Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5121
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    onur haklısın 1-2 muhabbetle samimi zannettim.haklısın kardeşim.ufacık takılmadan bu kadar olayı büyüttüysen insaf et.burası kaynaşma tanışma platformu degilmi? illaki biraz samimilik olacak ne bilim senin bu kadar anlayışşız oldugunu özür dilerim.senden 10 yaş büyüğüm bu arada.şakası bir yana dedik sanki adama sanki hakaret ettik.nasıl bir anlayış kıtlıgı var sende bilmiyorum.kesiciye girmesi için son gaz vermen lazım dedin ben videoyu ekleyip benimkinde var mı derken !!! bende haklısın dedim bağırtmadım dedim.videoda öyle çünkü.e bu yalancımı cıkardı seni ? haklısın dediğim halde ?

    "Motosikletin üzerinde bilmem kaça bilmem kaç dişli de olsa yüksek devir de olsa sen gazı ne kadar açarsan o kadar benzin gider! "

    iyide ne kadar devirli kullanırsan o kadar benzin tüketmiyormu bu alet? devride ceviren gazdır.sen düz yolda 5 ci vites 10-11 binle 110 km giderken ben 8000 ile gazı dahamı çok açmış oluyorum 110 yapmak için?(dişli degişimlerimizi göz önüne alırsak)hangisi daha cok yakıyor?

    "Motosikletin dişlisini değiştirdiğin zaman karbüratör ayarını etkileyip daha mı çok benzin almasını sağlıyor ?!"

    devri yüksek oldugu için daha cok harcamıyormu? devri yükseltmek için gazı cevirmene gerek yok azcık gazla bile zaten devrin yüksek...

    Benim motorumda ilginçlik milginçlik yok arkadaşım, bak kaç kişi dişli değiştirmiş bir de dön bak kaç kişi karbüratörünü bilmemnesini değiştirmiş ? Kimin ki ilginç ?

    dişli degişimi kolay yöntem ondan.en basiti herkezin yapacagı tek ve ilk iş dişli degişmek zaten..ama neden 200 cc karbüratör takmamışlar dersin?
    madem bu kadar konuya hakimsin tecrübelisin...ilginç olan nokta aslında dişlilerin büyük olmasına rağmen standart yakıt tüketimi...

    "Kanuni Seyhan 150, ASYA sukuter 150, Çelik motor 150, CG 125, Keeway Superlight 150, Keeway Supershadow 250, Hyosung GV 250, Ramzey QM200, Honda Today 50, CBF 150, CRF250L, XL200, PS150İ, CBR 250, Yamaha Tenere660, Super Tenere 1200, Harley Davidson Dyna 1500.. "

    bu konuda yanılmışım üstad....üzgünüm..

    "1500cc Harley'e bin bir daha öğren titreşimin ne demek olduğunu Mahir'ciğim.."

    üstad sende 200 cc karbüratör denede bizi yine bilgilendir olurmu ? yanlız titreşimi arttırıyor bana öyle geldi.

    "Yani diyeceğim şudur 200cc ya da bilmem kaç cc'de gazı çevirince verdiği tepkilerin farkındayım! Benim motosikletim gariban 150cc her ne kadar ruhsatta 162cc yazsa da ben o 12cc ile övünen tarafta değilim, 150cc'lik gariban motosikletim ile kimseyi dövemem anca arkadan takip ederim 200'lük karbüratörlü olanların tozunu falan yutarım hatta... "

    samimi söylüyorsun yani !!! iyi o zaman yine ukalalık yapayım biraz anlatabilmişim :-))


    "Neyse, böyle yeni halim iyi oldu mu ? Kibirli, ukala falan !? Bence de iyi oldu çünki insanlar iyi dilden, tatlı sözden anlamıyor.. İlla böyle kavga, kıyamet gerekli.. ! "

    beni tanımıyorsun vede ön yargılı,yargısız infaz ediyorsun.herneyse onurcum ama bana bir ders verdin demekki neymiş herkese samimi davranmayacaksın.grupta muhabbete kandık.buda benim yeni halim olsun bakam...yarın ustanın yanına gidip bilgi alayım...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5122
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onur haklısın 1-2 muhabbetle samimi zannettim.haklısın kardeşim.ufacık takılmadan bu kadar olayı büyüttüysen insaf et.burası kaynaşma tanışma platformu degilmi? illaki biraz samimilik olacak ne bilim senin bu kadar anlayışşız oldugunu özür dilerim.senden 10 yaş büyüğüm bu arada.şakası bir yana dedik sanki adama sanki hakaret ettik.nasıl bir anlayış kıtlıgı var sende bilmiyorum.kesiciye girmesi için son gaz vermen lazım dedin ben videoyu ekleyip benimkinde var mı derken !!! bende haklısın dedim bağırtmadım dedim.videoda öyle çünkü.e bu yalancımı cıkardı seni ? haklısın dediğim halde ?

    "Motosikletin üzerinde bilmem kaça bilmem kaç dişli de olsa yüksek devir de olsa sen gazı ne kadar açarsan o kadar benzin gider! "

    iyide ne kadar devirli kullanırsan o kadar benzin tüketmiyormu bu alet? devride ceviren gazdır.sen düz yolda 5 ci vites 10-11 binle 110 km giderken ben 8000 ile gazı dahamı çok açmış oluyorum 110 yapmak için?(dişli degişimlerimizi göz önüne alırsak)hangisi daha cok yakıyor?

    "Motosikletin dişlisini değiştirdiğin zaman karbüratör ayarını etkileyip daha mı çok benzin almasını sağlıyor ?!"

    devri yüksek oldugu için daha cok harcamıyormu? devri yükseltmek için gazı cevirmene gerek yok azcık gazla bile zaten devrin yüksek...

    Benim motorumda ilginçlik milginçlik yok arkadaşım, bak kaç kişi dişli değiştirmiş bir de dön bak kaç kişi karbüratörünü bilmemnesini değiştirmiş ? Kimin ki ilginç ?

    dişli degişimi kolay yöntem ondan.en basiti herkezin yapacagı tek ve ilk iş dişli degişmek zaten..ama neden 200 cc karbüratör takmamışlar dersin?
    madem bu kadar konuya hakimsin tecrübelisin...ilginç olan nokta aslında dişlilerin büyük olmasına rağmen standart yakıt tüketimi...

    "Kanuni Seyhan 150, ASYA sukuter 150, Çelik motor 150, CG 125, Keeway Superlight 150, Keeway Supershadow 250, Hyosung GV 250, Ramzey QM200, Honda Today 50, CBF 150, CRF250L, XL200, PS150İ, CBR 250, Yamaha Tenere660, Super Tenere 1200, Harley Davidson Dyna 1500.. "

    bu konuda yanılmışım üstad....üzgünüm..

    "1500cc Harley'e bin bir daha öğren titreşimin ne demek olduğunu Mahir'ciğim.."

    üstad sende 200 cc karbüratör denede bizi yine bilgilendir olurmu ? yanlız titreşimi arttırıyor bana öyle geldi.

