"Seni denediğimi nereden çıkarttın ? Sadece 16 dişli ve 17 dişliyi denediğini söylediğin için tecrübe etmişsindir diye sordum.. Sende cevapladın zaten!! 16 dişli de daha iyi/atak diye!! Şimdi eğer 16 dişlide daha atak/iyi ise motosiklet söyle bakalım 16 dişli varken mi yoksa 17 dişli varken mi daha çok gaz açtın ??! Bu durumda 16 dişli varken daha az gaz açman gerekiyor değil mi ??! Ha diyorsan ki ben 16 dişli varkende 17 dişli varkende aynı gazı açtım o zaman 16 dişli takılıyken motorun önü kalkması lazım (Kalkışta).. Bu da benim motosikletin yakıtının neden artmadığını anlatıyordur!! Umarım şimdi anlamışsındır!!! "
şimdi onurcum
17-38 ile senin
17-45 den daha az yakıt tüketeceği üzerinde halen ısrar ediyorum..ha şu var arka dişli küçülünce vites aralıkları uzar ve vites aralıkları uzadıkça vites geçişini sağlamak için gaz kolunu ben senden daha fazla çevirmem lazım.niye derken seninki daha devirli oldugu için vites aralıkları kısa ve yeterli gaz seviyesi benimkine göre daha yüksek.bu konuda hemfikiriz.
"İşin içine matematiksel hesaplama girince nasılda çıktı senin motosikletin fazla yaktığı değil mi ?? Okadar şey değiştirdin, o kadar şey denedin ama hiç hesap kitap yapmadın mı ?? Nasıl tecrübe ettin şaşıyorum şuan!!! Hesap kitap işlerini iyi yapacaksın, ayrıntıları atlamayacaksın, ya da eksik yazmayacaksın ki böyle gerektiği yerde sözünün arkasında durup ispat edebilesin gerektiği zaman!!!"
açıkcası yakıt tüketimi hakkında matematiksel hesap eksikliği var sanırım.üzerine pek düşünmedim ve düşmedim.sadece performans artışı ve düşüklüğü üzerinde yoğunlaştıgım için olsa gerek.birde yakıp yakmadıgını kontrol etmeden bircok degişikliği kısa süre içinde yapınca demek eksik kalıyor.hani istediğin performansı şekillendirmeyi beklersin ama seni kesmez sürekli arayış içine girersin belki o yüzden..depoyu doldurup sonuna kadar tüketmiyorum.yedek depoya düşünce zaten yeterli oluyor egerki ölçüm yapıyorsam..coğu zaman ölceyim derken başka bir degişiklik yapıp es geciyorum.haklısın hesap kitap işini sağlam yapmak lazım.ama kanıtlamak için bu kez daha dikkatli olacağım söz :-))
"Ayrıca 15+2,5litre=17,5litre yapar ki bizim motosikletlerin benzin deposu 16,5litredir!! Bunuda düzeltmiş olayım!!! Eğer bu konuda da şüphen varsa işte Mondial'in sitesi gir bak http://www.mondialmotor.com.tr/?p=mo...69&x=technical yakıt tankı kapasitesi kısmında ne kadar yazıyor!!! Yedek/rezerve kısmıda 1,5litre civarı olması lazım.. Geçenlerde bi sayfada yedek 4litre diyende çıktı.. Kulaktan dolma, sözüm ona "Şahane" diye tabir edilen mobilet ustalarından duyduklarını gelip buraya yazanlar oluyor, sözüm meclisten dışarı daha önce başka bir arkadaş iddaa etmişti bu mevzuuyuda neyse... Ben motosikletime depo neredeyse bitmek üzere, yolda kalmak üzereyken İstanbul seyehatim öncesi benzin almıştım vakti zamanında 16,2litreye kapağın kapandığı yere kadar silme şekilde fulledik!!O zamandan bu zamana genleşmediyse depo hala aynıdır!!! Sen 17,5litre benzin aldır depona ben de benim motosikleti deposunda ki benzin ile yakayım!!!"
