devirli yani sürekli 5 bin devirde vitesini değiştir 5 bin deviri geçme
[B][COLOR="Red"]Roadracer 150 MC[/COLOR][/B]
devir kullanma çok kapsamlı bi konu. ama genel olarak, çok bağırtma ve de çok öldürme. misal 4.vites 15 km hız motoru zorlar. rampaya vurduğunda da öyle tatlı gaz vereceksin ki, ne çok bağırsın ne de gitmek için zorlanmasın. Hep gazı verdiğinde motor gaz rahat gaz yiyecek devirde olmalı. Devirli kullanma bu şekilde açıklanabilir sanırım. Ama arada zevkine yüksek devirlerde kullanabilirsin. Ama en zararlısı yüksekden ziyade çok düşük devirlerde yüksek viteste zorlamaktır.
ercan anladım çok teşekkürler.
peki rodajda örnek olarak 50 km ile giderken ışıklara yaklaşınca fren yapmadan vites düşürerek yavaşlamanın zararı olur mu ?
bu da bir tür frenleme yöntemidir zaten. adı da motor freni . Aslında kitapçıkda da yazar, özellikle rodajda sürekli farklı devirlerde kullanmak motora faydalıdır. bu arada senin de motorun hayarlı olsun inşallah.
seninkide hayırlı olsun ercan
kitapçığı okumak 10 dk aldı. çok detaylı bişey yazmıyo.
eyvallah. dediğin gibi kitapçık biraz tirişkadan. benim yorumlar bu yaşıma kadar okuduğum tüm motorlu araç kitaplarından ve tecrübelerden. bu arada eklemek isterim, rodaj süresinde motora basıp çok yüksek devirlerde kullanmakta motoru açar hemde iyi açar ama diğer tür kadar uzun ömürlü olmaz sadece...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
dün akşam bi yere gittim dönerken hafif yağmur ıslatmıştı yolları. Uf o ne! Jilet jilet! İyi bi lastikle değiştirsem bu kadar olmasa da yine kayıyor mu, öğrenmek isterim. selamlar
Ilhami abi, senden korkulur valla ))) Abi, bizim bu taraflara yok mu ufak capli bi geziniz... bizim grup isi iyice büyüttü haftada iki gün günü birlik gezi yapiliyor. Tesrif ederseniz memnun oluruz... Facebook: Edremit Körfezi Motosiklet Grubu
arkadaşlar selamlar, aynalar konusundada bişeyler demek istiyorum. sağ neyse az çok idare ediyo ama sol taraf berbat. hiç bişey göremiyorum. bi türlüde ayarlayamdım kendime göre. çok içerde kalıyo sanki.
@askon teşekkür ederim. Dediğin gibi yapıp motoru teslim aldığım gibi michelin lastik taktıracağım. Sonra kayarız falan, sakata gelmeyelim
direksiyon duruşunu bir diş öne kaydırarark -derine doğru- aynaya daha geniş bir açı kazandırdım. başlarda direksiyon duruşu zorladı lakin sonraan da alıştım. şimdi ayna daha geniş gösteriyor.
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.
aydınlatma konusunda bişeyler yaptınız mı? bana farlar biraz yetersiz gibi geldide. sis farı yada far ampülünü değiştiren var mı?
arkadaşlar bütün yaz boyunca hergün 150 mc yi kullanmış ve bazı günler gün içinde 560 km yapmış birisi olarak arka amortisörleri ybr 125 in yan sanayi amortisörleriyle değiştirmenizi öneriyoririm fiyatı 45 tl, ben yaklaşık 2000 km dir bu şekilde kullanıyorum çok rahat ettim. kendi amortisörleri çok sert ve darbeleri hiç emmediği için hem sürücü ve artçıya hemde motora zarar. 2. önerimde 1. si kadar önmeli olmasada direksiyonu 15 tl ye mz direksiyonu ile değiştirmeniz özellikle uzun yol yapanlar için çok rahat ettriyo nedeni ise ; kendi direksiyonu biraz yüksek olduğu için oturma pozisyonu biraz dik ve asırı rüzgarlı havalarda 80-90 km/h ile giderken geriye gitmemek için çok direniyosunuz ve ortalama 100 km sonra çok yorucu oluyo ama mz direksiyonu daha alçak olduğu için daha eğik oturuyorsunuz ve rüzgarın geri itici kuvvetine karşı oturma pozisyonundanda yardım alıyosunuz aynı zamanda görüntü olarakta daha güzel bence. merak eden arkadaşlar 154. sayfada eklediğim fotodan bakabilir
arkadaşlar selam, 1nci viteste 4000 devir gibi bi titreme bi savurma, ilerigeri atma gibi bi gariplik oluyo. daha 100kmdeyim. rodajdan mıdır?
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Doğrudur abi onu kullanmağm icin bilmiyordum o zaman beldesan marka olanı öneriyorum bende
MCX modellinde km göstergesı ne kadar şaşıyordur ölçen biçen varmı arkadaşlar
ben honda spays kullanıyorum scoter iş gereği sonra kendi motoruma bınıyorum sanki arasında fark var gibi yani şöyle izah edeyıp spays ta 60 km hız yapıyorum sankı uçuyor kendi motorumda 60 km hızla gıdıyorum sanki spays a göre 40 km hızla gıdıyormuşum havasında hissedıyorum ben yanılıyor olabılırmıyım
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
yani aslında motorla (ibrede) 100 km hızla giderken arabaların ibresine göre de 89 gibi hızlamı gidilmekte
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)