Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #3381
    plarimed500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    izmir/bornova
    Motosikleti
    mct-250
    Alıntı hakanz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitapçıkta lastik basınçları kPa olarak verilmiş. Yani Ön teker: 175 kPa, arka teker: 280 kPa

    Standart alıştığımız psi sistemine göre 250 MCT lerde Ön teker: 26 psi, Arka teker: 40 psi

    Dönüştürme formülü ise:
    1 psi = 6.895 kPa = 0.06895 bar
    1 kPa = 0.145 psi = 0.01 bar
    1 bar = 14.503 psi = 100 kPa

    Kitapçığa göre bu şekilde lastiklere hava vurma miktarı.Fakat arka iç lastiğini patlamadan dolayı değiştirdim ben 130/90/15 bulamadım izmirde aramadığım yer kalmadı.Burada bu ebatta iç lastik olmadığında 110/90/17 ebatında iç lastik veriyorlar arka tekerimiz için.Takın olacaktır dedi satan yer.Bizde taktık gerçekten oldu.Şu an o iç lastikle geziyorum bi sorunumda olmadı.Eğer benim gibiyse durumunuz arkaya biraz fazla hava basmak yerinde olacaktır


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #3382
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Teşekkürler plarimed500

  3. #3383
    plarimed500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    izmir/bornova
    Motosikleti
    mct-250

    başlıyoruz:))

    Merhaba arkadaşlar forumu nihayet sonuna kadar okudum.Gerçekten baştan sona çok faydalı oldu.Yalnız şunu farkettim sorunlar tamamen herkeste aynı ve çözüm yolları bir şekilde anlatılmaya çalışılmış fakat resimli anlatım çok az ben bu konuda siz değerli motosiklet tutkunlarına ve mct severlere bir kıyak geçeyim diye bu konuyu pekiştirmek istedim.Ve sabahtan indim motorun yanına hem çalıştım hem resimledim sıra sıra tamiratları vermeye başlıyorum faydalı olacağına inanıyorum.Özellikle eli alet kullanmaya yatkın arkadaşlara..

    HERKESİN SIKINTISI OLAN ZİNCİR SESİ ARTIK YOK

    İlk önce zinciri gazyağı ve fırça ile güzelce temizliyoruz.Zincirdeki baklaların arası kir ve tozla kaplanmış oluyor önden yaptığımız temizliği birde motorun diğer tarafına geçerekte yapınızki zincirinin diğer yöndeki baklalarıda temizlensin.Sonra zincirimizi yeterli gerginline alıyoruz.Bu daha önce resimli anlatıldığından gerek görmedim.





    Malum herkesin sıkıntısı zincir sesi.. Bu bana baya bi sıkıntı oldu fakat çözümü buldum arkadaşlar.Zincirinizi değiştirmedende bu işi çözebilirsiniz.Resimdede gördüğünüz vida bu sese neden oluyor.Yokuş aiağı inişlerdeki o şakırdama sesi artık tamamen yok bende.O vidayı sökmeniz ve zinciri yeterli gerginliğe almanız bu sesi kesecek.DENEYİN ARKADAŞLAR GERÇEKTEN DENEMEDEN ANLAŞILMIYOR HERŞEYİ DENEDİM.BU KESİNLİKLE KESTİ
    (Not:her halükarda zincirimin değişme zamanı geldi ama bu şekilde ses yok şıngırtı yok)








    Yalnız o vidayı ordan çıkarmak gerçekten çok zor oluyor.Çünkü tornovida girmesi mümkün değil.Ben onu çıkartırken pense kullandım.pensenin dişli kısmıyla kuvvetlice vidayı kafasından döndürün çıkacaktır.

    Bir diğer zincir sesine neden olan yer ise arka çarkta bulunan saplama vidaları veya buradaki takozun mukavvemetini kaybetmesi onlarıda kontrol etmekte fayda var.Aşırı boşluk varsa o da ses yaıyor ve yolda bırakabilir.Bunuda bir tamirciye göstermekte fayda var.Tabi benim gibi uğraşırsanız onu da değiştirebilirsiniz arkadaşlar.







