Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki Volusia Vl800 Benzin Sarfiyatı Yardım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Diyafram 250 cc ve daha büyük motorlarda oluyor... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    sağol teo arkadaşım. Kurtardın beni

  3. #43
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diyafram 250 cc ve daha büyük motorlarda oluyor... ;)
    Teo teşekkür ederim cvp ve ilgin için ama an125 sanırım 125 cc lik bir scooter ve ben bu scooter in karbüratör diyaframı !!! piyasa da çok olduğu için acaba benimkine de uyar mı diye bakıyorum.

    Öncelikle bütün arkadaşlara cvpları için teşşekür ederim çözümü birlikte bulacaz ki bu da hepimize yarayacak

    Şimdi araştırdığım ve anladığım kadarını söyleyim hepsinde diyafram var 250 ve üstünde var hepsinde yok yada var bunların hepsi sanırım yanlış her marka model ve bazıları birlikte bazı karbüratör üretici firmalarını kullanmaktalar örneğin suzuki ve kava aynı firmayı yani mikuni yi kullanıyorlar . mikuni 2004 e kadar diyaframlı karb üretmiş bir firma soruınları anlaşılınca şu anda plastik havzalı girişi de farklı bir şekil olan bambaşka bir düzene geçmişler , hala bu şekilde üretikleri karb ler de mevcut.

    Bazı karb firmaları diyafram yerine başka bir düzenek kullanıyorlar (karb çalışma sistemi, nasıldır diyen olursa ) pdf olarak bir kaynak buldum okurum ben anlarım diyen olursa onu da paylaşayım en kısa zamanda .. yada paylaşayım da bu topic bilgi olsun herkeşeeee

    Adem yardımların yadsınamaz alınmak ne kelime olacaktır olumsuz cvplar mutlaka hiçbirimiz ana karnında öğrenmiyoruz Desteklerin yeterrrrr

  4. #44
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    yok alınmadım. Ybr lerde diyafram yok,titanlarda yok bisürü vitesli çinlilerde yok. Ama scooterlerin çoğunda diyafram var. Yanılmıyosam cb 125 te de var. Kymco ck 125 tede var. Diyaframlı karburatör her motor ve modelde olacak diye bi kaide yok. Başta diyafram olduğunu bilseydim kesinlikle yazardım. Bunda benim veya sizin bi hatası yok. Gözden kaçmış okadar. Problem çözülene kadar yanınızdayım

  5. #45
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok alınmadım. Ybr lerde diyafram yok,titanlarda yok bisürü vitesli çinlilerde yok. Ama scooterlerin çoğunda diyafram var. Yanılmıyosam cb 125 te de var. Kymco ck 125 tede var. Diyaframlı karburatör her motor ve modelde olacak diye bi kaide yok. Başta diyafram olduğunu bilseydim kesinlikle yazardım. Bunda benim veya sizin bi hatası yok. Gözden kaçmış okadar. Problem çözülene kadar yanınızdayım
    Tekrar tekrar teşekkür ederim En son yaptıklarımı söyleyim karbüratörü fakir ayardan ortaya geri çektim ama diyafram tam oturmadığı için kapakla yerine oturtarak taktım , zaten diyafram yerinden çıktıktan sonra takması zordur diyorlar bu arada tam geçen yerlerinden yerine oturtmak için biraz japon kullansam bir zarar verirmiyim diye düşünüyorum Fikriniz? Keza ben yırtık delik görmedim ama ebay daki ikameleri de benimkinden çok farklı değillerdi yani yavşamış durumda , sanki delik ten biraz daha büyük gibi yerine oturmuyor tam olarak eğer japonlarsam biraz ama benzin :S tabi düşünmek lazım tabii Şimdiki planım yarın kask vs için küçük bir yerimiz var ulus da oraya gidip körük var mı diye bir bakacam varsa aynısı değildir emin ama yakınıysa alıp denecem yoksa ya ebay ya da japon :D

    Nedeni diyafram yerine oturmadığında çekişinin azaldığını hissettim rolanti çalışma şekli yada benzin kokusu yok ama çekiş şuanda zayıf gibi 140 ı zor görüyor makine yani hız delisi bir adam değilim yanlış anlaşılmasın ama bu makine 805 cc torkunda ki azalma hissedilir derece zorlama eşittir : çok yakıt

