Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3081
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    Alıntı gokseltoprak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar. bir iki aydır aklım bir o yana bir bu yana gidiyor. mc 150, tvs, regal raptor falan derken en sonunda sanırım fiyatını göz önünde bulundurarak 150 mcye tekrardan yöneldim. Biriyle anlaştım, bir aksilik çıkmazsa eğer pazartesi, salı günü gidip motoru teslim alacağım. aslında sorularımın cevapları başlıkta mevcut ama birkaç hafta önce bıkmadan okuduğum 155 sayfalık konuyu sil baştan okumak zor geldi alacağım motorda orijinal lastikler mevcut sanırım ve yaklaşık 5 bin kmde. bir de buralarda şuan yağmur var. 3.5 saatlik bir yol olacak önümde. sıkıntı yaşamamak için aldığım gibi lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum. önerebileceğiniz hesaplı ve güvenilir lastik hangisi? (arka ve ön ebatlarını da belirtirseniz sevinirim.)

    bir de bu motorun arka lastiği çok ince duruyor, kalın bir lastik takma şansımız var mı? deneyen, tavsiye eden?

    şimdiden çok teşekkürler.
    arka lastiğin bırak ince kalsın michelın marka lastık ön ve arka için 200 tl ama işlevı cok cok büyük yarar sağlıyor kesınlıkle buz motorda değiştır değişim ücretı yok


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3082

    Üyelik
    06 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    Honda XL 200< Mondial 150 MC RoadRacer
    devirli yani sürekli 5 bin devirde vitesini değiştir 5 bin deviri geçme
    [B][COLOR="Red"]Roadracer 150 MC[/COLOR][/B]

  3. #3083
    ErcanC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial MCX 150
    devir kullanma çok kapsamlı bi konu. ama genel olarak, çok bağırtma ve de çok öldürme. misal 4.vites 15 km hız motoru zorlar. rampaya vurduğunda da öyle tatlı gaz vereceksin ki, ne çok bağırsın ne de gitmek için zorlanmasın. Hep gazı verdiğinde motor gaz rahat gaz yiyecek devirde olmalı. Devirli kullanma bu şekilde açıklanabilir sanırım. Ama arada zevkine yüksek devirlerde kullanabilirsin. Ama en zararlısı yüksekden ziyade çok düşük devirlerde yüksek viteste zorlamaktır.

  4. #3084
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    ercan anladım çok teşekkürler.
    peki rodajda örnek olarak 50 km ile giderken ışıklara yaklaşınca fren yapmadan vites düşürerek yavaşlamanın zararı olur mu ?

  5. #3085
    ErcanC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial MCX 150
    bu da bir tür frenleme yöntemidir zaten. adı da motor freni . Aslında kitapçıkda da yazar, özellikle rodajda sürekli farklı devirlerde kullanmak motora faydalıdır. bu arada senin de motorun hayarlı olsun inşallah.

  6. #3086
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    seninkide hayırlı olsun ercan
    kitapçığı okumak 10 dk aldı. çok detaylı bişey yazmıyo.

  7. #3087
    ErcanC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial MCX 150
    eyvallah. dediğin gibi kitapçık biraz tirişkadan. benim yorumlar bu yaşıma kadar okuduğum tüm motorlu araç kitaplarından ve tecrübelerden. bu arada eklemek isterim, rodaj süresinde motora basıp çok yüksek devirlerde kullanmakta motoru açar hemde iyi açar ama diğer tür kadar uzun ömürlü olmaz sadece...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------

    dün akşam bi yere gittim dönerken hafif yağmur ıslatmıştı yolları. Uf o ne! Jilet jilet! İyi bi lastikle değiştirsem bu kadar olmasa da yine kayıyor mu, öğrenmek isterim. selamlar

  8. #3088
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Ilhami abi, senden korkulur valla ))) Abi, bizim bu taraflara yok mu ufak capli bi geziniz... bizim grup isi iyice büyüttü haftada iki gün günü birlik gezi yapiliyor. Tesrif ederseniz memnun oluruz... Facebook: Edremit Körfezi Motosiklet Grubu

  9. #3089
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    arkadaşlar selamlar, aynalar konusundada bişeyler demek istiyorum. sağ neyse az çok idare ediyo ama sol taraf berbat. hiç bişey göremiyorum. bi türlüde ayarlayamdım kendime göre. çok içerde kalıyo sanki.

  10. #3090
    gokseltoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    @askon teşekkür ederim. Dediğin gibi yapıp motoru teslim aldığım gibi michelin lastik taktıracağım. Sonra kayarız falan, sakata gelmeyelim

  11. #3091
    ErcanC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial MCX 150
    Alıntı kerem182 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar selamlar, aynalar konusundada bişeyler demek istiyorum. sağ neyse az çok idare ediyo ama sol taraf berbat. hiç bişey göremiyorum. bi türlüde ayarlayamdım kendime göre. çok içerde kalıyo sanki.
    aynen katılıyorum Kerem. başka ayna ile değiştirilebilir mi acaba?

  12. #3092
    ortadadogulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2009
    Şehir
    zigetvar.
    Motosikleti
    150 zc < cbf 150 < 150 mc<OPEL ASTRA>Linea
    direksiyon duruşunu bir diş öne kaydırarark -derine doğru- aynaya daha geniş bir açı kazandırdım. başlarda direksiyon duruşu zorladı lakin sonraan da alıştım. şimdi ayna daha geniş gösteriyor.
    dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
    pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah

  13. #3093
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.
    aydınlatma konusunda bişeyler yaptınız mı? bana farlar biraz yetersiz gibi geldide. sis farı yada far ampülünü değiştiren var mı?

  14. #3094
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    arkadaşlar bütün yaz boyunca hergün 150 mc yi kullanmış ve bazı günler gün içinde 560 km yapmış birisi olarak arka amortisörleri ybr 125 in yan sanayi amortisörleriyle değiştirmenizi öneriyoririm fiyatı 45 tl, ben yaklaşık 2000 km dir bu şekilde kullanıyorum çok rahat ettim. kendi amortisörleri çok sert ve darbeleri hiç emmediği için hem sürücü ve artçıya hemde motora zarar. 2. önerimde 1. si kadar önmeli olmasada direksiyonu 15 tl ye mz direksiyonu ile değiştirmeniz özellikle uzun yol yapanlar için çok rahat ettriyo nedeni ise ; kendi direksiyonu biraz yüksek olduğu için oturma pozisyonu biraz dik ve asırı rüzgarlı havalarda 80-90 km/h ile giderken geriye gitmemek için çok direniyosunuz ve ortalama 100 km sonra çok yorucu oluyo ama mz direksiyonu daha alçak olduğu için daha eğik oturuyorsunuz ve rüzgarın geri itici kuvvetine karşı oturma pozisyonundanda yardım alıyosunuz aynı zamanda görüntü olarakta daha güzel bence. merak eden arkadaşlar 154. sayfada eklediğim fotodan bakabilir

  15. #3095
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    arkadaşlar selam, 1nci viteste 4000 devir gibi bi titreme bi savurma, ilerigeri atma gibi bi gariplik oluyo. daha 100kmdeyim. rodajdan mıdır?

  16. #3096
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bütün yaz boyunca hergün 150 mc yi kullanmış ve bazı günler gün içinde 560 km yapmış birisi olarak arka amortisörleri ybr 125 in yan sanayi amortisörleriyle değiştirmenizi öneriyoririm fiyatı 45 tl, ben yaklaşık 2000 km dir bu şekilde kullanıyorum çok rahat ettim. kendi amortisörleri çok sert ve darbeleri hiç emmediği için hem sürücü ve artçıya hemde motora zarar. 2. önerimde 1. si kadar önmeli olmasada direksiyonu 15 tl ye mz direksiyonu ile değiştirmeniz özellikle uzun yol yapanlar için çok rahat ettriyo nedeni ise ; kendi direksiyonu biraz yüksek olduğu için oturma pozisyonu biraz dik ve asırı rüzgarlı havalarda 80-90 km/h ile giderken geriye gitmemek için çok direniyosunuz ve ortalama 100 km sonra çok yorucu oluyo ama mz direksiyonu daha alçak olduğu için daha eğik oturuyorsunuz ve rüzgarın geri itici kuvvetine karşı oturma pozisyonundanda yardım alıyosunuz aynı zamanda görüntü olarakta daha güzel bence. merak eden arkadaşlar 154. sayfada eklediğim fotodan bakabilir
    Semih kardeşim,aylar önce ybr amortisörü kullanılmasını şiddetle tavsiye etmiştim.Bense şimdi mobylettenin beldesan marka arka amortisörlerini kullanıyorum.inan ybr ninkinden çok daha iyi
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  17. #3097
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Doğrudur abi onu kullanmağm icin bilmiyordum o zaman beldesan marka olanı öneriyorum bende

  18. #3098
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    MCX modellinde km göstergesı ne kadar şaşıyordur ölçen biçen varmı arkadaşlar
    ben honda spays kullanıyorum scoter iş gereği sonra kendi motoruma bınıyorum sanki arasında fark var gibi yani şöyle izah edeyıp spays ta 60 km hız yapıyorum sankı uçuyor kendi motorumda 60 km hızla gıdıyorum sanki spays a göre 40 km hızla gıdıyormuşum havasında hissedıyorum ben yanılıyor olabılırmıyım

  19. #3099
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı askon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MCX modellinde km göstergesı ne kadar şaşıyordur ölçen biçen varmı arkadaşlar
    ben honda spays kullanıyorum scoter iş gereği sonra kendi motoruma bınıyorum sanki arasında fark var gibi yani şöyle izah edeyıp spays ta 60 km hız yapıyorum sankı uçuyor kendi motorumda 60 km hızla gıdıyorum sanki spays a göre 40 km hızla gıdıyormuşum havasında hissedıyorum ben yanılıyor olabılırmıyım
    Evet aynı his bendede oluyordu.Bu nedenle oto kilometresi ile ölçüm yaptım.otoda 10 km.gösteren mesafe,MC de 8.9 km. gösterdi.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  20. #3100
    seyitster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Konya/Çumra
    yani aslında motorla (ibrede) 100 km hızla giderken arabaların ibresine göre de 89 gibi hızlamı gidilmekte


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)