Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #46241

    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Konjektörü değiştirdim ama malesef hala şarj etmiyor. Sorun statordan sanırsam yaptırmadan böyle bineceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------

    Statorda sağlammış. Boş vites müşürünü kısa devre yapıp motoru çalıştırdım. Statordan gelen 2 beyaz kabloyu ölçü aletiyle ölçtüm ve rolantide 40 volt biraz gaz verince 50-55 volt civarlarında elektrik verdi. Konjektörde yeni o zaman büyük ihtimal kablolarda sıkıntı var yarın tekrar söküp soketleri kabloları kontrol edeceğim.

    Belki birisine yardımcı olur. Esd kasada statordan çıkan 5 kablo var 3lü ve 2 li sokete bağlı. Kırmızı-beyaz olan soket ateşmeye gidiyor. Beyaz-beyaz-mavi olan soketin mavi kablosu boş vites müşürü diğer iki beyaz kabloda statordan gelen ac elektiriğin geçitiği kablolar.
    crxforever bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #46242
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    [IMG][/IMG]

    karla aranız nasıl arkadaşlar ?
    cuma istanbul trafiğinde üsküdar- güneşli 2 adet mola ile bir buçuk saatten fazla sürdü.
    swallow ice pro kış lastikleri, sabah soğuğunda, yağmurda, hafif karda gösterdiği performansı gösteremedi. ara sokak rampalarda çıkmak kolay olmadı. irc winter diş araları daha ağır ve daha yumuşak sanki yoğun karda daha iyi idi. üzerinden zaman geçtiği için tam karşılaştırma da yapamıyorum.
    kaymadan gitmek adına tekerlek izinden değil de yolun karlı tarafından gitiğim için ön çamurluk içi buz tuttu gidişimi yavaşlattı. 10 dakikalık molada kontak dondu.wd 40 bulamadığım için çakmakla anahtarı ısıtıp öyle çalıştırdım.

    karda buzda esas olan sabit hızda düz gidebilmektir. istanbul kalabalık bir şehir olduğu için illa ki önünüze yaya araba vs çıkıyor ve durulan veya durulamayan yerden tekrar kalkmak zor oluyor. tavsiyem işi olmayan çıkmasın. iki gün sabretmemek bir ay sabretmeyi gerektirebilir Allah korusun.
    fz6_fazer bunu beğendi.

  3. #46243

    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şimdi tekrar yardımınız lazım. Statordan düzgün elektrik geliyor konjektöre. Konjektörden düzgün bi şekilde elektrik çıkıyor 14 volt civarı. Ama aküde ölçtüğümüzde 12 volt civarı oluyor. Akünün sağındaki sigorta kısmında da 14 volt civarı oluyor. Bu sigortanın altında metal yuvarlak parça var o nedir ne işe yarar? Onda sıkıntı olabilir mi? Bir yerde yanlış mı yapıyorum acaba?
    crxforever bunu beğendi.

  4. #46244
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı Bleus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi tekrar yardımınız lazım. Statordan düzgün elektrik geliyor konjektöre. Konjektörden düzgün bi şekilde elektrik çıkıyor 14 volt civarı. Ama aküde ölçtüğümüzde 12 volt civarı oluyor. Akünün sağındaki sigorta kısmında da 14 volt civarı oluyor. Bu sigortanın altında metal yuvarlak parça var o nedir ne işe yarar? Onda sıkıntı olabilir mi? Bir yerde yanlış mı yapıyorum acaba?
    sigortanın bağlı olduğu yerin altında yanbi isgortaya bağlı olan şey marş rölesi olması lazım. iki tane kalın kablo bağlı bir de motorun sigortası bağlı.
    o bende arıza yaptığında marş takılı kalıyordu.
    valla çözemedim şu andaki sıkıntıyı kusura bakma bilen birileri illaki çıkar.
    Bleus bunu beğendi.

  5. #46245

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD

    Elektriksel problem

    Merhaba ybr kullanıcısı kardeşlerim

    Benim elinde imkanı olanlardan bir isteğim olacak. Benim 2015 model bir ybr em var. Bundan yaklaşık 1 ay önce motorum sabahları zor çalışmaya başladı. Şöyleki, önceleri tek marşta hemen çalışmaya başlayan motor gün geçtikçe marş basmama rağmen çalışmaya başlamıyordu. Kontağı açıp kapattıktan sonra 3. ya da 4. denemede çalışmaya başlıyordu keza aynı durum ayak marşı içinde geçerli. Bu durum havaların daha çok soğuması ile iyice baş edilmez bir hal almaya başladı. Ve şöyle bir durum var motoru bir şekilde çalıştırdım diyelim. Yola çıktıktan sonra giderken devir 7 binlere geldiğinde ateşleme kesiyordu. Ayrıca bir yerde durdurduğumda motoru sıcakken dahi kontağı kapattıktan sonra yine motor çalışmıyordu ayak veya el marşından. Servise başvurdum. Statörü ile ilgili arıza olduğu kanısına vardı usta çünkü motor marş basınca bujiye elektrik gitmiyor dolayısıyla kıvılcım oluşmuyordu.

