Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #7221

    Üyelik
    21 Nisan 2014
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    PEUGEOT 105 , VOSKHOD , WİNDY125, BAJAJ BOXER
    Alıntı hakanens adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sarı motorlardan birini ben 3 ay önce aldım. Aldığım yerde 1.parti olarak 60 adetden 10 adet kalmışdı ve fiyatları oldukca makuldu.Ben gittiğim gün o 10 adet kalan motorlardan en az km (kmler 500 ve 4000km arasında) ve kırıksız, çıkıksız sağlam birini seçerek aldım. Motorlar daha önce beyaz renktelermiş sonra sarıya boyanmışlar.
    Motorlar tırlarla çeşitli illerden araçlara yüklenerek Ankara ya getirilmişler.Zaten hepsi Ankara honda boradan çıkmışlar.Sonuçta tekrar hepsi Ankara ya gelmişler.
    Taşınma durumunda bazı motorlar kasada devrilmiş ya da birbirlerine yaslanmış falan filan durumlar olmuş o yüzden çoğunda kırık, düşen parçalar, sele yırtılmaları, sinyal kopmaları ve depo yamulması gibi hasarlar meydana gelmiş. Bazılarıda pert olmuş durumdaydı.
    Daha sonra 2. ve 3. parti olmak üzere bir kaç yüz daha motor geldi ama bunlarda fiyat piyasa fiyatlarından satıldı.Talep çok oldu tabi.Dışarıdan bile insanlar almaya geldi ilk partide.
    Ben şu an sıkıntısız gayet iyi bir şekilde kullanıyorum
    Yanlız bu motorlarda rodaj dönemi nasıl geçmiştir bilinmez.Şans diyerek aldım ama oldukca az yakıt tüketimi ve motorunda akar kokar bir durum yoktu.
    Zaten hiçbirinin motorunda akar kokar bir durum yoktu.Sadece Kırık çıkık ya da eksik parçalı olanlar vardı


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------

    Bu motorların akıbeti ptt ile çalışan taşeron firma kurye işlemleri için almış olduğu bu motorları ihale sanırım fes edilince ellerinde kalmış ve satışa çıkarılmış.Motorlar 2012 senensinden bu yana depolarda yatmaktaymış. Fakat bakımları çalıştığı sırada düzenli olarak yapılmış.Kayıtlarda çıkıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------

    Depoları kurumuş ve aküleri bitik bir vaziyetteydiler.Ben bir buji,benzin ve alet takımımla gittim.
    Benim beyendiğim motor 3000km de ve aküsü bitikdi..Ama kondüsyonu iyi durumdaydı.
    Akü sıkıntı olduğu için tek vurdurma ile allahdan çalışdı.
    O an dünyalar benim oldu ucuz fiyata 0 ayarında honda motor sahibi oldum dedim

    Boyasını dert etmedim hatta sarı renk daha spor tarz olmuş dedim ama çok sade dedim.Buna renk katmam ya da bir hareket katmalıyım dedim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:52 ----------

    http://<a href="http://i59.tinypic.c...dxbxit.jpg</a>

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:44 ----------

    http://i60.tinypic.com/2ns3y55.jpg
    http://i57.tinypic.com/2v3lfr9.jpg
    Gittiğimde durum böyleydi.Açık arazide güneş ve yağmur altında bir süre kalmışlar ama küf pas bir durum oluşmamış.Solmalar olmuş.Arka çanta demiri ve ön koruma demirinde.Aralarında baya bi dolandım.
    Sonunda bulduğum motorda tek masrafım dikiz aynaları ve akü almak oldu.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------

