Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
14 Nisan 2014, 23:34
#9721
atamert35 adlı üyeden alıntı
Motoru acmakla alakalıdır ama bir de mekanik kısmı var isin. Vites dislilerinin oranlariyla, zincir tahrikteki dislilele alakali. Benim motor 4. Viteste 8000 devir 80i gördükten sonra 5.vietse atınca 6000 kusurda 80 sonra artıyor. Zaten bu devirler motor gücünün max olduğu devirler. Zincir tahrigin on dislisini büyürse mesela 4.viteste 8000 devirde 90 yapar 5. Vitese atinca 110 yapar ama tork az olacağından daha uzun sürer o hıza çıkması. Gaz tepkisi azalır. Motor belli ürettiği tork güç vs belli. Ihtiyaca göre ayarlanir.
Düz yolda 120 lere çıkmasını isterim. Sürekli gitmek için değil kamyon vs sollamak icin. Ama yapmıyor benimki. Bir hocaya ufletsem mi ki?
125 i gördüğünüzde devir kactaydi biliyor musunuz?
5 Viteste 8000 devirde onu görüyor bayır aşağısı zaten belli devir sonda. Bu arada zincir ve dişlide sorun yok yağ ve gerginliğini kontrol et ama sürekli
Reklamlar
-
15 Nisan 2014, 01:43
#9722
Benimkide 8.000 devirde 100-105 diyor la bu nasıl iş baktım ki 5 km için domalıp sürmek eziyet sonra saldım gitsin sende öyle olursun zamanla merak etme
-
15 Nisan 2014, 11:32
#9723
kdiner adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar motorla birlikte takım anahtarlarınıda veriyorlarmı yani bojı anahtarı bunun gibi mesela. Tşk edeim.
Motosiklet ve 2 adet kontak anahtarı,başka bişey yok
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
15 Nisan 2014, 17:04
#9724
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Benimkide 8.000 devirde 100-105 diyor la bu nasıl iş
baktım ki 5 km için domalıp sürmek eziyet sonra saldım gitsin sende öyle olursun zamanla merak etme
Bende de öyle. O devirlerde 100-105. Dedigim gibi 100 kötü bir hız değil. Ama sollama yapabileceğim bir hız değil. Işın garibi 100e kadar cok hizli geliyor orda kalıyor.
-
15 Nisan 2014, 19:38
#9725
Ön dişlin büyükse 5 vitesde devirden çalıyorsun Ama 4 de 10.000 ddyi görmen lazım 5.000 kmlerden sonra görmeye başlarsın
-
15 Nisan 2014, 19:41
#9726
8 bin devirde ben 110 görüyorum alla h allah 4 te 9 bin civarı 105-108 civarı
-
15 Nisan 2014, 19:50
#9727
8.000 ddde 100-103 bide ön dişli büyük gpsli telefonumuz olmadığından gerçek hızı ölçemiyoruz
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
8 bin devirde ben 110 görüyorum alla h allah 4 te 9 bin civarı 105-108 civarı
Ayrıntılı yazayım
4 vites 10.000 dd 100
5 vites 8.000 dd 100
-
15 Nisan 2014, 21:17
#9728
On dişli büyütmek mantıklı gibi. Fiyatı hakkında bilgisi olan var mı?
-
15 Nisan 2014, 21:55
#9729
-
15 Nisan 2014, 22:11
#9730
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Ön dişli ucuz 5 lira
Daha takmadın mı farı
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
15 Nisan 2014, 22:18
#9731
-
15 Nisan 2014, 22:42
#9732
Denemeye değer aslında öyle şehir içi dağ tepe tork isteyen hız yapılmayan yerlerde küçük disliyi, hiz yapılacak yerlerde ise büyük disliyi takariz. Takmasi kolay mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------
Orjinal far da güzel aslında. Bence yani. Bu motoru almamdaki etkenlerden biri kafa krenaji zaten.
-
15 Nisan 2014, 23:10
#9733
aynası ruzgarda yamulanlara onerim var
100 mg prince motorumun sag aynasi zirt pirt ayar istiyordu
ruzgarda hemen dönüyordu
bu ayna kırıldı
içine baktim ki 10 mm anahtarla sıkılan bir ayar somunu var sıktım biraz .
japonladim kurudu yerine taktim cillop gibi oldu
aynanın plastigini demir testeresi gibi birseyle kesip vidasini sıkıp geri yapistirabilirsiniz
sizin aynalarda tasarim ayniysa tabi
aynadan umudunuzu kestiyseniz denemeye değer
motor vidalarini söküp lastik conta koyup geri yerine takip titresimin azaldığını iddia edenler var
parlak bir fikir bu da
yuksek isidan erimezse tabi
-
15 Nisan 2014, 23:23
#9734
Conta motorda ise yarar mı bilmem ama aynanın motora bağlanan yerine sert malzemeden bir conta ruzgarda veya yüksek hızda ise yarar gibi. Yani katlanmamasi açısından.
-
15 Nisan 2014, 23:27
#9735
Arkadaşlar selamlar bikaç sorum olacaktı;
Bizim motor için en iyi yağ hangisi 10-40 mı 10-50 mi 15-50 mi ve hangi marka castrol motul...
Orınglı zincir kullanan varsa hangi marka modeli önerirsiniz çok pahalı olmayan çokda dandik olmayan Ölçü neidr mesela
Zincirle beraber dişli takımınıda değiştiricem orjinal dişliler iyimidir daha kaliteli takan varmı
Elcikleri ve fren debriyaj maneti değiştiren varmı ne önerirsiniz
Teşekkürler.
-
16 Nisan 2014, 00:19
#9736
Takmasını bilirsen kolaydır ama taktırmasıda 5 tldir
-
16 Nisan 2014, 00:51
#9737
Yarın obur gün bir dişli alırız. Kullananlar hızın artmadigini sadece duzlukte ve iniste ise yaradığını yazmışlar. O kadar çok fark ediyor mu hadi bir 5-10km daha fazla yapar ama yokuş cikarken ki son hız ne olur bilemedim. Ama denemesi beş lira
-
16 Nisan 2014, 00:58
#9738
Yokuş çıkmayıverirsin olur biter
-
16 Nisan 2014, 01:05
#9739
Zaten son vites bir önceki vitesle çıktığı hizda motor bagirmasin diye konmuyo mu 4te çıksın biraz artikin. Bi deneyeyim. Öyle yorum yaparım. Okuyan okumayan herkese iyi geceler.
-
16 Nisan 2014, 02:50
#9740
kdiner adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar motorla birlikte takım anahtarlarınıda veriyorlarmı yani bojı anahtarı bunun gibi mesela. Tşk edeim.
akünün altında alet kutusu var . orada olabilir buji ve tornavida.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)