Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Türkiye'de nasıl yarışçı olabilirim?

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Merhaba arkadaşlar,

    Birçok arkadaştan "nasıl yarışçı olabilirim?" şeklinde soru geldiğinden bu konu hakkında artık detaylı şekilde bilgilendirme yapma gereği duydum...

    Gerçekten yarışçı olmak istiyor muyum?

    Öncelikle bu işi gerçekten yapmak isteyip istemediğiniz konusunu netleştirmek için şunları söyleyeyim. Ülkemizde motosiklet yarışçılığı ne yazık ki çok profesyonel şekilde yapılmıyor. Bir işi profesyonel anlamda yapmak, aynı zamanda o işten para kazanmak anlamına geliyor. Ülkemizde bu spordan para kazanan tek bir kişi bile yok. O yüzden para kazanma gibi bir niyetiniz varsa, hemen bu işten vazgeçin. Bu iş hobi ve kişisel tatmin amaçlı yapılmakta ve genelde motosiklet işinde olanlar bu işe tanınmak için giriyor. Sponsor bulabilecek kadar iyiler zaten bu işe çok zamanını harcayıp bu işte isim yapıyorlar. Bu işe yeni girmek isteyen arkadaşlar için şunu söyleyeyim, sponsor bulmak gerçekten çok zor çünkü firmalar bu işe para harcamak istemiyorlar. Dolayısıyla sadece özel ilişkiler ile bu işler ayarlanıyor. Para kazanamadığınız gibi bir takım lastiğin 600-650 euro civarında olduğunu ve bir takım lastiği ancak bir yarışta kullanabildiğinizi düşünürsek çok da fazla para harcamanız gerekiyor.

    Bu işin ne gibi sıkıntıları var?

    Yarışçıların profesyonel olamaması dışında bu işi organize eden TMF (Türkiye Motosiklet Federasyonu) adındaki kurumun da profesyonel olmaması bir başka problem aslında. Bence bu kurumun tek amacı "ülkemize motosiklet yarışçısı kazandırmak ve bu yarışçıların dünya seviyesinde yarışmaları için onlara her türlü olanağı sağlamak" olmalı. Ancak bu kurumun bu amaçla uzaktan yakından alakası yok. Dünyanın hiçbir yerinde yarış gününde yarışçıdan piste giriş parası alındığını duymadım. Antreman için pisti kiralayabilirsiniz elbette ama yarış için para vermek tamamen saçmalık. Üstelik son seneye kadar alınan paralar için makbuz bile verilmiyordu. Avrupa ülkelerinde onlarca yarış pisti varken, ülkemizde sadece üç tane pistimiz var. Şu anda da bunlardan sadece birini kullanabiliyoruz. İstanbul Park zaten bizim için hayal. İzmit Körfez pisti şu anda etraftaki evlerde yaşayan insanların sesten rahatsız olmaları yüzünden kapalı, ne zaman açılacağı da bilinmez. Dolayısıyla eğer yarışmak istiyorsanız, şu anda tek bir pist var, o da İzmir Pınarbaşı pisti..

    Pistlerin şartları ve güvenliği ne durumda?

    İstanbul Park dünya standardında bir pist ama giremiyoruz. İzmit Körfez pistinin durumunu bilmeyen yok. Pist zaten dizayn olarak tamamen yanlış tasarlanmış, piste giriş çıkışlar pist üzerinden yapılıyor, giriş çıkış ancak yarışa ara verdildiğinde gerçekleşebiliyor. Pistin ortasında bataklık kıvamında göl var, antremanlarda kurbağa, kaplumbağa, yılan gibi hayvanlar önünüze çıkabiliyor. Özellikle yaz aylarında pistin yakınında kalmak söz konusu değil, sivrisinek ordusu saldırıyor. Pistte herhangi bir yeme içme mekanı yok, tek bir yer var o da Pazar günü açık, 2-3 çeşit şey var. Tuvaletler zaten allahlık, su, sabun, tuvalet kağıdına bu güne kadar rastlamadım. Güvenlik konusunda zaten onlarca başlık açıldı. Her viraj içerisinde özellikle de her apexi üzerinde yaması olan herhalde dünya üzerinde tektir. Sinan Sofuoğlu gibi neredeyse bu pistte yatıp kalkan, bu pisti herkesten fazla tanıyan, belki yüzbinlerce defa bu pistte dönmüş deneyimli bir yarışçı yine bu pistte hayatını kaybetti. Güvenlik konusunda daha fazla detay vermeme gerek yok sanırım. İzmir Pınarbaşı pisti, bir adım önde ama orası da çok farklı değil. Motosikleti yüksek süratlerde pistten çıkması durumunda çok kısa mesafede durduran güvenlik havuzu adındaki mıcır alanlar bile yok bu pistlerde.

