Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1261

    Üyelik
    17 Mart 2011
    Motosikleti
    lifan kp 150
    slm arkadaşlar aranıza yeni katıldım mondial 150 mc li olarak

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:26 ----------

    çanta demiri arayan arkaşlara yardımcı olabilirim.buraya resim nasıl ekleniyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1262

    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Motorlarını yeni alan arkadaşlar, hayırlı olsun. Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.
    Motordan şikayeti olan arkadaşlar her zaman olabilir, babamın C-MAX arabasında da hiç beklenmedik sorunlar çıkmıştı. Biraz şans, biraz da özen işi.
    -Apache kullanan bir arkadaşın düz yolda silindir çatladı.
    -CBF kullanan bir arkadaşım var grenaj plastiklerinin tırnakları hiç zorlama, kaza vs olmamasına rağmen kırılmış, yolda tangır-tungur gidiyor motor. İllallah etti arkadaş.
    Yeni aldığım 150 MC benim 5. motorum. Bundan önce Mobilette, MZ 251, Yamaha YBR ve Mondial 125 KT kullandım. Motorların hiç birisinde, zincir gerdirme ve yağ değişimi (bakım) dışında servislerle işim olmadı.
    125 KT'yi 36 bin km kullandım, satarken inanın kız gibiydi. Nikelajlarında pas yoktu 4 yaşında motorun. 150 MC, 125 KT'ye göre malzeme kalitesi çok daha yüksek bir motor. Bence biraz özenli kullanılırsa yıllarca sorun çıkarmayacak motorlar.
    Şimdiye kadar hep en kaliteli motor yağını kullandım, yağ değişimlerinde 1000-1200 km'yi geçirmedim. Sürekli bakım ve kontrolünü yapıyordum tüm motorların. Bunda da öyle devam...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:43 ----------

    [/COLOR]çanta demiri arayan arkaşlara yardımcı olabilirim.buraya resim nasıl ekleniyor[/QUOTE]

    Kaça mal ederiz çanta demirini, kargo ile yollayabilirler mi?
    İlim, ilim bilmektir. İlim, kendin bilmektir. Sen kendini bilmezsin. Ya nice okumaktır?

  3. #1263
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Her 1000 KM'de bir mi yağ değiştiriyorsunuz?
    www.motorumla.net

  4. #1264

    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her 1000 KM'de bir mi yağ değiştiriyorsunuz?
    İnzell evet kardeşim, bunlar sıvı soğutmalı motorlar olmadıkları için onlara göre çok daha yüksek sıcaklıkta çalışıyorlar, özellikle de şehir içinde dur-kalk yaparak ve sürat düşük kullanıldıklarında ya da çok yüksek devirde kullanıldıklarında motor ısısı yükseliyor. Bu da yağın arabalara ve sıvı soğutmalı motorlara göre vizkozitesini çok daha kısa sürede yitirmesine sebep oluyor. Ayrıca bunlarda malum şanzuman yağı ayrı değil, dişliler de aynı yağla yağlanıyor o nedenle yazın 1000- max.1200 kışın ise 1500 de bir yağ değişmek gerekiyor.

    Tabii 4T olarak geçen motosiklet yağı kullanılması da çok önemli, debriyaj sağlığı açısından Benzinliklerden ucuza açık yağ alıp motora onu koyan çok motorcu var. Ve onlar hep motorlarının ömründen ya da arızalarından şikayetçi olanlar ))
    İlim, ilim bilmektir. İlim, kendin bilmektir. Sen kendini bilmezsin. Ya nice okumaktır?

  5. #1265
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Ben kitapçıktaki periyotlara göre hareket ediyordum.
    1. 1000 km
    2. 2000 km
    3. 4000 km
    4. 6000 km
    .
    .
    .
    Kaliteli yağ kullanıyorum gerçi, uzun vadede sorun olur mu ki?
    www.motorumla.net

  6. #1266

    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Bakım kitapçığının 15. sayfasında bir tablo var üstad. O tabloda ortanın biraz altında yani 15. sırada yazıyor motor yağı değişim aralıkları tavsiyesi.
    İlim, ilim bilmektir. İlim, kendin bilmektir. Sen kendini bilmezsin. Ya nice okumaktır?

  7. #1267
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Evet hatırlıyorum 1000 km'de bir yazıyordu.
    www.motorumla.net

  8. #1268
    yapiressami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul/bayrampaşa
    Motosikleti
    hyosung GT-250
    herkeze selam beyler...ben mehmet ..2008 yılında bi motor ilgimi cekmişti.. kanuni tiger 250 olduğunu öğrendim google girdim bu site çıktı üye de oldum yol canavarı başlıklı bir topic vardı.. ki hala vardır..motoru öven arkadaşların satırlarını okudukça heyecanlanıyordum bütün sayfaları okuduktan sonra o motoru ne pahasına orsa olsun almaya karar vermiştim...motoru öven arkadaşların yazdıklarına göre ; bende bıraktığı izlenim şuydu "allahım ne kadar şanslıyım böyle bir motordan haberim oldu" sıfırı ozaman 4500 civarı idi 2006 model bulmuştum bitane 2200 e almıştım çantalar püsküller xenon stop taktım ona süsledim özenle, gören bayılıyodu çok heybetli bi motordu.. ama sonra sonra ters giden bişeyler vardı 250cc yolcanavarı motorumla 90 ı geçince rahatsız oluyodum bi türlü basamıyordum gaza akmıyordu bi türlü yolda ...şehir içinde ise eziyet gibiydi öyle ağırdıki 2 kez kavrayamadığım için düştüm oysaki önceki motorum olan 150 lik k..kırık scooterla 120 yi gördüğümü hatırlıyordum.. sonradan "vibrasyon" diye bişey varmış o nu öğrendim bir kaç hafta sonra bir delikanlı yanıma geldi abi ben bu motorun servisinde 3 yıl çalıştım "5 para etmez motor keşke bunu almasaydın" demezmi önce inanmadım tabi konduramadım ama sonra herşey netleşti 2200 e aldığım motoruma 500 de heves ile aksesuar yaptıktan sonra 3 ay sonra 1800 e zor sattım ist. dışından gelip aldılar ..4500 verip sıfır alanları düşünüp kendimi teselli etmiştim.hazmı zor oldu hocam sonra cbf 250 honda aldım kriz oldu ...scooter ıma geri döndüm ...şimdi yeniden bir vitesli motor bakıyorum da arkadaşlar ve bu topic konusu olan MC motor ile ilgiliyim dün de tesadüfen motorcuda gördüm üstüne bindim sağını solunu kurcaladım 2500 e 12 ay taksitte var vibrasyon yok diyolar kaliteli diyolar mondial çağ atlamış diyolar ... tabiki anlattığım hikayedeki motor ile bu motor bi kere farklı kulvarlarda kıyas yapmam asla ...kullanıcı arkadaşlardan öğrenmek istediğim özetle şu :
    bu motoru ben cbf 150 ile kıyaslamak durumundayım çünkü bildiğim kadarıyla kral o her ikisinide kullanan varmı bilmiyorum ben ama cbf 250 kullandım biliyorum onda bulduğum tadı hala arıyorum bakın tork demiyorum 150 ile 250 yi de kıyas yapmıyorum... bi gün kanuni vindy 125 le bi tur attım vitesli motor almaktan vazgeçip yine scooter aldım..
    benim derdim şu :
    cbf 150 vs mondial 150MC
    1- vites geçişleri
    2- DENGE kıvraklık
    3- 0-100 performansı
    4- vibrasyon kaç devre kadar yok?
    5-otoyolda 100 km hız ile sürekli ve rahat gidilebiliyormu
    6-2 kişi ile bindinizmi durum nasıl
    bana abartmadan bu motorla ilgili aradığım bilgileri paylaşacak arkadaşlar üşenmesin buraya yazsın olumsuz yönlerini ve yukarıdaki teknik analizleri kıyaslamaları hepsine ulaşmak isityorum mümkünse.. belki yazdınız ben kaçırdım 15 sayfa okudum bilgi alamadım sonra okumayı biraktım 64 sayfa içinde de yoksa aradıklarım dediğim gibi lütfen yardımcı olun ark herkeze selam ..tşk...
    γ@píяєگگ@mí
    Mehmet ERDOĞAN

  9. #1269
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    CBF150 ile kıyaslayacaksan 150 MC derim. YBR125 ya da TVS Apache ile kıyaslasan yine 150 MC!

    Zaten CBF150'nin sıfırı için ayıracağın bütçeye biraz daha ekleme yaparsan Hyosung GT250 Naked alabilirsin.
    www.motorumla.net

  10. #1270
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Alıntı isak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar aranıza yeni katıldım mondial 150 mc li olarak

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:26 ----------

    çanta demiri arayan arkaşlara yardımcı olabilirim.buraya resim nasıl ekleniyor
    resim yüklemek icin önce resmi upload edip link alman lazim sonra en üstte sari renkli manzara resmine benzer bi dügme var oraya basip o arada acilacak bosluga linki yapistiracaksin. Olmadi sen birine gönder bizlerden biri yükler resmi..

    Ayrica bende bi bilgi ögrendim. YBR125 in canta demiri MC ye uyuyormus Amortisör basina vidalananlardan.

    Kardesim bu arada hayirli olsun. Güle güle kullan.
    Sayimizin her gecen gün arttigina seviniyorum...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:35 ----------

    Alıntı yapiressami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf 150 vs mondial 150MC
    1- vites geçişleri
    2- DENGE kıvraklık
    3- 0-100 performansı
    4- vibrasyon kaç devre kadar yok?
    5-otoyolda 100 km hız ile sürekli ve rahat gidilebiliyormu
    6-2 kişi ile bindinizmi durum nasıl
    bana abartmadan bu motorla ilgili aradığım bilgileri paylaşacak arkadaşlar üşenmesin buraya yazsın olumsuz yönlerini ve yukarıdaki teknik analizleri kıyaslamaları hepsine ulaşmak isityorum mümkünse.. belki yazdınız ben kaçırdım 15 sayfa okudum bilgi alamadım sonra okumayı biraktım 64 sayfa içinde de yoksa aradıklarım dediğim gibi lütfen yardımcı olun ark herkeze selam ..tşk...
    1- Vites Gecisleri problemsiz. Ben bi sorun yasamiyorum. Sadece bazen bos vitesi ayarlayamiyorum. Onuda ikinci denemede buluyorum yerini. Ama her zaman degil. Sanirim bu sorun ayakkabi degisikligi yaptigimda oluyor. Motorcu botuyla daha az sorun yasarken. Normal kislik bot ile biraz daha zor oluyor. Cünkü kislik bot daha kalin ve hissimi azaltiyor. Onun haricinde vites gecislerinde hic bir problem yok.

    2- Denge kivraklik neyle kiyaslayacagiz bilmiyorum ama hic br olumsuzluk yasamadim. Sadece kuvvetli yan rüzgarlardan etkileniyorum. Bununda benim cantalarimin fazlaligindan kaynaklandigini düsünüyorum. MC nin CBFden yüksek olmasi kaldirim inis ve cikislarinda cok rahat davranmami sagliyor.

    3- Hoca, yine marlakta bir soru neyle mukayese edecegiz? CBF'in canina okuyacak kadar kalkiyor ve hizlaniyor merak ettigin buysa.. Hatta ben cantalarimla bile avans veriyorum.

    4- Hangi yolda vibrasyon ölcecegiz?? topikte rölantide selenin üzerine su bardagi koyup video cekip koydugumu hatirliyorum. Uzun yolculuklarda ellerde ve ayaklarda kesinlikle uyusma olmuyor. Sanirim vibrasyonun en büyük belirtisi bu oluyor.

    5- 100km/h ile sürekli gidiliyor. Cünkü gaz daha dipgaz bile yapmamis oluyorsun.

    6- iki kisi olarakta sorunsuz 100km/h ile gidilebiliyor. Tam olarak neyi soruyorsun?

  11. #1271
    yapiressami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul/bayrampaşa
    Motosikleti
    hyosung GT-250
    1- Vites Gecisleri problemsiz. Ben bi sorun yasamiyorum. Sadece bazen bos vitesi ayarlayamiyorum. Onuda ikinci denemede buluyorum yerini. Ama her zaman degil. Sanirim bu sorun ayakkabi degisikligi yaptigimda oluyor. Motorcu botuyla daha az sorun yasarken. Normal kislik bot ile biraz daha zor oluyor. Cünkü kislik bot daha kalin ve hissimi azaltiyor. Onun haricinde vites gecislerinde hic bir problem yok.

    2- Denge kivraklik neyle kiyaslayacagiz bilmiyorum ama hic br olumsuzluk yasamadim. Sadece kuvvetli yan rüzgarlardan etkileniyorum. Bununda benim cantalarimin fazlaligindan kaynaklandigini düsünüyorum. MC nin CBFden yüksek olmasi kaldirim inis ve cikislarinda cok rahat davranmami sagliyor.

    3- Hoca, yine marlakta bir soru neyle mukayese edecegiz? CBF'in canina okuyacak kadar kalkiyor ve hizlaniyor merak ettigin buysa.. Hatta ben cantalarimla bile avans veriyorum.

    4- Hangi yolda vibrasyon ölcecegiz?? topikte rölantide selenin üzerine su bardagi koyup video cekip koydugumu hatirliyorum. Uzun yolculuklarda ellerde ve ayaklarda kesinlikle uyusma olmuyor. Sanirim vibrasyonun en büyük belirtisi bu oluyor.

    5- 100km/h ile sürekli gidiliyor. Cünkü gaz daha dipgaz bile yapmamis oluyorsun.

    6- iki kisi olarakta sorunsuz 100km/h ile gidilebiliyor. Tam olarak neyi soruyorsun?[/QUOTE]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:54 ----------

    -------------------------------------------------------------
    6 - iki kişi ile yolculuk ederken de (ş.içi-ş.dışı) rahat edilebiliyomu yoksa işkenceye dönüşebiliyomu ...
    5- 100 km/h otoyolda tatminkar bir hız araçların arasında gidebileceğim bir hız o yüzden sordum dipgaz olmadan 100 ü görüyosa çok iyi bence
    4-evet uzun yol yaptıktan sonra el ve ayağın uyuşmuyorsa tamamdır bence..
    3-mondial neyi honda dan iyi yapmış olabilir ki ondan iyi kalksın çeksin yada uçsun...
    ben cbf 150 kadar çeviske hatta %90 ona yakın sa bile razıyım...bunu yaşamam lazım
    2-denge derken "istanbul trafiğinde" (sen belki bilmessin) makas atılabiliyomu onu dedim kaldırıma tabiki çıkılır...makas işin şakası ark.lar motora olan hakimiyetten bahsediyorm aslında Aerodinamiği ..ağırlık merkezi ...oturuş pozisyonu gibi
    1-vites geçişlerini illaki aşarız alışırız öğreniriz diye düşünüyorum...
    ------------------------------------------------------------------
    zahmet edip yazmışsın saol kısmen cvp aldım ...kullandıkça karşılaştığın tecrübelerini yine yazmaya devam et...
    bu arada bir tek sen binmiyosun sanırım bu motora tüm arkadaşlara sesleniyorum yukarıdaki 6 maddeye yorumlarınızı burada okumak istiyorum...
    γ@píяєگگ@mí
    Mehmet ERDOĞAN

  12. #1272
    dj_embow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2009
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kitapçıktaki periyotlara göre hareket ediyordum.
    1. 1000 km
    2. 2000 km
    3. 4000 km
    4. 6000 km
    .
    .
    .
    Kaliteli yağ kullanıyorum gerçi, uzun vadede sorun olur mu ki?
    bence kitapcıaga uyma 1.500km yi geçirme yağ değiştirmek için ben her hafta yağ değiştiriyorum günde 200 300 km arası yol yapıyorum

  13. #1273
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Kardes, biz bosa konusuyoruz sen al bi kullan CBFle arasindaki farki o zaman göreceksin. Neyi iyi yaptigini o zaman daha iyi anlarsin. 14,7beygir alet neticede.
    Makazlarida gayet iyi. Trafik isiklarinda kalkista tüm otomobillerden önce hareket ediyor ve cok daha cabuk hizlaniyor böylelikle makaz atmakta sorun problemsiz oluyor.

  14. #1274

    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Alıntı yapiressami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkeze selam beyler...ben mehmet ..2008 yılında bi motor ilgimi cekmişti.. kanuni tiger 250 olduğunu öğrendim google girdim bu site çıktı üye de oldum yol canavarı başlıklı bir topic vardı.. ki hala vardır..motoru öven arkadaşların satırlarını okudukça heyecanlanıyordum bütün sayfaları okuduktan sonra o motoru ne pahasına orsa olsun almaya karar vermiştim...motoru öven arkadaşların yazdıklarına göre ; bende bıraktığı izlenim şuydu "allahım ne kadar şanslıyım böyle bir motordan haberim oldu" sıfırı ozaman 4500 civarı idi 2006 model bulmuştum bitane 2200 e almıştım çantalar püsküller xenon stop taktım ona süsledim özenle, gören bayılıyodu çok heybetli bi motordu.. ama sonra sonra ters giden bişeyler vardı 250cc yolcanavarı motorumla 90 ı geçince rahatsız oluyodum bi türlü basamıyordum gaza akmıyordu bi türlü yolda ...şehir içinde ise eziyet gibiydi öyle ağırdıki 2 kez kavrayamadığım için düştüm oysaki önceki motorum olan 150 lik k..kırık scooterla 120 yi gördüğümü hatırlıyordum.. sonradan "vibrasyon" diye bişey varmış o nu öğrendim bir kaç hafta sonra bir delikanlı yanıma geldi abi ben bu motorun servisinde 3 yıl çalıştım "5 para etmez motor keşke bunu almasaydın" demezmi önce inanmadım tabi konduramadım ama sonra herşey netleşti 2200 e aldığım motoruma 500 de heves ile aksesuar yaptıktan sonra 3 ay sonra 1800 e zor sattım ist. dışından gelip aldılar ..4500 verip sıfır alanları düşünüp kendimi teselli etmiştim.hazmı zor oldu hocam sonra cbf 250 honda aldım kriz oldu ...scooter ıma geri döndüm ...şimdi yeniden bir vitesli motor bakıyorum da arkadaşlar ve bu topic konusu olan MC motor ile ilgiliyim dün de tesadüfen motorcuda gördüm üstüne bindim sağını solunu kurcaladım 2500 e 12 ay taksitte var vibrasyon yok diyolar kaliteli diyolar mondial çağ atlamış diyolar ... tabiki anlattığım hikayedeki motor ile bu motor bi kere farklı kulvarlarda kıyas yapmam asla ...kullanıcı arkadaşlardan öğrenmek istediğim özetle şu :
    bu motoru ben cbf 150 ile kıyaslamak durumundayım çünkü bildiğim kadarıyla kral o her ikisinide kullanan varmı bilmiyorum ben ama cbf 250 kullandım biliyorum onda bulduğum tadı hala arıyorum bakın tork demiyorum 150 ile 250 yi de kıyas yapmıyorum... bi gün kanuni vindy 125 le bi tur attım vitesli motor almaktan vazgeçip yine scooter aldım..
    benim derdim şu :
    cbf 150 vs mondial 150MC
    1- vites geçişleri
    2- DENGE kıvraklık
    3- 0-100 performansı
    4- vibrasyon kaç devre kadar yok?
    5-otoyolda 100 km hız ile sürekli ve rahat gidilebiliyormu
    6-2 kişi ile bindinizmi durum nasıl
    bana abartmadan bu motorla ilgili aradığım bilgileri paylaşacak arkadaşlar üşenmesin buraya yazsın olumsuz yönlerini ve yukarıdaki teknik analizleri kıyaslamaları hepsine ulaşmak isityorum mümkünse.. belki yazdınız ben kaçırdım 15 sayfa okudum bilgi alamadım sonra okumayı biraktım 64 sayfa içinde de yoksa aradıklarım dediğim gibi lütfen yardımcı olun ark herkeze selam ..tşk...
    Sevgili yapiressami kardeşim. 1.si 150 cc'lerin kralı CBF değil Apache'dir. Her ikisini de kullandım. Gerçi bu kulvardaki her motorun iyi olduğu noktalar farklı. Apachi yakıt tüketimi, serilik, sürat, motor hatasızlığı yönünden iyidir, fakat titreşim sorunu vardır ve selesi ufaktır, iki kişi binince akraba olma durumu baş gösterir
    -CBF En dengeli, kullanımı en rahat ve en konforlu olandır. 3 saat de kullansanız konforlu selesinde bi tarafınız uyuşmaz. Titreşim yoktur. Torku iyidir. Ancak, plastik grenajları kalitesizdir, zamanla ses yapmaya başlar ve motoru yağ eksiltir.
    -Maalesef Windy S almıştım bir dönem ama birkaç ay sonra sattım. Kanuni motorlara hiç girmeyeceğim.
    -150 MC yazdığım motorlar arasında 0-100 hızlanması, son sürat, görüntü, irilik ve yükseklik yedek parça ulaşılabilirliği ve fiyatları açısından rakipsizdir. Titreşimi, Tiger ile kıyaslandığında yok gibidir. Vites geçişleri çok ama çok rahattır. 2 kişi değil 3 kişi de binseniz çok iyi çekişi var. Uzun yolda 100 km hızla stabil şekilde çok uzun yolları rahatlıkla yapabilirsiniz. Şu ana kadar görebildiğim tek eksisi yüksek yapısından dolayı yanal rüzgarlardan diğerlerine kıyasla biraz daha etkilenmesi. Ha tabii yakıt tüketimi de diğerlerinde 100 km'de 2,5-2,7 L arasındayken bunda 3,0-3,2 L.civarında yani yarım litre kadar fark var ama bu benzin havaya gitmiyor, güç ve hız olarak geri dönüyor.
    İlim, ilim bilmektir. İlim, kendin bilmektir. Sen kendini bilmezsin. Ya nice okumaktır?

  15. #1275
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Alıntı akgunusta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili yapiressami kardeşim. 1.si 150 cc'lerin kralı CBF değil Apache'dir. Her ikisini de kullandım. Gerçi bu kulvardaki her motorun iyi olduğu noktalar farklı. Apachi yakıt tüketimi, serilik, sürat, motor hatasızlığı yönünden iyidir, fakat titreşim sorunu vardır ve selesi ufaktır, iki kişi binince akraba olma durumu baş gösterir
    -CBF En dengeli, kullanımı en rahat ve en konforlu olandır. 3 saat de kullansanız konforlu selesinde bi tarafınız uyuşmaz. Titreşim yoktur. Torku iyidir. Ancak, plastik grenajları kalitesizdir, zamanla ses yapmaya başlar ve motoru yağ eksiltir.
    -Maalesef Windy S almıştım bir dönem ama birkaç ay sonra sattım. Kanuni motorlara hiç girmeyeceğim.
    -150 MC yazdığım motorlar arasında 0-100 hızlanması, son sürat, görüntü, irilik ve yükseklik yedek parça ulaşılabilirliği ve fiyatları açısından rakipsizdir. Titreşimi, Tiger ile kıyaslandığında yok gibidir. Vites geçişleri çok ama çok rahattır. 2 kişi değil 3 kişi de binseniz çok iyi çekişi var. Uzun yolda 100 km hızla stabil şekilde çok uzun yolları rahatlıkla yapabilirsiniz. Şu ana kadar görebildiğim tek eksisi yüksek yapısından dolayı yanal rüzgarlardan diğerlerine kıyasla biraz daha etkilenmesi. Ha tabii yakıt tüketimi de diğerlerinde 100 km'de 2,5-2,7 L arasındayken bunda 3,0-3,2 L.civarında yani yarım litre kadar fark var ama bu benzin havaya gitmiyor, güç ve hız olarak geri dönüyor.

    Bazen bu forumda yanliz oldugumu hissediyordum. Ama degilmisim demekki.. Agazina klavyene saglik.. Cok güzel aciklamissin. yazdiklarin benim söylediklerimle de örtüsüyor.

    Cevremdeki insanlarinda mondial diye ön yargiyla bakmasindan biktim. Ama sahsiyetlerle bi yol yaptigimizda motora bakislari degisiyor.
    Hele gecen gün gittigimiz bir yol vardi. Bol rampali ve virajli. Viraja girmeden gaz kesip fren yapmak icap ediyordu akabinde yokus yukari gaz acmak gerekiyordu. Keski 150MC nin arkasina bi kamera baglama imkanim olsaydida size o videoyu izelttirebilseydim. Grupta 3 CBF150, 1 MCT250 bide Twister vardi. Twistera lafim yok o arkadan geliyordu o gün cünkü topcase i yolda firlamisti ve file ile tutturmustuk.
    Acik ara bi virajdan diger viraja ve rampaya girdim. Arkadaslarin MCye bakis acisi bir kez daha degisti.

  16. #1276
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Atilla abi bahsi geçen beygir gücü için motorun yırtınır seviyede gitmesi anlamına geliyor.
    "10.5 kW / 9000 d/d"

    Bence makul seviyedeki bir devirde oluşan güç belirtilmeli sitesinde.
    www.motorumla.net

  17. #1277

    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Atilla abi bahsi geçen beygir gücü için motorun yırtınır seviyede gitmesi anlamına geliyor.
    "10.5 kW / 9000 d/d"

    Bence makul seviyedeki bir devirde oluşan güç belirtilmeli sitesinde.
    İnzell, dünyadaki tüm motorlu araç üreticileri maksimum tork ve beygir gücüne ulaştığı noktayı yani grafik eğrinin en tepe noktasını verirler. Mondialin de bunu yapması doğal. Honda 600 RR'ın teknik tablosu aşağıda. O motor da yırtınıyor o devirde
    Motor hacmi (cc) 599cm3
    Silindir çapı x strok (mm) 67 x 42.5mm
    Sıkıştırma oranı 12.2: 1
    Yakıt sistemi PGM-DSFI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi
    Maks. Güç (kW@dev/dak) 88.1/13,500(119.8 PS) Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 66/11,250
    Ateşleme Bilgisayar kontrollü dijital transistörlü elektronik avanslı
    Çalıştırma Elektrik
    Şanzıman 6 vites
    Güç aktarımı O-ring zincirli
    Boyutlar (UxGxY) (mm) 2,010 x 685 x 1,105mm
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1,375mm
    Sele yüksekliği (mm) 820mm
    Yerden açıklık (mm) 135mm
    Yakıt kapasitesi (litre) 18 lt. (3.5 lt. yedek dahil)
    Tekerlekler
    Ön 3 kollu alüminyum döküm
    Arka 3 kollu alüminyum döküm
    İlim, ilim bilmektir. İlim, kendin bilmektir. Sen kendini bilmezsin. Ya nice okumaktır?

  18. #1278
    seyitster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Konya/Çumra
    atilla abinin gold wingi buldum belki kendisi ekledi ama bi de benden bakın
    http://www.youtube.com/watch?v=_lYLbUi16Ns
    ikinci:
    http://www.youtube.com/watch?v=Llcq-...eature=related
    veee meşşhuuuuurrrrr vibration testi
    http://www.youtube.com/watch?v=xEZ57...eature=related

  19. #1279

    Üyelik
    17 Mart 2011
    Motosikleti
    lifan kp 150
    C:\Documents and Settings\salih daşdan\Desktop\Yeni Klasör\iş\Görüntü0988.jpg[/IMG]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:04 ----------


  20. #1280
    seyitster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Konya/Çumra
    bizim buradaki bir arkadaşın motoruda mc kullandık bu gün biraz iki kişi 110 da bana mısın demiyor 1. viteste atak kalkarsan tek tekere şahlanıyor geldi gelecek benim ki de


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)