    Yağı oldukca iyi durumda ve yeterliydi ve Periyodik 4000 bakımına çok az kalmıştı.Aldıktan bir kaç test sürüşünden sonra 4000kmyi tamamladım ve bakıma girdim.Sonra temizleme, cilalama, yağlama ve bakımdan sonra biraz emekle bu hale getirdim.
    http://i61.tinypic.com/1z2krhk.jpg
    http://i58.tinypic.com/2vjomxd.jpg
    Sarı renge gitsin diye bir renk kombini oluşturarak stiker tasarladım ama orjinaline sadık kaldım.Stikerları yaptım ama tam simetri yapıştırma yapacam ve altında ava kalmasın diye oldukca ter döktüm.
    http://i61.tinypic.com/30rqq8n.jpg
    http://i60.tinypic.com/2qcjn9y.jpg
    http://i58.tinypic.com/jtsb2h.jpg
    http://i57.tinypic.com/148m3co.jpg
    http://i58.tinypic.com/2d15soo.jpg
    Daha sonra stiker üzerine daha uzun ömürlü olması açısından vernik uyguladım.
    Vernik işi oldukca zahmetliydi özellikle maske aşaması

    http://i57.tinypic.com/2eg9tti.jpg
    http://i57.tinypic.com/15qvwd2.jpg
    http://i61.tinypic.com/wlqcrb.jpg

    Ve uygulama sonrası;
    http://i61.tinypic.com/2rfshfb.jpg
    http://i61.tinypic.com/156r447.jpg
    http://i58.tinypic.com/2h72s01.jpg
    Bu uygulamayı şimdilik sadece depoda yaptım Çünkü kızgın güneş altında en çok o kısım ısınıyor.Hem boyasınıda korumuş olur.


    ELİNE SAĞLIK AKLIMDAKİ ACABALARA CEVAP BULDUM.. YARIN KISMET OLURSA MOTORA BAKACAĞIZ.. NASİP BAKALIM BELKİ BİZEDE SARI RENKLİ BİR CB 125E NASİP OLUR.. HAYIRLISI.. BİLGİLENDİRME İÇİN AYRICA TEŞEKKÜR EDERİM SAĞOLASIN..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7222
    hakanens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CB125E
    Rica ederim windys. Akıllarında bu motorlar için soru işareti olanları aydınlatabildiysem ne mutlu. Bende alırken çok soru sordum. Aldığım cevaplar bunlardı. Honda boraya gittiğimde de dediler bana bu motorları bir şirkete oldukça çok satmışdık dedi. 2012 senesinde dedi. Hatta benim motor bulunduğu ilde düzenli olarak bakıma girmiş görünüyordu. Bilgisayarda görünüyordu. Alırken dikkat et kırık çıkık bir durumu olmasın. Çizik olabilir onu dert etme. Nerdeyse hepsi çizikdi. Zaten sararak kargolamamıslar.
    windy125 bunu beğendi.
    Bir garip yolcu

  3. #7223

    Üyelik
    21 Nisan 2014
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    PEUGEOT 105 , VOSKHOD , WİNDY125, BAJAJ BOXER
    BAKALIM ARTIK BUGÜN BELLİ OLACAK
    hakanens bunu beğendi.

  4. #7224
    hakanens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CB125E
    Hadi hayırlısı.İnşaallah bir sıkıntısı çıkmaz alırsın. İlk motorunuz mu olacak bu?
    Bir garip yolcu

  5. #7225

    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    cb125e
    Merhaba, jikle çekili 15 km yol yaptım farkında olmadan bunun bir zararı olurmu ?

  6. #7226

    Üyelik
    21 Nisan 2014
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    PEUGEOT 105 , VOSKHOD , WİNDY125, BAJAJ BOXER
    Jikle çekili gitmenin yakıtını artırmaktan başka zararı yok..

    CB 125e benim değil alacak olan arkadaşımın ilk motoru olacak tı ama maalesef baktığımız motor çok kötü çıktı nasip diğer motorlara..

  7. #7227

    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    cb125e
    Yani bundan sonra hep fazlamı yakar

  8. #7228
    hakanens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CB125E
    ha pardon.Kısmet değilmiş diyelim o zaman windy.Daha iyi motorlar karşısına çıkacaktır.İhtiyaçtan dolayı satan çok.Bakmaya devam etsin?

    Hep fazla yakmaz cbekir. Jikleyi kapat kullanmaya devam et.Motoru kullanmadan önce Jikleyi hep kontrol et.Malum dışarıda duran motorlar çok karıştırılıyor.Ayarlar bozuluyor falan.

    Geçen şirketin önüne koydum motoru arkadaşlar çok meraklı sağolsun benim depoyu doldurup km yi sıfırladığım sayacı sen tut tekrar sıfırla.
    Bir garip yolcu

  9. #7229
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Yakında motorumu satılığa çıkaracağım galiba.
    Aklımda Pulsar almak var ama kısmet bakalım.
    İlan açarsam buradan da duyuracağım. Hatta buradan aklı başında kişilerle muhatap olabilmek adına, sahibinden.com'a ilan açmadan önce burada satılık duyurusu yapabilirim.
    Motorum 14.000km'ye gelmek üzere. Üzerinde michelin pilot sporty lastikler ve kappa k35 arka çanta mevcut.



    Bu arada senelik izin için Yalova/Çınarcık'taydım. Oradan da günübirlik Bursa gezisi yaptım. 2 kişiydik ve hafif rampa aşağı yolda 115km gördüm. Bu sürat bu motorla benim gördüğüm en yüksek sürat oldu. Bir de zincir temizliğini yaparken gaz yağı kullanıp, ön dişli muhafaza kapağını da sökerek detaylı bir temizlik yapmamın da buna etkisi var diye düşünüyorum çünkü bu temizlikten sonra motorun hızlanması değişti.

  10. #7230
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Alıntı hsnkzyrt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yapsam bilemedim simdi ya 16 ideal gibi duruyo aslinda peki bunu kendim yapabilir miyim sizce ? Dikkat etmem gereken noktalar neler acaba?
    17 dişliyi ben yaptırmadım. Bir arkadaştan aldım. O 17 ve 16 dişli yaptırmış 17 dişli cift kişi ile sorun olunca 16 ya gecti. Bende 17 dişliyi ondan aldım.
    Dişlileri yamaha servisinden almış. Dişlilerin ic kısımları cb125e ye uyumsuz. Oyukların büyültülmesi gerekiyor. Yamahanınkiler biraz kücük. Kendi 15t sini dikkate alarak sanayideki bir cnc ci arkadaşı yardımıyla 17 ve 16 dişlileri cb125e ye uygun hale getirtmiş.

    Dişlileri değiştirmek icin öncelikle zincir gerginliğinin ayarlanmasının bilinmesi gerekiyor. Takarken zincirin serbest olması gerekiyor. Ayrıca dişli capı değiştiği icin zincir gerginliği tekrar ayarlanmalı. Vida ve somunları yerine takarken diş kaptırılmamalı(ben 2 yerde diş kaptırdım o şekilde kullanıyorum ) Dişliyi düzgün tutmak icin kullanılan şekilli bir pul var. Cekerek cıkmaz. Sağa sola döndürüp cıkarmaya uygun yere getirilip cıkartılabilir. Saga sola olduğu yerdede dönmez bağlı bulunduğu milde bir oyuk var oraya getirip sağa sola döndürebilirsin.
    Ben ilk işlemi bilen birisi ile yaptım. Tecrübeli olmayan bence bilen birine yaptırmalı.

    1. KESINLIKLE 17 dişliyi tavsiye etmem. Ama birisi ne olursa olsun ben 17 dişli takacağım diyorsa dişli kutusundaki yay şeklindeki demirin cıkartması gerekiyor. Dişli capı büyüdüğünden sanırım sorun cıkartıyor bende takılı değil. Yayın bağlandığı noktalarda birer adet kalın lastik conta ve metal conta var.