    "Yani diyeceğim şudur 200cc ya da bilmem kaç cc'de gazı çevirince verdiği tepkilerin farkındayım! Benim motosikletim gariban 150cc her ne kadar ruhsatta 162cc yazsa da ben o 12cc ile övünen tarafta değilim, 150cc'lik gariban motosikletim ile kimseyi dövemem anca arkadan takip ederim 200'lük karbüratörlü olanların tozunu falan yutarım hatta... "

    samimi söylüyorsun yani !!! iyi o zaman yine ukalalık yapayım biraz anlatabilmişim :-))


    "Neyse, böyle yeni halim iyi oldu mu ? Kibirli, ukala falan !? Bence de iyi oldu çünki insanlar iyi dilden, tatlı sözden anlamıyor.. İlla böyle kavga, kıyamet gerekli.. ! "

    beni tanımıyorsun vede ön yargılı,yargısız infaz ediyorsun.herneyse onurcum ama bana bir ders verdin demekki neymiş herkese samimi davranmayacaksın.grupta muhabbete kandık.buda benim yeni halim olsun bakam...yarın ustanın yanına gidip bilgi alayım...
    20 yaş da büyük olsan fark etmez.. Kendine yapılmasını istemediğin şeyi başkasına yapmayacaksın.. Ne kadar saygılıysan o kadar saygı görürsün! Ben anlayışsız değilim, şuan sadece karşımda ki insan bana nasıl ukalaca nasıl alaycı davranıyorsa ben de ona karşı öyle davranıyorum, şuan ki tutumum bu! Forumda ve ya burada gördün mü daha önce insanları kırdığımı, alttan alttan alay ettiğimi ?! Sen belki farkında değilsin ancak yazdıkların bende böyle bir algı bıraktı ve böyle cevap veriyorum!!!

    Benim şu "Motosikletin üzerinde bilmem kaça bilmem kaç dişli de olsa yüksek devir de olsa sen gazı ne kadar açarsan o kadar benzin gider!" cümlemi aradan çekip de cevap vereceğine devamını okuma zahmetine girseydin keşke, yazmışım ben orada "Tabi ki yüksek devir için daha çok benzin vermek gerekecek ama sürekli yüksek devir de kullanmıyorum ki kaçıncıya yazıyorum bunu!" diye bir daha yazayım mı ?!
    5. viteste 110 ile giderken devrim 10-11bin değil benim Mahir'ciğim, o devirlerde benim motosiklet 120-125 kilometrehız yapıyor!! Keşke karbüratörle falan oynayacağına daha ucuz yollu, kolay yöntem, söküp takması basit olan dişliler ile oynasaydın da anlardın o zaman doğru söyleyip söylemediğimi!!!
    Bunları yaparken düşündün mü acaba motosikletin ömrünü ne kadar etkiliyorum diye ?
    Sizin oraların modifiye ustaları hiç bahsetti mi bu konudan ?
    Bu devir konusuna da bu kadar çok takılmanı anlayamadım! İyi ki benim motosikletim 11500 devir çeviriyor dedim.. Kıskandın mı ? Tutturdun da devir konusunu oradan gidiyorsun sürekli... En kısa zaman da kameraya çekeceğim, 80-90-100-110-120 kilometrehızlarda giderken kaç devirde gittiğimi çekeceğim, gazı ne kadar açtığımı çekeceğim...
    Anlatamadım çekiş olduğu için gazı çok açmama gerek kalmadığını belki görerek anlarsın!!! Gazı çok açmazsan az yakar, gazı çok açarsan fazla yakar!!! Motor baygın olmadığı için torklu olduğu için yarım çevrilmiş gaz kolu ile 80-90 kilometrehız yapabiliyor motosiklet!!! 150cc motor yarım çevrilmiş gaz kolu ile ne kadar yakacak Mahir ? Ben o pozisyonda 80-90kilometrehız ile giderim sen 100-110kilometrehız ile gidersin ne olacak benden 10-20 kilometre fazla git ?! Bunu anlayamıyormusun arkadaşım ?! Kaç defa oldu yazıyorum benim motosiklette son hız yok!!!! çekiş var!!! götünü yırtsa 125kilometrehız yapıyor!!! Yüksek devirde gidersen çok yakar ama ben aynı devirde gidiyorum diyorum kaç defa yazayım daha ? !! Senle aynı devirdeyiz diyelim sen 100kilometrehız ile gidersin ben 90kilometrehız ile giderim anlatabildim mi ? !!!
    Açıklayıcı oldum mu devir konusun da ??? Ama olmamıştır gene ben video çekeyim sonra youtube'den hesap açayım sonra video'yu yükliyeyim sonra da buraya atayım!!! Bak bunların hepsini yapacağım sırf sen bu devir konusuna bu kadar takıldın diye!!!
    Ne de olsa insan beyninin görsel hafızası daha kuvvetli gördüğü birşeyi kolay kolay unutmaz!!!
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  3. #5123
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    "Kendine yapılmasını istemediğin şeyi başkasına yapmayacaksın.. Ne kadar saygılıysan o kadar saygı görürsün!"

    kesinlikle... belki tarzım seni sinirlendirmiş olabilir.ama hafif alaycı olmam samimiyettendi ki öyle sandık dediğim gibi.birde cok gülücük kullanmam alaycı tavır katıyor olabilir.. ama kalkıpta insana ukala diye çıkışırsan sert bir şekilde bu tartışma dozu yükselir.agresifliğe gerek yok sana yalancı demedim onuda belirttim.kıyas yaptıgımı nasıl ile kurulan cümleler belki biraz saşşınlık ve hayret içeriyor.belkide bilgi eksikliğimiz var.aynı seylerden bahsediyoruz ama farklı anlatma tarzıyla.

    "Tabi ki yüksek devir için daha çok benzin vermek gerekecek ama sürekli yüksek devir de kullanmıyorum ki" "Gazı çok açmazsan az yakar, gazı çok açarsan fazla yakar!!! ""Ben o pozisyonda 80-90kilometrehız ile giderim sen 100-110kilometrehız ile gidersin ne olacak benden 10-20 kilometre fazla git"

    devir konusunda hemfikiriz.ben hıza takılmıyorum senden daha az harcayarak daha az devirle daha hızlı gidebiliyorum dişli farkıyla bunu anlatmak istiyorum sana..doğrumudur? sehir içi ve sehir dışı sen gazı ac yada açma... dişlilerlede oynadım 16-38,16-41,16-43,17-38,17-41,17-43 en son 17-43 denedim 200 lük karbüratörle yaktıgım yakıta denk..200 lük karbüratör ile agresif kullanıyorum bir depoyla 260-270 km.elbette dişli oynanması,kurcalanması,karbüratör,devirli kullanma motorun ömrünü.ömür boyu kullanmıyoruz zaten..yakıtta çok degişken var kilo,devir,eğim ,kalın lastik vs vs...

    senden video bekliyoruz elbette daha kalıcı olur kesinlikle.ama halen kıt zekalı muamelesi yapıyon neyse..senin dişlileri kullanan çok yoktur kanımca.benim gibi 200 cc karbüratör de kullanan ayrıca.ikimizde özeliz kullandıgımız motorlar ile farkettinmi ? :-)..simdi burda umarım alaycı bir tavır bulmazsın. :-)

  4. #5124
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Kendine yapılmasını istemediğin şeyi başkasına yapmayacaksın.. Ne kadar saygılıysan o kadar saygı görürsün!"

    kesinlikle... belki tarzım seni sinirlendirmiş olabilir.ama hafif alaycı olmam samimiyettendi ki öyle sandık dediğim gibi.birde cok gülücük kullanmam alaycı tavır katıyor olabilir.. ama kalkıpta insana ukala diye çıkışırsan sert bir şekilde bu tartışma dozu yükselir.agresifliğe gerek yok sana yalancı demedim onuda belirttim.kıyas yaptıgımı nasıl ile kurulan cümleler belki biraz saşşınlık ve hayret içeriyor.belkide bilgi eksikliğimiz var.aynı seylerden bahsediyoruz ama farklı anlatma tarzıyla.

    "Tabi ki yüksek devir için daha çok benzin vermek gerekecek ama sürekli yüksek devir de kullanmıyorum ki" "Gazı çok açmazsan az yakar, gazı çok açarsan fazla yakar!!! ""Ben o pozisyonda 80-90kilometrehız ile giderim sen 100-110kilometrehız ile gidersin ne olacak benden 10-20 kilometre fazla git"

    devir konusunda hemfikiriz.ben hıza takılmıyorum senden daha az harcayarak daha az devirle daha hızlı gidebiliyorum dişli farkıyla bunu anlatmak istiyorum sana..doğrumudur? sehir içi ve sehir dışı sen gazı ac yada açma... dişlilerlede oynadım 16-38,16-41,16-43,17-38,17-41,17-43 en son 17-43 denedim 200 lük karbüratörle yaktıgım yakıta denk..200 lük karbüratör ile agresif kullanıyorum bir depoyla 260-270 km.elbette dişli oynanması,kurcalanması,karbüratör,devirli kullanma motorun ömrünü.ömür boyu kullanmıyoruz zaten..yakıtta çok degişken var kilo,devir,eğim ,kalın lastik vs vs...

    senden video bekliyoruz elbette daha kalıcı olur kesinlikle.ama halen kıt zekalı muamelesi yapıyon neyse..senin dişlileri kullanan çok yoktur kanımca.benim gibi 200 cc karbüratör de kullanan ayrıca.ikimizde özeliz kullandıgımız motorlar ile farkettinmi ? :-)..simdi burda umarım alaycı bir tavır bulmazsın. :-)
    O kadar çok dişli çeşidi denediğin halde nasıl anlamadın dediklerimi hayret ediyorum şuan!! Madem denedin biliyorsun o zaman söyle bakalım önde 16 dişli varken mi yoksa 17 dişli varken mi motosikletin gaza tepkisi daha hızlı/iyi ??
    Sen, 200lük karbüratör ile yaktığım yakıta denk!! demişsin öte yandan bir depo ile 260-270kilometre mesafe yol gidiyorum demişsin!! Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu diye sorarlar adama!!!! Basit! bir hesap yapacak olursak!! Benzinin litresi 5lira diyelim, bir kaç kuruş daha fazla ama yuvarlak hesap olsun 5lira diyelim... MCX'lerin deposu 16litre benzin alıyor.. 16*5=80lira eder! 80/270=0,29kuruş eder!! Buda demek oluyor ki sadece 50cc farkın varken benim 2katım yakıt yakıyorsun neredeyse!!! Tabii diyorsan ki bende para çok, hem çok yakarım hem az mesafe giderim hemde 30-40binde motoru tekrar yaptırırım!! Eyvallah ben almıyım.. Sonda Çin'li motosikletler çabuk bozuluyor, dayanıksız oluyor! denmesin ama.. Sadece oynanmış dişlilerim ile senden çok yakarak yoluma devam edeyim.. Diyeceğim ancak bu basit hesap gösteriyor ki sen ne kadar da yüksek hız düşük devir desen de her türlü benden fazla yakıyormuşsun be Mahir'ciğim!! Hiç hesap yapmamışsın demek ki... Şimdi söyle bakalım benden daha az harcayarak mı gidiyorsun ?!
    Ben (agrasif kullanımda!) senden 140kilometre mesafe daha fazla yol yapabiliyorum..
    Yakıtta ki değişkenleri de yazayım.. Ben 98kiloyum, devirim seninkinden fazla ya!, malum ülkemizde hiç dümdüz! yol yok.. İlla ki yokuş inip çıkıyoruz değil mi ?! Sende ki gibi düz lastikte yok bende, fotoğraflarda görmüşsündür dişli arazi lastiği var.. Bunlara rağman ben gene daha az yakıyorum o zaman değil mi ?
    Şu yazıyı bir oku; http://www.motoron.com.tr/HaberDetay.aspx?ID=523
    Ama deme biri araba biri motosiklet diye, sadece hızlı giden çabuk benzin alan la yavaş giden seyrek benzin alanın karşılaştırması olarak düşün bunu!!
    Tabii ki otomobil yeniliyor ama çok bi fark olmadan!! ve trafiğe takılı kaldığı için!! Onu motosiklet olarak düşün bi an!! Ne fark eder şimdi sendeki 50cc daha büyük karbüratör!!! ?
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  5. #5125
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    "O kadar çok dişli çeşidi denediğin halde nasıl anlamadın dediklerimi hayret ediyorum şuan!! Madem denedin biliyorsun o zaman söyle bakalım önde 16 dişli varken mi yoksa 17 dişli varken mi motosikletin gaza tepkisi daha hızlı/iyi ?? "

    benimi deniyorsun onurcum elbette 16 dişli hem ilk kalkışta,hem rampada daha iyi.

    200 cc karbüratör 17-43 denemesinden sonra cok yaktıgını söyledim.sonra detayı unuttum ve kastettiğim aslında su anki durumdu ama simdiki dişli ve karbüratör ayarını bilmediğinden bende unuttum söylemeyi.

    su anki durum 17-38 ve eski karbüratör taktım.habire degiştirip duruyorum.ayrıntıyı atlamışım üzgünüm ..birde sanırım yanlış hesap yapmışım herneyse.motoru kurcalamaktan hesap kitap işlerine fazla özenmedim galiba..arada bu kadar fark olmaması lazım..38 den asağı inmeyi düşünüyorum 36-34-30 belki bilgin vardır.zaman çok yeniden degerlendirip ayrıntılı not almam lazım.zira 140 km az degil..sadece karbüratör o kadar farketmemesi lazım.yanlız dereceli eksantrik milide modifiye..süpapların açılış kapanış süreleride farklı.bunların hepsi ince hesap yapılmalı ki adam akıllı ne yaktıgı ortaya çıksın..depoyu 15 lt yedeği 2.5 lt saydık.karbüratör ayarını açtık.zengin karışımı daha fazla..270+140: 410 km senin harcaman.200 cc ile daha yüksek devir yapabiliyor.extra püskürttüğü için.motor iyi bağırıyor.ara hızlanmaları daha atak...ama 140 km çok fark :-).daha iyi ve dikkatli hesabımı yapıp sana dönecem..:-)).tamam egerki 200 cc bu hesaplarla pes ediyorum sen daha az yakıyorsun onurcum...ama 17-38 ile senden daha az yakacağıma eminim ha ne dersin ? inatla hem düşük devir hem daha hızlı olarak :-)

  6. #5126
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    OnrMRT, dreamwalker, arkadaşlar....

    150 mcx hoşuma gittigi alsammı diye düşündüğüm için forumu takip ediyordum ama son bir-iki gündür bu yarı tartışır yarı bilgi paylaşır yazılarınız sayesinde hem sayfa canlandı.. hemde biraz daha fazla bilgi sahibi oldum...


    Takipteyim...
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  7. #5127
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    bizde sanıyormusunuzki gerçek tartışıyoruz.bizim amacımızda buydu itiraf ediyoruz ..bu ara cok ölü birilerini başlığa cekerizde sohbet ederiz dedik hertürlü ama başbaşa kaldık

  8. #5128
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "O kadar çok dişli çeşidi denediğin halde nasıl anlamadın dediklerimi hayret ediyorum şuan!! Madem denedin biliyorsun o zaman söyle bakalım önde 16 dişli varken mi yoksa 17 dişli varken mi motosikletin gaza tepkisi daha hızlı/iyi ?? "

    benimi deniyorsun onurcum elbette 16 dişli hem ilk kalkışta,hem rampada daha iyi.

    200 cc karbüratör 17-43 denemesinden sonra cok yaktıgını söyledim.sonra detayı unuttum ve kastettiğim aslında su anki durumdu ama simdiki dişli ve karbüratör ayarını bilmediğinden bende unuttum söylemeyi.

    su anki durum 17-38 ve eski karbüratör taktım.habire degiştirip duruyorum.ayrıntıyı atlamışım üzgünüm ..birde sanırım yanlış hesap yapmışım herneyse.motoru kurcalamaktan hesap kitap işlerine fazla özenmedim galiba..arada bu kadar fark olmaması lazım..38 den asağı inmeyi düşünüyorum 36-34-30 belki bilgin vardır.zaman çok yeniden degerlendirip ayrıntılı not almam lazım.zira 140 km az degil..sadece karbüratör o kadar farketmemesi lazım.yanlız dereceli eksantrik milide modifiye..süpapların açılış kapanış süreleride farklı.bunların hepsi ince hesap yapılmalı ki adam akıllı ne yaktıgı ortaya çıksın..depoyu 15 lt yedeği 2.5 lt saydık.karbüratör ayarını açtık.zengin karışımı daha fazla..270+140: 410 km senin harcaman.200 cc ile daha yüksek devir yapabiliyor.extra püskürttüğü için.motor iyi bağırıyor.ara hızlanmaları daha atak...ama 140 km çok fark :-).daha iyi ve dikkatli hesabımı yapıp sana dönecem..:-)).tamam egerki 200 cc bu hesaplarla pes ediyorum sen daha az yakıyorsun onurcum...ama 17-38 ile senden daha az yakacağıma eminim ha ne dersin ? inatla hem düşük devir hem daha hızlı olarak :-)
    Seni denediğimi nereden çıkarttın ? Sadece 16 dişli ve 17 dişliyi denediğini söylediğin için tecrübe etmişsindir diye sordum.. Sende cevapladın zaten!! 16 dişli de daha iyi/atak diye!! Şimdi eğer 16 dişlide daha atak/iyi ise motosiklet söyle bakalım 16 dişli varken mi yoksa 17 dişli varken mi daha çok gaz açtın ??! Bu durumda 16 dişli varken daha az gaz açman gerekiyor değil mi ??! Ha diyorsan ki ben 16 dişli varkende 17 dişli varkende aynı gazı açtım o zaman 16 dişli takılıyken motorun önü kalkması lazım (Kalkışta).. Bu da benim motosikletin yakıtının neden artmadığını anlatıyordur!! Umarım şimdi anlamışsındır!!!
    İşin içine matematiksel hesaplama girince nasılda çıktı senin motosikletin fazla yaktığı değil mi ?? Okadar şey değiştirdin, o kadar şey denedin ama hiç hesap kitap yapmadın mı ?? Nasıl tecrübe ettin şaşıyorum şuan!!! Hesap kitap işlerini iyi yapacaksın, ayrıntıları atlamayacaksın, ya da eksik yazmayacaksın ki böyle gerektiği yerde sözünün arkasında durup ispat edebilesin gerektiği zaman!!!
    Ayrıca 15+2,5litre=17,5litre yapar ki bizim motosikletlerin benzin deposu 16,5litredir!! Bunuda düzeltmiş olayım!!! Eğer bu konuda da şüphen varsa işte Mondial'in sitesi gir bak http://www.mondialmotor.com.tr/?p=model&i=1269&x=technical yakıt tankı kapasitesi kısmında ne kadar yazıyor!!! Yedek/rezerve kısmıda 1,5litre civarı olması lazım.. Geçenlerde bi sayfada yedek 4litre diyende çıktı.. Kulaktan dolma, sözüm ona "Şahane" diye tabir edilen mobilet ustalarından duyduklarını gelip buraya yazanlar oluyor, sözüm meclisten dışarı daha önce başka bir arkadaş iddaa etmişti bu mevzuuyuda neyse... Ben motosikletime depo neredeyse bitmek üzere, yolda kalmak üzereyken İstanbul seyehatim öncesi benzin almıştım vakti zamanında 16,2litreye kapağın kapandığı yere kadar silme şekilde fulledik!! O zamandan bu zamana genleşmediyse depo hala aynıdır!!! Sen 17,5litre benzin aldır depona ben de benim motosikleti deposunda ki benzin ile yakayım!!!
    Pes ediyorum yazdığına göre seni ikna ettiğimi düşünüyorum artık! Ha ikna olmadım diyorsan tartışmaya devam ederiz, sorun değil!!!
    Gelelim "ama 17-38 ile senden daha az yakacağıma eminim ha ne dersin ? inatla hem düşük devir hem daha hızlı olarak :-)" diye yazdığın cümlene!! Ben inat ile iş yapmam.. Sürdüğüm, hesap ettiğim şekilde tecrübelerimi burada aktarırım!!!! İstersen benden az yak istersen benden fazla yak, istersen benden yavaş git istersen benden hızlı git! Banane!! Ben sadece yanlış gördüğüm/yanlış bilgilendirme gördüğüm yerde düzeltme yaparım!! Böyle anlamayana da günlerce anlatırım, sorun değil!! Neticede anladın ne mutlu bana!!! Yani 200lük karbüratör takıp 600lük motosiklet gibi benzin yakmaya hiç mi hiç gerek yok!!!
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  9. #5129
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    "Seni denediğimi nereden çıkarttın ? Sadece 16 dişli ve 17 dişliyi denediğini söylediğin için tecrübe etmişsindir diye sordum.. Sende cevapladın zaten!! 16 dişli de daha iyi/atak diye!! Şimdi eğer 16 dişlide daha atak/iyi ise motosiklet söyle bakalım 16 dişli varken mi yoksa 17 dişli varken mi daha çok gaz açtın ??! Bu durumda 16 dişli varken daha az gaz açman gerekiyor değil mi ??! Ha diyorsan ki ben 16 dişli varkende 17 dişli varkende aynı gazı açtım o zaman 16 dişli takılıyken motorun önü kalkması lazım (Kalkışta).. Bu da benim motosikletin yakıtının neden artmadığını anlatıyordur!! Umarım şimdi anlamışsındır!!! "

    şimdi onurcum 17-38 ile senin 17-45 den daha az yakıt tüketeceği üzerinde halen ısrar ediyorum..ha şu var arka dişli küçülünce vites aralıkları uzar ve vites aralıkları uzadıkça vites geçişini sağlamak için gaz kolunu ben senden daha fazla çevirmem lazım.niye derken seninki daha devirli oldugu için vites aralıkları kısa ve yeterli gaz seviyesi benimkine göre daha yüksek.bu konuda hemfikiriz.