    DEPO ZIRILTISI

    Anlatmaya bile gerek yok arkadaşlar resimde ne uyguladıysam sizde aynını uygulayın.vidaları sökün süngeri o noktaya koyun ve vidaları sıkın 1,5 dakikada tamam.













    BİR BAŞKA SIKINTI VİTES GEÇİŞLERİ ZORLUĞU

    Arkadaşlar resimdede gördüğünüz gibi debriyaj telimizi 2 somunla ayarlıyabiliyoruz.Eğe sizinde vites geçişleri zorlanıyorsa(tabi rutin bakımları hiç yazmıyorum yağ değişimi,baskı balata değişimi...) sadece ayarı kendinizde yapabilirsiniz.vites geçişleriniz tamamen yumuşayacaktır.Yapmanız gereken alttaki vidayı biraz gevşetip üsttekini sıkmak.Böylece debriyaj kolu hafifleyecektir.bunu debriyaj kolundaki ayar yerindende yapabilirsiniz fakat sona geldiyse buradan yapılabilir.




    HAVA FİLTRESİ DEĞİŞİMİ














    BURADADA TÜM İŞLEMLER SONUCU ÇANTALARI ÇIKARTTIM VE BICI BICI














    MOTORUMU ÇOK SEVİYORUM...
    antilop_skul bunu beğendi.

  4. #3384
    muratboyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2008
    Şehir
    kayseri / Talas
    Motosikleti
    Rs200
    plarimed500 anlatımların cok guzel baya emek harcamisin cok tesekkurler. son resimdeki km saatindeki km yi gormesem motoru 0 km zannederdim. Allah nazardan saklasın sen de önceki sahibi gibi bakıyorsan bu motor bi 10 sene daha boyle kalır.daha contaların arası tozlanmamıs bile. ellerine sağlık.

    uğur abi ben lastiklere öne 30 arkaya 40 psi basmıstım arka malumun zıplatmaya basladı .28-38 e cektim bide amortisörü yükselttim dediğin gibi problem yok.

  5. #3385
    icd48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2008
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    250 cc macit
    arkadaşlar bu zincirin şaseye vurmasını nasıl engel olucam sinir oldum ya taktaktak

  6. #3386
    player77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    Suzuki 2006 DL650 K6 (Satıldı) ,Honda 2011 CBF150
    Plarimed500 Güzel çalışma olmuş .Motorunda çok iyi. Benimkinin aynısı
    Tek eksik koruma demirini gördüm.50-60 ytl ye yaptırabilirsin.İhmal etme bence...Depo zırıltısını bitireyim bu vesile ile

    Biryerden motoru büyütmek istiyorum.Diğer taraftan bunu kullanmak çok zevkli ve ucuz.Büyük motorun büyük maliyeti oluyor maalesef...
    İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html

  7. #3387
    fatihbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    1453
    Motosikleti
    MCT 250
    Arkadaşlar sonunda dün Maciti alabildim. 2. el 1500 YTL.
    Yalnız şanzıman sesinden motorun sesini duyamıyorum. bu normalmi? Egzostun sonundaki deliğin etrasına 4 delik daha atsak sesi nasıl olur acaba?
    eğer bepenmezsem yeni bir egzost fiyatıı ne kadar bilen varmı?
    Birde debrajda bi sorun var. baskı balatası felan yeni değişmiş fakat yumuşak bir geçiş olmuyor. tam kavrama anında debrajı aynı hizada tutarken sert bir şekilde birden kavrıyor. halbuki aynı hizada tutuyorum. bu normalmi?