    Garantiden değişim yapılacağını söylediler ancak ellerinde parça olmadığı için sipariş verildi ve 15 gün bekledim. Bu sırada motor serviste kalmadı garajımda bekledi. İnternet üzerinden yaptığım araştırmada statör arızasının olup olmadığını anlamak için yapılan elektriksel testler olduğunu gördüm ve orada servis kitapçığında statör ile ilgili elektriksel değerler ve kontrol noktalarının belirtildiğini öğrendim. Ancak 2015 model ybr için servis kitapçığını bulamadım. 2005 model ybr nin kini buldum ve kontrol ettim gerçekten de kablo renklerine kadar aynı görünmekte 2005 ve 2015 ybr. Dolayısıyla motorumdaki elektriksel değerleri ve kitapçıktaki değerleri karşılaştırmaya karar verdim. Aşağıda resimlerini eklediğim değerler olması gereken değerler ve tükenmez kalem ile yazılmış değerler motor üzerinden okunmuş değerlerdir. Garaj sıcaklığını ölçme gibi bir imkanım yoktu bu yüzden yaklaşık 10 derece olarak garajı kabul edersek 20 derecede verilmiş elektriksel değerleri referans alamıyorum. Bu yüzden siz imkanı olan ve yardım etmek isteyen kardeşlerimden isteğim kendi motorunuzda bu değerleri bir multimetre ile kontrol edip motor modelini, ortam sıcaklığını ve ölçtüğünüz değerleri bana iletmenizi istiyorum.

    Bu arada şunu belirtmekte fayda var. Statörüm 3 gün önce servis tarafından değiştirildi. O gün serviste motor bloğu soğukken tek marşta motorum çalışıyordu. Motoru aldım ve 2 gündür sabahları çalıştırmak için akla karayı seçiyorum. Tahminim motor servisteyken sıcak bir ortamda bulunuyor ve kolay çalışıyordu ancak garajda dururken ortam oldukça soğuk olduğu için elektriksel değerler düşüyor (tahminim) ve çalışmıyor. Bir ek daha yapmak istiyorum. Şu sıralar Eskişehir'de karlar erimeye başladı dolayısıyla hava biraz olsun yumuşadı. Öğlen vakti motorumu çalıştırmak istedim ve tek marşta çalıştı. Halbuki bu sabah motorumun aküsünün şarjı nerdeyse boşalana kadar el marşını ondan sonra da ayak marşı ile 10 dakika uğraştım ve ancak çalıştırabildim. Okumaya zahmet eden ve yardım edebilecek kardeşlerime şimdiden teşekkür ediyorum. Tekeriniz düz bassın iyi günler.

    Resimdeki değerleri okuyamayanlar için hem kendi değerlerimi yazı ile yazıyorum hem de servis kitapçığı lazım olur diye buraya ekliyorum. Link:
    https://www.dropbox.com/s/pi2oj9rjrirpzpb/YBR125ED-3D9-E0.pdf?dl=0

    Buji piposu:
    Olması gereken değerler: 4.0 - 6.0 k.ohm (20 derecede)
    Benim değerim: 28.6 k.ohm

    Statörden gelen kablolardan + ile - olan (kırmızı ve beyaz kablo):
    Olması gereken değerler: 248 - 372 ohm (20 derecede)
    Benim değerim: 244 ohm

    Birincil bobin:
    Olması gereken değerler: 0,32 - 0,48 ohm (20 derecede)
    Benim değerim: 0,6 ohm

    İkincil bobin:
    Olması gereken değerler: 5,68 - 8,52 k.ohm (20 derecede)
    Benim değerim: 6,95 k.ohm

    Statörden gelen kablolardan açık mavi beyaz beyaz olanda beyaz ile beyaz arasında:
    Olması gereken değerler: 0,64 - 0,96 ohm (20 derecede)
    Benim değerim: 1 ohm

  6. #46246

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2014 ybr esd
    ortak senin sorunun emin ol çok basit çözümü var.ama ustasını bulmak önemli... başka ustalara da göster
    crxforever bunu beğendi.

  7. #46247
    onur455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    alaşehir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd 2015
    merhaba arkadaşlar ybr kullanan olarak aranıza yeni katıldım uzun süredir bu motorun hayalini kuruyordum mondial kullanan biri olarak. ama bazi sorunlarım var. Önceki motorum mondial 100 cc cub idi. Ybr'de soğukken ısınması baya bi zaman alıyor havalardan olabilir bu belki ama 10 15 dk ısınsada jikleyi kapattıgımda genellikle 1.ve 2. viteslerde bi boğulma gibi gaz yemiyor gibi oluyor bu can sıkıcı birşey diğer sorunum forumlarda okudugumda en az 120km hız gören var ama benim motor üstünede yatsam 100 km'yi geçiremedim bunun çözümü varmıdır en azından 120 görse ideal benim için rüzgarın etkisi ne kadar olabilir bilmiyorum belki önceki sahibi rodajı iyi yapamadıgı için olabilir mi? ya da subap ayarı gerekir mi motul 5100 10 40w siparişi verdim yağını değiştiricem. 2015 model 6150km'de aldım fiyat 5000 tl sizce nasıl yardımlarınız teşekkürler.
    snappy x bunu beğendi.

  8. #46248

    Üyelik
    22 Eylül 2016
    2015 model 5000 tl iyi fiyata almışsınız km de düşük. Motul 10 40w ybr'de kullanılan kaliteli bir yağdır. Bende de 2014 daha 2300 km'de ybr var 100 km/h geçmedim ve zorlamadım motoru, o yüzden bişey diyemeceğim. Tekeriniz düz bassın.

  9. #46249

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı onur455 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar ybr kullanan olarak aranıza yeni katıldım uzun süredir bu motorun hayalini kuruyordum mondial kullanan biri olarak. ama bazi sorunlarım var. Önceki motorum mondial 100 cc cub idi. Ybr'de soğukken ısınması baya bi zaman alıyor havalardan olabilir bu belki ama 10 15 dk ısınsada jikleyi kapattıgımda genellikle 1.ve 2. viteslerde bi boğulma gibi gaz yemiyor gibi oluyor bu can sıkıcı birşey diğer sorunum forumlarda okudugumda en az 120km hız gören var ama benim motor üstünede yatsam 100 km'yi geçiremedim bunun çözümü varmıdır en azından 120 görse ideal benim için rüzgarın etkisi ne kadar olabilir bilmiyorum belki önceki sahibi rodajı iyi yapamadıgı için olabilir mi? ya da subap ayarı gerekir mi motul 5100 10 40w siparişi verdim yağını değiştiricem. 2015 model 6150km'de aldım fiyat 5000 tl sizce nasıl yardımlarınız teşekkürler.
    http://i.hizliresim.com/njpWPM.jpg
    Bende de 2009 YBR 125 City var...düzde tek tabanca 105-110, yokuş aşağı 120 görür..Düzde hiçbir ybr 125 120 yapmaz.
    The Power of The Dreams.

  10. #46250
    onur455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    alaşehir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd 2015
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de 2009 YBR 125 City var...düzde tek tabanca 105-110, yokuş aşağı 120 görür..Düzde hiçbir ybr 125 120 yapmaz.
    Peki tesekkurler bu gaz verirken boğulma olayı neden olabilir sence
    Ultraviolet bunu beğendi.

  11. #46251

    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Elektrik sıkıntısı soketlerdeymiş ucuza halloldu.
    crxforever bunu beğendi.

  12. #46252

    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Şehir
    Mersin/Tarsus
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 esd 2011
    Arkadaßlar öncelikle hepinize iyi geceler size bi sorum olacak cevaplarsanız cok memnun olurum şimdiden teşekkürler sorum şuki ybr de arıza lambası hangi durumlarda yanık kalır veya hiç yanmaz

  13. #46253
    lityumiyon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Merhaba. Ben egzozun altında bir delik farkettim. 5 kuruştan biraz daha küçük ve nizami bir deliğe benziyor. Kafasına göre bazen bir sıvı püskürtüyor bazen püskürtmüyor. Nedir bu delik bilgi verebilir misiniz ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:09 ----------

    Alıntı AHMET_YŞR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaßlar öncelikle hepinize iyi geceler size bi sorum olacak cevaplarsanız cok memnun olurum şimdiden teşekkürler sorum şuki ybr de arıza lambası hangi durumlarda yanık kalır veya hiç yanmaz
    Kitapçıkta 3-3 sayfasında yazdığına göre elektrik devrelerinin herhangi birinde arıza olduğu durumda lamba yanarmış.

  14. #46254
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı Enis Yıldız adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba. Ben egzozun altında bir delik farkettim. 5 kuruştan biraz daha küçük ve nizami bir deliğe benziyor. Kafasına göre bazen bir sıvı püskürtüyor bazen püskürtmüyor. Nedir bu delik bilgi verebilir misiniz ?
    Özellikle soğuk havalarda egzos içinde sıcaklık farklarından dolayı oluşan suyun egzosda birikmeyip dışarı atılmasına yarıyor o delik.

  15. #46255

    Üyelik
    19 Mart 2016
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 (ESD)
    Merhaba, motorun kafa kısmında ki siyah bölge değiştirildi, fakat bana arası fotoğrafta görüldüğü gibi çok açıkmış gibi geliyor, orijinal olmamasına rağmen bu açıklık normal mi sizce

  16. #46256
    snappy x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Alıntı onur455 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar ybr kullanan olarak aranıza yeni katıldım uzun süredir bu motorun hayalini kuruyordum mondial kullanan biri olarak. ama bazi sorunlarım var. Önceki motorum mondial 100 cc cub idi. Ybr'de soğukken ısınması baya bi zaman alıyor havalardan olabilir bu belki ama 10 15 dk ısınsada jikleyi kapattıgımda genellikle 1.ve 2. viteslerde bi boğulma gibi gaz yemiyor gibi oluyor bu can sıkıcı birşey diğer sorunum forumlarda okudugumda en az 120km hız gören var ama benim motor üstünede yatsam 100 km'yi geçiremedim bunun çözümü varmıdır en azından 120 görse ideal benim için rüzgarın etkisi ne kadar olabilir bilmiyorum belki önceki sahibi rodajı iyi yapamadıgı için olabilir mi? ya da subap ayarı gerekir mi motul 5100 10 40w siparişi verdim yağını değiştiricem. 2015 model 6150km'de aldım fiyat 5000 tl sizce nasıl yardımlarınız teşekkürler.
    http://i.hizliresim.com/njpWPM.jpg
    onur kardeşim hayırlı uğurlu olsun.snapiyi kaça sattın.benimde aklımda ybr var paramda hazır ama snappiyi satamıyorum
    bizden hızlısı mezarda

  17. #46257
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Arkadaşlar aldığım duyumlara göre 2017 de ybr 125 gelmeyecek onun yerine ys125 adında enjeksiyonlu ekonomik bir model gelecekmiş

  18. #46258
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar aldığım duyumlara göre 2017 de ybr 125 gelmeyecek onun yerine ys125 adında enjeksiyonlu ekonomik bir model gelecekmiş
    Ybr 125'in avrupada satılan enjeksiyonlu modeli de euro 4'e uymadığı için 2017 modeli olmayacak,haliyle 4. aydan sonra Türkiye'ye de ybr gelmeyecek bunu biliyordum fakat
    Ys 125 denen modelin geleceğini nereden öğrendiniz, kaynak nedir ?

  19. #46259
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı MrvGny adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, motorun kafa kısmında ki siyah bölge değiştirildi, fakat bana arası fotoğrafta görüldüğü gibi çok açıkmış gibi geliyor, orijinal olmamasına rağmen bu açıklık normal mi sizce
    http://i.hizliresim.com/ErLM2v.png
    orijinal olmayan parçalar bazen kitap gibi oturuyor, bazen de böyle açıklıklar olabiliyor.
    yerine oturmayan hava filtresi, oringli zincire sürten (neyse ki sürte sürte kendini yedi artık sürtmüyor ) gibi saçma parçalar denk geldi bana.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------

    Alıntı rebirth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr 125'in avrupada satılan enjeksiyonlu modeli de euro 4'e uymadığı için 2017 modeli olmayacak,haliyle 4. aydan sonra Türkiye'ye de ybr gelmeyecek bunu biliyordum fakat
    Ys 125 denen modelin geleceğini nereden öğrendiniz, kaynak nedir ?
    her şeyimiz ab ye uyumluymuş gibi bir de motoru daha pahalı yapacak bu mecburiyetler çıktı başımıza
    karbüratörümü ve ayak marşımı seviyorum ben. keşke aynısı ama sadece daha güçlü olanı gelse.

  20. #46260
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her şeyimiz ab ye uyumluymuş gibi bir de motoru daha pahalı yapacak bu mecburiyetler çıktı başımıza
    karbüratörümü ve ayak marşımı seviyorum ben. keşke aynısı ama sadece daha güçlü olanı gelse.
    Ybr 125'de ayak marşı çok işe yarıyor; kışın hava ne kadar soğuk, akü ne kadar eski olursa olsun motoru çalıştırabiliyoruz. Karbüratörlü olması ülkemizdeki kötü benzine dayanıklı olmasını sağlıyor. Bunlar güzel şeyler.
    Görüşünüzde haklı da olsanız bazı standartları yakalamak adına AB kriterlerine uyalım derim. Yoksa kalitesiz motorları doldururlar ülkeye.


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler