Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3941
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saolun fakat sormak istedigim mc kulllanıcılarına benim motor zorlanıyor yanı orda gorunce ben 9,000 diye dedim benimkindemi sorun var yoksa hepsımı boyle onu merak ediyorum bn ortalama 10 lt benzinle 260 km yol yaptım pzaar gunundan bugune kadar yanı buda ortalama 3.8 lt yaktıgını gosterıyor bence cok yakmıs motor 2 kısı sehir ici trafigi
    Devir yapmıyosa, hava filtresi tıkalıdır, karbüratör ayarı bozuktur, subab ayarı bozuktur. bunun gibi şeyler motorun devirlenmesini azaltır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3942
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    merhaba siz 19 mayıs kortejınde olan kıvırcık saclı abımızsın .sizinkide cok yakıyormus ben yedek depoyla bikere denedim 60 km kadar yol gitmişti nası oldu bılmııyorm ama

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------

    Alıntı kerem182 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sarıdev 460km demiş ama benim depo full doluyken 360-370 km de yedeğe düşüyor. sizde nedir durum?
    merhaba siz 19 mayıs kortejınde olan kıvırcık saclı abımızsın .sizinkide cok yakıyormus ben yedek depoyla bikere denedim 60 km kadar yol gitmişti nası oldu bılmııyorm ama
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  3. #3943
    RiDeR_2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MCX RoadraceR
    bugun yine yakıtı ölçtüm 100km'de 2,5litre yakmış şehir içi dur kalkı bol karışık kullanım
    motoru alırken yakıtından çekiniyodum okuduklarıma dayanarak ama yakıt degerleri hiç korktugum gibi degil

  4. #3944
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    evet 19 mayıs kortejdeydim nişanlımla. senile konuştuk mu mehmet meriç? sis farı gibi çakarları olan motor senmiydin?

    ---------- Post added at 22:33 ---------- Previous post was at 22:30 ----------

    ben sizin litre hesabınızdan anlamıyorum. depo kaç litrede yedeğe düşüyor bilmiyorum. benim ölçümüm dediğim gibi. ilk aldığımdan beri fulken depo 360-370 de yedek depoya düşüyorum. 2000 bakımında sibob ayarıda yapıldı ama bi değişiklik olmadı yüketimde.

  5. #3945
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    Kerem 80 km hızın üzerinde kullanıyorsan 360-370 km de yedeğe düşmen normaldir.Ben 70 km hızın üzerine kolay kolay çıkmam şimdiye kadar yaptığım rekor yedeğe düşmeden 505 km.Ben günde ortalama 150 km yol yapıyorum mecburen ekonomik kullanmak zorundayım.Böylece yakıttan ayda 150 tl gibi kar sağlıyorum.
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.

  6. #3946
    RiDeR_2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MCX RoadraceR
    depo 16.5 litre , 370litrede full depoyu bitirip yedege düşüyosa 100kmde 4,45litre yakıyo hesabına gelir

    benim şuanki yaktıgım 100kmde 2.5litreyle tam dolu depoyla 660km giderim demek oluyo

  7. #3947
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    Yakıt tüketimi bildiğin üzre hıza,havanın rüzgarlı olup olmamasına,motosikletin ayarlarına,lastik hava basıncına,taşıdığın yükün ağırlığına vs çok şeye bağlıdır.Ben 105 kiloyum 60-70 kilo olan birisiyle benim yakıt ve yemek tüketimim bir olmaz
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.

  8. #3948
    RiDeR_2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MCX RoadraceR
    Alıntı sarıdev adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt tüketimi bildiğin üzre hıza,havanın rüzgarlı olup olmamasına,motosikletin ayarlarına,lastik hava basıncına,taşıdığın yükün ağırlığına vs çok şeye bağlıdır.Ben 105 kiloyum 60-70 kilo olan birisiyle benim yakıt ve yemek tüketimim bir olmaz
    çok doğru , ama bu motora ne yaparsan yap 4litreleri görmesi normal degil diye düşünüyorum


    motorun aydınlatmasını biraz artırıyım diyorum ,sis eklemesi uygulıycam ama far ampulünüde degiştirmeye karar verdim

    far ampulünü degistirip memnun kalanlar tavsiyede bulunabilirmisiniz?

  9. #3949
    OnrMRT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale / İstanbul
    Motosikleti
    meceiks 'F150GS' / Mêgane SW
    Alıntı sarıdev adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk 10000 de zinciri değiştirdim gergi payı kalmamıştı 10000 e gelene kadar 2 kere sübap ayarı yaptırdım.13000 de lastikleri mıchelın taktırdım sonra 17000 civarında zinciri oringle değiştirdim çünkü gergi payı yine kalmamıştı.22000 de ön arka balata değişti ve yine sübap ayarı yapıldı 24000 de debriyaj balatası değişti.24000 den bugüne dek hiç bişey arıza vermedi şükür.Şimdi motorun ayarları o kadar oturdu ki anlatamam.Herşey harika tık yok 800 km sonra 34000 bakıma gircem ve her zaman ki gibi sadece yağı değişecek.
    Maşallah bi 33000 daha devirirsin inşallah ben senin daha 4te1in anca sayılırım heralde 8500e az kaldı benimde

    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9,000 devir dakika 14,9 hp hız olayı dıyor bız bunu 9,000 devire cıkardıgımızda patlamazmı bu alet zorlasamda 4 viteste 8,000 dn snra cıkmıyor
    Benim MC-X 3.viteste 11000 4.viteste 10500 sanırım ama 11000e çok yakındı 5.viteste 10000-10500 devire kadar çıktı yokuş aşağı, düz yolda ise 3ve4. viteslerin değeri aynı kaldı fakat 5.vites 9500ü geçmedi.

    Alıntı kerem182 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sarıdev 460km demiş ama benim depo full doluyken 360-370 km de yedeğe düşüyor. sizde nedir durum?
    Full dolu depo ile genelde dip gaz rüzgarı karşıdan yerken 365km de yedeğe düştü sakin kullanımda 80-85km/h ile 435km ye kadar çıkartabildim. bi kaç kere hesap yaptım ilk zamanlar açılma evresinde kilometrede 0,16kuruş yakıyordu şimdilerde 0,12kuruşa düştü dahada düşüremedim, benim motor biraz fazla yakıyor sanırım ama bunda NGK iridyum performans bujinin katkısı varmıdır bilmem =))

    Alıntı RiDeR_2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    depo 16.5 litre , 370litrede full depoyu bitirip yedege düşüyosa 100kmde 4,45litre yakıyo hesabına gelir

    benim şuanki yaktıgım 100kmde 2.5litreyle tam dolu depoyla 660km giderim demek oluyo
    tabi bunda rüzgar, şehir içinde isen trafik, trafik ışıkları, hızın, devirin, ve çıktığın yokuşlarında etkisini koyarak bi tahmin yürütmek gerek bence. örneğin istanbul çanakkale arası 320km 80km/h ile 4saatte giderim dersin ama yollarıda kısaltarak 285km'ye düşürdüğün yolu 6saatte anca geçersin =))

    Alıntı RiDeR_2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun aydınlatmasını biraz artırıyım diyorum ,sis eklemesi uygulıycam ama far ampulünüde degiştirmeye karar verdim far ampulünü degistirip memnun kalanlar tavsiyede bulunabilirmisiniz?
    ampulü değiştirmekle uğraşma bence xenon taktır kökten çözüm, ben kullanıyorum ve herkeze tavsiye ederim alıp kendimiz taktık biz 60tl ye işçilkte koyarsan en fazla 70-80tl ye gelir heralde.
    önceden normal ampulle arabalar fazla umursamıyordu hep uzunlarla geliyolardı sellektör yapmama rağmen kısaya geçmiyolardı şimdi ben xenonda kısa ile kullanırken uzunlarla gittiğimi sanıp bana sellektör yapıyorlar. ha gene kendini bilmez kişiler var uzunlarla gelen ama bu seferde bende uzunları açıp hemde sisleri yaktığımda oda yola geliyor :D

    ---------- Post added at 12:05 ---------- Previous post was at 11:54 ----------

    cbr250 kullanıcılarından bi arkadaş paylaşmış bende bu sayfada paylaşmak istedim çok güldüm sizlerde gülün iyi günler.. =))
    http://www.youtube.com/watch?v=voltBLnHox0
    siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil

  10. #3950
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    Alıntı RiDeR_2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    depo 16.5 litre , 370litrede full depoyu bitirip yedege düşüyosa 100kmde 4,45litre yakıyo hesabına gelir

    benim şuanki yaktıgım 100kmde 2.5litreyle tam dolu depoyla 660km giderim demek oluyo
    16.5 litrenin ne kadarı yedek ne kadarı asıl depo? benimki o zaman aşırı tüketiyo benzini.

  11. #3951
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    14 lt depo-2,5 lt yedek
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.

  12. #3952
    sulokurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul Şişli
    Motosikleti
    Mondial MCX
    Arkadaşlar siz bu benzin konusunda cidmisiniz.Bende MCX var 7000 km oldu motor. Sürekli depoyu fullerim ve bitince alırım ve km yi sıfırlıyorum ve her depoda ölçüyorum. Sürekli servise gidiyorum 1 defa garantiden karbüratörü bile değiştirtim 2 defa buji değişti 2 defa sübab ayarı yaptırdım şehir içi şehirdışı ortalama 340 - 370 arası yedege düşüyorum. Rodajdayken bie 400 u göremedim.ortalamadada e-5 te 80 -90 yapıyorum maksimmum süratimde yokuş aşagı 115 i gördüm .100-110 dada titreşim çok artıyor aynadan arkayı bie göremiyorum titreşimden.sizin motorlar mı iyi ayar tutmuş yoksa geneli benimki gibi mi ?

  13. #3953
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    Alıntı sulokurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar siz bu benzin konusunda cidmisiniz.Bende MCX var 7000 km oldu motor. Sürekli depoyu fullerim ve bitince alırım ve km yi sıfırlıyorum ve her depoda ölçüyorum. Sürekli servise gidiyorum 1 defa garantiden karbüratörü bile değiştirtim 2 defa buji değişti 2 defa sübab ayarı yaptırdım şehir içi şehirdışı ortalama 340 - 370 arası yedege düşüyorum. Rodajdayken bie 400 u göremedim.ortalamadada e-5 te 80 -90 yapıyorum maksimmum süratimde yokuş aşagı 115 i gördüm .100-110 dada titreşim çok artıyor aynadan arkayı bie göremiyorum titreşimden.sizin motorlar mı iyi ayar tutmuş yoksa geneli benimki gibi mi ?

    yaşa be sulokurt, bende bitek ben varım sanıyordum full deposu 360km da yedeğe düşen

  14. #3954
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Alıntı kerem182 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaşa be sulokurt, bende bitek ben varım sanıyordum full deposu 360km da yedeğe düşen
    yuvacıga giderken bende olcucem bakalım ne olacak genel kullanım =)
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  15. #3955
    sulokurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul Şişli
    Motosikleti
    Mondial MCX
    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yuvacıga giderken bende olcucem bakalım ne olacak genel kullanım =)
    Bende gelecegim yuvacıga ölceriz opette fuller bakarız en azından arada fark varmı sonucta konvoy gidecegiz şartlar aynı olacak rüzgar rampa hız ozaman rada fark varsa belli olur.

  16. #3956
    themask - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2010
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Mondial 150 MCX Roadracer
    Arkadaşlar tekrar merhaba.Bir sorum var.Bu yedek depo mevzusu nedir? Yedeğe düşme falan. Motorda ayrıyeten bir depo mu var? Veya yedek depoya geçtiğini nereden anlıyoruz?
    Teşekkürler.

    ---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:24 ----------

    Neyse arkadaşlar ben olayı çözdüm.Bilmeyenler için anlatayım.



    Şimdi,acizane bir çizim yaptım.Bu bizim depomuz.Deponun içinde alttan yukarıya doğru uzanan bir boru var.Kırmızı renkli.Belli uzunlukta.Depoyu doldurduğunuzu düşünelim.Bu durumda yeşil hortumun bağlı olduğu vana kapalı.Motora giden yakıt boruya bağlı olan turuncu hortumdan gidiyor.Yakıtı belli bir süre kullandıktan sonra boru seviyesinin altına düşecektir.Bu nedenle motora yakıt sevkiyatı duracak ve benzininiz bitmiş olacak.(Teoride).

    Bu anda yolunuza devam etmeniz için deponun en altında bulunan vanayı açıyorsunuz ve motora yeşil olan hortumdan yakıt göndermeye devam ediyorsunuz.Ve ilk istasyonda benzininizi alıyorsunuz.

    Vanayı kapatmayarak yedek depo olayını devre dışı bırakabilirsiniz.Ama tedbir için gerekli sanırım
    .

  17. #3957
    RiDeR_2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MCX RoadraceR
    Alıntı sarıdev adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    14 lt depo-2,5 lt yedek
    Alıntı kerem182 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    16.5 litrenin ne kadarı yedek ne kadarı asıl depo? benimki o zaman aşırı tüketiyo benzini.

    ben mondialin sitesindeki 16,5L+0,3L yazısına göre hesabı yapmıştım
    yedege düşmeden tüm depo 14litreyse yeniden hesaplıyorum
    370kmde 14litre bitirdiyse , 100kmde 3,78litrelik yakıt masrafınız var
    önceki hesaba göre daha iyi tabi ama yinede çok
    1kez daha normal şekilde ölçüm yapıp sonrasında bende yedege düşene kadar kaç km gidecek o şekilde bir ölçüyüm

    ---------- Post added at 23:50 ---------- Previous post was at 23:37 ----------

    Alıntı OnrMRT adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    tabi bunda rüzgar, şehir içinde isen trafik, trafik ışıkları, hızın, devirin, ve çıktığın yokuşlarında etkisini koyarak bi tahmin yürütmek gerek bence. örneğin istanbul çanakkale arası 320km 80km/h ile 4saatte giderim dersin ama yollarıda kısaltarak 285km'ye düşürdüğün yolu 6saatte anca geçersin =))

    koşulların degişikliginin etkisi büyük o kesin
    eger okula gidiyosam kontagı açıp okula gelene kadar ayagımı yere koymuyorum , ışık yok dur kalk yok ama bol yokuşlu inişli çıkışlı kullanım
    okula gitmedigimde gittigim yerler bol dur kalklı
    her ikisinide yaptıgımdan ölçümüm ikisinin ortalaması gibi çıkıyo ortaya


    ayrıca aydınlatma konusundaki cevap içinde teşekkür ederim , şuan xenonla h4 ampul arasında tercih yapmayı düşünüyorum
    ampulle tesisata yüklenmek istemiyorum siste takacagım için
    55likte tas eritme durumuda olabilir diyenler çok, ilk başta 35W h4 ampulü denemeyi düşünüyorum memnun kalmazsam diger seçeneklere yöneliyim


    ayrıca merak ettigim bişey ; yedek depo vanasını açtık gidiyoruz o zaman sadece yedek depodaki benzinimi kullanıyo yoksa yedegi kullanırken bir yandanda depodan yedege takviye saglıyomu ?

  18. #3958

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul - Eyüp Sultan
    Motosikleti
    Mondıal 150 Mcx
    Arkadaşlar bence depoyu fulleyin pompa tık deyince durdurun benzini kilometreyi sıfırlayın 100 kilometre sonra aynı pompadan bi daha yakıt alın pompa aynı şekilde tık deyince yine dursun o zaman daha kolay olur diye düşünüyorum...Ben daha hesaplama yapmadım bakalım yapınca ortaya çıkan bilgileri burda paylaşırım..
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:

  19. #3959
    RiDeR_2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MCX RoadraceR
    Alıntı kkorhann34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bence depoyu fulleyin pompa tık deyince durdurun benzini kilometreyi sıfırlayın 100 kilometre sonra aynı pompadan bi daha yakıt alın pompa aynı şekilde tık deyince yine dursun o zaman daha kolay olur diye düşünüyorum...Ben daha hesaplama yapmadım bakalım yapınca ortaya çıkan bilgileri burda paylaşırım..
    bende bu şekilde ölçmeyi düşündüm
    benzini aldım tık dedi bıraktık benzin seviyesi depo kapak çizgisine yakındı, sonra ikinci alışımda benzin seviyesi öncekinden aşağıdayken tabanca tıkladı sanırım tabancanın depoya nekadar girdigiyle alakalı, bir önceki seviyeye kadar doldurduk ona göre ölçüm yaptım, ikisi arasındaki ölçüm çok farketmedi ama içime sinmedi
    tabanca aynı konumdaysa güzel yöntem

    ama bundan sonra depo kapagının alt çizgisine kadar doldurtup sonraki dolumdada aynı yere kadar doldurtarak ölçüm alıcam

  20. #3960
    themask - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2010
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Mondial 150 MCX Roadracer
    Alıntı RiDeR_2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    ayrıca merak ettigim bişey ; yedek depo vanasını açtık gidiyoruz o zaman sadece yedek depodaki benzinimi kullanıyo yoksa yedegi kullanırken bir yandanda depodan yedege takviye saglıyomu ?
    yedek depo,normal depo diye ayrı ayrı depolar yok.resim açıklıyor.yedek depo vanası diye alt kısmı kastettim.şey gibi düşünün mesela bir kovanın altından yarısına kadar bir boru soktuğunuzu,kova yarısına kadar boşalacaktır.tamamının boşalması için kovanın en altıdan delik açmanız lazım.o da vana oluyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)