Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #641
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    testlere koyacağım başlığı.. İmkanım olursa bu hafta yapmak istiyorum. 211 km oldu.. Aslında 500 den sonra yapmak istiyordum ama hâlâ çanta takamadım o yüzden çok kullanamıyorum 500 u beklersek çok bekleyeceğiz o sebeple bu hafta halledeyim diyorum..alalı 2 hafta oldu 211 km de diğer motorum ybr ile 3 günde 200 km yi geçiyorum..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #642

    Üyelik
    21 Mart 2012
    Şehir
    istanbull's
    Motosikleti
    Honda CB125E
    eralp hocam, ben diyorumki, emniyet için acaba ön lastik gerek yok ama arka lastikleri değiştirsekmi? ne dersin ?

  3. #643
    niketnac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2012
    Motosikleti
    CB125E
    bence ön lastik emniyet için daha önemli.
    “Suskunluğum asaletimdendir. Her lafa verilecek bir cevabım var. Lakin bir lafa bakarım laf mı diye, bir de söyleyene bakarım adam mı diye.”
    Mevlana

  4. #644
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Alıntı CB125E adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eralp hocam, ben diyorumki, emniyet için acaba ön lastik gerek yok ama arka lastikleri değiştirsekmi? ne dersin ?
    lastiklerin ikisi de değişmek zorunda.. Bu lastiklerle olacak is değil. Kuruda çok dert olmayabilir ama ıslakta ölümcül olduğuna eminim daha önceki tecrübelerime dayanarak.. Metzeler pirelli michelin üçlüsünden birini takmak mecburiyetindeyiz.. Mstzeker ve,michelin 180 tl pirelli 150 tl takımı.. Çantadan önce lastik işini halledeceğim..

  5. #645

    Üyelik
    31 Mart 2012
    S.a. Arkadaslar motorun selesi sert. Yakıt olarak cimri olduğu kesin. Soyle ki 100 km yaptıgım halde ibre cok ufak oynadı tabi bu yakma olayında motoru hiç zorlamadım. Bence bu fiyata ve kaliteye alınır. Devir saatinin olmaması büyük eksiklik degil çünkü motorun sesinden devrini hissediyorsunuz. Kullanım olarak cok rahat aralara iyi kacabiliykrsunuz. Kivrakligi guzel. Vibrasyon var ama hissedilir seviyede degil.videoları yine eklemeye devam edecegim

  6. #646

    Üyelik
    21 Mart 2012
    Şehir
    istanbull's
    Motosikleti
    Honda CB125E
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastiklerin ikisi de değişmek zorunda.. Bu lastiklerle olacak is değil. Kuruda çok dert olmayabilir ama ıslakta ölümcül olduğuna eminim daha önceki tecrübelerime dayanarak.. Metzeler pirelli michelin üçlüsünden birini takmak mecburiyetindeyiz.. Mstzeker ve,michelin 180 tl pirelli 150 tl takımı.. Çantadan önce lastik işini halledeceğim..
    Tamam o zaman hocam bende bir çift pirelli alayım motora. Peki tam olarak sen lastiklerin kodunu adını biliyorsan söylermisin?

  7. #647
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Pirelli dura traction modeli.. Yeni bi lastik kullanan tanımıyorum tecrübelerini bilmiyorum bir de lastik konusu çok tecrübe isteyen ve göreceli bir konu.. 3 takim metzeler me22 kullandım o lastiği tanıyorum.. su anda ybr de pirelli mt65 var ve değişim zamanı geldi. 5 yıl önce michelin pilot sport ile hoş olmayan deneyimler yaşadım fakat michelin lastigi geliştirmiş 5 yıl önceki ile aynı değilmiş.. Şimdi benim kafamda cb ve ybr için bi takım michelin birine bi takım pirelli dura traction diger motora takıp aynı zamanda lastik testi de yapıp hangisinin verimli olduğuna karar vermek.
    Kuruda bir süre idare eder üzerindeki kendalar, isterseniz biraz sabredin ben her iki motorun lastiğini de değişeceğim, lastikle iligili de yorumlama yapayim öyle karar verin..

  8. #648

    Üyelik
    21 Mart 2012
    Şehir
    istanbull's
    Motosikleti
    Honda CB125E
    tamam hocam o zaman ben sizin nacizane yorumlarınızı bekliyorum... saygılarımla... )

  9. #649
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı sosa8888 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem YBR125 2005 hem'de cb 125 e 2012 kullanıcısı biri olarak şunu söyliyebilirimki her iki motorda yapıldıkları yılın iyi motorları.Sahibi oldugum ybr 125 2005 model bir motor bugüne kadar hiç bir sorun çıkarmadı dağa sonraki yıllarda üretilen ybr ler nasıldır bilemem. Yeni aldığım cb125 e şu an rodajda sürüş memnuniyeti ve teknik yeterlilik artı sağlamlık için kesin bir şeyler söylemek için çok erken ayrıca her iki motor arasında değerlendirme yapmak bence yanlış birisi 2005 model diğeri 2012 arada hem teknoloji hem yıl farkı var. Benim aldıgım sene yamaha ybr 125 o senenin kendi sınıfında en iyi motoru olarak almıstım şimdi aldığım cb125 e hakkında kullanıcı olarak fazla bilgi bulunmayan bir motor ama teknik verileri bu motorun bu yıl için sınıfının en iyisi olduğunu gösteriyor fiyat porformans değerlendirmeside tabiki motorun hanesine artı olarak yazıyor.
    Platinli CB125E nasıl oluyor da yılın motoru oluyor 50 yıl öncesinin teknolojisiyle ?

  10. #650
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Platinli derken? Platin tarihe karısali yıllar oldu güzel kardesim..

  11. #651
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Platinli derken? Platin tarihe karısali yıllar oldu güzel kardesim..
    Hondanın sitesinde 4 zamanlı klasik ateşleme yazıyor bu motorun teknik özelliklerinde. Ben hondanın sitesinin yalancısıyım CBF 150 için CDI Elektronik avanslı dijital transistörlü demiş, aralarında bir fark var sanırım.
    EverHarD* bunu beğendi.

  12. #652
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hondanın sitesinde 4 zamanlı klasik ateşleme yazıyor bu motorun teknik özelliklerinde. Ben hondanın sitesinin yalancısıyım CBF 150 için CDI Elektronik avanslı dijital transistörlü demiş, aralarında bir fark var sanırım.
    abi üretici sitelerini kaale almamak lazım çok.. Çünkü orada onları oraya yazan kızın hiçbirşeyden haberi yok.. Sorun tabi kızda değil, o kıza o bilgileri veren zihniyette.. Honda gibi bir firma bile motosiklet ile ilgili olmayan bir çok kişiyi çalıştırıyor belli ki.. İlk siteye koyrdukları zaman, ve hala baskılı broşurlerde silindir çapı ve strok ölçüleri CBF 150 ile aynı idi. 125 cc lik bir motorun fiziki olarak 150 lik bir motorla aynı çap ve stroga sahip olma ihtimali sıfırdır..defalarca mail attım bu yanlışlıgı düzeltin die ama kimse dönmedi.. Daha yeni değiştirmişler.. O değiştirdikleri de ne kadar doğru tartışılır.. Honda Avustralya da bu aracın silindir ölçüleri:

    ENGINE
    DISPLACEMENT 124.1cc
    TYPE Air-cooled 4-stroke single cylinder
    BORE & STROKE 56.5 x 49.5mm
    COMPRESSION RATIO 9.0 : 1
    STARTER Electric
    CARBURATION 24mm Constant Velocity
    IGNITION AC-CDI
    TRANSMISSION 5-speed
    DRIVE 428 Chain

    56.5x49.5 olarak görünüyor.. Kompresyon oranı da 9.0 olarak gorunuyor..

    Halbuki honda sitesinde bu ölçüler 52.4x57.8 olarak görünüyor.. kompresyon oranı da 9.1 yazmışlar.. Şimdi motorlar arasında fark var diyelim ama strok ölçüsü farklı olursa motorun tasarımı komple değişir, krank değişir, silindir değişir. fotograflarda aynı motor olarak görünüyor.. Farklı ülkelere o o kadar değişik motor imalatı yaparak gonderiyor olamazlar.. Çok ciddi Ar-Ge çalışması ve masraf demektir.

    Öte yandan dogru bilgilerde ateşlemenin CDI oldugu da yazıyor.

    CDI nedir? Capacitor Discharge Ignition.

    Kucuk hacimli motosikletlerin tamamı bu şekilde çalışmaktadır.

    CDI=Capacitor Discharge Ignition Türkçesi :Kondansatör boşaltımlı ateşleme
    Nedir:Eski usul platinli ateşleme sisteminde platin kontakları birbirine değdiği anda bobin üzerinden +12 volt şaseye akar.Kontaklar açıldığında kesilen akım bobin birincil sargısında(primer)manyetik alan oluşturur.Bu manyetik akı bobinin ikincil (sekonder)sargısı üzerinde endüklenme yoluyla bir akım üretir ve bu enerji (yaklaşık 20-25 bin volt) dir.Bu bujide kıvılcım yaratır.CDI ise içindeki bir osilatör ile fotoğraf makinesi flaşlarında olduğu gibi yaklaşık 300-400 volt gibi bir enerji üreterek bir kondansatörü şarj eder (doldurur).Otolarda volan,motosikletlerde alternatör tasının üzerindeki uyarı sensöründen alınan sinyal ile kondansatör üzerindeki bu enerjiyi ateşleme bobininin primerine boşaltır ve sekonder üzerinde yüksek gerilim oluşur.Primere uygulanan voltaj yüksek olunca 25 bin voltu elde etmek için sekonder sarım sayısıeskiye göre daha olur.Böylece daha küçük bobinle aynı voltaj elde edilir.Üreteçtede (CDI) mekanik parça olmadığından ömrü uzun olur ve düzgün çalışır.Prensip olarak elektronik malzemelerin ömrü sonsuzdur ama canıda cebindedir.Olay neredeyse ışık hızında olduğundan nasıl bozulduğunu takip edip anlayamayız.
    CDI ve elektronik CDI aynı parçanın farklı söylenişidir.CDI'ın elektronik olmayanı yoktur.

    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  13. #653
    niketnac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2012
    Motosikleti
    CB125E
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hondanın sitesinde 4 zamanlı klasik ateşleme yazıyor bu motorun teknik özelliklerinde. Ben hondanın sitesinin yalancısıyım CBF 150 için CDI Elektronik avanslı dijital transistörlü demiş, aralarında bir fark var sanırım.
    Teknik servisteki bu motorun tamir ve bakımını yapan elemanlara bizzat sordum. "Platin artık tarih oldu. Bu motorda elektronik ateşleme var" dediler. Evet aynen böyle söylediler.

  14. #654

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    İyi, ateşleme konusu açığa kavuşmuş oldu.

    Çap ve strok konusunda da 52.4x57.8 daha mantıklı duruyor, nedeni de şu : Motorun maksimum tork ve maksimum devir sayıları nispeten düşük ve buna karşılık tork değeri de oldukça yüksek. Bunu da ancak uzun strok ile sağlayabilirsiniz. İkincisi de 57.8 mm strok değeri CBF150 ile aynı. Motor bloklarına bakınca bunun bloğunun görüntü olarak CBF150'in hemen hemen aynısı olduğunu görüyoruz. Honda masraftan kaçınmak için büyük olasılıkla CBF 150 ile aynı krank mili, biyel kolu ve balansörü aynı blokta kullanmış, sadece hacmi düşürmek için silindir çapını biraz düşürmüş. Bunun sonucunda da CBF150'nin piston ve biyel ağırlığına göre tasarlanmış olan balansör bu motoru tam olarak dengeleyememiş ve ortaya CBF150'den biraz daha titreşimli bir makina çıkmış.

  15. #655
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi, ateşleme konusu açığa kavuşmuş oldu.

    Çap ve strok konusunda da 52.4x57.8 daha mantıklı duruyor, nedeni de şu : Motorun maksimum tork ve maksimum devir sayıları nispeten düşük ve buna karşılık tork değeri de oldukça yüksek. Bunu da ancak uzun strok ile sağlayabilirsiniz. İkincisi de 57.8 mm strok değeri CBF150 ile aynı. Motor bloklarına bakınca bunun bloğunun görüntü olarak CBF150'in hemen hemen aynısı olduğunu görüyoruz. Honda masraftan kaçınmak için büyük olasılıkla CBF 150 ile aynı krank mili, biyel kolu ve balansörü aynı blokta kullanmış, sadece hacmi düşürmek için silindir çapını biraz düşürmüş. Bunun sonucunda da CBF150'nin piston ve biyel ağırlığına göre tasarlanmış olan balansör bu motoru tam olarak dengeleyememiş ve ortaya CBF150'den biraz daha titreşimli bir makina çıkmış.
    O zaman cbf nın 150 lik komple silindir geçirelim titreşim çözülsün

  16. #656

    Üyelik
    02 Nisan 2012
    eralp bey cb125e nin max. hızı kaç? buna cvp verirseniz sevinirim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------

    arkadaşım aldı 100 km hızı geçmediğini söyledi yoksa bu modelde cbf 150 gibi bir hayal kırıklığımı olacak. herkes bilirki cbf 150 hız ve ataklık konusunda bir çok 125cc motora göre bile hantal ve başarısızdır benim cbf 150 vardı ve inanın 100 taş çatlasın 110 km hz yapıyordu

  17. #657

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman cbf nın 150 lik komple silindir geçirelim titreşim çözülsün
    CBF150 pistonu sığmaz oraya. Ayrıca benimki sadece tahmin.

  18. #658

    Üyelik
    02 Nisan 2012
    bu arada honda yine yapmış yapacağını fiyat ZAMLANMIŞ...........

  19. #659

    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Motosikleti
    Honda Click 125i 2012
    merak etmeyin cb125e az koymus ( 100 tl )
    asil aci cbr125te ( 400tl )
    ovalayin gecer

  20. #660
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı teknixel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eralp bey cb125e nin max. hızı kaç? buna cvp verirseniz sevinirim

    arkadaşım aldı 100 km hızı geçmediğini söyledi yoksa bu modelde cbf 150 gibi bir hayal kırıklığımı olacak. herkes bilirki cbf 150 hız ve ataklık konusunda bir çok 125cc motora göre bile hantal ve başarısızdır benim cbf 150 vardı ve inanın 100 taş çatlasın 110 km hz yapıyordu
    125cc motorun kaç km hız yapmasını bekliyorsun acaba? Bu bir başlangıç motoru ve bence 100km hız yeter de artar bile. Kullananlar da atik ve kıvrak olduğunu söylüyor, daha ne olsun.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)