    "İşin içine matematiksel hesaplama girince nasılda çıktı senin motosikletin fazla yaktığı değil mi ?? Okadar şey değiştirdin, o kadar şey denedin ama hiç hesap kitap yapmadın mı ?? Nasıl tecrübe ettin şaşıyorum şuan!!! Hesap kitap işlerini iyi yapacaksın, ayrıntıları atlamayacaksın, ya da eksik yazmayacaksın ki böyle gerektiği yerde sözünün arkasında durup ispat edebilesin gerektiği zaman!!!"

    açıkcası yakıt tüketimi hakkında matematiksel hesap eksikliği var sanırım.üzerine pek düşünmedim ve düşmedim.sadece performans artışı ve düşüklüğü üzerinde yoğunlaştıgım için olsa gerek.birde yakıp yakmadıgını kontrol etmeden bircok degişikliği kısa süre içinde yapınca demek eksik kalıyor.hani istediğin performansı şekillendirmeyi beklersin ama seni kesmez sürekli arayış içine girersin belki o yüzden..depoyu doldurup sonuna kadar tüketmiyorum.yedek depoya düşünce zaten yeterli oluyor egerki ölçüm yapıyorsam..coğu zaman ölceyim derken başka bir degişiklik yapıp es geciyorum.haklısın hesap kitap işini sağlam yapmak lazım.ama kanıtlamak için bu kez daha dikkatli olacağım söz :-))


    "Ayrıca 15+2,5litre=17,5litre yapar ki bizim motosikletlerin benzin deposu 16,5litredir!! Bunuda düzeltmiş olayım!!! Eğer bu konuda da şüphen varsa işte Mondial'in sitesi gir bak http://www.mondialmotor.com.tr/?p=mo...69&x=technical yakıt tankı kapasitesi kısmında ne kadar yazıyor!!! Yedek/rezerve kısmıda 1,5litre civarı olması lazım.. Geçenlerde bi sayfada yedek 4litre diyende çıktı.. Kulaktan dolma, sözüm ona "Şahane" diye tabir edilen mobilet ustalarından duyduklarını gelip buraya yazanlar oluyor, sözüm meclisten dışarı daha önce başka bir arkadaş iddaa etmişti bu mevzuuyuda neyse... Ben motosikletime depo neredeyse bitmek üzere, yolda kalmak üzereyken İstanbul seyehatim öncesi benzin almıştım vakti zamanında 16,2litreye kapağın kapandığı yere kadar silme şekilde fulledik!!O zamandan bu zamana genleşmediyse depo hala aynıdır!!! Sen 17,5litre benzin aldır depona ben de benim motosikleti deposunda ki benzin ile yakayım!!!"


    "depoyu 15 lt yedeği 2.5 lt saydık.." ben deponun hepsini 15 lt sanıyordum.küçük bir ayrıntı eksikliği.zira yedek depo ,depodan ayrı bir haznede degil depoya ait..depo derken tümünü kastetim..bence senin yanlışın var reserve kısmı 2.5 olması lazım lakin diğer cg türlerinde 2 lt felan.yanlış bilmiyorsam yalan söylüyorsun demiyorum ama yine araştırırız kardeş.belki ben yanlış biliyorum.1.5 lt olamaz.benzin muslugundan gram gelmese bile en azından yarım litreyi içinden çıkaramıyorsun.


    "Pes ediyorum yazdığına göre seni ikna ettiğimi düşünüyorum artık! Ha ikna olmadım diyorsan tartışmaya devam ederiz, sorun değil!!!
    Gelelim "ama 17-38 ile senden daha az yakacağıma eminim ha ne dersin ? inatla hem düşük devir hem daha hızlı olarak :-)" diye yazdığın cümlene!! Ben inat ile iş yapmam.. Sürdüğüm, hesap ettiğim şekilde tecrübelerimi burada aktarırım!!!! İstersen benden az yak istersen benden fazla yak, istersen benden yavaş git istersen benden hızlı git! Banane!! Ben sadece yanlış gördüğüm/yanlış bilgilendirme gördüğüm yerde düzeltme yaparım!! Böyle anlamayana da günlerce anlatırım, sorun değil!! Neticede anladın ne mutlu bana!!! Yani 200lük karbüratör takıp 600lük motosiklet gibi benzin yakmaya hiç mi hiç gerek yok!!! "



    bazı konularda ikna oldum.200 cc hesap kitapta yanlışımızda olabilir daha fazla yaktıgı için ikna oldum.o konuda pes simdilik ama.ayrıntılı inceleyip,sıkı hesap yapıp döncem sana .degişkenleri hesap etmem lazım ona göre..

    su anlık 200 cc karbüratörü es geciyorum.o bir fantazi..ama halen şu dişli olayında senden farklı düşünüyorum.

    "söyle bakalım 16 dişli varken mi yoksa 17 dişli varken mi daha çok gaz açtın ??"

    sorun tam olarak buydu degilmi? o zaman söyle başlayalım..

    aslında 3 farklı durum var.2 si benzer biri farklı.

    1: egerki 17-38 dişli motora sahip olan benle 17-45 dişli motora sahip olan sen yokuşa tırmandıgımızı farzedelim.bu konumda 17-38 dişliyle ben senden daha fazla gaz açmam lazımki senin hızına yetişebileyim.ve neticede ben daha fazla benzin harcarım sana yetişmek için.aynı hızlarda tırmandıgımızı farzediyorum.

    2: bu kez aynı seyi yokuş asağı düşün benim 38 dişli motorum senin 45 dişli motorun dönüş hızı ve çapları aynı degil.benim dişlinin ve teker dönüş hızı seninkiyle aynı olmadıgından aynı sabit hızlarda sen benim hızıma yetişmek için daha fazla gaz açacaksın ve daha fazla yakıt tüketeceksin..

    3: artık düz yola geçme zamanı.aynı hızda gidiyoruz.kapışıyoruz say..eşit hızlarda basmış gidiyoruz.apaçiyiz ya..
    simdi düz yolda aynı sabit hızda hem senin devrin yüksek hem vites geçişlerin kısa oldugundan kalkışın ve sabit hıza ulaşman mesala 100 km ye ulaşman benden erken olacak.benim o hıza gelene kadar daha fazla gaza yüklenmem lazım.vites aralıkları ve devir düşüklüğü nedeniyle vites gecişlerim daha yavaş.sonra sabitledik hızı dümdüz yol.sen 100 km de sabit tutman için benden dahamı az gaza yüklenmiş olacaksın ? sonra ne varsa yükleniyoruz.125 yaptık.senin motorun devri 10 bin benimki 8000 civarı.ama hızımız aynı.125 km ye ulaşmışız.şimdi devir dediğimiz krank milinin dakikadaki dönme sayısı degilmidir? simdi sen aynı hızda 10 bin devir yaparken ben 8000 yapıyorum.dakikada 10 bin devir cevirenmi daha fazla güç harcıyor yoksa 8000 mi? güce bağlı yakıtı kim daha fazla tüketir.?

    onu bunuda gectik gel senle sabit hızla 3 cü vites 80 ile gidelim.depoları fulleyelim.böylece 100-200-300 depo bitene kadar km gidelim.kim yolda kalırsa..kazanırsan ne istersen iste...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------



    güncel bir foto atayım bari.su 200 cc karbüratör olayına taktım.degişiklikleri kademe kademe yapmak gerek sanıyorum.mesala dişli degişmeden karbüratör degişimi,ne kadar yakıt tüketimi not alayım.sonra eksantrik mili,en son dişli daha mantıklı olur sanırım.böylece onurun dediği gibi sözümün arkasında durup ispat edebileyim.aceleci olmamın dez avantajı neyse bu arada arkadaşlara örnek oluyoruz kötümü.?