    Hala yarışçı olmak istiyor musunuz?

    Eğer bütün bu anlatılanlara rağmen ben yarışçı olacağım diyorsanız sizi kutlarım, gerçekten bu işin adamısınız! Yazının devamını okuyabilirsiniz.. Bu işin prosedürel kısmı var bir de hazırlık aşaması. Prosedürel kısım, TMF'nin sitesinde de yazan adımları uygulamak. TMF'ye üye olan herhangi bir spor klübüne gidip başvuruyorsunuz, resimdi, sağlık raporuydu, v.s.. Bir de senelik lisans için 180 TL bayılıyorsunuz. Bunlar işin basit kısımları. Esas iş kendinizi ve motorunuzu hazırlamak..

    Nasıl başlamalıyım?

    Türkiye'de birkaç sınıf yarış var.. Honda CBR125R Cup, Superstock600, Superstock1000, SuperMoto. Bence yaşı küçük ve çok deneyimli olmayan herkes Honda Cup ile başlamalı. Cup yarışları boyunca bazı eğitimler de veriliyor. Pist işi trafikte motor sürmekten gerçekten çok farklıdır. Trafikte çok iyi motor kullanabilen biri illa ki pistte de başarılı olacak diye birşey yok. İkisi çok farklı deneyimlerdir, senelerdir SS kullanan biri piste ilk girdiğinde acemiliğini hemen hisseder çünkü pistin kendine has bir havası vardır. Pit alanından yarış pistine ilk çıkışınızda bu havayı solursunuz. Yanınızdan cayır cayır geçen yarışçıları gördükçe ve deli gibi bağıran egsoz sesinin yanınızdan uzayıp gidişini duyup korktukça ilk başta "yok yaa ben bu işin adamı değilmişim" düşüncesini mutlaka yaşarsınız. Önemli olan bu havayı solumak ve bir an önce o şartlara uyum sağlamaktır. Zaman geçtikçe alışırsınız.. Siz de hızlanırsınız ve piste yeni giren birinin yanından siz de bu şekilde geçersiniz.

    Kendimi yarışa nasıl hazırlarım?

    Sonuç olarak bu yarış işi bir spordur. Yani fiziksel dayanıklılık ön plandadır. Kesinlikle spor yapmanız gerekiyor çünkü yarış esnasında yüksek süratten kaynaklanan stres ve adrenalin kalbinizi ve kan akışınızı çok fazla hızlandırıyor. Çok yüksek performansta 20-25 tur atmak gerçekten çok yorucu oluyor. Genelde koşu ve kardiyonun büyük faydası var. Kilo bu işte çok büyük dezavantaj.

    Motorumu yarışa nasıl hazırlarım?

    Öncelikle bu işin detaylı bir şekilde maliyet analizini yapmanız gerekiyor. Ancak ne tür giderler olduğunu çok bilmediğinizden bu analizi detaylı bir şekilde ancak bir sene yarıştıktan sonra yapabiliyorsunuz. Hiç düşünmediğiniz giderler söz konusu. Neyi nereden kaç paraya aldığınız bile bu işin maliyetini çok etkiliyor. Bende bu işin en ince detayına kadar çıkarılmış bir maliyet analizi mevcut. Bu konuda isteyene yardımcı olabilirim. Motoru hazırlamak için bence en uygun süre en az 3 ay. Yani sene başında motoru hazırlamaya başlamak gerekiyor. İnanın yüzlerce konu var. Tabi bu işe başlarken motora ne çeşit modifikasyonlar yapacağınızı da bilmeniz gerekiyor. Her sınıfın kendine özgü modifikasyon kısıtları var. Genelde ülkemizde modifikasyon konusunda da cahiliz, kulaktan duyma şeyler ile sonuç alınmak isteniyor, hiçbir katkı sağlamayacak şeylere tonla para harcanıyor. O yüzden bu işten gerçekten anlayan kişilerden destek almanızı öneririm.


