I swapped #3 & #4 coil sticks and I still got Code 54.
    - Just to be sure, I checked winding resistance on all coils, and they were good.

    Turns out that wire #68 (#4 stick coil) that plugs into the ECU had backed out of the plug 1/4 inch...and was not making contact with the ECU. I fully inserted the wire back into the plug and then put my bike back together. It fired right up and the F1 light disappeared. Bike is back to normal and I have smooth/full power once again. Posting this thread for a search reference. Hope this helps someone.

    Thanks to ducatibrandon for his post.
    http://www.zx-10r.net/forum/showthre...ght=stick+coil
    It got me looking in the right direction...and then I used the service manual from there. How do I send a rep to him?

    Anyways, can you imagine what this would have cost if I'd gone to the dealer?
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mesajda birinede teşekkür ediyor ilgili konu için.O konudada birşeyler yazıyor ama tam çözemedim.

    Şimdi bu yazılanlara göre bende servis kitapçığından ecu girişlerimi çıkışlarımı oluyor anlamadım terminal numaraları buldum.Şöyleki ;



    Şimdi aşağıdaki resme bakın;



    Bu yabancılar , şunumu demeye çalışıyor ; 39 numaralı terminali kontrol et , bu 1.bobinin girişimi çıkışımı neyi oluyor bu 39 numara.Ayrıca bunu nasıl kontrol edicem iletim varmı yokmu diye ne yapmam gerekiyor ? Sipariş ettiğim kablo setinden sonra bu olayıda kontrol etmelimiyim sanki aynı sorunu yaşıyorum bunların bahsettiği ne dersiniz ?

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstadlar araştırmalarıma devam ediyorum bobine gelen kablo setini zaten sipariş etmiştim , geldiği zaman ilgilenicem onunla.
    Ondan önce yabancı forumlarda araştırmalarıma devam ediyorum , gene bobin arızası alan ve benim gibi zaman zaman 3 silindirle takılan arkadaşlarımız birşeyler yazmış.
    Yanlış anlamadıysam ; ecu den çıkan ve ilgili bobine giden teldenmi bahsediyor neyden bahsediyor anlamadım o arızalıymış kendi yeni tel eklemiş ve düzelmiş gibi birşeyler yazıyor.

    Mesajın Orjinali bu ;

    Mesajda birinede teşekkür ediyor ilgili konu için.O konudada birşeyler yazıyor ama tam çözemedim.

    Şimdi bu yazılanlara göre bende servis kitapçığından ecu girişlerimi çıkışlarımı oluyor anlamadım terminal numaraları buldum.Şöyleki ;

    http://a1210.hizliresim.com/12/y/ffrs6.jpg

    Şimdi aşağıdaki resme bakın;

    http://a1210.hizliresim.com/12/y/ffrsb.jpg

    Bu yabancılar , şunumu demeye çalışıyor ; 39 numaralı terminali kontrol et , bu 1.bobinin girişimi çıkışımı neyi oluyor bu 39 numara.Ayrıca bunu nasıl kontrol edicem iletim varmı yokmu diye ne yapmam gerekiyor ? Sipariş ettiğim kablo setinden sonra bu olayıda kontrol etmelimiyim sanki aynı sorunu yaşıyorum bunların bahsettiği ne dersiniz ?
    Senin de anladığın gibi, senin yaşadığın sorunu 4 numaralı bobinde yaşamış bunları yazan arkadaş ve bobinle beyin arasındaki kabloyu yenileyerek sorunu çözmüş. Mesajında teşekkür ettiği kişi de link verdiği konuyu yazan arkadaş, bobini nasıl test edeceğini ve bobinin olması gereken direnç değerlerini vermiş. Sen zaten kablo siparişi vermişsin kontrol etmene gerek yok. Ama yok siparişi iptal edip herhangi bir kablo çekerim oraya dersen de çıkış numarasına bakmana gerek yok 1 numaralık bobinden çıkan kabloyu takip etmen ya da rengine bakıp o renkteki kablonun girdiği yere bağlaman sorunu çözer.