    2. Tavsiyem genel olarak dişlilerle oynanmamalı orjinal haliyle tutulmalıdır. Dişli değiştiğinde motorun davranış karekterinde de az cok farklılıklar olacaktır. Sorumluluk bu bilgileri de dikkate alarak motorunu değiştiren kişidedir. Ha bana sorarsanız ben 16 dişliye gecmeyi düşünüyorum. Zaten 17 dişliye gectim ve özellikle 5 nci vitesteki güc kaybı beni rahatsız ediyor. Bakalım 16 dişli ile motorum nasıl olacak
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  11. #7231
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Ben arka ve ön dişli deneme işleriyle çok uğraştım. Boşuna yorulmayin derim. Bu motorun ölmüş eşek ten farki yok. Her yolu denedim olmadı. Motor çok hantal, kalkış lar yavaş. Hızlanma çok kötü. Hatta şu kadarını söyleyeyim, jantlar alaşımlı olmasına rağmen tubeless lastik uyumlu değil. Ben böyle saçmalık görmedim.

  12. #7232

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben arka ve ön dişli deneme işleriyle çok uğraştım. Boşuna yorulmayin derim. Bu motorun ölmüş eşek ten farki yok. Her yolu denedim olmadı. Motor çok hantal, kalkış lar yavaş. Hızlanma çok kötü. Hatta şu kadarını söyleyeyim, jantlar alaşımlı olmasına rağmen tubeless lastik uyumlu değil. Ben böyle saçmalık görmedim.
    tubeless uyumlu olmadığını kim uyduruyor.bir çok arkadaşım taktırdı ben dahil hiç bir problem olmuyor yani uyumlu....

  13. #7233
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Hayır aslında tubeless olmuyor. Yani sadece sambrelsiz kullanabilirsin ama patladığında lastik kendini bırakıp yigiliyor. Çünkü jant ı içten çemberleyen bir çıkıntılı hat var. Bu patlama başıma geldi. Lastik tubeless olmasına ragmen tamamen yanaklari bırakıp yığıldı. yani iç lastiksiz kullanabilirsin ama patlayana kadar. Normalde tubeless lastik patlasada yanaklari bırakmaz. motoru satmamdaki 1. Sebepti. Çünkü ben ıssız köylere gidiyordum ve genelde geceleri çalışıyorum. tamir imkanı yok ve işimi şansa dansa bırakmam.

  14. #7234
    ozanozugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CB125E
    Bazen düşünüyorum Mikuni ile aynı motosikleti mi kullanıyorum acaba diye. İki farklı cb125e üretmiş olmaları daha olası geliyor bana artık.
    abeciMotoru ve reverse bunu beğendiler.

  15. #7235
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır aslında tubeless olmuyor. Yani sadece sambrelsiz kullanabilirsin ama patladığında lastik kendini bırakıp yigiliyor. Çünkü jant ı içten çemberleyen bir çıkıntılı hat var. Bu patlama başıma geldi. Lastik tubeless olmasına ragmen tamamen yanaklari bırakıp yığıldı. yani iç lastiksiz kullanabilirsin ama patlayana kadar. Normalde tubeless lastik patlasada yanaklari bırakmaz. motoru satmamdaki 1. Sebepti. Çünkü ben ıssız köylere gidiyordum ve genelde geceleri çalışıyorum. tamir imkanı yok ve işimi şansa dansa bırakmam.
    yav he he..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:19 ----------

    Alıntı B65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    17 dişliyi ben yaptırmadım. Bir arkadaştan aldım. O 17 ve 16 dişli yaptırmış 17 dişli cift kişi ile sorun olunca 16 ya gecti. Bende 17 dişliyi ondan aldım.
    Dişlileri yamaha servisinden almış. Dişlilerin ic kısımları cb125e ye uyumsuz. Oyukların büyültülmesi gerekiyor. Yamahanınkiler biraz kücük. Kendi 15t sini dikkate alarak sanayideki bir cnc ci arkadaşı yardımıyla 17 ve 16 dişlileri cb125e ye uygun hale getirtmiş.

    Dişlileri değiştirmek icin öncelikle zincir gerginliğinin ayarlanmasının bilinmesi gerekiyor. Takarken zincirin serbest olması gerekiyor. Ayrıca dişli capı değiştiği icin zincir gerginliği tekrar ayarlanmalı. Vida ve somunları yerine takarken diş kaptırılmamalı(ben 2 yerde diş kaptırdım o şekilde kullanıyorum ) Dişliyi düzgün tutmak icin kullanılan şekilli bir pul var. Cekerek cıkmaz. Sağa sola döndürüp cıkarmaya uygun yere getirilip cıkartılabilir. Saga sola olduğu yerdede dönmez bağlı bulunduğu milde bir oyuk var oraya getirip sağa sola döndürebilirsin.
    Ben ilk işlemi bilen birisi ile yaptım. Tecrübeli olmayan bence bilen birine yaptırmalı.