    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bendeki son durum;

    2 Gün önce ustaya tekrar bıraktım. Derdimi doğru anlattığımı sanıyorum.

    Sonuç şu an çekişi ivmelenmesi düzeldi. Karbüratörü sökmüş iyice temizlemişler. Yakıt için deneme yapacağım bir de yakıt düzelirse değmeyin keyfime. Saçmalaması yanlış buji kullanmasından da oluyordu sanırım. Israr etmeme rağmen doğru bujiyi taktıklarını söylemişti. Numarasını sordum biraz geveledi. Söktürdüm bende Bosh r6 gibi bilmediğim bir buji takılıydı. Abi tırnakları aynı gibi bir iki şey söyledi ama ben çıkarıp eski bujilerimi taktırdım. Şimdi tıkır tıkır.

    Yalnız gittiğim yerin çırağı (yok yok çırak da değil Kalfası) çok ilginç bir sorunuma çare buldu. Benim motorum 2. marşa hiç ihtiyaç duymaz, ilk tıkta hemen çalışır. Ama olurda stop ederse tekrar çalışması güç olurdu. Kontağı açıp kapatınca yine tek tıkta çalışırdı. Bende beyin kontağı açarken ekstra benzin gönderiyor vs zannederdim. Sorgulamazdım. Kalfa ikinci marşı almamasını görünce biraz takıldı bu probleme. Ateşlemeyi, buji pipolarını vs. kontrol etti. Gördük ki ilk ateşlemeden sonra (Kontağı açıp kapattıktan sonra) bir daha hiç kıvılcım olmuyor. İlginç bir durum. Abi Kontakta temazsızlık var biz elleyince çalışıyor dedi. Hiç ihtimal vermemiştim ama açtı vd40 sıktı sokete. Biraz kurcalayıp oturttu sorun çözüldü. Meğer temazsızlık varmış. Biz açıp kapatınca dokunuyoruz kendine geliyor.
    Çözüme hayrann oldum deneyimm diyelim Kesinlikle başka buji kullanımı ben de düşünmüyorum allahtan hemen arkadaşilar uyardılar. iriudyum muş blaymış yanlışşşş tabi doğru ekipmanla ancak.

    http://www.jaycepatterson.com/Jayce/...te_134-150.pdf

    Vl800 benzin sistemi ve Mikuni karb sistemi arkadaşlar

  6. #46
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    yok kesinlikle japon yapıştırıcı kullanma. Çok sert. Diyafram taş gibi oturur kalır. Onun yerine bali, derbi gibi esneyebilen bi yapıştırıcı kullan. Kullanma talimatı üzerinde var. Çalıcağınız yer kesinlikle temiz olacak,yağ toz olmayacak. Yapıştırıcıyı çaldıktan sonra 15 - 20 dk bekleyin. İki yüzede çalın. Bekledikten sonra üstüne baskı uygulayın yırttırmadan. Ama japon kullanmayın.

  7. #47
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Adem orası kesinlikle yapıştırıcı kullanılmayan bir yer ben sadece yerine oturtmak için kullanayımmı acaba diyordum sen iki tarafa da sür diyorsun? Abi benzin hava karışımının yapılacağı yer ?? yapsam mı bak emin olamadım orası yerine oturtulup dışındaki kapakla viadalnıyor normalde ama ben yerine oturmadığı için dedim di

  8. #48
    waffenSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM duke 390
    ben diyaframı kelime anlamı olarak söylemiştim baya bi olay olmuş)) neyse umarım çare bulursun derdine
    hak etmeyene merhamet kendine yapacağın en büyük ihanettir.!

  9. #49
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ben tahmin üzerine yazdım japon kullancam falan deyince yerine oturtacağın yerini mümkünse fotolayabilirmisin? O durumu pek kavrayamadım. Diyafram zımbırtısı zaten sabit değilmi? Gaz verince aşa yukarı hareket etmiyomu? Diyafram yuvarlak tam oturmuyomu? Boşlukmu kalıyor kenarlarında? Yırtık çatlak varmı? Diyafram hareketli olduğundan yapışmaz herhalde. Yapıştırma yapacağınız yer? Foto. Veya kendi karburatörünüzün aynı fotodan bulup yuvarlak içine alabilirmisiniz? Kafam karıştı yav?

  10. #50
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ben genel olarak gözlemlerimden yola çıkarak konuşmuştum... Neyse umarım aradığını bulursun da kurtulursun derdinden
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  11. #51
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Herkese iyi dilekleri için teşekkür ederim ve katılım için



    Adem çok prof değil fotoşop terk de sen :D ama en azından derdimi anlattım dı diye düşünüyorum şuan da

    İlk resme Sağ tuşlayıp resme bak dersen biraz daha büyüyecektir

  12. #52
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Resimle birlikte son nokltayı koydum sanırım Neyse bugun bir usta sağolsun önersini sundu Arkadaşlar Bakın gerçekten önemli işe yararsa benimde aklıma gelmedi değildi
    Diyoki diyafram sıcak hava benzinle yamışır at 5 dk deepfreeze e cillop gibi çıksın ama fazla değil sakın ha ! milden ittirerek takarsan tam oturur.
    Dencezzz görecezzz

  13. #53
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    4 cü noktaya yuvarlak şamriyel koyabilirsin içe ve dışa taşmıyacak şekilde. Kes bi yuvarlak şamriyel koy oraya. Ordaki problemi böylece çözersin.

  14. #54
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 cü noktaya yuvarlak şamriyel koyabilirsin içe ve dışa taşmıyacak şekilde. Kes bi yuvarlak şamriyel koy oraya. Ordaki problemi böylece çözersin.
    Hımm Aslında fikir güzell ama sonuçta yavşayan körük yine şamyelle arasında boşluk olmasından kaynaklı yine sorun olacaktır diyte düşünüyorum?

  15. #55
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    sorun olmaz. Gerekirse 2 kat yap. 2 sini dışarda derbi le yapıştır tak. Ama dışa taşıntı pek farketmezde, falçata (maket bıçağı) jilet le kesilebilir,önemli olan içeri taşıntı olup hava gecen yeri kapamaması. Olur olur. Benim karburatöre giriş hava hortumu catlak yırtıktı bi ara. Rampada tekleme yapıyodu. Şamriyelle fazla sıkmadan sardım düzeldi tabi sonra komple yeniledim.

  16. #56
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Şu dipfiriz işini bir deneyim olmadı ustaya götüreyim hem hava ayalrarını da yapsın bakalım nasıl yapacak sonra da şamyel

  17. #57
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ustana orayı göster deki,burdan hava alıyo şamriyel kesip koysak nasıl olur? Veya bazı hırdavatçılarda yuvarlak plastik conta tarzı şeylerden satılıyo onlardan koysak? De bakalım ne diyecek?

  18. #58

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Körük dediğin şeyin adı diyafram , onu çoooook iyi incele çünkü hava girişi olan bölümde ki üst delikten giren hava diyafram sayesinde diyafram altında ki fişeğin yavaş yavas ınmesını saglıyor , alt ve üst diyaframı ıncele yırtık pırtık olmasın ve üst kapağın hemen altında kı dıyaframın ıcınde gıren 5 numaralı minik sekmanı 6 numaralı cubugun ustundekı centıklerın en altına getır benzın fıskırma oranını ayarlar dfreezde o catlar bunuda bil bunlarda ıse yaramazsa karbüratörü sök kargoıle gonder bana ben yaptırıp sana gerı gondereyım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:53 ----------

