Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5581
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf150'yi 4-5 saat tam gaz sürünce 300-350km kadar, ne kadar yağ eksiltiyo ? Çoğu küçük cc motor yağ eksiltiyo limitlerde kullanımda, cbf'yi karalamak için sormuyorum.
    eski cbfimde 3 saat 2 kişi bu hızlarda gezdim o zmanlar yağ kontrol etmedim yani ölçmedim ama bir sıkıntısını görmedim şimdi yeni kasa var bunun dişliyi değiştirene kadar 100 km hızlarda pek gitmiyodum motoru zorlamadan kullanırım o ne istiyosa öyle yaparım şimdi motor rahatladığı için 90-100 rahat rahat gidiyor.

    motoru 2800 kmde aldım şimdi 9000 kmde servis dışındaki yağ değişimini kendim yaptım ve içine 1 litre koyduğum yağ yine 1 litre çıktı bunu cbf topiğinde yada burda paylaştım,3 tane cbfim oldu yağ yakma ile ilgili sıkıntı yaşamadım,yağ yakıp kitleyen motorlar serviste gördüm ama sahibinin anlattıklarından sonra hiçbir korkum kalmadı

    altındaki motoru bildikten sonra hiçbir sıkıntı yok üstad ister cbfi karala ister karalama zaten ne istediğini bilmeyen adama herşeyin en iyisini versen bile boş

    he ben motor yağ eksiltmiyor demiyorum olabilir ama ben 3 tane cbf alıpta bi sıkıntı yaşamadım,gidipte kimseye bu yağ eksiltiyo alma diyemem..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5582
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı mücahit_89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad bu şekilde kullanımda 448 kmde yedeğe düşmesi gerçekten süper bi oran ki sen buna çok diyosunbirde 100 km hızlarda aşırı yorucu oluyor bunlar yani orjinal haliyle tabiki,mesela ben cbfin arka dişliyi 43'den 40'a indirdim dünya varmış dedimcbde de bu durum aynı olur diye düşünüyorum hatta titreşimde azalır tabiki denemden bilemeyiz...

    bu arada cbf te 90-100 arası kullanımda 3litre civarı yakıyorum bakalım şimdi ne olacak ama yedeğe kadar 448 km görmek için 80'i hiç geçmemem lazım
    Çok yaktı diye üzülmüyorum aslında Mücahit Ama ne yalan söyliim yaksın yaksın 1lt fazla yaksın diye düşünüodum düşüncemi X2 ye katladığı için, tahminimde yanıldığımdan üzüldüm. Yani olay kendi içimde döndü, yazıya yansıdı

    CB de dişli küçültmek trafiksiz ve artçısız yol yapan için ancak mantıklı olabilir Mücahit Yoksa durum kalkışlarda, sağa-sola zıplamalarda- rampalarda... keyifsizleşebilir gibi gelio, harbi önce bi denemk lazım

    Bu süratlerde yolculuk konforsuz zaten, dediğin gibi hakkaten yorucu, rüzgara direnmeye kasmak yeter :/ 80-85 geçilmeyecekse dünyayı dolaşırım CB ile Sürekli artçısız kullansam hiç düşünmem yarın gider yaparım dişli işini
    CBF' de 90-100kmh için 3litreler de çok iyi bence
    mücahit_89 bunu beğendi.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  3. #5583
    korbygs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MCX 162 CC
    valla gitmiyo gitmiyo dedim bu akşam ben ve arkadaşım yaklaşık 160 kg ile 100 ü düzde vurdu tabi küçük devirlerde gidiyodum hep biraz zorladım vitesleri uzattım 100 ü buldurdum deneme amaçlı ama sürekli böle bi kullanıma gerek yok fazladan yakıt yaktırmanın anlamı yok ufak ufak tıngır mıngır kokluya kokluya dewam :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------

    2 motor önce cbf m vardı ç.kale yapıp gelmiştim kız arkadaşımla ne yağına ne zincirine bakmadım gelince bi baktım sakız gibi uzamış zincir ama yağ eksiltmeye gelirsek evet eksiltiyodu ama pek önemsememiştim ama ufak cc ler içinde en konforlusu oydu he tekrar alırmısın deseler almam çünkü onun tadına baktım maddiyatım el verdikçe her motorun tadına bakmak istiyorum ilk çinli fym masai 250cc choperla başladım sonra cbf 150 sonra asya gy 200 şinci ise cb 125 e bunu satma gibi bi düşüncem yok bu makinemi kısa mesafe kullanıp ilerde büyük bi enduro alıp uzun mesafe ye onu kullanmayı düşünüyorum cbf le kuryeliğe de girdim kısa bi süre şehir içi sert kullanım yedeğe geçene kadar en fazla gittiği 320 350 km arası idi sene 2010 da sıfır almıştım onuda ilk kez ikinci el motor aldım ama tecrübe ve biraz işin içine girince birazda merak motor tamircisi arkadaşımı bile yanıma almadan gittim aldım motoru cb 125 e nin deposuda aynı cbf ile 500 km 10.4 lt ile giderse yumuşak kullanımda süper ötesi ekonomik daha 2.6 yedeği var en aşağı bi 100 km demek bu da 600 km demek gider mi ?

  4. #5584
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Nihayet bugün de debriyaj telim değişti. Artık keyifle kafam rahat sürebilirim motorumu.
    Hoş, tel değişmeden de bu çarşamba ben yine Eskihisar-Topçular feribotunu kullanarak bir Çınarcık/Yalova yapıp döndüm. Ama ustadan rahat rahat gider gelirsin teyidini aldıktan sonra.

    Şimdi şöyle bir sorun takıldı kafama.
    Öncelike sorayım debriyaj kavramanızı hangi ayarda tutuyorsunuz?
    Ben balataları değiştirirken usta debriyajı bayağı ileride (manet elcikten en uzak pozisyonda) kavrayacak şekilde ayarladı. Bu şekilde olursa debriyaj balatası çabuk bitmez dedi.
    Tamam o şekilde alışacağız artık dedim, ellemedim.Ancak bugün teli değiştiren usta farklıydı ve o da öyle bir ayarlamış ki kavrama manet elcikten 2-3cm mesafedeyken gerçekleşiyor.
    O halde herkes kendi zevkine göre ayarlıyorsa, ben alışkın olduğum pozisyona getireyim dedim ve az daha ileride kavrama olacak şekilde ayarladım. Şu anda tam ortalarda bir yerlerde kavrıyor.

  5. #5585
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Aklımda biraz bol kalması daha doğru gibi bi bilgi var reverse. Ama aklıma nerden girdi, doğrumudur, güvenilirmidir bilmiyorum

    Yani manet biraz oynak, rahat olacak, gergin olmayacak. Ben benimkini orta ile tam bırakılmış halinin ortalarında ayarlıyorum, yani (boşluğu saymazsak) bırakırkenki son çeyrek

    Usta no:1 bana daha mantıklı geliyor yani Sonlarda kavrayan bi maneti tam sıktığında balata tertemiz ayırmış oluyor bana göre
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  6. #5586
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Sanırım kullanma kılavuzunda 1-2cm oynama boşluğu bırakılması gerektiği yazıyordu. Aklında oradan kalmış olabilir.
    Galiba dediğin ayarlar en ideali.. Şu anda benimkinin de ayarı senin dediğine yakın. Belki biraz daha orta pozisyonda kavrıyor.

    Ama usta no:1'in ayarladığı manette oynama boşluğu yok gibi bir şeydi.

  7. #5587
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım kullanma kılavuzunda 1-2cm oynama boşluğu bırakılması gerektiği yazıyordu. Aklında oradan kalmış olabilir.
    Muhtemelen öyle ama net hatırlamıyorum şimdi yalan olmasın
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  8. #5588
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklımda biraz bol kalması daha doğru gibi bi bilgi var reverse. Ama aklıma nerden girdi, doğrumudur, güvenilirmidir bilmiyorum

    Yani manet biraz oynak, rahat olacak, gergin olmayacak. Ben benimkini orta ile tam bırakılmış halinin ortalarında ayarlıyorum, yani (boşluğu saymazsak) bırakırkenki son çeyrek

    Usta no:1 bana daha mantıklı geliyor yani Sonlarda kavrayan bi maneti tam sıktığında balata tertemiz ayırmış oluyor bana göre
    Katılıyorum, elciğin dibinde kavrama yapacak şekilde ayarlarsan debriyaj tam ayırmaz.