  10. #5130
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Seni denediğimi nereden çıkarttın ? Sadece 16 dişli ve 17 dişliyi denediğini söylediğin için tecrübe etmişsindir diye sordum.. Sende cevapladın zaten!! 16 dişli de daha iyi/atak diye!! Şimdi eğer 16 dişlide daha atak/iyi ise motosiklet söyle bakalım 16 dişli varken mi yoksa 17 dişli varken mi daha çok gaz açtın ??! Bu durumda 16 dişli varken daha az gaz açman gerekiyor değil mi ??! Ha diyorsan ki ben 16 dişli varkende 17 dişli varkende aynı gazı açtım o zaman 16 dişli takılıyken motorun önü kalkması lazım (Kalkışta).. Bu da benim motosikletin yakıtının neden artmadığını anlatıyordur!! Umarım şimdi anlamışsındır!!! "

    şimdi onurcum 17-38 ile senin 17-45 den daha az yakıt tüketeceği üzerinde halen ısrar ediyorum..ha şu var arka dişli küçülünce vites aralıkları uzar ve vites aralıkları uzadıkça vites geçişini sağlamak için gaz kolunu ben senden daha fazla çevirmem lazım.niye derken seninki daha devirli oldugu için vites aralıkları kısa ve yeterli gaz seviyesi benimkine göre daha yüksek.bu konuda hemfikiriz.

    "İşin içine matematiksel hesaplama girince nasılda çıktı senin motosikletin fazla yaktığı değil mi ?? Okadar şey değiştirdin, o kadar şey denedin ama hiç hesap kitap yapmadın mı ?? Nasıl tecrübe ettin şaşıyorum şuan!!! Hesap kitap işlerini iyi yapacaksın, ayrıntıları atlamayacaksın, ya da eksik yazmayacaksın ki böyle gerektiği yerde sözünün arkasında durup ispat edebilesin gerektiği zaman!!!"

    açıkcası yakıt tüketimi hakkında matematiksel hesap eksikliği var sanırım.üzerine pek düşünmedim ve düşmedim.sadece performans artışı ve düşüklüğü üzerinde yoğunlaştıgım için olsa gerek.birde yakıp yakmadıgını kontrol etmeden bircok degişikliği kısa süre içinde yapınca demek eksik kalıyor.hani istediğin performansı şekillendirmeyi beklersin ama seni kesmez sürekli arayış içine girersin belki o yüzden..depoyu doldurup sonuna kadar tüketmiyorum.yedek depoya düşünce zaten yeterli oluyor egerki ölçüm yapıyorsam..coğu zaman ölceyim derken başka bir degişiklik yapıp es geciyorum.haklısın hesap kitap işini sağlam yapmak lazım.ama kanıtlamak için bu kez daha dikkatli olacağım söz :-))


    "Ayrıca 15+2,5litre=17,5litre yapar ki bizim motosikletlerin benzin deposu 16,5litredir!! Bunuda düzeltmiş olayım!!! Eğer bu konuda da şüphen varsa işte Mondial'in sitesi gir bak http://www.mondialmotor.com.tr/?p=mo...69&x=technical yakıt tankı kapasitesi kısmında ne kadar yazıyor!!! Yedek/rezerve kısmıda 1,5litre civarı olması lazım.. Geçenlerde bi sayfada yedek 4litre diyende çıktı.. Kulaktan dolma, sözüm ona "Şahane" diye tabir edilen mobilet ustalarından duyduklarını gelip buraya yazanlar oluyor, sözüm meclisten dışarı daha önce başka bir arkadaş iddaa etmişti bu mevzuuyuda neyse... Ben motosikletime depo neredeyse bitmek üzere, yolda kalmak üzereyken İstanbul seyehatim öncesi benzin almıştım vakti zamanında 16,2litreye kapağın kapandığı yere kadar silme şekilde fulledik!!O zamandan bu zamana genleşmediyse depo hala aynıdır!!! Sen 17,5litre benzin aldır depona ben de benim motosikleti deposunda ki benzin ile yakayım!!!"


    "depoyu 15 lt yedeği 2.5 lt saydık.." ben deponun hepsini 15 lt sanıyordum.küçük bir ayrıntı eksikliği.zira yedek depo ,depodan ayrı bir haznede degil depoya ait..depo derken tümünü kastetim..bence senin yanlışın var reserve kısmı 2.5 olması lazım lakin diğer cg türlerinde 2 lt felan.yanlış bilmiyorsam yalan söylüyorsun demiyorum ama yine araştırırız kardeş.belki ben yanlış biliyorum.1.5 lt olamaz.benzin muslugundan gram gelmese bile en azından yarım litreyi içinden çıkaramıyorsun.


    "Pes ediyorum yazdığına göre seni ikna ettiğimi düşünüyorum artık! Ha ikna olmadım diyorsan tartışmaya devam ederiz, sorun değil!!!
    Gelelim "ama 17-38 ile senden daha az yakacağıma eminim ha ne dersin ? inatla hem düşük devir hem daha hızlı olarak :-)" diye yazdığın cümlene!! Ben inat ile iş yapmam.. Sürdüğüm, hesap ettiğim şekilde tecrübelerimi burada aktarırım!!!! İstersen benden az yak istersen benden fazla yak, istersen benden yavaş git istersen benden hızlı git! Banane!! Ben sadece yanlış gördüğüm/yanlış bilgilendirme gördüğüm yerde düzeltme yaparım!! Böyle anlamayana da günlerce anlatırım, sorun değil!! Neticede anladın ne mutlu bana!!! Yani 200lük karbüratör takıp 600lük motosiklet gibi benzin yakmaya hiç mi hiç gerek yok!!! "



    bazı konularda ikna oldum.200 cc hesap kitapta yanlışımızda olabilir daha fazla yaktıgı için ikna oldum.o konuda pes simdilik ama.ayrıntılı inceleyip,sıkı hesap yapıp döncem sana .degişkenleri hesap etmem lazım ona göre..

    su anlık 200 cc karbüratörü es geciyorum.o bir fantazi..ama halen şu dişli olayında senden farklı düşünüyorum.

    "söyle bakalım 16 dişli varken mi yoksa 17 dişli varken mi daha çok gaz açtın ??"

    sorun tam olarak buydu degilmi? o zaman söyle başlayalım..

    aslında 3 farklı durum var.2 si benzer biri farklı.

    1: egerki 17-38 dişli motora sahip olan benle 17-45 dişli motora sahip olan sen yokuşa tırmandıgımızı farzedelim.bu konumda 17-38 dişliyle ben senden daha fazla gaz açmam lazımki senin hızına yetişebileyim.ve neticede ben daha fazla benzin harcarım sana yetişmek için.aynı hızlarda tırmandıgımızı farzediyorum.

    2: bu kez aynı seyi yokuş asağı düşün benim 38 dişli motorum senin 45 dişli motorun dönüş hızı ve çapları aynı degil.benim dişlinin ve teker dönüş hızı seninkiyle aynı olmadıgından aynı sabit hızlarda sen benim hızıma yetişmek için daha fazla gaz açacaksın ve daha fazla yakıt tüketeceksin..

    3: artık düz yola geçme zamanı.aynı hızda gidiyoruz.kapışıyoruz say..eşit hızlarda basmış gidiyoruz.apaçiyiz ya..
    simdi düz yolda aynı sabit hızda hem senin devrin yüksek hem vites geçişlerin kısa oldugundan kalkışın ve sabit hıza ulaşman mesala 100 km ye ulaşman benden erken olacak.benim o hıza gelene kadar daha fazla gaza yüklenmem lazım.vites aralıkları ve devir düşüklüğü nedeniyle vites gecişlerim daha yavaş.sonra sabitledik hızı dümdüz yol.sen 100 km de sabit tutman için benden dahamı az gaza yüklenmiş olacaksın ? sonra ne varsa yükleniyoruz.125 yaptık.senin motorun devri 10 bin benimki 8000 civarı.ama hızımız aynı.125 km ye ulaşmışız.şimdi devir dediğimiz krank milinin dakikadaki dönme sayısı degilmidir? simdi sen aynı hızda 10 bin devir yaparken ben 8000 yapıyorum.dakikada 10 bin devir cevirenmi daha fazla güç harcıyor yoksa 8000 mi? güce bağlı yakıtı kim daha fazla tüketir.?

    onu bunuda gectik gel senle sabit hızla 3 cü vites 80 ile gidelim.depoları fulleyelim.böylece 100-200-300 depo bitene kadar km gidelim.kim yolda kalırsa..kazanırsan ne istersen iste...
    Mahir ilk önce şunu belirteyim, ben hiç bir zaman ön dişlim 17 arka dişlim 45 yazmadım. Eski sayfaları tekrar ve tekrar oku istersen!! Ön dişlim 16 arka dişlim 45.
    Ben yedek depo ayrı diye birşeyde yazmadım, yanlış anlgılamışsın sanırım!! Sadece deponun yanından çevirdiğimiz düğmemi diyeyim ? vidamı diyeyim ? aparatmı diyeyim ? onun sayesinde benzinin geldiği hortum değişiyor o kadar. Yedek hortumu daha kısa olduğu için daha alttan benzini alabiliyor.. Ayrıca o zımbırtıyı söktüğün zaman komple yani depoya hortumların bağlandığı yerden düğmenin bağlı olduğu yeri söktüğünde göreceksindir parmak uzunluğunda birşey aşağı yukarı sadece biri kısa biri uzun.. Bunu sökersen şayet deponun içinde ki tüm benzini boşaltabilirsin yarım litresi içinde kalmaz anlayacağın!!
    257. sayfaya gidersen, dün saat 22:54'te yaptığın #5132 numaralı yorumun son cümlesini okursan tekrar hatırlarsın, bana "benimki seninkini döver" meselesi olarak gördüğümü ima etmişsin/yazmışsın.. Ben o zaman da şimdi de benim motosikletimin kimsenin motosikletini döveceğini görmüyordum/düşünmüyordum bunu daha önceki yorumumda belirttim zaten onuda bulabilirsin, ama şuan sen konuyu öyle görüyorsun sanırım ? 3. viteste 80le gidelim kim yolda kalacak falan derken "benimki seninkini döver" olmuyormu bu ?
    Bu 1- 2- 3- diye sıraladığın maddelere gelecek olursam, bir önce ki yorumumda demiştim "Böyle anlamayana da günlerce anlatırım, sorun değil!!" diye ama görüyorum ki bozuk plak gibi hep yerinde sayıyorsun be Mahir.
    Tamam pes ettim benim ki fazla yakar, seninki benimkini döver. Hadi kal sağlıcakla.
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  11. #5131
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    "Mahir ilk önce şunu belirteyim, ben hiç bir zaman ön dişlim 17 arka dişlim 45 yazmadım. Eski sayfaları tekrar ve tekrar oku istersen!! Ön dişlim 16 arka dişlim 45."

    pardon... demek ben eskileri karıştırdım.aklımda öyle kalmış gruptaki sohbetlerden..gerçi 16-45,17-45 den daha devirli.

    "Ben yedek depo ayrı diye birşeyde yazmadım, yanlış anlgılamışsın sanırım!! Sadece deponun yanından çevirdiğimiz düğmemi diyeyim ? vidamı diyeyim ? aparatmı diyeyim ? onun sayesinde benzinin geldiği hortum değişiyor o kadar. Yedek hortumu daha kısa olduğu için daha alttan benzini alabiliyor.. Ayrıca o zımbırtıyı söktüğün zaman komple yani depoya hortumların bağlandığı yerden düğmenin bağlı olduğu yeri söktüğünde göreceksindir parmak uzunluğunda birşey aşağı yukarı sadece biri kısa biri uzun.. Bunu sökersen şayet deponun içinde ki tüm benzini boşaltabilirsin yarım litresi içinde kalmaz anlayacağın!!"


    yok ayrı depo derken hani sen 15 in üstüne 2,5 eklediğin için dedim zaten.depo derken tümünü kastetmek istediğimden açıklama gereği duydum..ayrıca yedek depo açıklaması yapmışşın belki bilmeyen olur açıklaman iyi olmuş..düğmeyi sökmeye gerek yok derdim içindekini komple boşaltmak degil zaten.tam bitse benzini yolda kalsanız bile azcık içinde kalıyor anlamında dedim..


    "57. sayfaya gidersen, dün saat 22:54'te yaptığın #5132 numaralı yorumun son cümlesini okursan tekrar hatırlarsın, bana "benimki seninkini döver" meselesi olarak gördüğümü ima etmişsin/yazmışsın.. Ben o zaman da şimdi de benim motosikletimin kimsenin motosikletini döveceğini görmüyordum/düşünmüyordum bunu daha önceki yorumumda belirttim zaten onuda bulabilirsin, ama şuan sen konuyu öyle görüyorsun sanırım ? 3. viteste 80le gidelim kim yolda kalacak falan derken "benimki seninkini döver" olmuyormu bu ?"

    benimki seninkini döver meselesi degil aslında hani dedin ya gaz açma,sonra son yapılan hız vede benzin sarfiyatı üzerine söylediklerin üzerine sahsi düşüncelerimi havayı biraz degiştirerek renk katarak anlatmaya çalıştım.yoksa apachi ruhlu ve hızı seven biri degilim.olgun insanlarız.ama yeri geldi belirtmek istedim.burası hareketlendi en azından.bilgi alışverişi sağlandı..fenamı oldu ? şimdi burayı sessizce takip edenlere örnek oldu.

    "Bu 1- 2- 3- diye sıraladığın maddelere gelecek olursam, bir önce ki yorumumda demiştim "Böyle anlamayana da günlerce anlatırım, sorun değil!!" diye ama görüyorum ki bozuk plak gibi hep yerinde sayıyorsun be Mahir.
    Tamam pes ettim benim ki fazla yakar, seninki benimkini döver. Hadi kal sağlıcakla. "


    onur cokmu saçma sıralamadakiler....biri cıkıp yanılıyorsun desin ya ? biz doğrular için burda degilmiyiz ne güzel tartışıyoruz işte.bilgi alışverişi sağlamak için.pes etme boş yere..ben fikrimi söyledim sende aynı şekilde yinede araştıracağım.yazdıktan sonra 3 kişiyi aradım.motor tamiri ustalar..yanılıyorsun demediler.bu şartlarda benimki seninkini dövüyor ne var bunda .eyvallah sende kal sağlıcakla...

  12. #5132
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Dişli değiştirmek isteyenler, ön ya da arka dişlilerinizin değişimiyle elde edilecek sonuçları hesaplayabilen program.

    http://www.sprocketcalculator.com
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  13. #5133
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizde sanıyormusunuzki gerçek tartışıyoruz.bizim amacımızda buydu itiraf ediyoruz ..bu ara cok ölü birilerini başlığa cekerizde sohbet ederiz dedik hertürlü ama başbaşa kaldık
    hazır sizi yakalamışken sorayım.. gerçi bikaç güne genel bi başlıkta açıcam ama..
    alternatifler şunlar..
    1-salcano attach 145 cc
    2-salcano wolf 125 cc
    3-mondial drift 135 cc
    4-mondial mcx 162 cc
    5-rks titanic 148 cc (gerçi üzerine otunca rks yi eledim gibi oturşu rahat değil dizler çok açık kaldı. bana göre küçük gibi)

    sizce hangisi aceba..?
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  14. #5134
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    iyi hoşta ilk önce kriterini belirlemen gerekiyor.sence önemli olan ne ?

    az yakması mı?
    daha hızlı olmasımı?
    kalitemi?
    daha güç olanmı?
    şekil mi?

    daha bircok kriter olabilir.ama hepsi aynı yerde bulunmayabilir..sen olmazsa olmazları şeçip ona uygun olanı şeçmelisin.

  15. #5135
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi hoşta ilk önce kriterini belirlemen gerekiyor.sence önemli olan ne ?

    az yakması mı?
    daha hızlı olmasımı?
    kalitemi?
    daha güç olanmı?
    şekil mi?

    daha bircok kriter olabilir.ama hepsi aynı yerde bulunmayabilir..sen olmazsa olmazları şeçip ona uygun olanı şeçmelisin.
    önceliğim arıza çıkarmayacak.. yakıtı fazla olmayan.. bir motosiklet...

    bu modellerin şekillerini seviyorum zaten...hız, güç sonraki tercihler benim için..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  16. #5136
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Alıntı Salih_T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hazır sizi yakalamışken sorayım.. gerçi bikaç güne genel bi başlıkta açıcam ama..
    alternatifler şunlar..
    1-salcano attach 145 cc
    2-salcano wolf 125 cc
    3-mondial drift 135 cc
    4-mondial mcx 162 cc
    5-rks titanic 148 cc (gerçi üzerine otunca rks yi eledim gibi oturşu rahat değil dizler çok açık kaldı. bana göre küçük gibi)

    sizce hangisi aceba..?
    Bu motosikletlerin neticede hepsi 150cc kategorisinde sayılır. Salcano'ları bilmiyorum Çanakkale'de bir kaç tane gördüm açıkçası görünüşleri çok basit gelmişti, tam modellerine bakmamıştım ama Salcano markaydı. Drift, MCX'in biraz güçsüzü, oturuş pozisyonu biraz daha spor tarz, şeklini şemalini millet daha çok beğeniyor ama ben beğenmiyorum açıkçası ve farı hiç aydınlatmıyor xenon taksan bile, nasıl bi far yaptılarsa artık.. RKS'ye gelecek olursak sürekli aynamda gördüğüm bir motosiklettir kendisi bilmem anlatabildim mi
    MCX'de gördüğün üzere kullanıyorum, memnunum, 25bin oldu bu zamana kadar yağından başka birşeyini değiştirmedim (dişliler keyfi), amortisorleri ve selesi biraz sert gelebilir onlarıda değiştirdiğin zaman hiç birşey kalmıyor..
    Bunların kategorileri aynı dedik ya yakıtlarıda aynı sayılır 2kuruş-3kuruş çok fark etmez önemli olan gücüdür bence bu sınıfın neticede hepsi en fazla 0,15-0,20 kuruş yakan makinalar hatta o kadar bile değil. Drift 125lik olmasına rağmen MCX ile eşit yakıtı var diyebilirim. Diğer motosikletlerin yakıtını bilmiyorum ama 2kuruş fazla ya da 2kuruş az olsun yani 1kilometrede 0,11kuruş yakan driftin var diyelim 100 kilometrede 11 lira yapıyor. Öte yandan 1kilometrede 0,13kuruş yakan mcx var oda 100 kilometrede 13 lira yapıyor. Rakamları örnek verdim ama aşağı yukarı böyle. Şimdi 2kuruş için performanstan kaçmaya gerek var mı ?
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  17. #5137
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    en az yakanı..çinli grupta salcano wolf 125 cc,kuba xr 125,arora yebere 125..bunlar alt motoru aynı motorlar.orjinal ybr motoru kullnıyorlar..az yakarlar.alternatif kuba kr 139 aynı kulvarın daha güçlüsünü istiyorsan.

    daha agresif olanlar---drift rks titanik 150 den daha güçlü.mondial mcx 150 bunları döver :-))ama fazla yakar diğerlerine göre üstten eksantrik ve beygirleri yüksek..rks 11.1 hp,drift yaklaşık 13,5 mcx 14,5 beygir..

    salcano attach 145 cc yeni çıkmış galiba 11,2 Hp nasıldır bilmiyorum :-))

  18. #5138
    badan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Bu dişli oranları ile ilgili bir düşüncemi paylaşayım. Renault spring model aracımda vites aralıkları çok kısa idi. şehir içerisinde çabuk vites değiştirip torktan fazlası ile faydalanarak ekonomi yapıyorken, şehir dışında 80km (90 km bile değil) hızdan sonra devir yükseliyor, yükseliyor, yükseliyor yakıt artıyor artıyordu.

    burdan çıkışla;

    Dremwalker arkadaşın 17*38 dişli örneğinde şehir içi kullanımda, rampa çıkışlarda yakıt sarfiyatı fazla olacak fakat kendisininde bahsettiği gibi rampa inişlerde ve düz yolda belirli hızdan sonra sarfiyatı azalacaktır.

    Mert arkadaşın dişli sistemide benim eski springteki gözlemim gibi şehir içi kullanımda çabuk vites değiştirip torktan fazlası ile faydalanarak ekonomi yapacak, şehir dışında uygun seyir hızında ve hız arttıkça devir yükselecek motor deli gibi dönecek ve yakıt sarfiyatı artacaktır.

    iki örnekteki modifiyelerde motorun zorlanması ve ömrünün kısalması konularına bilgim yetmiyor.
    1. örnekte motora güç manasında fazla yüklenerek motoru kasıp ömründen mi çalarız yoksa
    2, örnekte motoru hep çok yüksek devirde kullanıp motora yüksek devirde kullanmanın getireceği zararlar ile motorun ömründen mi çalarız.

    iki durumunda motora zararı eşitmidir bilemem.

    ben rampa çıkışı ve düz yolda motorada zarar gelmeden iki kişi ile keyifli sürüşün peşindeyim.

    15*38 dişliyi 16*38 yaptım. hah oldu dedim. zaten fabrikasyon böyle olmalıymış dedim. hala 15*38 deki fabrika ısrarını anlayabilmiş değilim.

    iki gündür denemelerim iyi. rampayı henüz deneyemedim.

    herkese keyifli sürüşler

  19. #5139
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Yani ön dişliyi 16 yaptın ve rampa çıkışları 2 kişi daha iyi oldu hah Oldu dedin yani öyle mi? Bu hah oldu dediğin kaçıncı vites 3 mü 4 mü? Büyük ihtimal 3 tür 4 se biraz daha güleyim... Ben 2 kişi 5. Vites le çıkıyorum rampaları..
    Ben 3bin kilometre iken dişlileri 16/45 olarak değiştirdim, şuan 25binde buda demek oluyor ki 22bin kilometre yol yapmışım.. Daha subap ayarı bile yaptırmadım.. Evet motorun ömrüde bitiyor çokta yakıyor inanan inanır inanmayan inanmaz kimseyi tanımıyorum burada kimseye yalan borcum yok. Sadece gülüyorum artık paşalarım, krallarım hahaha
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  20. #5140
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    OnrMRT ve dreamwalker

    cevaplarınız için teşekkürler...
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)