2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
250 RAMZEY için emme ve eksoz değerlerini sormadığım yer kalmadı fabrikasını bile aradım adamlar bi halttan anlamıyorlar saçma sapan değerler veriyorlar değerin mm olarak mı inc olarak mı ayarlandığından bile haberleri yok ben bu motorun kitapçığından arıyorum elinde olan arkadaşımız varsa ordan bakarak bana yazarsa çok memnun kalırım birde ramzeyin pahalı yedek parçalarının tamamı skygo ve mondialde dik yarı ucuz motoru hakkında değişik şikayeti olan arkadaşlar varsa bende elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım.
Sizin için servisime sordum. Emme 0.10, eksoz 0.15 mm. (Sıcak yaz zamanı için eksozu 0.20 de ayarlayabilirsiniz. Ama bu değer bizim buralar (Çukurova) için.) Sizin orası daha serin olacağı için 0.10-0.15 size ideal olur. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
arkadaslar yenı 2 el ramzey Qm 250 alacam motordan memnunmusunuz 2 elde nelere dıkkat edılmesı gerekıyor ??
merhaba arkadaşım.ben şahsen motorumdan memnunum amma 2.el tavsiye edermiyim açıkçası ben ramzeyin 2.elini tavsiye etmem. Nedeni ise bildiğin gibi bu motorlar çinli ve bu yüzden motorunu sorunsuz kullanmak istiyorsan bakımları oldukça önem kazanıyor ve 2.el alacağın motoru bakımlarının nasıl olduğunu bakımını yapanın ustanın "ustalığı" gerçekten önem kazanıyor.Eğer bakımları düzgün yapılmamışsa,motor hor kullanılmışsa gerçekten senin canını sıkabilir.çünkü sonuçta ne olursa olsun o bir çinli ve bunlar önemli..
valla dostum nelere dikkat etmeliyim dersen ben sana bu konuda sağlıklı bir bilgi ne yazık ki veremem.çünkü ben henüz 2 yıllık bir motorcuyum ve bu konularda çok bilgi sahibi değilim.zaten forumda ikinci el alırken nelere dikkat etmeliyim diye konular çok istersen onlara bir göz at.
Merhaba arkadaşlar,
motorunuzun gidonundan memnun musunuz? hiç gidonda kırılma yamulma, paslanma yada herhangi bir sorun yaşadınız mı?
Aslanlar kendi yazarlarına kavuşuncaya kadar, kitaplar avcıyı övecektir.
arkadaşlar QM250 yi sıfır almayı düşünüyodum ama temiz 1000 km de bi tane buldum ama sıfırıyla arasında 200 TL var biraz pazarlık yapsam 2500TL ye alsam nasıl olur? rodaj dönemi nasıl geçti bilmiyorum, sizin fikirleriniz nedir? sıfır mı 2.el mi?
3ds Max
Hayır hiç sorun yaşamadım (4 yıl, 14.000 km).
Eğer motor temizse, hele ki az km yaptığına emin olduğunuz makul bir fiyatta ise 2. el iyi bir seçenek olabilir. Ama km'si düşürülüp az gösterilen veya km'si az olsa da hor kullanılmış, bakımları özellikle yağ değişimi zamanında yapılmamış olanlardan kaçınmak lazım. Ancak bu tür servis bilgilerini nasıl öğrenirsiniz o da ayrı bir konu. Sanırım biraz da kısmet işi. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
E5 olsun Otoban olsun bu yollarda 120 125 e kadar çıkıyorum vites sonda fakat daha istiyor, şanzımanı deiştirmek istiyorum, olabilirliği nedir? yanısıra performans için başka ne tür modifikasyonlar önerirsiniz?
bu motorun gidonunu üst şaşeye bağlayan deponun uç kısmında iki civata var onun lastiklerini iyice kontrol edin deforme olduysa keçe koyarak sıkılaştırın ama civatanın birisinde bağlı olan - akım ucunu yerine takmayı unutmayın sonra deponun altında orta çukur kısmına denk gelicek şekilde süngersi yumuşak bir malzemeyle doldurup deponun sarsıntı yada titreme yapmasını engelleyebilirsiniz bu motorun deposunda genelde sağ yada sol altta sürtünmeden dolayı zamanla ince bir delik meydana geliyor zaten deopu kaldırdığınızda sürtünmenin oluştruduğu yerleri görürsünüz o noktalara destek bant yada şambrel parçası koyarsanız bu aşınmanın önüne geçmiş olursunuz deponun iç kısmı kaliteli sayılmaz senede en az 2 sefer tinerle çalkalayıp temizlemekte fayda var.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:45 ----------
hocam bu motorun emme ve eksoz sentil değerleri bölgenin nem ve hava durumuna göre değişiyor ancak fabrika çıkışında standart bir ayarla satışa sunuluyor bunuda servislerin çoğu bölgesel ayarlamadan vatandaşın eline veriyor bandırmada nem oranı yüksek oksijen değeri az emme değeri benim sorduğumda 0.08 eksoz o.010 mm dediler sizede başka demişler yani kısaca bir kaç kez emme değeriyle oynayarak en iyi ayarı bulmak lazım.ben bu değerlerde ayarladım ancak tam ayarı bulmak denemeyle bulunuyor.
kendime ait titizlikle kullandığım ramzey 250 mi artık başka motor aldığım için satmayı planlıyorum kapalı yerde tuttum ve bütün arkadaşlara duyuruyorum ..
Motoru alalı 1 ay oldu,çalıştığım için sık kullanamıyorum haftaiçi..250 km de suanda, 5000 deviri geçirmemeye çalısıyorm rodaj süresinde olduğu için ama o da en fazla 80 km yapabiliyosun..arada 90 ı zorluyorm devir göstergesi bi anda 10-11 e doğru atıyo,bi sorun var göstergede sanırım?
asıl sorum, motorla istanbula gitme gibi bi planım var, yalnız 450-500 km istanbul ankaradan, haziran sonunda gidecem,ozaman kadar yaptırırım 500 bakımı..ama 450-500 km yi ortalama 80-90 km hızla gitmek yorar baya gibi geldi bana, 6-7 saat sürer,hava soğutmalı oluncça dinlendirmek gereks bide 1 saatte bir galiba..100-110 km yi zorlayabilir miyim acaba diye düsünüyorm, siz ne dersiniz? devir göstergesi zorlama yoksa göstergeyi patlatırım diyo..görüslerinizi almak isterim uzun yol yapan arkadaslardan özellikle..
Muhtemelen göstergenizde sorun var.
300 km'ye gelince ilk yağı; 1.000 km'ye gelince de 2. yağ değişimini yapınız. Tam sentetik 10 veya 15-50 motosiklet yağı kullanınız.
Bence 1.000 km'lik rodajı ve 1.000 km bakımını yaptırmadan uzun yola çıkmayınız. Ancak bundan sonra sürekli 90-100 km aralığında gidebilirsiniz. 100 km hızın üstünü ise şimdilik düşünmeyin derim. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
servisten 500 de ilk yağ değişimi yapılsın denmisti ama aslında o bize kalmıs tabi,erken değistirmek daha olabilir,motor yeni olunca yağ çabuk kirlenir. bu ara değistirsem iyi olur..tam sentetik yağ için de iyi bi marka tavsiye ederseniz sevinirim. uzun yol yapmak istiyorum biraz, 80 ortalamayla gitsem olmaz mı? rodaj süresi içinde uzun süre aynı hızda gidilmemesi gerekiyormus, bu bi sorun olusturur mu motor için acaba?
selam arkadaşlar sizlere bir kaç sorum olacak bende ramzey almak istiyorum bu makina su soğutmalımı bide çif silindirmi yardımcı olursanız çok sevinirim
hava sogutmalı bu, su sogutmalı Çinlilerden sadece Regal Raptor var bildigim kadarıyla..çift silindir evet..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:20 ----------
Benim br sorum olacak yağ konusunda..300 km yi gectim,yağı değiştirmek istiyorum.. Castrol un 10w-40 isminde bir yağı var, 10-40 yada 15-50 tam sentetik yağ olacaktı hatırladıgım kadarıyla,ama tam sentetik olayını nerden anlayacaz,yağın üstünde yazmıyo sentetik konusula ilgili bişey.. uygun mudur bu yağ? başka bir marka tavsiyeniz olurmu?
emokaan82 arkadaşım teşşekur ederim bilgi için hava soğutmalıymış galiba bende bi QM250 alıcam inşalla..
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)