Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Egzoz aksesuardan daha fazlasıymış meğer

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    Bu aralar yaşadığım bir sürü sıkıntı yetmezmiş gibi, 125 lik scooter umun egzozu delindi tam oldu. ne yazık ki şimdilik böyle kullanmak zorundayım küçük bir delik fazla gürültü yok yani.
    Bu olay her ne kadar canı sıksa da, motosiklet için egzozun ne kadar önemli bir parça olduğunu öğrenme fırsatım oldu. sadede gelecek olursam kalkışlar ciddi anlamda kötüleşti(bu kötü), önceden 8 bin devirde 70 km hız yaparken delik egzozla 8 bin devirde 90 km hız yapıyor(bu iyi). Gazı bıraktığım zaman kompresyon yani motor freni yok gibi bişey(buda kötü). bütün bu değişimin sebebi küçücük bir delik.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Paylaşım için teşekkürler... Ben motoru aldığımda egsozu matkapla iki yanından delmişler. Bayağı bir ses yapıyor, uzun yolda çok yoruyor.Ben de civata ile kapatmayı düşünüyordum ama sürat bu kadar etkilenecekse böyle bırakırım. Bir deneyeyim bakalım. Benzin sarfiyatı ne alemde peki?
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Mondial 150hs'min egzoz civataları düşmüştü, bende de egzoz bağlantısı kesilince tam tersine kalkışlar aşırı hızlanmıştı patinaj çekiyodu ama son sürat düşmüştü.

  4. #4
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    60 km altı hızlarda benzin sarfiyatı fazla gibi çünkü yüksek devir çevirip geç hızlanıyor. 60 ile 80 km arası gayet ekonomik gibi. gibisi fazla bile oldu.

  5. #5

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    ben bu yaziyi yazarken bile yuksek hiz ya da dusuk yakit sarfiyati icin, dunya uzerinde yuzlerce muhendis calismalar yapiyorlar. altinizdaki motorlar dusuk yakit hedeflenen siniftadir. bu tip uygulamalarla gurultu ve hava
    kirliligi yapmazsaniz seviniriz.

  6. #6
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    Alıntı Tekir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bu yaziyi yazarken bile yuksek hiz ya da dusuk yakit sarfiyati icin, dunya uzerinde yuzlerce muhendis calismalar yapiyorlar. altinizdaki motorlar dusuk yakit hedeflenen siniftadir. bu tip uygulamalarla gurultu ve hava
    kirliligi yapmazsaniz seviniriz.
    Aksini iddia eden mi oldu, kalkışlarda ve düşük hızlarda yakıt tüketimi bakımından kötü, yüksek hızlarda motor freni olmadığına değindim zaten. şehiriçi kullanımda önemli olan nokta da bu değil mi? şehiriçinde sürekli sabit 70-80 km hızla gidemeyeceğimize göre hiç bir avantaj yok demektir.
    ayrıca, mühendisler her hızda ve her devirde en ideal olan yapabilmek için uğraşırlar.

  7. #7
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Bunu bir pejo sahibinden duymak da ilginç oldu... Mesajları okursanız, kazayla delinmiş arkadaşın egzosu, benim ekzos da aldığımda öyleydi, bu sorunu çözmeyi düşünüyorum. Diğer arkadaşın da civataları düşmüş o şekilde olmuş. Yani özellikle ekzosu açan birisi yok burada. Benzin sarfiyatının nasıl değiştiğini deneyerek öğreneceğim, çünkü o yüzlerce mühendisten hiçbirini tanımıyorum...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  8. #8
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    aynı devirde farklı hızla gitmesinin egzozla alakası olmadığını düşünüyorum. scooter olsa neyse ama vitesli motorlarda dişlilerin ölçüleri bellidir, 0km den hurdaya çıkana kadar da değişmez (debriyaj kaçırması hariç)
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  9. #9
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı devirde farklı hızla gitmesinin egzozla alakası olmadığını düşünüyorum. scooter olsa neyse ama vitesli motorlarda dişlilerin ölçüleri bellidir, 0km den hurdaya çıkana kadar da değişmez (debriyaj kaçırması hariç)
    evet 125 lik scooterdan bahsediyoruz (:

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------

    tüfeği ateşlediğimiz de barutun yanmasıyla oluşan yüksek basıncın kurşunu fırlatması gibi sanki, böyle bir bağlantı kurdum ama yanılıyor olabilirim.

  10. #10

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    burada tartışılacak kadar basit detaylar değil açıkladıklarınız ya da çözumü zor bir konu değildir egsoz.

    konunun başında söylemişsiniz benim söylemek istediklerimi fakat olumlu yan olarak gördüğünüz performans artışı motorlarımız için uygun görülmemiştir. motora ve çevreye zarar verir. o beğenmediğimiz muayeneden bile geçemez.

    teo, ben pejo sahibiyim ama kullanmıyorum. açık mı yakaladın şimdi yani? laf ebeliği yapmıyoruz burada. okuyanlara faydalı olmaya çalışıyoruz. arızalar için çözüm ustalarda aranır bu arada, mühendislerde değil. öyle bir yönlendirme yapan olmadı zaten.

    şahıslarınıza değildi tepkim, alınmanıza üzüldüm hayırlı günler.

  11. #11
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Yani "ustaya git, motorun ekzosuyla oynama" demek ne kadar faydalı bir bilgi... Çok teşekkür ederim. Çok faydalı oldu... Ben senin açığını niye arayayım ayrıca? Burada eksozun açık ya da kapalı durumuna göre nelerin değiştiğini anlamaya çalışıyorum şahsen. Katkı yapacaksanız buna katkı yapın bence
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  12. #12
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    burada tartışılacak kadar basit detaylar değil açıkladıklarınız ya da çözumü zor bir konu değildir egsoz.

    konunun başında söylemişsiniz benim söylemek istediklerimi fakat olumlu yan olarak gördüğünüz performans artışı motorlarımız için uygun görülmemiştir. motora ve çevreye zarar verir. o beğenmediğimiz muayeneden bile geçemez.
    yaklaşımınız iyi niyetli anlıyorum, insan olarak da bişeyleri sorgulayalım ama.

  13. #13
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı allpower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet 125 lik scooterdan bahsediyoruz (:
    sabahtan beri türkçe çalışıyorum birde:D hiçbir işe yaramamış yahu
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  14. #14
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Rune, naaptın Türkçe çalışmaları yaradı mı? Arkadaş nasıl Türkçe sorusuydu onlar? İnş iyi bir puan alırız da atanırız
    The man who knows everything chooses to know nothing...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)