Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki AN 125 HK Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #281

    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    herkese tesekkurler. Koruma demırını de sefakoy suzuki batuhandan alıcam cantayıda orda taktırıcam resımlerı ve bılgılerı motorun plakasını taktırmaya gıttikten sonra verırırım saygılarımla.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #282

    Üyelik
    12 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul-Üsküdar
    Motosikleti
    Suzuki AN 125
    Alıntı ugurkom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    forumdan yardımcı olan arkadaslara tesekkur ederım.cbf 150 ve ybr 250 den sonra bır scooter almaya karar verdim .dun plakayı takmadan motoru aldım cumaya plaka gelıyormus.2300 ytl hersey dahıl.(batuhan moto ) bır de 100 ytl 30 lt gıvı canta sıparısı verdım.ayrıca sıze danısmak ıstıyorum koruma demırı taktırayımmı?fena gozukmuyor ınce sıyah demırler motoru sarıyor oda 110 ytl cıvarı.resımlerle bırlıkte yorumlarımı yazarım
    saygılarımla
    Hayırlı olsun arkadaşım.Çok iyi fiyata almışsın.fiyatlar giderek düşüyor.AN 125 kullanıcı sayısı da giderek artıyor. Yakında fun club falan kurulur. Koruma demirini başka bir AN 125 te gördüm. Görüntü olarak çok iyi durmuyordu açıkçası..

  3. #283
    sali@com - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2008

    slm

    arkadaşlar kaskı yan şekilde koyarsanız sele altına rahat sığıyor.biraz seleyi bastırmak ve kaskın altında alet çantasını bırakmamak gerekir, birde bu koruma demiri nedir? Bu kadar motorun nesini neden koruyacak anlamış değilim ve çok gereksiz geliyor bana ön cam ise motorun dengesini ve performansını kesin bozar bilginize

  4. #284

    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    dark mojo sagolasın.koruma demirini bizim dükkanın önünde park etmeye calısan bazı arabalar dikkatsiz bicimde motorsikletlere hafiften dokunuyrlar o yuzden yaptırmayı dusunuyorum .yatarsa falan da en azından cızılmez.bı de kumbugaz sirkeci arası e-5 ten hergün zorlanırmı motorsiklet almadan yorumlarınızı alayım?

    saygılarımla

  5. #285

    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki AN 125
    sali@com
    birde bu koruma demiri nedir? Bu kadar motorun nesini neden koruyacak anlamış değilim ve çok gereksiz geliyor bana ön cam ise motorun dengesini ve performansını kesin bozar bilginize

    Arkadaşlar koruma demirirnin şık olmadığı doğru ancak çok faydalı bir şey ben motorun yan arka tarafını sürdüm mesela çok pis sırıtıyor metalik boya üstünde, keyfinize kalmış, ben estetik bulmadığım için yaptırmıyorum ama motoru çepeçevre sarıyor ve faydalı..

    Ön cam meselesine gelince, birincisi performansı kesinlikle etkilemediği gibi artırır, zaten o rüzgarı bir göğsümüze yakamıza paçamıza yiyerek performansı biz etkiliyoruz, cam takılınca eğer açıları ve yükşekliği ve buyukluğu doğru ise kesinlikle performansı olumlu etkiler,

    denge meselesine gelince ön cam yuksek hızlarda (100-120 km ve üzeri) ve kuvvetli yan rüzgarlarda dengeyi etkiliyebilir, ancak bu scooterle saten 80 in üzerine çıkamayacağınızdan (daha doğrusu çıkılmaması gerektiğinden ) pek sorun olmayacaktır.

    Selamlar Kolaylıklar

  6. #286
    redshark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Motosikleti
    Aprilla Sportcity
    bugun şileye kadar gittim rodaj bitmediği için baya bi yorucu oldu ama değdi hem rodaj derdiden kurtulmuş oldum hemde şile yi görmüş oldum









  7. #287

    Üyelik
    15 Şubat 2007
    Şehir
    maltepe
    tşk redshark hiç sorun çıkardımı acabaaaa motorrr uzun yol performansı nasıll ??

  8. #288
    redshark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Motosikleti
    Aprilla Sportcity
    hiç bi problemle karşılaşmadım gayet iyi geçti yolda bazen kamyonlar şıkıştırır gibi oldu gazı açtığında anında tepki veriyor ama tabii rodajda olduğu için uygun anda yol vermek zorunda kaldım

  9. #289
    gokayugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2008
    Şehir
    Çanakkale Merkez
    Motosikleti
    SYM Joyride 200
    kaç km desin redshark ? ne kadar kaldı rodaja... Fotoda arkadaki motor kimin? honda galiba

  10. #290
    redshark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Motosikleti
    Aprilla Sportcity
    şileye gittiğim gün 500 km doldu önümüzdeki hafta servise gidip yağı değiştircem arkadaki motor arkadaşımın TVS Apache

  11. #291
    gokayugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2008
    Şehir
    Çanakkale Merkez
    Motosikleti
    SYM Joyride 200
    Hadi hayırlı olsun bakalım... Rodaj sonrası şöyle benzinlikte depoyu fulleyip gazı açtığında neler hissedeceksin yaz buraya... Hız limitinde kalkıyor, otobanda uygun bir trafikte yasla ibreyi sonuna...

  12. #292
    sali@com - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2008

    yakıt

    ilk depomu 7 lt 22 ytl doldurdum 180 km tam dipe dayanmamıştı . Rodajda olmama rağmen

  13. #293
    redshark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Motosikleti
    Aprilla Sportcity
    Alıntı gokayugur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi hayırlı olsun bakalım... Rodaj sonrası şöyle benzinlikte depoyu fulleyip gazı açtığında neler hissedeceksin yaz buraya... Hız limitinde kalkıyor, otobanda uygun bir trafikte yasla ibreyi sonuna...
    sağol sonunda bitti şu yağı bi değiştireyim tekrar arkadaşla bi şile-ağva yapma planımız var bi deniyecem bakalım neler yapacak bende çok merak ediyorum

  14. #294

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    bakırköy
    Motosikleti
    suzuki an 125 hk
    arkadaslar bilmedigim icin soruyorum rodaj nedir ? ne yapmak gerekir benim motor 1100 km oldu gecen hafta tekirdaga gidip geldim son derece iyi kaciyo benim bocek . rodaj hakkinda bilgi verirseniz sevinirim.
    ( ayrica yarin caddebostan sahilinde red bull flug tag var ben orada olucam gelmek isteyen arkadaslari bekliyorum.
    hem bulusur fikir alisverisi yapariz . 0544 313 98 43 (hakan)

  15. #295
    sali@com - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2008

    500km mi? 800 km mi?

    Evet arkadaslar bizim scooterın kullanma kılavuzunda rodaj 500 mil olarak yazıyor buda 800 km denk geliyor. Bu konuda bilgisi olan var mı?

  16. #296

    Üyelik
    15 Şubat 2007
    Şehir
    maltepe
    yanlışşş hatırlamıyosam motorun alışması gerekiyoo yhanii pistonlar sıkı oluyoo onlarınnn açılmasıı gerekiyoo..yhanii 500 km boyunca 50 km hızın üstünü geçmiyeceksinzzz

    ondan sonra hızlana bilirsinizz bu rodaj güzel yapılırsa motorun ömrünü belirlerrrr ...

    yanlışım warsa kusuruma bakmayın..

  17. #297
    celıl ybr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2008
    Şehir
    İstanbul Ümraniye
    Motosikleti
    Honda Ses Dylan (07)
    500km değil rodaj yaklaşık 800km dir yukarıda belirtilmiş
    İKİTEKER hastalığında tedaviyi bünyem kabul etmiyor

  18. #298
    ceyhunulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Motosikleti
    Suzuki AN 125 HK & Honda CBR 1100 XX
    Daha öncede büyük motorlarda rodaj yaptım ve bu konyu detaylı inceledim. aklımda kalan bilgiler ve benim izledigim yol aşagıda.

    Kısaca yeni parcaların birbirine uyum süreci diyebiliriz. Motorsiklet üzerinde çalışan bütün parçaların beraber çalışmaya alışma sürecidir.İlk olarak akla motorun rodajı gelsede balata ve lastiklerinde rodaj süreleri vardır. Mesela lastikler normal yol tutuşlarına ulaşıncaya kadar 100 km kullanmak gereklidir.

    Motor ve malzeme teknolojisindeki gelişmelerle beraber önemi kaybetmekle beraber doğru rodajın motorsiklet motorunun performans ve ömrü üzerinde olumlu etkileri vardır.Otomobillerin aksine motorsikletlerin motorları rodajları tamamlanmadan son kullanıcıya ulaşıyor. Üreticilerin genellikle rodaj sırasında uyulması gereken hız ve devir kısıtlamaları kullanım klavuzlarında belirtirler.

    Dikkat edilmesi gereken noktalar;
    Motorsikleti kullanım kılavuzunda belirtilen devirleri üzerinde kullanmamak.Bizim motorumuzda devir göstergesi olmadıgı için hız ile sınırlanmış Bununla beraber sadece yavaş gitmek yeterli değildir. Degişik devirlerde giderek motor parçalarının homojen bir şekilde aşınması sağlanmalı.Motorsikleti pistonları üzerinde belirli bir basınç sağlayarak pistonun yataga daha iyi uyması sağlanmalıdır.Bunun için aşırıya kaçmadan motora yük vermek gereklidir. Benim uyguladıgım yöntem ara ara motoru yüklemek ve rodaj süresinin sonuna doğru giderek yükün miktarını artırmak.

    Ayrıca ısı dönüşümüde önemlidir motoru cok fazla ısıtmamaya(Normal değerlerin üstünden bahsediyorum) dikkat etmelidir.Parçaların ısınma sıcaklıgına çıkıp yeniden soğumaları gereklidir. Bu sebeble bir kerede rodaj yerine kısa mesafeler gidip motorun tamamen soguması beklenmelidir.

    Başka önemli bir nokta motor yagıdır; rodaj sırasında motordaki çapaklar yağa karısır bazı üreticiler rodaj sıraında özel daha kalın bir yağ kullanır.Belirtilen sürede yağı ve yağ filitresini değiştirmek bu sebeple çok önemlidir.

    Ayrıca üreticiler daha başka konuları göz önüne alarak rodaj sürelerini ve hızları belirlerler.Örnek parçaları dogru monte edilmemiş veya vidaların tam sıkılmamış olması olasılıgına karşı ilk bakıma kadar sürücülerin cok hızlı kullanmasını istemezler vb.

    Tüm bunlardan farklı olarak başka bir yöntem ise motorsikleti çalmış gibi kullanmanız yani tam gaz sürmek.İnternettede bazı sitelerde performans için bunu tavsiye ediyorlar ama ben yukarıda yazanları daha gerçekçi buldum. İlk bakıma kadar kitapta yazan hızın %25 üstüne kademeli bir şekilde çıkarak rodaj yapmayı planlıyorum.

  19. #299

    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki AN 125

    Rodaj ve Bakım hakkında

    Arkadaşlar cumartesi Rodaj bitti şükür...530 km de Suzuki Tekay da rodaj bakımı yaptırdım. Yağ ve Yağ Filtresini değiştirdiler. En iyi racing yağını koyduk bu makinada yağ önemli ucuza kaçmayın filan dediler...yağ 25 filtre 15 toplam 40 YTL.. Yalnız bu tekaydan motoru alırkende bir sürü problem yaşamıştım bu son gidişim olacak, nakit öderseniz 40 kartla ödersiniz 45 diye bir saçmalıkları oldu gene, idari personel buzdolabı gibi ve motosiklet konusunda bir bilgisi sizle de bir ilgisi yok, ustalar ise iyi niyetli ama beceriksiz. Adam 20 yıllık ustayım diyor, bir iki soru sordum eeee,üüüü, hııııııııı vs.

    Ayrıca buyuk bir rezalet daha yaşadım motor kirliydi bıraktığım da hemde yağmur filan yemiş bayağı pisti yeni, bizim müthiş usta, sanki bilmiyorum da yapmıyorum gibi almış eline bir atlet parçası canım kırmızı simli metalik boyayı silmişde silmiş, tüm motoru ama, yıkama filan değil kuru bezle, kafayı yiyecektim görünce çizik çizik olmuş motor, bu ne dedim tepki aynı eeeee, üüüüü, ıııııııııı, biz 20 milyarlık motoruda yıkamıyoruz diyor adam yıkamıyorsan bari elne bez alıp silme kardeşim valla mahvettiler motoru bir daha töbe TEKAY a...

    Neyse ...arkadaşlar530 dan sonra eşimle gezmeye başladık artık. cımartesi Beykoz filan yaptık, Motorda ilk defa gaz açtım ve iki kişi 140 kilo ile rahat 100 e çıkıyor..Yalnız bu gaz açma işinide abarttım 40/50 gidemiyorum şimdi

    Arkadaşlar gemide karşıya geçerken Burgman 400 olan bir arkadaşla tanıştım kendisi Kocaelinde Motosiklet tamircisi imiş, söylediği bazı şeyleri sizle paylaşmak isterim..

    Özellikle bu motorda debriyaj hassasmış onun için bu motorda gaza yüklenerek kesinlikle (Kebapçı kuryesi gibi yani ) kalkış yapmayacaksın dedi. az gazla ve yedirerek kalkış... yine ışıkta beklerken veya dururken ara gaz yapmayacaksın otomatik debriyaj her ara gaz da kavrar bırakır ve ömrü azalır dedi. Yolda giderkende pat diye gaz açma yedirerek aç gibi uyarılarda bulundu...

    Şimdilik bu kadar herkese selamlar...

    Bidaha 2500 km ye kadar servis filan da yok bu arada.. O zamanda size soracağım nereye gideyim diye...

  20. #300

    Üyelik
    07 Şubat 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YOK
    galiba markadan anlaşıldıgı gibi hamburger servislerine özle üretilmise benziyoo


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)