Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Suzuki Volusia Vl800 Benzin Sarfiyatı Yardım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    demekki benim honda titan 150 cc sizinkınden bile fazla yakıyor. 100 km de 3 kg civarı. 10 litreyle 340 km civarı. Hava filtresi geçen temizledim. Baya bi pisti. 380 km hedefim. Eskiden 400 km yi rahat deviriyodu 125 cc iken. Usta şimdi benim 150 cc 100 km de 3 litre,senin 850 cc 100km de 6 litre. Bence enjeksiyonsuz bi motor için iyi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Ademim enjeksiyonlu bir motorla karbüratörlü bir motor arasında tahminimce en fazla 1 lt oynaması gerekir en iyti ihtimalle . Şehiriçi ortalama yakıt 5.0 lt civarı olarak gösteriliyor her yerde 5,2 en fazla değer tabi sapıtanlarda yok değil 7 olan 6 olan benimki gibi..
    150 cc 3 se 300 cc de 6 lt şeklinde artmıyo bu meret ki zaten bende ekonomi beklemiyorum bu motordan sadece ortalamasının üstüne çıkması çiğ benzin atması ilerde sıkıntılara yol açacağından korktuğumdan biraz üzerine gidiyorum.
    Bugun Küba Yetkili servisi Ruhi ustayla birlikte (demeyim aslında herşeyini ben yaptım o yönlendirdi beni ama sağolsun fikirler bile yeterli benim için.) Diyaframını tekrar oturturduk bu sefer tam yerinde..
    Hava filtresini acayip temziledim usta yeter artık diyene kadar içten dışa dıştan içe (doğrusu içten dışadır ama araları da temizlemek geekir.) temizledim.
    Mutlaka c50 c800 kullanıcıları vl800 kullanıcıları da okuyacaktır. .hava filtresini temzilemekten öte değiştirmeyi düşünüyodum ama ank da bulamadım ve fiyat çok yüksek geldi 10 liralık iki bez parçasına sadece suzukiye özel plastik takıklarından 130 tl vermek içmden gelmedi.

    Aklımda olan şeyi ustam da söyleyince gözlerim parladı yine çekiş sorunu çekmiş olsaydım :

    Hava filtresi plastik bir parçaya bağlı filtre de öyle geliyo ama içindeki filtre kısmı standart boy ölçü uygun bir filtreyle orjinal üstündeki filtreyi kesip yenisini yapıştırmak hatta zaten filtre kapağı koruyo yapısştırmaya da gerek olmadığı söyledi ustam ve harika oldu
    sadece 10 tl

    son durum arkadaşlar:

    Yapılanlar:

    Öncelikle full bakım yapıldı yağ su buji bir şaft yağı değiştirilmedi ama sanırım yakında ona da bir el atacam

    1.Kesinlikle hava filtresi heryerde önerilen bu filtre çok mu değiştirir yakıtı evet çoookk değiştiriyor. temizlemek de doğru olabilir ama çoook iyi temzilemek kuru bir şekilde kanaların temiz olduğunu kontrol etmek.
    2.Karb mil ayarları yapıldı. 2/4 olan mil önce 3/8 e alındı (çok emin değilim numaralarla aram yok ama volusiariders dan daha sonra yanı topic ten güncellenecek) (en fakir ayarına ) çekiş çok düştü rolanti zar zor ayarlnadı ses çok güzelleşti ama ekonomi yapalım derken tam tersi sonuç verdi. sonra bir üste sanırım bu fakirin bir üstü oluyor buraya 3/4 olsa gerek. Çekiş düzeldi (Şöyle de bir anektod 2/4 teyken ikinci vites de gaz verildiğinde arka zigzag atıyodu ama yakıyodu da.... Mil ayarı diyafram içindekinden bahsediyorum..
    * mil ayarı yapılırken diyafram yavşaması ve yerine oturmama problemi yaşandı kısa bir süre , çok yakmasada çekişten anlamak mümkündü..
    diyafram oturtturuldu. şuanda süper çekiş yakıt.
    3.Aslında bir mi demeliydim bilmiyorum. bir motoru torklu kullanma öğrenildi , torklu kullanma seviliyodu ama devamlı kullanılmıyordu. 500 cc üstünde bir motor kullanıyosanız kesinlikle torklu kullanmayı öğrenin arkadaşlar. aklınız eski motora gitmesin .. gerçi cebiniz iki gün sonra durumu size anlatır

    Sonuç: Son tamir bugun elden geçirildi test etme aşamasında değilim ama anladığım çok şeyin değiştiği bugun çizgilerim haraek bile etmedi evet 3,9 lt diyemiyecem sonuçta ş.içi ama eminim sonuca ulaştım.
    Birkaç gün sonra net değerleri buradan tekrar paylaşıyor olacağım

  3. #63
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    uyy biraz daha uğraşırsan benim yakıt değerine düşecek bu motor güzel olmuş. Eğer gerçekten 3.9 a düşmüş se. Satılıkmı yakıt değerlerini bekliyorum
    pinkkuvars bunu beğendi.

  4. #64
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Şimdi küçük bir güncellemenin sırası sanırım. ustamla cmtsi karbüratörü yerleştirirken KARbüratör den DEpo ya giden hortumun depoya bağlayan kelepçesinin hortumunu biraz kestiğini görmüş ve oradan kesip temiz bir şekilde yerleştirmiştim. Hava filtresi defalarca temizlenip karbüratör diyaframı da tekrar yerine oturdu.

    Son durum normal de 10 lt benzin alıp işyerime birkez gidip geldiğimde 5 çizgiden 4 bazen 3 çizgiye düşen benzin şuanda 3. günümde 5. ten 4 e düştü 60 km civarındayım henüz 4 . cü ışığa indi )))

    Spesifik olarak şuymuş diyemiyeceğim ama.Başkalarına da emsal temsil etmesi için :
    1. Hava filtresi ne nasıl olursa olsun değiştiriliyor yada ilk günkü hale getiriliyor.
    2. Karbüratör ayarlarınızla çok fazla uğraşmamanızı tavsiye ederim ama diyaframı kontrol etmek de fayda var ( bizim modellerin mikuni karb lerde diyaframın çok sağlam olduğu söyleniyor.ama çıkarıp takarken yerinden çıkabiliyor hem çekiş tork kaybı hem de ciddi benzin sarfiyatı yaşanıyor.
    3.Karbüratör den depo ya giden borular kelepçeler den sökülüp kontrol edilmeli hele de elden geçtiyse. Belki de ben bile yapmış olabilirim o kesiği

    Sonuç 1 lt yle 100 km yapan 125 cc lik bir motor halini almadı ama gazı hafif çevirdiğimde kükreyen bir canavar , çiğ benzin kokusu olmayan ve kendi standartlarına (lt benzin) inen bir makine oluverdi.
    Standartı bu ölçüde dvm ederse ş.içi ortalama 5 lt civarında yakan bir motor. testin sonunda tekrar yazıcam burdan hatta haftasonu bir nallıhan gizimiz olacak orda da tekrar deneme fırsatım olur

    küçük bir resim belki işe yarar.[IMG][/IMG]
    yasdal bunu beğendi.

  5. #65
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    maaşallah canavar yahu tabi bu arada sök, tak baya bişeyler öğrenmiş oldunuz

  6. #66
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    maaşallah canavar yahu tabi bu arada sök, tak baya bişeyler öğrenmiş oldunuz
    Aynen öyle Adem canavar oldu. herkes gibi söküp taka taka öğreniyor insan . Gerçi bu resimler 1 sene öncesinin resimleri ama olsun :D . Hepimiz için öyle her yeni sorun öğrenilecek yeni bir konu.Kazasız sorunsuz günler herkeşe

  7. #67
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Mr. Bla bla sorunu çözmüşsün gözün aydın... Ya yine bir katılımda bulunacağım azar atmazsan şayet. Ruhi usta Yibanın neresine düşüyor onu soracaktım
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  8. #68
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mr. Bla bla sorunu çözmüşsün gözün aydın... Ya yine bir katılımda bulunacağım azar atmazsan şayet. Ruhi usta Yibanın neresine düşüyor onu soracaktım
    Teo topiği toptan gözden geçirdim azar dediğin yeri anlayamadım estağfurullah benim ne haddime sadece 250 ve üstü demişsin bende 125cc an lere bakıyom dedim üzdün beni :( .

    Ruhi usta küba servisinde Yani yıbanın yanından dvm eden yoldan gidersen ilerde hemen göreceksin sağ da hımm bu arada belki sana da yarar yanında bir parçacı var yani servisin mağazası diyelim ben yıba da bulmadığım çoğu şey orada mevcuttu örneğin custom ayna vs.ama yazılarda da belirttim sadece oraya gittim onun kendine ait işleri vardı. ben kendi alet çantamı çıkarıp motoru söktüm. karbüratörü açtım ruhi usta diyaframın milini yukarı çekip taktı hatta vidalarını da bana taktırdı Toparlamak da tekrar bana düştü borunun yırtık olduğunu da orada anladım ve kestim. Yine de bir görüşmeni öneririm yani yönlendirir seni yada boş bir zamanında çağırır. Tekrar ediyorum azar atmak asla katta

  9. #69
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    ;) yok azar olayını espri mahiyetinde demiştim, Ruhi ustanın ismini duymuştum, dediğin yeri anladım. Piston, segman, piston bloğu komple değişecekte, vakti gelince ona yaptırayım diyorum. Teşekkürler
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  10. #70
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ;) yok azar olayını espri mahiyetinde demiştim, Ruhi ustanın ismini duymuştum, dediğin yeri anladım. Piston, segman, piston bloğu komple değişecekte, vakti gelince ona yaptırayım diyorum. Teşekkürler
    Owww şimdiden büyük geçmiş olsun ,, eee o zaman hazır piston sekman değişmişken sende bir restorasyon çalışması yapıp gözlerimize bayram ettirirsin artık

  11. #71
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Valla o kadar eksiği var ki motorun... Bütün yaz onunla uğraşacağım gibi gözüküyor... Zevki de orada zaten.. ;)
    pinkkuvars bunu beğendi.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  12. #72

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    pinkkuvarscım , sorunun çözülmese sana diyafram bıle ayarlamıstım , ustamız onları yaparken bızde laflayacaktık iş bitince de bayılana kadar içecektik zevkten

    gaz verınce motor teklıyor sanırım bujılerden
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  13. #73
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pinkkuvarscım , sorunun çözülmese sana diyafram bıle ayarlamıstım , ustamız onları yaparken bızde laflayacaktık iş bitince de bayılana kadar içecektik zevkten

    gaz verınce motor teklıyor sanırım bujılerden
    onur şimdi görüyorumm vallaha çok da iyi oldu 5.0 a kadar düştü şuanda hatta kafamda iridyum buji gibi bir fikir daha var başta yine bir girişimim oldu fakat ağzı yananlardan vazgeçmiştim ama grubumuzda herkes kullanıyor bizim makinelerde sorun olmadığı aşikar yüksek devirde ve sabah çalışmada fark yaratacağına eminim hafif bir benzin kokum var onu da giderecek gibi geliyo olmadı seneye bir sibop olayına girecem .. İçmek konusuna gelmişken de az kaldı biz sıkıntı olmazsa ay sonu memleketine geliyoz orda bi fikri unutma ))

  14. #74
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Hava filtresinden çat diye bi ses gelip benzin birakıyosa kesinlikle karburatörlerin tamamen açılıp bütün iğnelerinin temizlenmesi gerekli.
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  15. #75
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Ben de 2 hafta önce 2001 volusia aldım. Eski sahibi egzantirik zinciri, segmanlar, subapları değiştirdi. Karbüratör iğnesi de farklı takılmış. Ama çok fazla çiğ atıyorum. Işıklarda gözümden yaş geliyor. bujileri değiştirdim. Şimdi de k&n hava filtresi buldum. 230tl. ESkisi inanılmaz derecede kötüydü. Stok filtresi vardı. eğer yine değişmezse ateşleme bobinlerine el atacağım. 500km kullandım. 100/9.5l ortalama yaptım. Tamam yaksın 10 yaksın ama çiğ atmasın israf oluyor. aklınıza gelen başka neler olabilir. Tecrübe edinenlerden bekliyorum .Teşekkür ederim




  16. #76
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Sorunu kesin buldum . Hava filtresi değiştireceğim







  17. #77
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    adem' e bir dükkan açsak ya? adam konu anlatımlı tüm dersler kitabı gibi.
    rm125 bunu beğendi.

  18. #78
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Adem yakınlarda mısın biz bu karbüratör bakım parçalarını nereden bulacaz yada hangi markadan uyduracaz?


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)