    1. KESINLIKLE 17 dişliyi tavsiye etmem. Ama birisi ne olursa olsun ben 17 dişli takacağım diyorsa dişli kutusundaki yay şeklindeki demirin cıkartması gerekiyor. Dişli capı büyüdüğünden sanırım sorun cıkartıyor bende takılı değil. Yayın bağlandığı noktalarda birer adet kalın lastik conta ve metal conta var.

    2. Tavsiyem genel olarak dişlilerle oynanmamalı orjinal haliyle tutulmalıdır. Dişli değiştiğinde motorun davranış karekterinde de az cok farklılıklar olacaktır. Sorumluluk bu bilgileri de dikkate alarak motorunu değiştiren kişidedir. Ha bana sorarsanız ben 16 dişliye gecmeyi düşünüyorum. Zaten 17 dişliye gectim ve özellikle 5 nci vitesteki güc kaybı beni rahatsız ediyor. Bakalım 16 dişli ile motorum nasıl olacak
    arka dişli orijinal kalsın, ön dişliyi 16 T yapıyosun bi de cbf ruzgarlığı takıyosun.
    kaybolan torku düz yolda hissetmeden, düzde 110-115'e kadar çıkıyosun, kolay gelsin :D
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  16. #7236
    hsnkzyrt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cb125E
    Ya aslinda bende orjinalliğiyle oynamak istemiyorum ama iki kişi bindiğinde 5.vitesi hiç hissedemiyorum 4le 5in arasinda bi fark yok hatta dahada boğuluyo motor düz yolda 90ı geçmiyo e5te hadi sorun değilde seyrantepe tarafina çıkınca araçlara göre çok güçsüz kaldığından haliyle tehlikeli oluyo yani eğer dişlileri 16t yaptığımda isteklerimi karsilar mi biraz olsun gücü artarmi yoksa hic dokunmayim mi?

  17. #7237
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Gücü artmaz. Ben çok denedim. Rampada daha kötü hale geliyor. Duzlukte bir fark olmamıştı. Bu motorun en büyük sorunu tork ve beygir gücü kombinasyonu kötü.

  18. #7238
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Honda'nın eli kırılaydı da şu motoru Mikuniye satmayaydı...
    ozanozugur ve hakanens bunu beğendiler.

  19. #7239
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    hsnkzyrt motor dişlisini 15 den 16 ya yükselttiğinde güc azalır. 17 dişlide hissedilir şekilde azalma var. Dişli yükseltmek senin işini görmez sanırım.
    "iki kişi bindiğinde 5.vitesi hiç hissedemiyorum 4le 5in arasinda bi fark yok"
    15 dişlide 4 ile 5 arasında bir fark olmaması beni şaşırttı. Daha önce böyle bir durumdan bahseden de yok.Ben sürekli tek kişi bindiğimden böyle bir durumla karşılaşmadım. 17 dişliyi aldığım arkadaşım 16 dişli kullanıyor. İki kişi de bindikleri oluyor. Böyle bir durum olsaydı 15 den 16 ya gecmezdi diye düşünüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------

    arka dişli orijinal kalsın, ön dişliyi 16 T yapıyosun bi de cbf ruzgarlığı takıyosun.
    kaybolan torku düz yolda hissetmeden, düzde 110-115'e kadar çıkıyosun, kolay gelsin :D

    abeciMotoru ön dişliyi 16 ya cevirmeyi düşünüyorum da cbf rüzgarlığı dikkatimi cekti. Motora yatmadığında da rüzgarlık sürüşü hissedilir şekilde etkiliyor mu?
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  20. #7240

    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    cb125e
    bu motorla 120 gören varmı ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)