Egzoz aksesuardan daha fazlasıymış meğer
-
Bu aralar yaşadığım bir sürü sıkıntı yetmezmiş gibi, 125 lik scooter umun egzozu delindi tam oldu. ne yazık ki şimdilik böyle kullanmak zorundayım küçük bir delik fazla gürültü yok yani.
Bu olay her ne kadar canı sıksa da, motosiklet için egzozun ne kadar önemli bir parça olduğunu öğrenme fırsatım oldu. sadede gelecek olursam kalkışlar ciddi anlamda kötüleşti(bu kötü), önceden 8 bin devirde 70 km hız yaparken delik egzozla 8 bin devirde 90 km hız yapıyor(bu iyi). Gazı bıraktığım zaman kompresyon yani motor freni yok gibi bişey(buda kötü). bütün bu değişimin sebebi küçücük bir delik.
Reklamlar
-
Paylaşım için teşekkürler... Ben motoru aldığımda egsozu matkapla iki yanından delmişler. Bayağı bir ses yapıyor, uzun yolda çok yoruyor.Ben de civata ile kapatmayı düşünüyordum ama sürat bu kadar etkilenecekse böyle bırakırım. Bir deneyeyim bakalım. Benzin sarfiyatı ne alemde peki?
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Mondial 150hs'min egzoz civataları düşmüştü, bende de egzoz bağlantısı kesilince tam tersine kalkışlar aşırı hızlanmıştı patinaj çekiyodu ama son sürat düşmüştü.
-
60 km altı hızlarda benzin sarfiyatı fazla gibi çünkü yüksek devir çevirip geç hızlanıyor. 60 ile 80 km arası gayet ekonomik gibi. gibisi fazla bile oldu.
-
ben bu yaziyi yazarken bile yuksek hiz ya da dusuk yakit sarfiyati icin, dunya uzerinde yuzlerce muhendis calismalar yapiyorlar. altinizdaki motorlar dusuk yakit hedeflenen siniftadir. bu tip uygulamalarla gurultu ve hava
kirliligi yapmazsaniz seviniriz.
-
Tekir adlı üyeden alıntı
ben bu yaziyi yazarken bile yuksek hiz ya da dusuk yakit sarfiyati icin, dunya uzerinde yuzlerce muhendis calismalar yapiyorlar. altinizdaki motorlar dusuk yakit hedeflenen siniftadir. bu tip uygulamalarla gurultu ve hava
kirliligi yapmazsaniz seviniriz.
Aksini iddia eden mi oldu, kalkışlarda ve düşük hızlarda yakıt tüketimi bakımından kötü, yüksek hızlarda motor freni olmadığına değindim zaten. şehiriçi kullanımda önemli olan nokta da bu değil mi? şehiriçinde sürekli sabit 70-80 km hızla gidemeyeceğimize göre hiç bir avantaj yok demektir.
ayrıca, mühendisler her hızda ve her devirde en ideal olan yapabilmek için uğraşırlar.
-
-
aynı devirde farklı hızla gitmesinin egzozla alakası olmadığını düşünüyorum. scooter olsa neyse ama vitesli motorlarda dişlilerin ölçüleri bellidir, 0km den hurdaya çıkana kadar da değişmez (debriyaj kaçırması hariç)
-
RunemagicK adlı üyeden alıntı
aynı devirde farklı hızla gitmesinin egzozla alakası olmadığını düşünüyorum. scooter olsa neyse ama vitesli motorlarda dişlilerin ölçüleri bellidir, 0km den hurdaya çıkana kadar da değişmez (debriyaj kaçırması hariç)
evet 125 lik scooterdan bahsediyoruz (:
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------
tüfeği ateşlediğimiz de barutun yanmasıyla oluşan yüksek basıncın kurşunu fırlatması gibi sanki, böyle bir bağlantı kurdum ama yanılıyor olabilirim.
-
04 Temmuz 2012, 18:05
#10
burada tartışılacak kadar basit detaylar değil açıkladıklarınız ya da çözumü zor bir konu değildir egsoz.
konunun başında söylemişsiniz benim söylemek istediklerimi fakat olumlu yan olarak gördüğünüz performans artışı motorlarımız için uygun görülmemiştir. motora ve çevreye zarar verir. o beğenmediğimiz muayeneden bile geçemez.
teo, ben pejo sahibiyim ama kullanmıyorum. açık mı yakaladın şimdi yani? laf ebeliği yapmıyoruz burada. okuyanlara faydalı olmaya çalışıyoruz. arızalar için çözüm ustalarda aranır bu arada, mühendislerde değil. öyle bir yönlendirme yapan olmadı zaten.
şahıslarınıza değildi tepkim, alınmanıza üzüldüm hayırlı günler.
-
04 Temmuz 2012, 18:45
#11
Yani "ustaya git, motorun ekzosuyla oynama" demek ne kadar faydalı bir bilgi... Çok teşekkür ederim. Çok faydalı oldu... Ben senin açığını niye arayayım ayrıca? Burada eksozun açık ya da kapalı durumuna göre nelerin değiştiğini anlamaya çalışıyorum şahsen. Katkı yapacaksanız buna katkı yapın bence
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
04 Temmuz 2012, 18:56
#12
burada tartışılacak kadar basit detaylar değil açıkladıklarınız ya da çözumü zor bir konu değildir egsoz.
konunun başında söylemişsiniz benim söylemek istediklerimi fakat olumlu yan olarak gördüğünüz performans artışı motorlarımız için uygun görülmemiştir. motora ve çevreye zarar verir. o beğenmediğimiz muayeneden bile geçemez.
yaklaşımınız iyi niyetli anlıyorum, insan olarak da bişeyleri sorgulayalım ama.
-
04 Temmuz 2012, 19:06
#13
allpower adlı üyeden alıntı
evet 125 lik scooterdan bahsediyoruz (:
sabahtan beri türkçe çalışıyorum birde:D hiçbir işe yaramamış yahu
-
08 Temmuz 2012, 11:21
#14
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)