Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor kilitlenmesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Baba yadigarı çinli 150 cc bir scooter (jinding) ile yaklaşık 500 km.lik kısa bir tur sonrası eve varmaya 3-5 km. kala motor birden stop etti. Sağa çekip bir kaç defa marşa bastım. Marş motoru döndürdü ama motor çalışmadı. Bu 2-3 denemeden sonra ise şimdi marşa basıyorum ama motordan bir klik sesi geliyor ama dönmüyor. İşin kötüsü ayak marşı da motoru döndürmüyor. Sanırım motoru kitledim. Motoru yaklaşık 200 km. 80-90 km aralığında kullandım. Herşey iyi gidiyordu. Tam be " vay be 150 cc bir çinli bile keyif veriyor" derken şu başıma gelene bakın Galiba yıllardır hayalini kurup bir türlü fırsat bulamadığım motor açma işine artık girebileceğim. Ama önce teşhisi doğru koymak lazım. Tarif ettiğim semptonlar ile daha önce karşılaşan var mıdır merak ediyorum.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    geçmiş olsun. Motorun yağını kontrol etmişmiydin? İçinde yeterli yağ varmıydı? İçindeki yağ kaç km de idi? Kitlemesi için başka sebeb bulamıyorum.

  3. #3
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Bende kendi kendime kızdım daha sonra çünkü motor yağını kontrol etmemiştim. Hiç aksatmam normalde hep bakarım ama bu sefer unutmuşum işte. İçindeki yağ kaç km.de bilmiyorum. Bence de yağsızlıktan oldu. Eğer motor bitmişse mecburen indirip yapmaya çalışacam. Tamircilere para veremem bu saatten sonra.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  4. #4
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    yağsızlıkdan motor güm olmuş arkadaşım, geçmiş olsun.
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  5. #5
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    çın malı parçaları ucuzdur. Baya bi işlem gerekiyo. Silindir gömlek Ya rektefe olcak yada sıfırını takacaksın. Segman piston değişcek. Krank kolu,krank,krank rulmanları kontrol edilcek. Arızalı varsa değişcek. Yani zor iş. Yapabilecekmisin?

  6. #6
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Elim yatkındır ama motor açma işi ilk olacak. Önce bir motoru indireyim de ondan sonra yavaş yavaş girişecem.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  7. #7
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    tamam kolay gelsin

  8. #8
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elim yatkındır ama motor açma işi ilk olacak. Önce bir motoru indireyim de ondan sonra yavaş yavaş girişecem.
    www.albaymotor.com burdan sipariş ver çok ucuz parçalarını parayı bügün yatır ertesi gün elinde..
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  9. #9
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende kendi kendime kızdım daha sonra çünkü motor yağını kontrol etmemiştim. Hiç aksatmam normalde hep bakarım ama bu sefer unutmuşum işte. İçindeki yağ kaç km.de bilmiyorum. Bence de yağsızlıktan oldu. Eğer motor bitmişse mecburen indirip yapmaya çalışacam. Tamircilere para veremem bu saatten sonra.
    Güzel kardeşim bak şimdi...

    Öncelikle geçmiş olsun...

    Hem ağrıza yapan motoruna teşhis koyacak kadar bilgin yok,hemde tamircilere para vermem bu saatten sonra diyorsun.bu iş sana daha pahalıya patlaya bilir,bir ustaya götür derim...
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  10. #10
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    bi skutır alıp kilitleyesim geldi resmen
    !?

  11. #11
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Motor kitleme sebepleri arasında en yaygın ve kesin diye bilinen ilk unsur YAĞSIZ KALMIŞ OLAN MOTOR'dur,,,
    Dier bir secenekte Pek çok kişinin aklına Gelmeyen ve motor kitlemesinin yağsızlıktan başka sebebi olamaz diye düşünen arkadaşların duymadıkları YAĞ FİLTRESİ TIKANMASI'dır,
    Son olarak ise yalnızca segmanların kitlediği en az görülen ve motor yarıldıktan sonra kendi yapmaya çalışan ve motor toplandıktan 3..5 gün sonra tekrar kitledikten sonra motorcuya yaptırıp sebebini o zaman anlayabılen arkadaşların çoğunlukla anlattıkları YAĞ DEVİRDAİM KANAL TIKANIKLIGI'dır,
    bu olayın asıl sebebi ise,
    yağ pompası yağı silindir üst kapağına taşıyan yağ kanalının içine giren minicik Çapaklar...Sıvı conta Kalıntıları VS gibi parcaların kanalı tıkayıp segmanların üst kısmındaki kapağa yağ vermemesınden kaynaklıdır...

    Arkadaşlar Piyasadakı 35,, 40 liralık silindirleri ve krankları almlarını önermıyorum,
    üzerine 20,,,30 lira daha ekleyın en azından ORJINAL MONDIAL yedek parcalarını tercıh edın,
    çünki,
    35 lıra olan bır sılındırın o satıcıya gelıs fıyatı 15,,20 lıra olacaktır,
    o parcanın cıkma hurdasını hurdacıya satıyorsunuz sert alemınyum oldugundan 8,,,10 lıra tutuyor,
    yanı yenı taktıgınız urun 3..5 ay sonra sıkıntı cıkartabılır,,
    mterayes26 ve krd bunu beğendiler.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  12. #12
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor kitleme sebepleri arasında en yaygın ve kesin diye bilinen ilk unsur YAĞSIZ KALMIŞ OLAN MOTOR'dur,,,
    Dier bir secenekte Pek çok kişinin aklına Gelmeyen ve motor kitlemesinin yağsızlıktan başka sebebi olamaz diye düşünen arkadaşların duymadıkları YAĞ FİLTRESİ TIKANMASI'dır,
    Son olarak ise yalnızca segmanların kitlediği en az görülen ve motor yarıldıktan sonra kendi yapmaya çalışan ve motor toplandıktan 3..5 gün sonra tekrar kitledikten sonra motorcuya yaptırıp sebebini o zaman anlayabılen arkadaşların çoğunlukla anlattıkları YAĞ DEVİRDAİM KANAL TIKANIKLIGI'dır,
    bu olayın asıl sebebi ise,
    yağ pompası yağı silindir üst kapağına taşıyan yağ kanalının içine giren minicik Çapaklar...Sıvı conta Kalıntıları VS gibi parcaların kanalı tıkayıp segmanların üst kısmındaki kapağa yağ vermemesınden kaynaklıdır...

    Arkadaşlar Piyasadakı 35,, 40 liralık silindirleri ve krankları almlarını önermıyorum,
    üzerine 20,,,30 lira daha ekleyın en azından ORJINAL MONDIAL yedek parcalarını tercıh edın,
    çünki,
    35 lıra olan bır sılındırın o satıcıya gelıs fıyatı 15,,20 lıra olacaktır,
    o parcanın cıkma hurdasını hurdacıya satıyorsunuz sert alemınyum oldugundan 8,,,10 lıra tutuyor,
    yanı yenı taktıgınız urun 3..5 ay sonra sıkıntı cıkartabılır,,
    Bak bu sıvı conta işi harbiden söylediğin gibi,çok sakat bir durum..Dışa taşan sıvı contayı tıraşlıya bilirsin fakat içeride taşmış olan conta ...düşünemiyorum bile.Zaten yeni motor yaptıran kişilerin sıvı contayla revizyon edilmiş motorları %80 tekrar açılıp tamir görmüştür.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  13. #13

    Üyelik
    28 Mart 2012
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    KANUNİ WİNDY 125
    arkadaşım scooter kolay bir motor degil nasıl indirecen motorunu bende wardı bujiyi bula bilmek için 1 saat aradım mobilet degil yani
    HONDAANTALYA bunu beğendi.

  14. #14
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    her türlü yedek parca temın edebılırım Her bırı orjınal MONDIAL ürünüdür,
    bilgin olsun...
    Bk buradada Senin motorun açılmış ve yenılenıp toplanmış halı ayrıntılı yazılıdır ;)
    kusura bakma resımlerını cekerken bır elımde telefon dıer elımdede motorun parcaları oldugundan bu kadar resımlendırebıldım
    Takıldıgın yerde sorabılırsın Yardımcı olurum...
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ilari-ile.html
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    scooter motoru toplamada birsey yok en zor kısmı sente ve subap ayarı yani gerisinin ne kadar kolay olabileceğini sen düşün..takıldığın merak ettiğin emin olamadığın yerde sorabilirsin özelden mesaj atabilirsin..çekinmene gerek yok..ama motoru indirmeden önce şaseden ayırmadan önce üst kapağı sök silindiri bi çıkar bak bakalım krank dönüyor mu? yoksa silindir piston kurtarır mı?

  16. #16

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı motodriftt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım scooter kolay bir motor degil nasıl indirecen motorunu bende wardı bujiyi bula bilmek için 1 saat aradım mobilet degil yani
    KUPAYI kaldır hersy onunde dostum , hazır işim de yokken getırın yapayım moorlarınızı , bır arıza yaptı bır dagıttım herseyı ogrendım :d
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  17. #17
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Alıntı aparat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel kardeşim bak şimdi...

    Öncelikle geçmiş olsun...

    Hem ağrıza yapan motoruna teşhis koyacak kadar bilgin yok,hemde tamircilere para vermem bu saatten sonra diyorsun.bu iş sana daha pahalıya patlaya bilir,bir ustaya götür derim...
    Kardeşim teşhisi koyduk işte ya sadece emin olmaya çalışıyorum. Forumlar rating alsın diye senin gibileri özellikle mi buluyor modaratörler bilmiyorum

    Ne kadar pahalıya patlayabilir ki ? En kötüsü motoru alır atarım denize olur biter.

    Forumu biraz araştırırsan o kadar da bilgisiz olmadığımı görürsün. Kendi aracımın triger kayışını kendim değiştirebiliyorum. Bu sana biraz fikir verebilir. Subap ayarı yapmak falan onları hiç söylemiyorum bile. Bir ara iyice çıldırıp otomatik şanzumanı bile açtım ama cozlayıp hemen kapattım
    aparat bunu beğendi.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  18. #18
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim teşhisi koyduk işte ya sadece emin olmaya çalışıyorum. Forumlar rating alsın diye senin gibileri özellikle mi buluyor modaratörler bilmiyorum

    Ne kadar pahalıya patlayabilir ki ? En kötüsü motoru alır atarım denize olur biter.

    Forumu biraz araştırırsan o kadar da bilgisiz olmadığımı görürsün. Kendi aracımın triger kayışını kendim değiştirebiliyorum. Bu sana biraz fikir verebilir. Subap ayarı yapmak falan onları hiç söylemiyorum bile. Bir ara iyice çıldırıp otomatik şanzumanı bile açtım ama cozlayıp hemen kapattım
    Yok yahu modoretörlerin öyle bir çaba içerisinde olduğunu sanmıyorum, hepsini bir araya toplayıp sormak lazım

    elin yatkın olablir cesaretli olabilirsin, paran ve vaktin çok olduktan sonra benim için bir sakıncası yok. paran ve vaktin boşa gitmesin diye yazmıştım affola...

    Subap ayarı yapıyorsan sıkıntı yok işi çözmüşsün,ben daha subapların nerede olduğunu bile bilmiyorum...

    resimli anlatımını bekliyorum en azından bende feyz almış olurum...

    Allah kolaylık versin...
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  19. #19
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Yaw müdürüm, o kadar motordan anlıyonda yağına neden bakmıyon Hiç motordan anlamıyor olsaydında yağ kontrollerini aksatmasaydın şu anda halen motorunu kullanıyor olabilecektin. Yanlış anlama, motor mekanik bilgi ve becerisi olan bi kardeşime yakıştıramadım bu ihmali. Diğer arkadaşlarıma örnek olması dileği ile.

  20. #20
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Problemin egzantrik zincirinin kopması sonucu oluştuğu belli oldu. Resimleri müsait bir zaman ekleyeceğim. Zincir kopmuş ve motoru kitlemiş. Zinciri söktüm ve motor rahatça dönüyor şimdi. Başka parçalarda hasar var mı bakmaya devam ediyorum. Silindir ve piston iyi görünüyor. Kranka ulaşmaya çalışıyorum.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)