    Alelacele birşeyler yazdım, birçok detayı atlamış olabilirim. Birşeyler sormak isteyen artık ÖM atmasın, öğrenmek istediklerini bu başlık altına yazsın, cevaplar başkalarına da fayda sağlasın. Sonuç olarak; Türkiye şartlarında yarışmak çok büyük bir eziyet olsa da çok da keyifli birşey. Şunu unutmayın, "en güvensiz en tehlikeli pist bile otobanlarda gazlamaktan kat kat daha güvenlidir." Hayatını kaybeden arkadaşların ölüm haberlerini duydukça bu dediğimi hatırlayın. Pistteki ölümler ile trafikteki ölümleri kıyaslayın. Yarışmak şart değil, bence piste girip birkaç kez tur atmak bile insana çok büyük deneyim kazandırıyor. Keşke diğer ülkelerdeki gibi bizde de Track Day'ler yapılsa, insanlar pistlere girip kendilerini geliştirseler...



    ykocabay bunu beğendi.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Tebrikler boy."Nasıl yarışçı olabilirim" sorusuna güzel bir cevap olmuş.
    Konuyu "motosiklet yarışları" bölümünde üst konu yapıyorum. Umarım yarışcı olma düşüncesinde olan arkadaşlara yardımcı olur.

  3. #3
    kingcüneyt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2009
    Şehir
    Gaziantep/Merkez
    Motosikleti
    ---
    cok tsk boy abi düsünüyordum yarışcı olmak için kendımede guvenıyordum ama en ıyyısı ben üniversitemi bitirim imkanlar kısıtlı oldugundan
    Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn

  4. #4
    tombo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    çapırdı çıplak oldu SUZUKI GSR 600 K7
    emeğine sağlık,tecrübe bilgilerini bu şekilde paylaşıp insanları aydınlatman bilinçlendirmek çok iyi.
    zaten ülkemizde maalesef bu işlerde yetenekli olmak istekli olmak yetmiyor,bende vaktinde biraz kurcalamıştım araba yarışlarını ralli ve pist için baktımki ciddi paralar ve başka durumlar geçerli...

  5. #5
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    münasip başlama yaşı ve antreman yoğunluğu hakkındada bilgi verirseniz.
    değerli paylaşım

  6. #6
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    güzel bır başlık ve güzel bır özet olmuş ama daha coook detaylar var tabii zaten belırtmişsiniz birde biri cıkıp motocross dalında neler var yok anlatsa durumumuz gercekten içler acısı nasıl bu ülkede motosporları ile uğraşan genc arkadaşlarımız yetişecek ama her türlüğü zorluğa rahmen yılmayın arkadaşlar yınede işin maddi boyutları buyuk ALLAH kolaylık versın

  7. #7
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Kucuk bir hatirlatma , pist yarislari haric Drag yarislarida bulunmaktadir. Drag yarisida resmi yaris statusunde.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  8. #8
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Eline sağlık gerçekten cok yararlı
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  9. #9
    jonturq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    Istanbul / Beyoglu
    Motosikleti
    Cosa 200
    Mukemmel paylasim , klavyene saglik boy.
    First Day Of My Life

  10. #10
    Emrah.ark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul,Büyükçekmece
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Abi Çok saol..Daha önce Sana hatırlarsan sormuştum ne olur nasıl olur ve bunları hiç sıkılmadan bazılarını bana anlatmıştın tekrardan Allah senden razı olsun
    Gerçekten Türkiyede bu işi başarabilmek için ya çok paran olucak yada çok yetenekli olucaksın
    [34 AY 0494] Büyükçekmece MT

  11. #11
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Bu islere sponsor yok, niye cunku Turkiyede bilinen tek spor dali futbol. Digerleri eglencelik. Yelken , atletizim , judo, motor sporlarindan ki tum gencler kan kaybediyor. Yani devlet ucretsiz pist ve danisman bile vermiyor. Insanlar sponsor ariyor, adam dusunuyor yahu kac kisi gidip izleyecek bu yarisida benim markami motorun ustunde gorecek diyor salliyor. Ne egitim vermeyi biliyoruz nede egitim almayi. Federasyona cok is dusuyor bu konuda ama ben daha bugune kadar onlardan hatiri sayilir bir hareket gormedim. Siteye uye bir iki arkadasimiz var bunlardan biride BOY ciddi olarak yarislarda boy gosteren. Ama aci bir gercek var ben Boy ile veya motoru ile ilgili bir haberi bu site disinda baska hic bir yerde gormedim.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  12. #12
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda

    Sofuoğlu: Lisansımı kendi imkanımla son anda çıkardım

    Milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, 2010 Dünya Supersport Şampiyonası'nın ilk yarışı öncesinde Türkiye Motosiklet Federasyonu'nun maddi sıkıntı nedeniyle lisansını çıkartamadığını belirterek, "Lisansımı kendi imkanımla son anda çıkardım. Lisansım olmadan şampiyonanın ilk yarışına çıkamayacaktım" dedi.

    Şampiyonanın 28 Şubat'ta Avustralya'da yapılacak ilk yarışı için Hollanda'ya giden Sofuoğlu, dünya şampiyonluğunu yeniden Türkiye'ye getirmek istediğini söyledi.

    Memleketi Sakarya'da antrenman sırasında sol ayak bileğini kırarak sezona şanssız bir şekilde başlayan Sofuoğlu, ilk yarışa az bir zaman kala sağlığına tamamen kavuştu. Şampiyona öncesi İstanbul'da antremanlarını yapan Sofuoğlu, ilk yarış için bugün Hollanda'ya gitti.

    İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda babası tarafından uğurlanan Sofuoğlu, Cihan Haber Ajansı muhabirine yaptığı açıklamada, ilk yarışa tamamen hazır olduğunu ifade etti. Özellikle son bir haftada çok iyi antremanlar yaptığını kaydeden Sofuoğlu, şunları söyledi;

    "Ayağımın iyileşmesi açısından çok iyi bir hafta geçirdim. 20 Şubat'ta test yarışlarım, 28 Şubat'ta ise ilk yarışım var .Elimden gelen her şeyi yaptım. Yağmur çamur demeden antremanlarımı tamamladım. Sakatlığımı atlattım çok şükür. İnşallah güzel bir sezon başlıyor."

    Hollanda'dan takımıyla birlikte Avustralya'ya geçeceğini belirten Sofuoğlu, bu sezonun kendisi için diğer sezonlardan çok daha önemli olduğunu vurguladı. Sezonun büyük bir bölümünü yurt dışında geçireceğini dile getiren Sofuoğlu, "İnşallah 2010 yılında Türkiye'ye dünya şampiyonu olarak dönmek istiyorum. Belli zamanlarda Türkiye'ye gelecem, ama daha çok yurt dışında kalacam. Daha iyi adapte olmak istiyorum. Bu sezon benim için her sezondan çok daha önemli" diye konuştu.

    LİSANS SORUNUMU SON ANDA AŞTIM

    Şampiyonanın başlamasına az bir zaman kala lisansıyla ilgili sıkıntı yaşadığını anlatan Sofuoğlu, federasyondan kaynaklanan sıkıntılardan dolayı lisansını son anda çıkarttığını ifade etti.

    Federasyonun maddi sıkıntılar nedeniyle lisansını çıkartamadığını ifade eden Sofuoğlu, şöyle konuştu;

    "Federasyondan kaynaklanan sıkıntılardan dolayı lisansım son anda geldi. Böyle bir sıkıntı yaşadık, ama çözdük. Uzun bir dönemde Türkiye'ye geldiğimde federasyonla bu konuyu görüşeceğim. Federasyonun tek sporcusuyum. Böyle hatalar yapılması çok doğru değil. Lisansım son anda yetişti. Lisansım olmadan da ilk yarışıma çıkamıyordum. Bana daha önce söylemeleri gerekiyordu. Dünya şampiyonluğu için yarışan bir sporcunun lisansının son anda çıkması doğru değil. Olmaması gereken bir problemdi."

    KENAN'DAN 800 EURO BORÇ ALIP LİSANSINI ÇIKARDIK

    Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Süleyman Memnun da, Sofuoğlu'nun lisansını kendisinden 800 Euro borç alarak çıkarttıklarını söyledi.

    Gençlik Spor Genel Müdürlüğü (GSGM) ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden alacakları 2 milyon TL civarındaki parayı tahsil edemedikleri için maddi sıkıntı yaşadıklarını kaydeden Memnun, "GSGM'den spor toto geliri olarak 470 bin lira alacağımız var. Geçen yıl Dünya Motokros Şampiyonası'nın 3. ayağını ilk kez Türkiye'de yaptık. Organizasyonda 1,5 milyon lira masraf yaptık. Bu organizasyonda İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden 1 milyon 600 bin lira alacağımız var. Alacaklarımız verilmediği için maddi sıkıntı yaşıyoruz. Bağlı bulunduğumuz Uluslararası Motosiklet Federasyonu'na (FİM) üyelik aidatımızı yatıramadık. Kenan'dan 800 Euro borç alarak lisansını çıkardık.'' ifadesini kullandı.

    Motosikletteki özel tüketim vergisinin 2006 yılında yüzde 8'den yüzde 37'ye çıkartılmasıyla birlikte motosiklet sektörünün öldüğünü kaydeden Memnun, sözlerini şöyle sürdürdü;

    "ÖTV artınca motosiklet satışı 400 bin adetten 70 bin adete düştü. Bir çok firma iflas etti, çoğuda sektörü bıraktı. ÖTV kararıyla iflaslar oldu. koç holding motosiklet sektörünü bıraktı. İflas eden firmalar kimseye sponsor olmuyorar. Kenan dünya şampiyonası için yarışıyor. Yarışlar yurt dışında olduğu için yerel firmalar ilgilenmiyorlar."
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #13
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @ELINT
    Tebrikler boy."Nasıl yarışçı olabilirim" sorusuna güzel bir cevap olmuş.
    Konuyu "motosiklet yarışları" bölümünde üst konu yapıyorum. Umarım yarışcı olma düşüncesinde olan arkadaşlara yardımcı olur.
    Sağolasın, böylece konuya ulaşım daha kolay olur..

    @KUVVETMİRA
    münasip başlama yaşı ve antreman yoğunluğu hakkındada bilgi verirseniz.
    Bu tip yarışlara girmenin kurallara koyulmuş yaş olarak bir alt sınırı yok, üst sınırı da yok. Ancak bence ideal başlama yaşı 15-16 çünkü bu yaşlarda insanın kafasını kurcalayan hiçbir problem, geçim sıkıntısı, sorumluk olmuyor. Dolayısıyla yarışa odaklanmak adına ve cesaret anlamında çok büyük avantaj sağlanmış oluyor. Ancak bu yaşlardaki birinin yanında da ona destek olacak, yola gösterecek deneyimli birinin olması şart. Yarış olayının çok büyük bir kısmı psikolojiktir. Yarışa mental olarak hazırlanmanın bile belli yolu yordamı vardır. Kafanızda en ufak birşey olsa hiçbir şey yapamazsınız. O yüzden motorunuzun da eksiksiz olması gerekiyor. Yarış anı çok farklı, inanılmaz bir heyecan oluyor. Bu ortamda elinizin ayağınızın birbirine dolaşmaması gerekiyor. Sakin ve soğuk kanlı olmanız gerekiyor. Bu da zaman içerisinde deneyim kazandıkça oturuyor. Antreman konusunda şunu söyleyeyim; pistte ne kadar çok dönerseniz o kadar iyi. Her bir turun faydası büyük. O yüzden mümkün olduğunca çok antreman yapmak gerekiyor. Tabi bu antremanlarda boş boş dönmüyorsunuz. Hızlanmanız ve süreyi aşağıya çekmeniz gerekiyor. Bu da sizi yönlendirecek deneyimli kişiler sayesinde olacaktır. Unutmayın; kişisel sporlarda bile dünya üzerindeki hiçbir yarış tek kişiyle yapılmaz, antrenör ve takım elemanları olması gerekiyor. İşte bizim ülkemizdeki en büyük eksik de bu, herkes bu işi kişisel olarak yapmaya çalışıyor. Başarı takım çalışmasıyla gelir. Bir MotoGP pilotunun arkasında 20-30 kişilik ekipler vardır, oysa televizyonda sadece pilotu izleriz, pilot kazandığında onu kutlarız, halbuki işin arka planı çok farklıdır, başarı tek kişinin değil tüm ekibin başarısıdır.

    @zeda3000
    Siteye uye bir iki arkadasimiz var bunlardan biride BOY ciddi olarak yarislarda boy gosteren. Ama aci bir gercek var ben Boy ile veya motoru ile ilgili bir haberi bu site disinda baska hic bir yerde gormedim.
    Zaten bu yüzden firmalar sponsor olmuyor, sponsor olmanın kendileri için nasıl bir fayda sağlayacağını bilmiyor. Bayağı zamandır her sene birilerine sponsor olan Aroma markasının da reklamları, bu spora destek olduğu birkaç forum dışında biryerlerde gözükmüyor. Aslına bakarsanız orta ölçekli bir firma için bile sponsor olmanın çok büyük bir zararı yok, reklam masrafı olarak gösterebilirler. Aksi taktirde ülkemizden hiç motosiklet yarışçısı çıkmaz. 2008 yılında Sinbo ve Minton markaları adına yarıştım, bu yüzden Halis abiye tekrar teşekkürlerimi sunarım. Sinan'ın ölümüyle kötü bir sezon olmuş olsa da, tüm planlar bozulmuş olsa da yine de sponsor sahibi olmanın zevkini yaşamış oldum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:47 ----------

    @coq
    Milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, 2010 Dünya Supersport Şampiyonası'nın ilk yarışı öncesinde Türkiye Motosiklet Federasyonu'nun maddi sıkıntı nedeniyle lisansını çıkartamadığını belirterek, "Lisansımı kendi imkanımla son anda çıkardım. Lisansım olmadan şampiyonanın ilk yarışına çıkamayacaktım" dedi.
    Ülkemizde Kenan gibi dünya şampiyonu olmuş birine bile ne kadar destek olunduğu apaçık ortada. Daha geçenlerde Kenan'ın arkasında oldukları ile ilgili söylemler dolanmıyor muydu ortada? TMF kadrosu bence tamamen yenilenmeli ve ülkemiz için faydalı şeyler yapacak insanlarla yeni bir kadro kurulmalı. Bakın o zaman bazı şeyler nasıl değişiyor.. Bence motosiklet sporunun en büyük engeli TMF'dir !!!
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  14. #14
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    [/COLOR]

    . Bence motosiklet sporunun en büyük engeli TMF'dir !!![/QUOTE]

    Bu malesefki benimde sahsi dusuncem. Ama orda secilen kadrolar isimler hepsi dayanikli dovus misali. Turkiye ye her gun yuzlerce Race motor giriyor gumruklerden ama kullanmasini ogretecek , bir sosyal yada Federasyon kurumu yok. Paraniz var ise egitim alabiliyorsunuz. Eh adam kit kanaat motor almis, tek hayali pistlerde yarismak , destekleyen yok oda hirisini otobanda aliyor, taaki bir arabaya arkadan patlayana kadar. Yazik bence.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  15. #15
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @zeda3000
    Eh adam kit kanaat motor almis, tek hayali pistlerde yarismak , destekleyen yok oda hirisini otobanda aliyor, taaki bir arabaya arkadan patlayana kadar. Yazik bence.
    Eh ben de bu mantıkla otobanda gazlayanlar biryerlere patlayıp hayatlarını kaybedince pek üzülemiyorum çünkü bu tür kazaların çoğunu SS makineleri kullananlar yapıyor. Çoğu da kendi hatalarından kaza yapıyorlar. Bence devletin bu işe el atması şart. Bu tür konuları hangi kurum denetler takip eder bilmiyorum ama bu iş baştan kokuşmuş. Nasıl ehliyet alındığını çok iyi biliyorum, önce ehliyet alma sisteminin değişmesi gerekiyor. Ayağı ile motoru itip yürütene ehliyet verdiklerini gördüm sınavda. Piyasada ne kadar araba, motosiklet ehliyeti olan insan varsa hepsini yeniden sıkı bir sınav ve denetleme sisteminden geçirsen sizce kaçı geçer? Bence %70 elenir...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  16. #16
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    boy, mehmet kardeşim, yazıların ve anlatımından dolayı seni kutlarım özellikle [B]PİSTLERİN ŞARTLARI VE GÜVENLİĞİ NE DURUMDA konunun bu bölümdeki şeffaf bakışından dolayı seni tebrik ederim

  17. #17
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence motosiklet sporunun en büyük engeli TMF'dir !!!
    Balık baştan kokar. Ülkeyi yönetenlere bak, TMF'yi gör. Yazık bize...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:53 ----------

    http://www.motordelisi.com/forum/mot...s-2-vefat.html

    Buyur burdan yak.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  18. #18
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Boy, öncelikle yazı için ellerine sağlık. Uzun zamandır forumlarda okuduğum en samimi ve bilgilendirici yazıydı. Sorulara verdiğin cevapların da en baştaki yazıya eklenmesi, kaynak olması açısından iyi olacaktır.

    Üniversite yıllarında ve sonraki bir kaç yıl lisanslı bir satranç oyuncusuydum. Hala tüm oyuncuları derecelendirmek için kullanınlan ulusal kuvvet derecesine(UKD) sahibim. Bunları şu nedenle söylüyorum TSF (satranç federasyonu) içinde aynen TMF için yazdıkların yıllardır söylenir yazılır. Kavgalar sanırım sadece bunlarda değil tüm federasyonlarda var.

    İnsan düşünmeden edemiyor bu federasyonlar gerçekten bu sporların ülkemizde gelişip, yaygınlaşması, uluslararası başarılara imza atılması için mi, yoksa bazı insanların ego tatminleri için mi var diye. Bunca federasyon yıllardır çalışıyorsa ve siz bir kaç kişisel başarının ötesine geçemeyen uluslararası sonuçlar alıyorsanız bu hakikatten üzerinde düşünülmesi gereken bir konudur.

    2007'deki federasyon sponsorluk gelirlerini yine bu forumlarda bir arkadaş yazmıştı. Motosiklet federasyonu gelir zengini diye bir başlıkla. 2007'de gelir zengini olan (6 milyon tl gibi bir şeydi sanırım) bir federasyonun 2010'da Sofuoğlunun lisansı için 800 euro bulamaması ve bu parayı borç alması, gerçekten incelenmesi gereken bir durumdur.

    Bu sporun yaygınlaşmasını amaç edinmiş bir federasyonun ÖTV artışı konusunda tepkisiz kalmasını da anlayabilmiş değilimdir.

    "Benim olsun, küçük olsun"

    Söylenecek yazılacak çok şey var aslında daha ama konu başlığı dışına yeterince çıktım.

    Tekrar teşekkürler.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  19. #19
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Ante
    Söylenecek yazılacak çok şey var aslında daha ama konu başlığı dışına yeterince çıktım.
    Aslında konu başlığı dışına çıkmadın arkadaşım çünkü bunlar hayatın gerçekleri ve ülkemizdeki motosiklet sporu hakkındaki gerçekler. Senelerdir bu yozlaşmış insanların bu kurumun başında olmaları ve buradan ekmek yemeleri de aynı konu aslında. İşin komiği yarış camiası o kadar bilinçsiz, eğitimsiz ve vurdumduymaz insanlardan oluşuyor ki millet sadece sözel olarak tepki vermekten öteye gitmiyor. Bakın bunca zamandır insanlardan yarışa katılım ücreti adı altında bir sürü para toplandı ve geçen seneye kadar makbuz verilmedi. Sinan'ın ölümünden sonra bazı şeyler değişti ama bunlar devede kulak. Bu paralar nereye gidiyor? sorusunu soran, sorgulayan, denetleyen yok. TMF denen kurumun bence çok büyük sorumlulukları var ve bunların hiçbirini yapmıyor. Dediğin gibi 2006 yılında motosiklet fuarının ilk gününde uygulanan %30 luk ÖTV'ye ilk tepki vermesi gereken kişi TMF olmalıydı. O sene resmen motosiklet sektörüne çok büyük bir balta vuruldu. Ülkemizde motosiklete binen az insan yok, bunların haklarını savunan, ülkeye genç motosiklet yarışçısı kazandıran, bu işe bütçe ayıran, bu kişilerin eğitilmesini ve dünya çapında yarışmasına olanak sağlayan bir kurum olması gerekiyor. Kurumun adı var ama içi boş! Ben gerçekten bu konuda umudumu yitirdim...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  20. #20
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Bir yarışcıyada boyle bir anlatım yakışır teşekkürler.
    HONDA


    Leoncino
    Daelim Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler