Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

ABS li motorsiklet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Peki ben sana sorayım kaç kişi yollarda MotoGP yarışı yapıyor, süper sport motorla tam yere sürterek yatıyor ve yarış frenleme tekniği kullanıyor?

    Ben yarışa birşey demiyorum ki ben günlük hayattan gerçek hayattan bahsediyorum. Türkiye'de satılan racing'lerin tümü otoyollarda, karayollarında bu tekniklerle mi kullanılıyor? Seninle anlaşamadığımz nokta bu. Racing'in kullanım şartları belli. Bu şartları zorlayan lar için normal yol şartlarında ABS bir güven kapısıdır. Zaten ABS devamlı çalışmıyor ne zaman tekerlek kitlenir o zaman devreye giriyor. Viraj içerisinde zaten sert fren yapmak işinizin bitmesi demek. O zaman şöyle anlaşalım sen ABS'li racing/touring alma bende ABS'siz motor almayayım iş tatlıya bağlansın.

    Görüşmek üzere.
    dental_land bunu beğendi.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
    hoca burada ufaq bir yanlış war abs de saniyede 1000 kez sıkıp bırakıyordu diski..
    arkadaşım naptın sen yav. sn de 1000 kez ne demek
    o kadar hızlı bir sistem olsa yanar zaten ona da bi radyatör filan lazım ya da fan.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  3. #43
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı
    Peki ben sana sorayım kaç kişi yollarda MotoGP yarışı yapıyor, süper sport motorla tam yere sürterek yatıyor ve yarış frenleme tekniği kullanıyor?
    Ben ve cevremde soyle 10, 20 kisi daha var.

    Bir pist seyansinda bir arka lastik ve fren balatasi bitiriyorum.

    Alıntı ylmzzz adlı üyeden alıntı
    arkadaşım naptın sen yav. sn de 1000 kez ne demek
    o kadar hızlı bir sistem olsa yanar zaten ona da bi radyatör filan lazım ya da fan.
    Sen sogutmasini birak, o sistemden cikan rezonans zaten cant ve tekeri paramparca eder.
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  4. #44
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    saykoskey, abi diyecek birşeyim yok o zaman. Allah uzun ömür versin.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  5. #45
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    sn de kaç kez sıkıştırıp bırakıyor acaba bir motorla beraber örnek verecek var mı? merak ettim tam rakamı? eski sistemlerde 8 di şimdikilerde daha fazladır tabi.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  6. #46
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Makine
    Peki ben sana sorayım kaç kişi yollarda MotoGP yarışı yapıyor, süper sport motorla tam yere sürterek yatıyor ve yarış frenleme tekniği kullanıyor?
    Bu racinglerde ABS kullanılmamasına bir neden değil ki. Adamlar nasıl olsa bu motoru zorlamazlar diye motor üretmiyor. Şu an fabrika çıkışlı standart bir supersport makina 180hp. Bu kadar güç de yarışmaya oldukça fazla yeterli. Hakkını verirsin veya vermezsin orasını bilemem ama ben motorun hakkını vermek gerektiği kanısındayım. Yoksa zaten bu tür motorlara binmezdim. İstiyorsan bir gün tam korumalarını giyerek arkama binersin, o dediklerin yapılıyor mu yapılmıyor mu gösteririm

    Bu şartları zorlayan lar için normal yol şartlarında ABS bir güven kapısıdır.
    O zaman Honda, Yamaha, Suzuki racing makinalara ABS koymama konusunda çok salak. Adamlar 20 küsür milyara motor satıyorlar, teknolojinin dibine vuruyorlar ama nedense bir tanesi bile çıkıp ABS koymuyor. Pahalı bir teknoloji diyenlere de şunu soruyorum : Racing sizce ucuz mu? Bugün Honda hiçbir racingde olmayan elektronik direksiyon amortisörü koyuyor motora. Sizce bu ucuz bir sistem mi? ABS'den çok daha fazla hayat kurtarıyor.

    O zaman şöyle anlaşalım sen ABS'li racing/touring alma bende ABS'siz motor almayayım iş tatlıya bağlansın.
    Kanuni Tiger 250 de ABS var mı?
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  7. #47
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Alıntı ylmzzz adlı üyeden alıntı
    sn de kaç kez sıkıştırıp bırakıyor acaba bir motorla beraber örnek verecek var mı? merak ettim tam rakamı? eski sistemlerde 8 di şimdikilerde daha fazladır tabi.
    Yaptigin hiza gore degisiyor, 6 ve 8hz arasi. Her zaman bu iki rakam arasi, daha fazlasi hic birakmamis gibi oluyor ve azi hic fren yapmamis gibi oluyor.

    ABS sistemi her zaman gorevde degil. Normal fren anlarinda ABS hic birsey yapmaz, sadece ani sert fren yapinca goreve girer. ABS'li arabasi olan arkadaslar bunu bilirler, birden ani sert fren yapinca fren pedal geri vurar.
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  8. #48
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı saykoshey adlı üyeden alıntı
    Yaptigin hiza gore degisiyor, 6 ve 8hz arasi. Her zaman bu iki rakam arasi, daha fazlasi hic birakmamis gibi oluyor ve azi hic fren yapmamis gibi oluyor.

    ABS sistemi her zaman gorevde degil. Normal fren anlarinda ABS hic birsey yapmaz, sadece ani sert fren yapinca goreve girer. ABS'li arabasi olan arkadaslar bunu bilirler, birden ani sert fren yapinca fren pedal geri vurar.
    teşekkürler aklımda doğru kalmış.

    1000 kere diyen arkadaşı kınıyorum
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  9. #49
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @ylmzzz
    1000 kere diyen arkadaşı kınıyorum
    Zaten saniyede 1000 defa olması mümkün değil, saniyede 1000 devir olursa dakikada 60000 devir oluyor ki bu inanılmaz bir rakam.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  10. #50
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    @boy

    Bildiğim kadarıyla yarış araçlarında ABS kullanılması yasak olduğu için kullanılamıyor.

  11. #51
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı
    @boy

    Bildiğim kadarıyla yarış araçlarında ABS kullanılması yasak olduğu için kullanılamıyor.

    MotoGP kural kitabindan.

    Electronic devices designed specifically for traction control are prohibited. This includes sensors that can determine front wheel speed, and any electronic control to the brake systems.
    Tercume

    Ozel traction kontrol icin elektronik chihazlar yasakdir. Bunlar icinde on teker hizini belirten sensor ve fren sistemine bagli her turlu elektronik kontrol sistemi
    Kisacasi MotoGP ve bir cok motosiklet yaris kategorilerinde surucuye otomatik veya uzakdan yardim eden elektronik veya mekanik aletler kesinlike yasak oldugunu soyluyor. Surucu herseyi kendisi yapmali.

    Bugün Honda hiçbir racingde olmayan elektronik direksiyon amortisörü koyuyor motora. Sizce bu ucuz bir sistem mi? ABS'den çok daha fazla hayat kurtarıyor.
    Bu sistem burada Philips Automotive tarafindan icat edildi. Benim o proje ustune hic calismam olmadi ama yapan is arkadaslari cok iyi tanirim. Bu sistem pahali oldugundan degil ama aslinda direksiyon amasoru olarak uygun olmadigi icin kullanmiyorlar. Bence Honda bunu sadece bir "gimmick" yani reklam olarak takiyor.

    Gene neyse. Benim'de direksiyon amasor var ama piste cikinca bunu sokuyrum. Yolda cok rahat oluyor ama pistde sadece engelliyor. Bu nedenle galiba MotoGP'de direksiyon amasor kullanmiyorlar.
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  12. #52
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Kanuni Tiger 250 de ABS var mı?
    Neyse karşılık vermeyeceğim. Alım gücümüz sizin kadar iyi olsa bile genede gidip racing almam. Motorumda ABS yok ama çift disk freniyle oldukça güçlü freni var. Kontrolsüz sıkarsanız direkt kitleniyor. Ama bu kitlenmeye kadarki frenleme gücü tartışılmaz.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  13. #53
    ışık ercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2006
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    MCT 250
    arakdaşalar konuya hakimiyetiniz ve tecrübelerinizi bizimle paylaşmış olamnızdan dolayı acemi bir kullanıcı olarak teşekkür ederim.
    ayrıca tartışma uslubunuzda çok etkileyici. biribirine zıt iki görüşün bu kadar net ortaya konarak hiç bir sapma olmadan analiz edilmesi çok etkileyici
    tüm katılımcılara her konuda eğitici yaklaşımları için teşekkürler.

  14. #54

    Üyelik
    20 Mart 2006
    ozellikle http://www.ibmwr.org/prodreview/abstests.html linkindeki yaziyi okuduktan sonra abs li bir motor almaya karar verdim.

    Herkese yorumlari icin tesekkurler.

    (fazer abs yi yamaha getirebilirse fazer, olmadi honda cbf 600)

  15. #55
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @saykoshey
    Bu sistem pahali oldugundan degil ama aslinda direksiyon amasoru olarak uygun olmadigi icin kullanmiyorlar. Bence Honda bunu sadece bir "gimmick" yani reklam olarak takiyor.
    Çok komiksin yaa. Direksiyon amortisörünün direksiyon amortisörü olarak uygun olmaması ne demek yaw? Valla direksiyon amortisörünün değerini kullanan bilir. Senin taktırdığın hidrolik olan olmalı. Benim bildiğim elektronik olup, hıza ve titreşime göre otomatik ayar yapan akıllı sistem bir tek Honda'da var. Sonradan takılan elektronik tipte olan var mı bilmiyorum. Özellikle kalkışlardaki kafa kaldırmada ve yüksek süratte virajlarda inanılmaz etkili. Bence 600cc ve üzeri tüm racing makinalarda olması gereken bir özellik.

    @Makine
    Neyse karşılık vermeyeceğim. Alım gücümüz sizin kadar iyi olsa bile genede gidip racing almam.
    Kanuni'de ABS olmadığını biliyorum. Sen ABS'si olmayan motor almayayım dediğin için sordum. Umarım ileride ABS'si olan bir motor alırsın.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  16. #56
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı
    @saykoshey

    Çok komiksin yaa. Direksiyon amortisörünün direksiyon amortisörü olarak uygun olmaması ne demek yaw? Valla direksiyon amortisörünün değerini kullanan bilir. Senin taktırdığın hidrolik olan olmalı. Benim bildiğim elektronik olup, hıza ve titreşime göre otomatik ayar yapan akıllı sistem bir tek Honda'da var. Sonradan takılan elektronik tipte olan var mı bilmiyorum. Özellikle kalkışlardaki kafa kaldırmada ve yüksek süratte virajlarda inanılmaz etkili. Bence 600cc ve üzeri tüm racing makinalarda olması gereken bir özellik.
    Konuyu dogru okusan daha iyi olur bence. Benim hydrolik amosor var, virajlarda beni sadece engeliyor (yani bu hissi aliyorum) bu nedenlede cikartiyorum. Dogal bir his tercih ederim, ama otobanda gene kolaylik ve rahatlik veriyor.

    Senin sadece Honda'da bildigin sistem BMW ve Audi (Mercedes'in kendi icat edigi ayri sistemi var) tarafindan arabalarda kullaniliyor ve BMW tarafindan senelerdir ESA ismi altinda motosikletlerde satiliyor. Sen nediyorsun? Honda nerde, elektronik amosor nerde?! Japonlarin bu gune ne icat edigini gordun, hepsini bizden (yani Avrupadan) caliyorlar. Senin o Honda dedigin sey Philips Automotive ve Siemens VDO'nun is birliginden cikti. Agzi olan konusuyor iste.

    Yakinda Honda motosikletlerine virajlarda, virajin yonune dogru yatan lamba (adaptive lighting) takmaya baslarsa beni dusun, tamammi?
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  17. #57
    mehmetkilic31 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Şehir
    iskenderun / HATAY
    Motosikleti
    2006 mondial 150 zat
    dikeaaaaaaat dikkat hurriyet gazetesinin eki var oto yaşam orda ruzgarın gızı var o şööle diyo: hollandalı bir türk ABS diye bir fren patenti almış ama bunun normal ABS ile hiç alakası yok.... adı ABS çekici olsun diye diğer frenlerden farklı görünebiler ama otomobil ABS gibi diil iskenderu mehmet bilgin

  18. #58
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    ABS bir otomobilde yaklaşık 3 milyar fiyat farkına neden oluyor (VW Polo örneği). Motosikletteki teknolojisi daha fazla olacaktır tahminimce. Bu da ucuz motorlarda ABS'nin olmaması mantığını doğruluyor. Ayrıca Türkiye'de yok ama yurtdışında ABS'li Fazer'ler var ve talebe göre getirtilebiliniyor (Yamaha bayisinin açıklamasıdır).

    Siz olsanız 12 milyara ABS'li bir 500cc makina mı alırdınız yoksa az daha koyup 600cc ABS'siz mi? Belki Avrupa'da 500cc ABS'li tercih edilir ancak Türk halkı görgüsüz olduğundan muhtemelen 600cc ABS'siz alır. (Honda yavaş yavaş üst-orta modellerinde de ABS'yi yaygınlaştırmaya başladı, CBF 600 ABS; Deauville ABS vs.)
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  19. #59
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Alıntı mehmetkilic31 adlı üyeden alıntı
    dikeaaaaaaat dikkat hurriyet gazetesinin eki var oto yaşam orda ruzgarın gızı var o şööle diyo: hollandalı bir türk ABS diye bir fren patenti almış ama bunun normal ABS ile hiç alakası yok.... adı ABS çekici olsun diye diğer frenlerden farklı görünebiler ama otomobil ABS gibi diil iskenderu mehmet bilgin
    Aaah keske, ama nerde. Is kontratimda ve Hollanda yasasinda benim patronumun (yani Philips N.V.) gorevinde yaptigim hersey, benim patronuma ayit oldugunu yaziyor. Vallah kolaylikla zengin olurdum.
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  20. #60
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı
    ABS bir otomobilde yaklaşık 3 milyar fiyat farkına neden oluyor (VW Polo örneği).
    Pro sana komik birsey anlatiyimi? ABS fren her VW polo'da var, hepsinde cruise control ve baska elektronik ozelikler fabrikadan cikis var.

    ABS'de tek eksik olan elektronik kontrol cihazi, buda torpido gozunun latina geliyor. Acip bakarsan orada zaten fisi var. Cruise control icin tek eksik olan bilgisayar software icinde aktif olmasi ve dugmesi baglanmasi. Hepsi bu.

    Seri uretim...

    Ama neyse birazdan ucaga atlayip 2 haftaligna Turkiyeye gidiyorum. Artik bensiz devam edin.
    HER TÜRK ASKER DOĞAR


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler