Anlaşıldı.Bildik yöntemlerle açmaya çalış.Olmazsa yapılacak son iş matkapla başlarını oymaktır.Bu işi daha önce yapmış birilerinin yapmasını tavsiye ederim.Kolay gelsin...
Link için tekrar teşekkürler. Orada bazılarının grenajlarını sattığını görüyorum, ki bana tam olarak lazım olan şeylerden biri
Bendeki Baghira yaklaşık Ağustosun başından beri bende, bazı sorunlardan dolayı ayın 12sinde üzerime alabildim. Makinamın biraz masrafı var, ufak tefek şeyler, bunları bilerek aldım, hem yaparım hem kullanırım hesabı. Ama dediğim gibi, selefi XTZ 660ları bu fiyatlara alamazsınız. Ki sahibinden.com'da XTX660 modelinin en düşük fiyatı 8milyardan başlıyo. MZ Baghira ile XT 660Xi yanyana görürsen Yamaha'ya çocuk motoru diyebilirsin hatta, küçük kalıyor yanında performans olarak Baghira'nın küçük üstünlüğünü görmezsen, hemen hemen aynılar, Baghira'nın bazı parça sıkıntıları var, grenajlarını bulamamak gibi, ama bunları bilerek aldım, kaç yılda bir grenaj değiştirecem ki
Son zamanlarda Yamaha Türkiye'nin yaygın motorlar için bile parça tedarik etmede sorun yaşadığını okuyorum internetten. Benim motor için parça bulmak ise en fazla bir haftalık süreyi kapsıyor. İnternette bir çok sitede istediğiniz bir çok parçayı bulabiliyorsunuz, yani almamak için hiçbir problem kalmıyor bence Fren müşürlerim çalışmıyor şu an benim, ama araştırdığım kadarıyla Kanuni'nin bi modelinin fren müşürleri uyum sağlıyormuş, motoru için zaten Yamaha ile görüşmek gerekir, geriye bi sorun kalmıyor
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...29419663/detay
Bu modelin üzerinde oynama yapılmış biraz, tam olarak orjinal değil ama ama yazıldığı gibi temiz bir motor, tabi fiyatı sana kalmış, onun dışında pek yok gibi bu motordan ortalıkta, ama emin ol, bir yerden geçtiğinde tüm dikkatleri üzerine toplayabiliyorsun
Dikkatleri bırak, CBF 250den sonra sürüş sırasındaki rahatlığım arttı, motora olan güvenim ayrı bir boyuta ulaştı. Sakin kullanımda çok fazla yakmıyor hatta, öle bir gidişi var, ben öldüm yani, ne kadar övsem de bitiremicem bu motoru
Saygılar
motosilet degil de elektrikli scooter gibi bir sey uretiyorlar galiba Zschopau'daki fabrikanin 2008'de kapanmis olmasi lazim, neyse mz'in artik uretilmeyen ama bence etz'ler harici cok kral motorlar olan bir-iki modelini ekliyim
Saxon country TR'de iki zamanli etz motoru takili olarak satilan FUN modelinin 500cc'lik 4 zamanliyla donatilmis bir benzeri
Skorpion Traveller, 660cc lik yamaha XTZ motoru kullanilmis tek silindir full ruzgar korumali bir uzun yol motoru
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:37 ----------
bir de duzeltme yapayim 660cclik MZ'lerde kullanilan motorla 2000'lerden sonra cikan XT-XTZ'lerin hacim benzerligi disinda bir ortak noktalari yoktur, MZ'lerden kullanilan 5 valfli karburatorlu orjinal yamaha uretimi bir motordur, 2000 sonrasi XT-XTZ'lerde ise italyan minarelli uretimi 4 valfli enjeksiyonlu motorlar vardir. MZ'lerdeki XTZ motoru en son 97 tenerelerde kullanilmistir. ikisi arasinda bir tercih yapmak gerekirse ben eski XTZ motorunu tercih ederdim.