    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun olmaz. Gerekirse 2 kat yap. 2 sini dışarda derbi le yapıştır tak. Ama dışa taşıntı pek farketmezde, falçata (maket bıçağı) jilet le kesilebilir,önemli olan içeri taşıntı olup hava gecen yeri kapamaması. Olur olur. Benim karburatöre giriş hava hortumu catlak yırtıktı bi ara. Rampada tekleme yapıyodu. Şamriyelle fazla sıkmadan sardım düzeldi tabi sonra komple yeniledim.
    aga bnm motorum dedıgın tıtansa , vl 800 ıle arasında daglar kadar sıstem farkı var . şambrıyelle fln olacak ıs degılbu






    soner abi keske en son soktugunde karbüratorun fotogaflarını alsaydın
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  19. #59
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ustana orayı göster deki,burdan hava alıyo şamriyel kesip koysak nasıl olur? Veya bazı hırdavatçılarda yuvarlak plastik conta tarzı şeylerden satılıyo onlardan koysak? De bakalım ne diyecek?
    aDEM BU BENİM USTAM DEĞİL KİBA NİN YETKİLİ SERVİSİ TESADÜFEN KARŞILAŞTIM MOTORU GÖRDÜ BENİ DURDURDU BİRAZ KONUŞTUK orjinal ve güzel custom yapılmış bir ihtiyacın derdin sıkıntın olursa çekinme dedi deyiş o deyiş ) sonra anlattım durumu aynen üstte yazdıklarımı söyledi ve durumun sık olan bir durum olduğunu sadece buradan kaynaklamayacağını ama burdaki kaçağın etkili olacağını söyledi , biliyorum yetkili servis başka motorlara bakmaz kolay kolay ama sökersen ben burda gerekli işlemlerini yaparım dedi eminim orada beyin fıstınası yaparız tabi neler öğrenirsem kar

    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Körük dediğin şeyin adı diyafram , onu çoooook iyi incele çünkü hava girişi olan bölümde ki üst delikten giren hava diyafram sayesinde diyafram altında ki fişeğin yavaş yavas ınmesını saglıyor , alt ve üst diyaframı ıncele yırtık pırtık olmasın ve üst kapağın hemen altında kı dıyaframın ıcınde gıren 5 numaralı minik sekmanı 6 numaralı cubugun ustundekı centıklerın en altına getır benzın fıskırma oranını ayarlar dfreezde o catlar bunuda bil bunlarda ıse yaramazsa karbüratörü sök kargoıle gonder bana ben yaptırıp sana gerı gondereyım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:53 ----------



    aga bnm motorum dedıgın tıtansa , vl 800 ıle arasında daglar kadar sıstem farkı var . şambrıyelle fln olacak ıs degılbu

    Eray ım güzel insan inşallah dün kızmadın bana malum dersler vs ( hatta bu yaşta :( ) çoookkk teşekkür ederimm :D aynen söyediğin gibi usta beni epey şaşırttı bakalım!! benim diyen ustalardan sağlam gözüktü , sorunun büyük bir kısmı çözüldü ama son ayarları denecem olmadı eskişehire bizzat senle içmeye gelecem zatenn )) Haa bu arada son hazne çok fakir oluyo erayım hint fakiri misali hele biraz ısınırsa trafik de ben gidiyorum istop edecem diye bağrıyo konik mili 3/4 e aldım standartın bi altı bu da fakir ama en azından orta halli diyelimm ingiliz de değil tabee bugun şöyle bu halinde bir ölçtüm 6.5 lt civarında ki eminim son ayarlardan sonra 6 ya inecektir hepinizin yardımları sayesinde. Amaa iş bitmediiii önce sonucu alalım ben bir sökeyim tamamen şu ustayla bi ayar verelim keratay son durum nolacak..

    bu arada senin direksiyon kilitine : ben sadece garaja bir çentik yaptım 40 cm lik betona yerleştirdim ama dışarda işine yaramaz diye yazmadım yani pamuk eller cebe






    soner abi keske en son soktugunde karbüratorun fotogaflarını alsaydın

  20. #60
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    http://www.yakittuketimi.net/suzuki-vl-800-intruder/

    Siteye göre ortalama ş.içi 6 lt ye kadar uzuyomuş bu..
    Başka bir sitede bir depoyla 240-250 civarı gidildiği yazılmış enjeksiyonlu c800 c50 modelinde yani bu benim Motorun az bile yaktığına işaret nerdeyse 1 depoyla 280 -bazen 300 km ye kadar gidebiliyor şimdi son olarak diyaframı da yerine oturtup son bir yolculuk durumu kaldı


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)