  18. #18

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    İyide hocam işin garip tarafı o kablo seti direk beyine gitmiyor.Enjeksiyon ve bobinlerin olduğu yerde başka bir sokete bağlanıp oradan toplu bir şekilde gidiyor.Yani ben gelen kablo setini direk beyine bağlamıyorum , ilgili soketlerine takıyorum 4ü birden toplanıp başka bir sokete gidiyor ve oradanda beyine gidiyordur tahminim.Neyse sonuç olarak nevar ne yok kontrol edicez.Benim sorum bizim 1. bobinin kablosu nasıl giderse gitsin 39 numaraları terminale giricek sonuçta dimi ?

  19. #19
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Motorum geçen hafta teklemeye ve aksırıp tıksırmaya başladı. Sesi V-twin bir motorunkine benziyordu ve gücü sanki %75'e düşmüş gibiydi. Yakıt pompasında sorun var diye düşündüm. Eve dönüp motoru tekrar çalıştırınca FI ışığı yandı... Kod 54 (4. ateşleme bobini).

    - Benzinde sıkıntı yoktu.
    - Bujilerde sıkıntı yoktu.
    - Power Commander'ı söküp orijinal yakıt enjeksyon tapalarını taktım.
    - 3. ve 4. bobinlerin yerlerini değiştirdim ama yine 54. hata kodunu aldım.
    - Sırf emin olmak için bütün bobinlerdeki sargı direncini ölçtüm, hiçbirinde sıkıntı yoktu.

    Sonradan anlaşıldı ki elektronik kontrol ünitesine giren 68 no'lu kablo (4. ateşleme bobini) kontrol ünitesinden yarım santim kadar çıkmıştı...Ve elektronik kontrol ünitesine değmiyordu. Teli yerine soktum ve motoru topladım. İlk marşta sorunsuz çalıştı ve FI ışığı kayboldu. Motor normale döndü, tekrar düzgün/tam güç veriyor. Bu başlığı arama referansı olması için açıyorum. Umarım birilerine yardımcı olur.

    ducatibrandon'a bu mesajı için teşekkür ederim.
    http://www.zx-10r.net/forum/showthre...ght=stick+coil
    Doğru yöne bakmamı sağladı. Oradan sonra da bakım kitapçığını kullandım. Ona nasıl rep. gönderirim ?

    Neyse, servise gitseydim bana ne kadara patlardı düşünebiliyor musunuz ?
    Sorununuz %99 buralarda bir yerlerde. Bence çok az kaldı, umarım en kısa sürede halledip tekrar kavuşursunuz motorunuza

    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim sorum bizim 1. bobinin kablosu nasıl giderse gitsin 39 numaraları terminale giricek sonuçta dimi ?
    Verdiğiniz listede 39. giriş "Ateşleme bobini (#1) çıktı sinyali" olarak tanımlanmış. Hani yukarda arkadaşlar yazmışlardıya, ECU bobinin doğru ateşleme yapıp yapmadığını kontrol etmek için bobinden sinyal alıyor diye. İşte bu 39. giriş o çıktı sinyalini taşıyan kablonun girişi olsa gerek. O listenin tamamını buraya yapıştırın belki daha fazla yardımcı olabiliriz. Mesela daha aşağılarda bir yerlerde bobine cereyan taşıyan kablonun numaraları yazıyor olabilir. Elemana sıkıntı çıkaran soket 68 imiş çünkü.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyide hocam işin garip tarafı o kablo seti direk beyine gitmiyor.Enjeksiyon ve bobinlerin olduğu yerde başka bir sokete bağlanıp oradan toplu bir şekilde gidiyor.Yani ben gelen kablo setini direk beyine bağlamıyorum , ilgili soketlerine takıyorum 4ü birden toplanıp başka bir sokete gidiyor ve oradanda beyine gidiyordur tahminim.Neyse sonuç olarak nevar ne yok kontrol edicez.Benim sorum bizim 1. bobinin kablosu nasıl giderse gitsin 39 numaraları terminale giricek sonuçta dimi ?
    Servis dökümanı linki verebilir misin?

    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela daha aşağılarda bir yerlerde bobine cereyan taşıyan kablonun numaraları yazıyor olabilir.
    Büyük ihtimalle bobine elektrik beyinden gitmiyordur. Hatta muhtemelen beyinden bobinlere sadece birer kablo gidiyordur.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)