güle güle kullan Allah kaza bela vermesin. ben zaten olayın parça kısmını düşünmüyorum benim 1964 MZ var parçaları Türkiye de zaten yok Almanya daki firmalardan ebaydan işimi hallediyorum ve elime geçme süresi en fazla 3 hafta sürmüştür o da PTT nin ne kadar hızlı çalıştığındandır
evet şu an sadece elektrikli charly isimli motoru üretiyorlar birde yedek parça kısmını devreye sokmuşlar ayrıca Moto2 için bir makine hazırlamışlar orada mücadele ediyorlar. pilotlarıda Anthony West
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:03 ----------
ayrıca bu linkte baghira için elektrik bağlantı şeması vs. var
http://www.mz-baghira.de/seiten/werk...tatt_frame.htm
PTT çilesi bitmiyor tabiki
Kaliteli bir markanın piyasadan silinmesi üzücü olur hakikaten. Belki yarışlarda boy gösterip tekrar isimlerini duyurabilirler
EK: Son link için tekrardan teşekkürler. Ben bütün parçalarını gösteren ve elektrik diagramını da açıklayan pdf'leri bulmuştum çoktan. Şöle bir el atayım da kabloları yenileyim diordum
eğer mahzuru yoksa ben cevaplıyabilirmiyim
. bu işlem için vida çapını bilmen gerekiyor .eğer cıvata m6 ise (bilmiyorum tahminimce söyledim)ilk önce 3 mm lik matkap ile cıvatanın tam ortasından(tornavidanın takıldığı yer)vıda başı kadar deliyorsun. yanlız bu ön delik çok önemli eğer sağa veya sola kaçırırsan ikinci deleceğin matkap ta o yöne kaçıyor. çok dikkatlice ve sabırla hareket edersen tam ekseninde delebilirsin.daha sonra 6mm lik matkabı takarsın ve delmeye başlarsın vida çapı 6 mm olduğu için matkap ucu vida başı kalınlığı bitince boşa çıkacaktır. ve böylece cıvata sanki bir başı olmayan saplama gibi kalacak ve böylece kapağı rahatlıkla cıkartırsın .. her zaman baş vurduğum bir cıvata tamir işlemidir.....
küçük bir ilavede bulunayım:Civata başını tam bitirme ama iyicede incelsin böylece tornavida ile çıkarabilirsin ayrıca şanzuman ve motorun alüminyum gövdesinede matkap kaçmamış olur zira matkap ucu çok seviyor alüminyumu anında yer.Birde matkap çok devirli olmasın concorde 787 nin dediği gibi sabırlı ve yavaş çalış...
Arkadaşlar benim 1993 MZ e orjinal yan sepet arıyorum,
Slm mzci arkadaşlar 1993 model MZ motoruma eksoz arıyorum nereden tedarik edebilirim?
arkadaşlar askerlik nedeniyle mz 251 1997 model motorumu satıyorum
1997 tarihinden itibaren 2. rektefiyesidir. son rektefiye yapalı daha 1 ay oldu 400 km yolu 60 tl benzinle gidiyor(bir depo) her evrağı tam hiç bir harcı borcu yoktur fennisi 2011 ekim de son satışı hemen verilecektir. 2250 tl fiyat düşünüyorum az pazarlık payı vardır ilgilenen arkadaşlar bana 539 956 5961 nolu tl den ulaşabilirler. sahibinden.com a da koydum fakat daha yayınlanmadı yayınlanınca ilan nosunuda koyarım. motorun bir kaç fotoğrafını profilimden görebilirsiniz.
motorda herhangı bır modıfıye varmı ve km sınıde soylersen daha acıklayıcı olurdu
Tüm MZ cilerin ,motosiklet camiasının velhasıl İslam Aleminin Ramazan Bayramları Mübarek olsun . Allah (c.c.) nice bayramlara erdirsin sıhhat selametle...
bütün mz'ci ve motorcu kardeşlerimin bayramını en içten dileklerimle kutlarım.hayırlı,kazasız belasız bayramlar..
unutma herşey 1 saniye içinde olur.
haklısın kardeşim motorda hiç bir modifikasyon yoktur fabrika çıkışıdır resimde nasıl görülüyorsa o haldedir üzerinde ses tesisatı ve cd çalar vardı onu söktüm ve fiyatı 1950 tl ye düşürdüm teyp ve ses tesisatı için 2250 demiştim km ise 37.000 dedir. aldığımda 22.000 de idi fazla sürmedim evden işe işten eve kapalı garaj motorudur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)