  9. #5589
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Peki en uçta mı kavramalı yoksa 1-2cm oynama boşluğu olmalı mı?
    Yani manete ilk dokunduğun andan itibaren gerginlik mi olmalı? (soruya bak)

  10. #5590
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki en uçta mı kavramalı yoksa 1-2cm oynama boşluğu olmalı mı?
    Yani manete ilk dokunduğun andan itibaren gerginlik mi olmalı? (soruya bak)
    Benim motorda manette hiç boşluk yok ve debriyaj manetin en üst 1-2 santim civarında kavrama yapıyor. Boşluk varsa belki debriyaj teli düzgün takılmamıştır.

  11. #5591
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorda manette hiç boşluk yok ve debriyaj manetin en üst 1-2 santim civarında kavrama yapıyor. Boşluk varsa belki debriyaj teli düzgün takılmamıştır.
    Bende bi boşluk var mengu Teli gerdiğimde kalmıyo ama bu sefer kavrama noktası iyice saçmalıyo Biraz oynak, rahat kalması bilgisi nerden girdi kafama acaba ya, açıp birdaha okusam, emin olsak

    Zararı yoksa sorun diilde bi zararı varsa çoktandır bu ayarda kullanıyorum

    Bak durum şöyle bişey :

    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  12. #5592
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Benim motorda yok işte, boşluk olsun diye uğraşsam debriyaj ayarı bozulacak, balatalar tam ayırmayacak.

  13. #5593
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Yani sende fren gibi gergin duruyor, alla allaa

    CBF telimi taktılar acaba bizimkilere
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  14. #5594
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Evet, doğru hatırlıyormuşum.
    Kullanma kılavuzunda manetin 1-2cm oynama boşluğuna sahip olması gerektiği belirtilmiş.


  15. #5595
    korbygs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MCX 162 CC
    [IMG][/IMG

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------






    reverse bunu beğendi.

  16. #5596
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, doğru hatırlıyormuşum.
    Kullanma kılavuzunda manetin 1-2cm oynama boşluğuna sahip olması gerektiği belirtilmiş.

    http://img208.imageshack.us/img208/6663/adsztm.jpg
    Freeplayden kastettikleri şey debriyaj kolunun laçka olması değil, o 1-2 santim mesefede debriyaj kolunu sıksan da debriyaj ayırmayacak, en azından motorun fazla yük altında olmadığı durumlarda.

  17. #5597
    korbygs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MCX 162 CC
    evet sonunda fotolarıda paylaştım ve cb 125 e ci kardeşlere katıldım sanırım

  18. #5598
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı korbygs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet sonunda fotolarıda paylaştım ve cb 125 ci kardeşlere katıldım sanırım
    Heh şimdi hayırlı olsun diyelim, böylesi daha başka
    korbygs bunu beğendi.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  19. #5599
    korbygs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MCX 162 CC
    iş saati izin zamanını ayarlayabilirsem arkadaşlarla bi ç.kale yapıcaz gibi gözüküyor o zaman çok daha foto yüklerim şimdilik bi f650 li arkadaşımız var 2 de cbf i olan arkadaşım var gitmek isteyen daha çok arkadaş var ama zaman dediğim gibi uymuyor ayarladığımız zaman yazıcam buraya da gelmek isteyen olursa gideriz hep beraber bi şehitlikleri gezip gelcez büyük ihtimal günübirlik olcak zaman sıkıntısından dolayı kısmet olursa gidicez inş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------

    bizim makinelere motorlu zenon taktıran var mı hiç veya taktırıp ta sıkıntı yaşayan öneri cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
    1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
    3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC

  20. #5600
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı korbygs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iş saati izin zamanını ayarlayabilirsem arkadaşlarla bi ç.kale yapıcaz gibi gözüküyor o zaman çok daha foto yüklerim şimdilik bi f650 li arkadaşımız var 2 de cbf i olan arkadaşım var gitmek isteyen daha çok arkadaş var ama zaman dediğim gibi uymuyor ayarladığımız zaman yazıcam buraya da gelmek isteyen olursa gideriz hep beraber bi şehitlikleri gezip gelcez büyük ihtimal günübirlik olcak zaman sıkıntısından dolayı kısmet olursa gidicez inş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------

    bizim makinelere motorlu zenon taktıran var mı hiç veya taktırıp ta sıkıntı yaşayan öneri cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
    Xenon takarsanız far anahtarı şart, işgüzar honda 3 kuruşluk far anahtarından tasarruf etmek için takmamış, bunu yapıyosa marş basarken farları kapaması gerek motorun ama onu da yapmamış.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)