"depoyu 15 lt yedeği 2.5 lt saydık.." ben deponun hepsini 15 lt sanıyordum.küçük bir ayrıntı eksikliği.zira yedek depo ,depodan ayrı bir haznede degil depoya ait..depo derken tümünü kastetim..bence senin yanlışın var reserve kısmı 2.5 olması lazım lakin diğer cg türlerinde 2 lt felan.yanlış bilmiyorsam yalan söylüyorsun demiyorum ama yine araştırırız kardeş.belki ben yanlış biliyorum.1.5 lt olamaz.benzin muslugundan gram gelmese bile en azından yarım litreyi içinden çıkaramıyorsun.
"Pes ediyorum yazdığına göre seni ikna ettiğimi düşünüyorum artık! Ha ikna olmadım diyorsan tartışmaya devam ederiz, sorun değil!!!
Gelelim "ama 17-38 ile senden daha az yakacağıma eminim ha ne dersin ? inatla hem düşük devir hem daha hızlı olarak :-)" diye yazdığın cümlene!! Ben inat ile iş yapmam.. Sürdüğüm, hesap ettiğim şekilde tecrübelerimi burada aktarırım!!!! İstersen benden az yak istersen benden fazla yak, istersen benden yavaş git istersen benden hızlı git! Banane!! Ben sadece yanlış gördüğüm/yanlış bilgilendirme gördüğüm yerde düzeltme yaparım!! Böyle anlamayana da günlerce anlatırım, sorun değil!! Neticede anladın ne mutlu bana!!! Yani 200lük karbüratör takıp 600lük motosiklet gibi benzin yakmaya hiç mi hiç gerek yok!!! "
bazı konularda ikna oldum.200 cc hesap kitapta yanlışımızda olabilir daha fazla yaktıgı için ikna oldum.o konuda pes simdilik ama.ayrıntılı inceleyip,sıkı hesap yapıp döncem sana
.degişkenleri hesap etmem lazım ona göre..
su anlık 200 cc karbüratörü es geciyorum.o bir fantazi..ama halen şu dişli olayında senden farklı düşünüyorum.
"söyle bakalım 16 dişli varken mi yoksa 17 dişli varken mi daha çok gaz açtın ??"
sorun tam olarak buydu degilmi? o zaman söyle başlayalım..
aslında 3 farklı durum var.2 si benzer biri farklı.
1: egerki 17-38 dişli motora sahip olan benle 17-45 dişli motora sahip olan sen
yokuşa tırmandıgımızı farzedelim.bu konumda 17-38 dişliyle ben senden daha fazla gaz açmam lazımki senin hızına yetişebileyim.ve neticede ben daha fazla benzin harcarım sana yetişmek için.aynı hızlarda tırmandıgımızı farzediyorum.
2: bu kez aynı seyi
yokuş asağı düşün benim 38 dişli motorum senin 45 dişli motorun dönüş hızı ve çapları aynı degil.benim dişlinin ve teker dönüş hızı seninkiyle aynı olmadıgından aynı sabit hızlarda sen benim hızıma yetişmek için daha fazla gaz açacaksın ve daha fazla yakıt tüketeceksin..
3: artık düz yola geçme zamanı.aynı hızda gidiyoruz.kapışıyoruz say.
.eşit hızlarda basmış gidiyoruz.apaçiyiz ya..
simdi düz yolda aynı sabit hızda hem senin devrin yüksek hem vites geçişlerin kısa oldugundan kalkışın ve sabit hıza ulaşman mesala 100 km ye ulaşman benden erken olacak.benim o hıza gelene kadar daha fazla gaza yüklenmem lazım.vites aralıkları ve devir düşüklüğü nedeniyle vites gecişlerim daha yavaş.sonra sabitledik hızı dümdüz yol.
sen 100 km de sabit tutman için benden dahamı az gaza yüklenmiş olacaksın ? sonra ne varsa yükleniyoruz.125 yaptık.senin motorun devri 10 bin benimki 8000 civarı.ama hızımız aynı.125 km ye ulaşmışız.şimdi devir dediğimiz krank milinin dakikadaki dönme sayısı degilmidir? simdi sen aynı hızda 10 bin devir yaparken ben 8000 yapıyorum.dakikada 10 bin devir cevirenmi daha fazla güç harcıyor yoksa 8000 mi? güce bağlı yakıtı kim daha fazla tüketir.?
onu bunuda gectik gel senle sabit hızla 3 cü vites 80 ile gidelim.depoları fulleyelim.böylece 100-200-300 depo bitene kadar km gidelim.kim yolda kalırsa..kazanırsan ne istersen iste...