  8. #3388
    plarimed500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    izmir/bornova
    Motosikleti
    mct-250
    Alıntı icd48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bu zincirin şaseye vurmasını nasıl engel olucam sinir oldum ya taktaktak
    arkadaşım zahmet edip yukarı baksan sorunu çözmek adına belki bi girişimin olucak ama forum okumaktan bir haber olman ne acı verici

    Alıntı muratboyar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    plarimed500 anlatımların cok guzel baya emek harcamisin cok tesekkurler. son resimdeki km saatindeki km yi gormesem motoru 0 km zannederdim. Allah nazardan saklasın sen de önceki sahibi gibi bakıyorsan bu motor bi 10 sene daha boyle kalır.daha contaların arası tozlanmamıs bile. ellerine sağlık.



    uğur abi ben lastiklere öne 30 arkaya 40 psi basmıstım arka malumun zıplatmaya basladı .28-38 e cektim bide amortisörü yükselttim dediğin gibi problem yok.
    teşekkür edrim murat kardeşim paylaşımcı olmaya çalışıyorum

    Alıntı player77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Plarimed500 Güzel çalışma olmuş .Motorunda çok iyi. Benimkinin aynısı
    Tek eksik koruma demirini gördüm.50-60 ytl ye yaptırabilirsin.İhmal etme bence...Depo zırıltısını bitireyim bu vesile ile


    Biryerden motoru büyütmek istiyorum.Diğer taraftan bunu kullanmak çok zevkli ve ucuz.Büyük motorun büyük maliyeti oluyor maalesef...
    yardımcı olabildiysem ne mutlu bana

    Alıntı fatihbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar sonunda dün Maciti alabildim. 2. el 1500 YTL.
    Yalnız şanzıman sesinden motorun sesini duyamıyorum. bu normalmi? Egzostun sonundaki deliğin etrasına 4 delik daha atsak sesi nasıl olur acaba?
    eğer bepenmezsem yeni bir egzost fiyatıı ne kadar bilen varmı?
    Birde debrajda bi sorun var. baskı balatası felan yeni değişmiş fakat yumuşak bir geçiş olmuyor. tam kavrama anında debrajı aynı hizada tutarken sert bir şekilde birden kavrıyor. halbuki aynı hizada tutuyorum. bu normalmi?
    şanjımandaki ses problem yaratabilir bana kalırsa o şekilde binmeye devam etme bi baktır kardeşim.Diğer modifiyelere daha sonra girebilirsin.Ayrıca debriyaj telinden yukarda kavramasını sağlayabilirsin diye düşünüyorum.resimdeki gibi bi denemeye çalış..

  9. #3389
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    İlk önce zinciri gazyağı ve fırça ile güzelce temizliyoruz.Zincirdeki baklaların arası kir ve tozla kaplanmış oluyor önden yaptığımız temizliği birde motorun diğer tarafına geçerekte yapınızki zincirinin diğer yöndeki baklalarıda temizlensin.Sonra zincirimizi yeterli gerginline alıyoruz.

    Valla yazdıkların ve çektiğin resimler çok güzel emeğini taktir ediyorum.
    Arkadaş senin bu dediğini bende defalarca 1000 1500 km arası aynısını yaptım bir zaman sonra senin vida söktügün lastik bile aşındı artık bıktımıştım ki ARBETUS arkadaşın tafsiyesi ile arka teker takozlarını ve var olan zinciri oring li zincir ile değiştirdim 2500 km oldu daha tık yor şükürler olsun.
    Şayet debriyaj balatalarından da bir sorun yaşıyor iseniz benim gibi honda debriyaj balataları ile değiştirin pamuk gibi oldu dik rampalarda bile çok rahat kalkış sağlıyor

  10. #3390
    plarimed500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    izmir/bornova
    Motosikleti
    mct-250
    Alıntı ugurapay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk önce zinciri gazyağı ve fırça ile güzelce temizliyoruz.Zincirdeki baklaların arası kir ve tozla kaplanmış oluyor önden yaptığımız temizliği birde motorun diğer tarafına geçerekte yapınızki zincirinin diğer yöndeki baklalarıda temizlensin.Sonra zincirimizi yeterli gerginline alıyoruz.

    Valla yazdıkların ve çektiğin resimler çok güzel emeğini taktir ediyorum.
    Arkadaş senin bu dediğini bende defalarca 1000 1500 km arası aynısını yaptım bir zaman sonra senin vida söktügün lastik bile aşındı artık bıktımıştım ki ARBETUS arkadaşın tafsiyesi ile arka teker takozlarını ve var olan zinciri oring li zincir ile değiştirdim 2500 km oldu daha tık yor şükürler olsun.
    Şayet debriyaj balatalarından da bir sorun yaşıyor iseniz benim gibi honda debriyaj balataları ile değiştirin pamuk gibi oldu dik rampalarda bile çok rahat kalkış sağlıyor

    Uğur Abi forumdada okudum Honda debriyaj balatası bizimkilere olur diye Barış'ta yazmış fakat bana tam bilgi verebilir misin.Honda'nın hangi modelinin balatası bizim macitlere oluyor.Bulabilirsem bende değiştiricem bu sıralar.

  11. #3391
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli-Sütlüce\İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650GS '00
    Evet arkadaşlar bayağı adım geçmiş ondan artık cevap verebilirim.

    benim sıpa 22000 e dayandı :D bu hafta sonu 22000 i devireceğim kesin.

    Alıntı TypeT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya bende plarimed500'ün yaptığı gibi ön depodaki metalik renkteki, lastikten "MONDIAL" yazısını sökmek istiyorum, iz bırakmamak için nasıl sökmeliyim?

    Busırada ön koruma demirini kendim yaptırmaya karar verdim, bakalım 30-50 arası bir rakam olacak gibi.


    Kurs Ancak honda titan veriyor onu da 1.87 boyundaki biri pek rahat kullanamıyor. Ondan chopper seçtim zaten.. Yoksa naked'leri çok severim. Sürebilsem CBF250 ya da Hornet istiyordum Ama başlangıç için 250lik en iyi chopper bizim MaCiT
    8 çizmek için konfora gerek yok. Madara olmak istemiyorsan titanla gir sınava derim ben. Ben activva ile girdim. Dayımı sınava götürdüğümde macite bi deneyem dedim imkansız son dönüş çok geniş oluyor.

    Alıntı soner_kep adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    barış memnunum şuan hiç bi problemim yok...abicim eskiden yani 10 sene önce mz varken böyle şetler yoktu yaw biz cahil cahil biniyomuşuz ya ..ne koruma ne mont ..biz gazete sarardık gögsümüze sonra ver gazı gitsin tabi ehliyette yo çünkü soran yok ulan şimdi yok rodajmış yok vibrasyonmuş yok arka dişli sayısı düşürecekmiş yaw neler çıkmış ya ulan biz senelerce cahil cahil binmisiz...16 yaşında tanıştım motorla mobilet vardı 4 buçuk milyona almıştım yani 4 bucuk ytl..tabi ozaman choper tipler hayaldi bizim için an kaliteli motorum mz di be ozamn..çinliler olmasa napardık ..şimdi tabi alabilirim 10.000 tl lik bişey ama okadr parayı vermiyorum motora..daha çok arabama yatırıyorum paramı ama kafam atmıyo degil alıyım büyük bi motor eskisi gibi aşk kalmamış bende yaw neyse 30 yaş sendromumudur nedir şaka tabiyki..neyse çinliler olmasaydı biz choper falan alamzdık ya ...hepimiz çinliyiz..
    Abi görüşemedik seninle bayağıdır. sen takıl bana hayatını yaşa abi. Bir kaç güne kalmaz makinayı biraz elleyecem gelecem tükkanına şaşıracaksın

    Alıntı TypeT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler tufanbaydemir ve plarimed500. Sadece Depodaki "MONDIAL"i çıkarmayı düşünüyorum, alttakiler kalsın ozaman. Gitardan tırnak var. Dediğinizi deneyeceğim.

    Busırada arka zincir dişlisi olayını bizim burada yapan bir arkadaşla konuştum, dişli değişince zincir ses yapmaya başlamış ve kalkışta güç çok azalmış, bunu önlemek için zincirden 2 parça çıkarmış busefer eski haline dönmüş. "Hiçbirşey değişmedi özetle" diyor. Bende şimdilik caydım. Zaten 60'tan fazla bastığım yok. Şimdilik zincir dişlisi olayını erteledim. Şimdiki hedef ön koruma demiri ve bagaj. Ön koruma demiri özel yaptırırsam 50-70den aşağı olmaz diyorlar. Bagajda bi tane buldum ama motora tam uymuyor.

    Busırada yaklaşık 1 haftadır MCT ile zigzag ve 8 çiziyorum, bugün ehliyet kursuna sordum scooterla girecekmişiz Neyse en azından garanti alırım ehliyeti

    Kazasız, keyifli sürüşler.
    Esen kalın.
    dostum zincirins es yapması normal 1 diş bile eksilse, dişlinin çapı küçüldüğü için, zincir gevşeyecektir. tork konusunda biz burda bangır bangır bağırdık fizikende bunun açıklaması budur. torku azaltıp zon hızı arttırmamızdı zaten amacımız ki bunuda yaptık. Bakla çıakrtarak performans arttırılmaz. bence psikolojik.

    Alıntı plarimed500 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uğur Abi forumdada okudum Honda debriyaj balatası bizimkilere olur diye Barış'ta yazmış fakat bana tam bilgi verebilir misin.Honda'nın hangi modelinin balatası bizim macitlere oluyor.Bulabilirsem bende değiştiricem bu sıralar.
    honda titan ın balataları yada cg125 in balataları uymakta. Fakat bir pakette 5 tane var. bizim debriyaj tasımızda 6 tane balata var. usta diğer paketten sana bir tane daha fazla verir umarım. Birde senin uğraşıp eklediğin resimler için ayrıca teşekkür ederim. Fakat eklemem gereken bazı hususlar var;

    Mct deki standart zincir zamanla uzuyor. BEnim zincirim resimde anlattığın vidaya çarpmıyordu. altta şaseden başka bir yere çarpmaktaydı hatta birazcık şaseyi yemişti. Oringli zincirin baklaları daha kalın bus ebepten mukavemeti daha iyi. ömrünün uzun olmasının sebebi baklalarına rasındaki minik halka contalar. bu hem baklalar arasındaki yağı muhafaza ediyor hemde aşınma az olduğu için sesi azaltıyor. ben bayağıdır germeyi ve yağlamayı unuttum açıkcası ve hala ses yok. Size bu şekilde anlatabilirim. Birde zincir gererken dikkat edilmesi gereken bir hususda; gerdirme işleminden sonra zincirde 2-3 cm kadar esneme payı bırakılmalıdır. bunun sebebi yaylanma esnasında zincirin olduğundan daha fazla esneme ihtiyacının olmasıdır. Çok gergin olduğunda güç kaybı dişlilerde aşınma, zincirin uzaması kopması. En kötüsü şanzıman rulmanının baskıdan dolayı kırılmasına ki yüksek hızda iseniz milin kırılmasına sebep olur. kırılan mil şanzımanı kilitler balans yapacağı içinde blok çatlayabilir.



    Alıntı fatihbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar sonunda dün Maciti alabildim. 2. el 1500 YTL.
    Yalnız şanzıman sesinden motorun sesini duyamıyorum. bu normalmi? Egzostun sonundaki deliğin etrasına 4 delik daha atsak sesi nasıl olur acaba?
    eğer bepenmezsem yeni bir egzost fiyatıı ne kadar bilen varmı?
    Birde debrajda bi sorun var. baskı balatası felan yeni değişmiş fakat yumuşak bir geçiş olmuyor. tam kavrama anında debrajı aynı hizada tutarken sert bir şekilde birden kavrıyor. halbuki aynı hizada tutuyorum. bu normalmi?
    Şanzıman sesi dediğin tam olarak nedir? debriyajdan ötme sesinin gelmesi normal bu en baba chopperdan tut da en hızlı SS den bile gelmekte. başka kaldır kuldur bir ses geliyoyrsa bu sıkıntı demektir. egzosa delik açmak pek çözüm olmuyor. Çünkü son susturucu orda değil orası boş. egzos tüplerini burada 170- 200 ytl civarında bulabilirsin. Debriyaj için de anladığım kadarıyla manette boşluk yok sebebi bu o boşluk olmaması hem seni yorar hemde balatanı bitirir.


    Arkadaşlar;

    Bu cumartesi günü, Uğur abi ile buluşup motorunun arka jantının tellerini değiştireceğiz. İztanbul zimit ve bursada oturupda bize eşlik etmek istewyen tüm arkadaşları bekleriz. motorlarında bir sıkıntı varsa da seve seve halletmeye çalışırız.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  12. #3392
    plarimed500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    izmir/bornova
    Motosikleti
    mct-250
    Barış (ARBETUS) kardeşim birde geçmiş konularda bahsetmişsin hatırlarsan yeşil boşta lambası şu an yanmıyor bende fakat ayaklığı indirirken yanıp tekrar sönüyor.Daha önceleri ayaklık açıkken vitesimde boşta iken motor start yapabiliyordu fakat şu an ayaklık açık olduğunda çalışmıyor.Bunu nasıl çözebildin.Ayaklık müşüründen çıkan o kabloyu takip ettiğimizde koltuk altında bir soketle birleşiyor.Bu soketi çıkarttığımızda hangi kabloları birbirine bağlamalıyız(iptal için) Açıkcası deneme yanılma yoluna gitmek istemiyorum ufak bir kaçak ile tüm tesisatı yakmak istemiyorum.Bu konuda beni aydınlatır mısın.Teşekkürler

  13. #3393
    fatihbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    1453
    Motosikleti
    MCT 250
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar;

    Bu cumartesi günü, Uğur abi ile buluşup motorunun arka jantının tellerini değiştireceğiz. İztanbul zimit ve bursada oturupda bize eşlik etmek istewyen tüm arkadaşları bekleriz. motorlarında bir sıkıntı varsa da seve seve halletmeye çalışırız.

    Sağlıcakla.
    Ya çok iyi olur
    bana pm den bi açık adress yollarsan sevinirim. birde telefon numaranı. hem benim motorada bi bakmış olursun. Harika olur dostum yaa

  14. #3394
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli-Sütlüce\İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650GS '00
    Alıntı plarimed500 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barış (ARBETUS) kardeşim birde geçmiş konularda bahsetmişsin hatırlarsan yeşil boşta lambası şu an yanmıyor bende fakat ayaklığı indirirken yanıp tekrar sönüyor.Daha önceleri ayaklık açıkken vitesimde boşta iken motor start yapabiliyordu fakat şu an ayaklık açık olduğunda çalışmıyor.Bunu nasıl çözebildin.Ayaklık müşüründen çıkan o kabloyu takip ettiğimizde koltuk altında bir soketle birleşiyor.Bu soketi çıkarttığımızda hangi kabloları birbirine bağlamalıyız(iptal için) Açıkcası deneme yanılma yoluna gitmek istemiyorum ufak bir kaçak ile tüm tesisatı yakmak istemiyorum.Bu konuda beni aydınlatır mısın.Teşekkürler
    Dostum bendede aynı sorun vardı ben o kabloyu komple değiştirdim. benim uzun göstergeside yanmıyordu değiştirince düzeldi sendede aynı sorun olması muhtemel. ayaklığı iptal etmemen taraftarıyım ben. debriyaj manetindeki debriyaj müşürünün kablolarına bir bak sorun ordan kaynaklanıyor olabilir. debriyaj sıkılı yan ayak açıkve motor viteste iken çalışmıyorsa debriyaj müşürü olma ihtimali yüksek. ama illada iptal edicem diyorsan soketin önce en dıştaki iki kablosunu birleştir motoru çalıştır vitesi attığında motor stop etmiyorsa olmuştur. eğer olmazsa 3 kabloyuda birbirine bağla olacaktır. Ama sorunun debriyaj müşürüdür bence.

    Alıntı fatihbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya çok iyi olur
    bana pm den bi açık adress yollarsan sevinirim. birde telefon numaranı. hem benim motorada bi bakmış olursun. Harika olur dostum yaa
    Dostum msn adresim freexander@hotmail.com görüşelim.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  15. #3395
    plarimed500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    izmir/bornova
    Motosikleti
    mct-250
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum bendede aynı sorun vardı ben o kabloyu komple değiştirdim. benim uzun göstergeside yanmıyordu değiştirince düzeldi sendede aynı sorun olması muhtemel. ayaklığı iptal etmemen taraftarıyım ben. debriyaj manetindeki debriyaj müşürünün kablolarına bir bak sorun ordan kaynaklanıyor olabilir. debriyaj sıkılı yan ayak açıkve motor viteste iken çalışmıyorsa debriyaj müşürü olma ihtimali yüksek. ama illada iptal edicem diyorsan soketin önce en dıştaki iki kablosunu birleştir motoru çalıştır vitesi attığında motor stop etmiyorsa olmuştur. eğer olmazsa 3 kabloyuda birbirine bağla olacaktır. Ama sorunun debriyaj müşürüdür bence.



    Dostum msn adresim freexander@hotmail.com görüşelim.
    saol dostum hızlı bir cevap aldım gerçekten debriyaj müşürü aklıma gelmemişti bi bakayım ARKADAŞLAR BU BİLGİLER ALTIN DEĞERİNDE DEĞERLENDİRİN MOTORCULARDAN KURTULUN SİZDE

  16. #3396

    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    KAWASAKİ 2007 VN 900 ve MONDİAL RF 150
    beklerim barış gel dükana

  17. #3397
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Cumartesi (Motosiklet Genel Cerrahi Uzmanı Arbetus) un mekanına gideceğim takriben saat 10.00 orada olurum cıkış yerim Üsküdar Altunizade Capitol Önü gelmek isteyen arkadaşlara duyurulur

  18. #3398

    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    Antakya
    Motosikleti
    Kymco People S200
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8 çizmek için konfora gerek yok. Madara olmak istemiyorsan titanla gir sınava derim ben. Ben activva ile girdim. Dayımı sınava götürdüğümde macite bi deneyem dedim imkansız son dönüş çok geniş oluyor.
    Evet, bende ehliyet kursuna uğradım, scooterla girilebiliyormuş.. Ben 5 gündür boşuna mct ile kısa alanda 8 çizme çalışıyormuşum Neyse antreman oldu.

    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum zincirins es yapması normal 1 diş bile eksilse, dişlinin çapı küçüldüğü için, zincir gevşeyecektir. tork konusunda biz burda bangır bangır bağırdık fizikende bunun açıklaması budur. torku azaltıp zon hızı arttırmamızdı zaten amacımız ki bunuda yaptık. Bakla çıakrtarak performans arttırılmaz. bence psikolojik.
    Ondanda şimdilik caydım zaten. Düşük hız bana yetiyor

  19. #3399
    icd48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2008
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    250 cc macit
    dün bi sinirle zincir sesinin nasıl kaybolacağını sordum ama sonra bi baktım cözümü üstteymiş neyse allah razı olsun o arkadaştan bide son soru bu macit kaç km motor istiyor bilen varmı arkadaşlar benimki 9600 km şu an ben 3. eliyim diğerleri binmemiş 2005 model ama ben binicem

  20. #3400
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli-Sütlüce\İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650GS '00
    Alıntı icd48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün bi sinirle zincir sesinin nasıl kaybolacağını sordum ama sonra bi baktım cözümü üstteymiş neyse allah razı olsun o arkadaştan bide son soru bu macit kaç km motor istiyor bilen varmı arkadaşlar benimki 9600 km şu an ben 3. eliyim diğerleri binmemiş 2005 model ama ben binicem
    Dostum satılık sitelerine bakıyorum 11000 de sekman piston değiştiren varmış ama ben 22000 deyim sadece bi rulman için indirdik motoru. tahmini 30000 e kadar da birşey istemeyeceğini düşünmekteyim.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS


    BLUE MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler