Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #10021
    kakare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Muğla-İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR650FA
    siz varken benim fikirlerim pek doğru gelmeyebilir ama sanırım biyerde okudum yada izledim bu tanka gidonların vurması tek elle düzeltilcek şey değil bu olay aynı motogp yarışlarındaki motorun sürücüyü gidonların aynı bu şekilde olduktan sonra üzerinden atmasıyla metrelerce düşmeden dümdüz gitmesine benzetiliyo, gidon o durumda üzerindeki baskıyı atınca artık sağa sola vurmayı kesiyo, bu durumlarda gidonlara sıkıca asılmamak gerektiğini hatırlıyorum ... SAKIN BUNU ARAŞTIRMADAN BAŞINIZA GELDİĞİNDE UYGULAMAYIN BEN DAHA AKTİF BİR SÜRÜCÜ DEĞİLİM SADECE EĞİTİMLER ALDIM O KADAR... BİLEN ARKADAŞLAR BENİM YORUMUMA MÜDAHİLE EDEBİLİR BENDE ÖĞRENMİŞ OLURUM...


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #10022
    anildurmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Mantikli kakare soyledigin sey ama teknik olarak bunun tam bir aciklamasi ve duzelmesininde bir mantigi olmasi gerekir bunu arastiriyorum eve geldigimden beri tankslapper videolari izliyorum duzelende var surucuyu at gibi sirtindan atan tankslap te var yani ben farkinda olmadan dogru biseymi yaptim yada bunun dogrusu ne?
    Kafayi yicem bu konuda su sudur diye bisey bulamadim hem biz ogrenelim bidaha basimiza gelirse uygulayalim hrmde bilmeyen arkadaslar ogrensin...

    Lutfi bu arada itiraf ediyorum ilk an motordan cok sogudum ama suan neden bilmiyorum ama boyle birsey yasadigim icin zevk aldim
    Counter-Steering Always Works !..

  3. #10023
    kakare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Muğla-İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR650FA
    Alıntı anildurmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mantikli kakare soyledigin sey ama teknik olarak bunun tam bir aciklamasi ve duzelmesininde bir mantigi olmasi gerekir bunu arastiriyorum eve geldigimden beri tankslapper videolari izliyorum duzelende var surucuyu at gibi sirtindan atan tankslap te var yani ben farkinda olmadan dogru biseymi yaptim yada bunun dogrusu ne?
    Kafayi yicem bu konuda su sudur diye bisey bulamadim hem biz ogrenelim bidaha basimiza gelirse uygulayalim hrmde bilmeyen arkadaslar ogrensin...

    Lutfi bu arada itiraf ediyorum ilk an motordan cok sogudum ama suan neden bilmiyorum ama boyle birsey yasadigim icin zevk aldim
    aman kardeşim dikkat et sen yine de valla benimde hatırladığım bukadar ve en net şekilde yazmaya çalıştım ama onu nerden hatırladığımı düşüncem bulunca araştırıp tam olayı anlatmaya çalışırım

  4. #10024

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Benim bildiğim kadarıyla, tankslapper yüksek hızlarda (140+ km/h) yoldaki basit bozukluklardan dahi meydana gelebiliyor. Bu yüzden yüksek cc'li yarış motorlarında gidon amortisörü var. Zaten hiçbir durumda gidona sıkıca sarılmamak lazım. Gidonu sıkı sıkıya tutmak motosiklet sürüşüne ters.

    Başıma gelen olayı tankslapper diye nitelendirdim çünkü gidon tankı gerçekten de tokatladı . Ama yarışçıların yaşadığı kadar ciddisi değildir elbette.

    Ben de konuyla ilgili pek açıklayıcı bir kaynak bulamadım.

  5. #10025
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Hahahahah Anıl tipten belliydi zaten:D.Ama olay üzerine sürmeye devam etmek buna engelmiş gerçekten:D Bunu deneye deneye çözeriz seninle.Sıra bende:D.Bence tank slap esnasında ayağa kalkıp kolları açmak işe yarayacaktır:D Şaka bir yana kakare nin dedikleri mantıklı geldi,neden mantıklı geldi bilmiyorum ama görünüşe bakılırsa sende öyle kurtuldun.

    @seigen 140+ hızlarda demişsin ama çok iyi hatırlıyorum 10 yaşlarımdayken bisikletle yokuş aşağı tank slapping yaşamıştım:D 10 seneden fazla oldu,nedenini çözemedim:D. Umarım yakında çözeceğiz gibi:D

  6. #10026

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Demek istediğim hız yükseldikçe olma sıklığı artıyor. O hızlarda basit bir yol bozukluğu bile sebep olabilir.

  7. #10027
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    aaa saat geç olmuş,yanlış algılamışım:D000

  8. #10028
    kakare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Muğla-İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR650FA
    vay be havalandım he :D bişey hakkında güzel bi noktaya parmak basmışım arkadaş :D bakın beyler bi yazı buldum ilgili kısımda burda ;
    Ön, tekerden gelen darbeleri dengelemeye çalışırken sizin elciklere baskı yapmanız motor geometrisinin durumu düzeltmeye çalışma hareketini olumsuz etkileyecektir. Salınmanın önlenmesi, başlamaması için en iyi davranış gaz verdiğinizde elcikleri baskısız tutmanızdır. Üzerlerine baskı yapmayınız. Ağırlığınız pedallarda olsun. Tankı dizlerinizle sıkıca tutun, ağırlığınız olabildiğince önde olsun. Pedallara ağırlığınızı vermek sizi öne alacaktır. Tankı dizlerinizle tutmakta motorun dengede kalmasını sağlayacaktır.

    Kafa salınması başladığı zaman elciklere yük bindirmeyin, bastırmayın yada salınmayı durdurmak için herhangi bir şekilde gidona baskı uygulamayın. Bu salınmayı daha da artırır. Yapacağınız şey elcikleri gevşek tutarak motorun bu salınmayı dengelemesine izin vermektir. Siz gidon amortisörünün görevini yapmaya kalkarsanız durum daha da kötüleşecektir.

  9. #10029
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı kakare adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vay be havalandım he :D bişey hakkında güzel bi noktaya parmak basmışım arkadaş :D bakın beyler bi yazı buldum ilgili kısımda burda ;
    Ön, tekerden gelen darbeleri dengelemeye çalışırken sizin elciklere baskı yapmanız motor geometrisinin durumu düzeltmeye çalışma hareketini olumsuz etkileyecektir. Salınmanın önlenmesi, başlamaması için en iyi davranış gaz verdiğinizde elcikleri baskısız tutmanızdır. Üzerlerine baskı yapmayınız. Ağırlığınız pedallarda olsun. Tankı dizlerinizle sıkıca tutun, ağırlığınız olabildiğince önde olsun. Pedallara ağırlığınızı vermek sizi öne alacaktır. Tankı dizlerinizle tutmakta motorun dengede kalmasını sağlayacaktır.

    Kafa salınması başladığı zaman elciklere yük bindirmeyin, bastırmayın yada salınmayı durdurmak için herhangi bir şekilde gidona baskı uygulamayın. Bu salınmayı daha da artırır. Yapacağınız şey elcikleri gevşek tutarak motorun bu salınmayı dengelemesine izin vermektir. Siz gidon amortisörünün görevini yapmaya kalkarsanız durum daha da kötüleşecektir.
    Açıkçası dediğinin bana mantıklı gelme sebebi buydu,ama dayanağım olmadığı için boş konuşuyor gibi görünmek istemedim.O zaman Anılın durum 1e1 örtüşüyor.Gidonu yakalayamadı,doğru oturuş pozisyonundan dolayı depoyu sıkıyordu ve nedense deponun üzerine yattığını söylemişti.Çözdük olayı:D,hadi herkese geçmiş olsun:D

    Anıl bırak video izlemeyi,rahat uyuyabilirsin artık:D

  10. #10030
    kakare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Muğla-İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR650FA
    Alıntı Pain adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıkçası dediğinin bana mantıklı gelme sebebi buydu,ama dayanağım olmadığı için boş konuşuyor gibi görünmek istemedim.O zaman Anılın durum 1e1 örtüşüyor.Gidonu yakalayamadı,doğru oturuş pozisyonundan dolayı depoyu sıkıyordu ve nedense deponun üzerine yattığını söylemişti.Çözdük olayı:D,hadi herkese geçmiş olsun:D

    Anıl bırak video izlemeyi,rahat uyuyabilirsin artık:D
    aynen sorun çözüldü rahat uykular umarım bende artık kavuşucam cbr250r'ıma babam erteledikçe duruyo ama baskılarım sonuç vericek eminim bu hafta

  11. #10031
    anildurmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Kanka diger elimide atinca gidon ayaklar geride oldugu icin parmak ucu bide gaz kesilince resmen kask deponun oraya carpti benim yani istemeden hem gidona kendisi toparlansin diye sans vermisim hemde motora iyi tutunarak agirligimida one vermisim..
    Ama bunlarin hepsini istem disi yapmisim... Vay arkadas...)

    Bugun zaten bi teker almalar bi stoppie ler tankslap ler falan..

    Allah sonumuzu hayir etsin...))
    Counter-Steering Always Works !..

  12. #10032
    RuzgarSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6F
    Alıntı anildurmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler bu aksam Pain ile beraber tuzladan donerken basima oyle bir olay geldiki...

    Sag seritten 90 km ile seyrederken sol elimi kaskin camini cok az aralamak amaciyla gidondan cektigim anda farkedemedigim bi cukura girmemle beraber (tankslap) denilen olayi yasadim.
    Yaklasik 1.5 2 saniye boyunca cok siddetli bir sekilde gidon 90km hiz ile giderken yaklasik 60 , 70 derece saga ve sola sallandi.
    Muhtemelen o an tek elimi birakmis olmam gidonun dengesini bozdu ve kafayi okadar siddetli salladiki dusunun durdugumda 2 aynada ayarindan cok disari tasmisti ve on fren hava yapti ve tutmadi...

    Nasil toparladigimi inanin bilmiyorum, ama inanin o an doga ustu biseyler oldu ve gidon duzeldi cunku bisey yapmadim, yapamadim. Sol elimi kaldirmam cukuru farketmemem ve kafayi sallamasiyla sag elimide gidondan firlatti ve one dogru ivmeli oturus pozisyonu oldugu icin motorun yer cekimi sayesinde gogsumle deponun uzerine yatmis bulundum. Oturus pozisyonu parmak ucu basma ,depoyu bacaklarla kavrama ve deponun ustune ister istemez yapisinca dogal olarak butun sistem ile motora siki sikiya tutunmus bulundum ve bu nedenle motorun toparlandigimi dusunuyorum...
    Sag elimin bas parmaginin basladigi yer sismis ve morarmis vaziyette, tankslap e baslayip sag elimide gidondan firlattigi an on fren hidroliginin kutusu okadar siddetli elime vurmuski elim mor, kafa okadar sert sallanmiski aynalarin ikiside disari acilmisti...

    Sonuc olarak boyle bir deneyimim oldu sizinlede paylasmak istedim herhangi bir fikri olan varsa lutfen soylesin..

    Akil erdiremedigim tek olay, durmaya calistigimda on fren maneti elcige kadar geldi ve cok cok az fren tuttu, tamirci arkadasimizi arayip ne yapalim diye sordugumuzda, hava yapmistir pompalayin duzelir cevabini aldik denedik ve duzeldi fakat yinede eskisi gibi degil fren hissiyati yarin bir gostericem servise...

    Lutfen dikkat edelim arkadaslar onum bombos olmasina ragmen farkedemedim yoldaki bozuklugu, ozellikle gece far aydinlatmamiz arabadaki gibi deil heran ne cikacagi belli olmuyor..
    Ben ucuz atlattim Allah yardimci oldu umarim kimsenin basina gelmez...
    Geçmiş olsun Anıl, bu tür olayların sonuçunda hep bir motordan soğuma ve sonucunda seninde yazdığın gibi gene ayakta kaldım , başına gelen belayı yenip atlatmanın korku dolu bir mutluluğu oluyor sadistce ama bu motor işi böyle
    wolrath bunu beğendi.

  13. #10033
    anildurmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Eyvallah abi saolasin Allah'a sukur atlattik, asfaltin tadina bakmadik..
    O an aklimfan gecen ilk seyde teni kamyon sollamistim hemrn arkamdaydi flas gibi beynimr cakti resmen yasadim ustumden gecmesini o kamyonun :s
    Abartiyosun diyrbilirsiniz ama hala etkisindeyim yani olayin
    Counter-Steering Always Works !..

  14. #10034
    Can Özcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2011
    En korktuğum şey trafikte düşersem üstümden araç geçmesi. Banketler bile bu kadar korkutmuyor. Haa bide fren ayarı olmayan bayan sürücülerin önünde yada arkasında olmak. Haa bide aynı bayanların yanından gitmek. :D

  15. #10035
    marefb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1299 Panigale
    Alıntı anildurmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah abi saolasin Allah'a sukur atlattik, asfaltin tadina bakmadik..
    O an aklimfan gecen ilk seyde teni kamyon sollamistim hemrn arkamdaydi flas gibi beynimr cakti resmen yasadim ustumden gecmesini o kamyonun :s
    Abartiyosun diyrbilirsiniz ama hala etkisindeyim yani olayin
    Anıl geçmiş olsun kardeşim.

    Bu arada 6.000 bakımını 5.350 km deyken yaptırdım.Servis çok erken dedi ama ben yinede yaptırmak istedim kaymak gibi oldu motor.Ümraniye D&B Honda da yaptırıyorum bakımlarını şiddetle öneririm size,güleryüzlülük ilgi alaka hepsi mevcut.

  16. #10036
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    Alıntı uthec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nasıl yani anahtar üzerindeyken akü bitiyor muymuş ve neden?.
    ben de anahtarı hep üzerinde bırakırım ama sorun olmadı hiç..
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde anahtar 2-3 gün üstünde kaldığı oluyo bazen hatta daha fazla aku pek zayıflamadı.. Kontak açık kalmış yada bir işgüzar kontakla oynamış olabilirmi?
    anahtar ustunde ama on da bıraktım maalesef


    anıl gecmıs olsun. tankslepper olayını cok arastırdım nette.buldugum sonuc olay anında sogukkanlıgı koruyup gıdonu yavasca kendı halıne bırakmak.bırden bırakmak ya da sıkıca tutmak gıdondakı ters momentın tum motor govdesıne kaymasını saglıyor ve sızı motordan atıyor maalesef...

    gıdon amortısoru ılerıkı tarıhlerde(1-2 ay ıcınde) almayı dusunuyorum.hemfıkır olan varsa beraber sıparıs verırız

  17. #10037
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı Can Özcan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En korktuğum şey trafikte düşersem üstümden araç geçmesi. Banketler bile bu kadar korkutmuyor. Haa bide fren ayarı olmayan bayan sürücülerin önünde yada arkasında olmak. Haa bide aynı bayanların yanından gitmek. :D
    Hocam neresi kaldı başka:D Bayan şoför görünce kenara çekiyorsunuz herhalde:D

  18. #10038

    Üyelik
    28 Ağustos 2012
    Alıntı ismettolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün Cbr 250 aldım 0 olaraktan, apartmanın üstü kapalı bir yerinde tutuyorum, güvenlik amacıyla tavsiye edebileceğiniz bir şey var mı ? Kilit ya da alarm, açıkcası alarm ne şekilde oluyor hiçbir fikrim yok onu da açıklar mısınız ?
    Bir de rodajını nasıl yapmam gerekli dedim motoru aldıım honda servisine, rodaj gerekli değil bunlar enjeksiyonlu dedi.
    İlk defa cbr 250r kullanacak ve ilk defa sfır motor almış olan birisine verebileceğiniz tavsiye var mı

  19. #10039
    tugfox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Tank Slap kötü tecrübe. Sorun olmaması iyi olmuş geçmiş olsun.

  20. #10040
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı ismettolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de rodajını nasıl yapmam gerekli dedim motoru aldıım honda servisine, rodaj gerekli değil bunlar enjeksiyonlu dedi.
    İlk defa cbr 250r kullanacak ve ilk defa sfır motor almış olan birisine verebileceğiniz tavsiye var mı
    hahahaha,yoldan geçen amcamı söyledi bunu.Satıştan sorumlu ve motorla alakası olmayan biri filan mı söyledi,yoksa ustamı? Birde hangi bayi?


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler