Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #521

    Üyelik
    06 Kasım 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    DL V-STROM 650A
    selamlar,
    beğenerek aldığım, severek kullandığım 500km'deki 2007 dl 650 abs motorumu satıyorum.
    mat siyah
    fiyat 17500
    aksesuarsız.
    bonus karta taksit yapabilirim.
    0533 767 66 34
    sevgiler saygılar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #522
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    İsko arkadasım hayırdır 500 km de DL satmak da neden ? Esas bunu bir açıklasaydın . Burda herkez DL ile ilgili tum bilgilerini paylaşıyor ...
    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili

  3. #523

    Üyelik
    06 Kasım 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    DL V-STROM 650A
    kıvanç arkadaşım,
    dl ile ilgili sorumun yok.yazdığım gibi beğenerek aldım,severek kullandım.

  4. #524
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    Alıntı isko-isko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kıvanç arkadaşım,
    dl ile ilgili sorumun yok.yazdığım gibi beğenerek aldım,severek kullandım.

    Alan arkadas hayrını gorsun o zaman nede olsa sıfır gibi motor almıs olacak ...
    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili

  5. #525

    Üyelik
    18 Aralık 2006

    Ankara

    Ankaradan Selamlar Baskent Uyuyor

    Ankaradan Izliyorum Sitemizi Cok Guzel Bi Birlikdelik Olusdu Ama Isdanbul Agirlikli Insallah Yaz Geliyor Soyle Buyuk Bi Organizasyonla Dl Ci Tum Dostlarla Bulusalim...............

    Burdan Eger Takip Ediyorsa Korlasdan Bulent Beye Selamlarimi Iletiyorum.....................

  6. #526
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    Motorumu 25000 km de ikinci el olarak almıstım birçok arkadasım bilir ... En son bakımını 12000 de gormus olan DL cim o zamandan bu zamana kadar yağ değişimi dısında bakım gormemiş. Bende aldıgımda yagını değiştirip kullanıyordum . Yaklasık 1 ay bu sekılde kullandım . Altan motor Taner abiden Dl için yağ fitresi - hava filtresi ve bujiler istedim özel mesaj olarak gonderdim ama sanırım gozunden kaçtı . Bende Korlastan temin ettim Toplam 150 YTL . Dun öğlen saatlerınde elime ulastı . bugun sabahta motorcu ustamla başladık montaja. Bujiler 3 yıl boyunca hiç bakılmadıgından çıkartmamız zaman aldı . Hava filtresinin yeride çok ters yerde . Depoyu sökmek gerekıyor onu değiştirmek içinde . Yaklasık 4 saatlik bir zamanda hava filtresini - yağ filtresini - yağını - bujilerini değiştirdik. Motoruma binip kısa bir tur attım . Sanki bana ölümden dönmüş bir kısrak gibi tepki vermeye başladı. Önceleri tıs tıs çalışan koca makine simdi özellikle 3000 - 5000 devir arası sesini tum caddeye dağitmaya başadı. 14000 km boyunca hiçbir bakım görmeden giden DLm bakımdan çıkınca beni inanılmaz tatmin etmeye başladı . Sesini size anlata anlata bitiremem çok hoşlandım . Sizlerde arkadaşlar motorunuza ne yapın edin iyi bakın ...
    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili

  7. #527

    Üyelik
    10 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    DL 1000
    Dostum , sen bir de makinana TBS(Throttle body senkronizasyonunu) yap, periyodik bakımda şart olan ama birçok kişinin yapmadığı bir işlem bu(istersen detay verebilirim), bak o zaman alet nasıl sapıtacak. Bir de hava filtesini çıkartmışken keske ikinci hava kelebeklerini çıkartsaydın (hava filtresinin hemen altındaki kelebekler), motor sanki racing oluyor ondan sonra.

  8. #528
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    Alıntı thunderkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum , sen bir de makinana TBS(Throttle body senkronizasyonunu) yap, periyodik bakımda şart olan ama birçok kişinin yapmadığı bir işlem bu(istersen detay verebilirim), bak o zaman alet nasıl sapıtacak. Bir de hava filtesini çıkartmışken keske ikinci hava kelebeklerini çıkartsaydın (hava filtresinin hemen altındaki kelebekler), motor sanki racing oluyor ondan sonra.
    TBS konusunda hiçbir şey bilmiyorum yardımcı olursan çok sevinrim ...
    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili

  9. #529
    sereye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    DÜZCE - 1959
    Motosikleti
    '08 Burgman 400 Siyah
    Alıntı thunderkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... TBS (Throttle body senkronizasyonunu) yap, periyodik bakımda şart olan ama birçok kişinin yapmadığı bir işlem bu(istersen detay verebilirim) ...
    Sanıyorum bu açıklamayı hep merak ediyoruz.
    Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen

  10. #530

    Üyelik
    10 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    DL 1000
    Bizim motorlarda hava kelebeklerinin kumandası için kullanılan sensor sadece 1 silindirde mevcut, dolayısı ile motorun beyni sadece bir silindirin ne yaptığından haberdar, 2. silindirden haberi olmuyor. Bu 4 silindirliler dahil birçok motorda boyledir. Bu nedenle 2 silindir arasında hava emişleri ve yakıtı yaa oranları aynı olmadığında motorun verimi de düşer. Bizim yapmamız gereken bu ayarı belirli periyotlar ile yapmak ama malesef ben bu ayarı yapan servis ya da usta şahsen görmedim bu güne kadar. Esasında çok basit ve yararlı bir işlem bu.

    Ne gerekir;
    1-150 cm boylarında bir tahta parçası
    2-Su terazisi yapmak için şeffaf lastik hortum (5mt yeterli);
    Şöyle bir alet yapıyoruz;


    3-Vakum ağızlarını uzatmak için kalın etli lastik hortum (1,5 m)
    4-Uzun bir kargaburun işinizi kolaylaştıracak.
    5-Hidrolik fren yağı ya da 2 zamanlı motor yağı (1 lt fazlası ile yeterli olur)

    Nasıl yapılır;
    1-Öncelikle sağ sol karenaj ve depo sökülür. En zahmetli kısım bu ancak bunu bir defa yapacaksınız daha sonraki ayarlarda uzatma amaçlı ilave edeceğimiz hortumlar olacağı için hiç sökmeden işlemi kolayca yapacaksınız.
    2-Motorun gövdesinde silindirlerin birbirine bakan iç taraflarında ki adet üzerinde siyah tıpaçların takılı olduğu ayar yerlerini göreceksiniz. Bunlar hava filtresinin hemen altında gibi kalıyor. Bahsettiğimiz ayarın(TBS) amacı, motor çalışırken bu iki ağız aracılığı ile iki silindir arasındaki vakum farkını minimuma çekmek. Biz bu ağızlara kalın etli lastik hortum takıp uzatacağız ki her seferinde karenajları sökmekle uğraşmayalım diye. Bu hortumları sıkıca bu deliklere geçirip, kablo bağı yada kelepçe tarzı bir şey sıkarak sabitleyelim. İşin en zor kısmı buraya kadar olanı idi, artık istediğiniz zaman kolaylıkla TBS ayarını yapabileceksiniz.
    3-Şimdi motoru ısıtmamız lazım. Motoru olduğu yerde fan açana yani hararet 3 çizgisine gelene kadar çalıştırıp ısıtın. Bu arada takometreden rölanti devrinin 1100-1200 arasında olup olmadığını kontrol edin, değilse motorun hemen sol tarafında selenin hemen alt hizası gibi küçük yıldız uçlu bir ida göreceksiniz ki bu da motorunuzun rölanti ayar vidasıdır. rölantiyi 1100-1200 arasında ayarlayın, bu deviri TBS yaparken sürekli gözleyip gerekirse tekrar ayarlayın.
    4-Artık başlıyoruz. Şimdi, önceden hazırladığınız ve içini resimdeki gibi yarıya kadar hidrolik yada 2 zamanlı motor yağı ile doldurduğunuz manometreyi motora bağlamaya geldi. Manometrenin her iki ucunu az önce hazırladığımız motordan çıkan lastik hortum uzatmalarla birleştirin.
    5-Şimdi TBS ayar vidasını bulmanız lazım. Şöyle tarif edeyim; öncelikle gazı açıp kapattığınızda motorun sağ tarafında oynayan gaz mekanizmasını keşfedin. Öndeki silindirin boğazında aşağı doğru bakanbir vida bu, gaz ile hareket eden mekanizma üzerinde. Bu vidayı normal tornavida ile çevirmek mümkün değil, topuz tornavida kullanmanız gerekecek.
    6-Ayar vidası ve manometre önünüzde, yapmanız gereken ayar vidasını sağa sola çevirere, manometreyi mümkün olduğunca eşit seviyeye çekmek olacak (tam eşit olmuyor), ancak bu arada göznüz hep rölanti devrinde olsun ve 1100-1200 dışına çıkarsa hemen ayarlayın.
    7-Ayarın bozulmaması için ayar vidasının üzerine çok az bir boya, oje gibi birşey sürün.
    8-Motoru toplayın ve motorunuzun gerçek gücünün ne olduğunu keşfedin.

    Not:Tüm bu işlemlerden önce, hava filtresi temiz ya da yeni, bujiler iyi durumda ya da yeni olmalıdır. Aksi takdirde, yaptığınız ayar sağlıklı olmayacaktır.

  11. #531
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    stromer: Abi sen böle bişi biliyonmu?Ben ilk defa duyuyorum ya daAltan abi nerdesin bu neee bölee :D

  12. #532
    sereye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    DÜZCE - 1959
    Motosikleti
    '08 Burgman 400 Siyah
    Bu bilgi çok kıymetli. Teşekkür yetmez. Çok sağolasın.
    Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen

  13. #533
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    arkadaslar sızın dl lerın yastık benım gs500 e uymaz mı yaw.....yastık(sarj donamosu) yandıda ecıcık...........

  14. #534
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    Thunderkiller walla cok sagol kardesım ama bunu yapmak basit bişi gibi gorunmuyor ... :D
    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili

  15. #535

    Üyelik
    10 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    DL 1000
    kivanctf, gözün korkmasın, aslında çok basit, özel bir ustalık ya da beceri gerektirmiyor. Elini attınmı halledersin merak tme. Bir de TPS(Throttle position sensor) ayarı var, birara onuda anlatırım ancak o 50.000 km den sonra filan gerekiyor genelde.

  16. #536

    Üyelik
    08 Mart 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    cucu bana kırmızı cross aldı yaaa artık benimde motoyum varrr
    benim hiç suzikim olmadı biliyomusun abi
    [COLOR="Magenta"][B]HAYATTA YA TOZU DUMANA KATARSIN YADA TOZU DUMANI YUTARSIN...[/B][/COLOR]

  17. #537

    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Suzuki DL650 V-Strom K4
    ilk kez görüyorum,
    nette nasil yapildigina dair anlatim ve fotolar mevcut..
    (stromtrooper da)

    thunderkiller paylasim icin tesekkürler.
    Übung macht den Meister

  18. #538
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    Birçok şey soylenıyor DL lerin yakıt durumu için işte size en son verilerim . Çanakkaleye 17-18 martta eşimle beraber gittik gorduk gezdık geldik. Dikiliden toplam git gel 560 km yol yaptık ve tam 70 ytl yaktık ( 2.83 litre fiyatı ) kullanım olarak 460 km uzun yol yaklasık 100 km de şehir içi ( abide v.s ) km basina 140.000 yaktıgını soyleyebilirim . Bunda motorumun yağ fitresi hava filresi ve bujilerini yeni degistirmiş olmamın etkisi şüpesiz vardır . Ama kullanımıza gelincede 2 kişi + torklu ve 120 km yaklasık hızla bir seyehat için mukemmel bir benzin sarfiyatı. Diğer yönden lastikler michalen Anakee virajlarda mukemmel yol tutus cok iyi yağmurda çok çok daha iyi oldugu soyleyebilriim herkese tavsiye ederim. DL her yolda her şartta super bi makıne . Şehitliğe yaklasık 1 km kala bir otobüs yolu bolmustu ordan yardım almadan gectim asfaltın yanı toprak yoldu asfalt araclardan kapalı olunca o yolu kullandık peoblemsizce . DL siz olmaz DL siz olmaz ...
    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili

  19. #539

    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    pendik/istanbul
    Motosikleti
    bmw r 1200 gs
    Alıntı kivanctf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birçok şey soylenıyor DL lerin yakıt durumu için işte size en son verilerim . Çanakkaleye 17-18 martta eşimle beraber gittik gorduk gezdık geldik. Dikiliden toplam git gel 560 km yol yaptık ve tam 70 ytl yaktık ( 2.83 litre fiyatı ) kullanım olarak 460 km uzun yol yaklasık 100 km de şehir içi ( abide v.s ) km basina 140.000 yaktıgını soyleyebilirim . Bunda motorumun yağ fitresi hava filresi ve bujilerini yeni degistirmiş olmamın etkisi şüpesiz vardır . Ama kullanımıza gelincede 2 kişi + torklu ve 120 km yaklasık hızla bir seyehat için mukemmel bir benzin sarfiyatı. Diğer yönden lastikler michalen Anakee virajlarda mukemmel yol tutus cok iyi yağmurda çok çok daha iyi oldugu soyleyebilriim herkese tavsiye ederim. DL her yolda her şartta super bi makıne . Şehitliğe yaklasık 1 km kala bir otobüs yolu bolmustu ordan yardım almadan gectim asfaltın yanı toprak yoldu asfalt araclardan kapalı olunca o yolu kullandık peoblemsizce . DL siz olmaz DL siz olmaz ...
    senı ç.kalede görmüş olabılırmıyım acaba dıye dusunuyorum siyah 2004 DL korlastan temın ettığı parcalarla kendı ustasına bakım yaptıran kişimisin diye dusunuyorum Doğru mu??
    [B]BMW R 1200 GS[/B]
    [B]O Benim Herseyim [/B][B]Başkası yalan [/B]

  20. #540
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    Alıntı uzman_1907 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senı ç.kalede görmüş olabılırmıyım acaba dıye dusunuyorum siyah 2004 DL korlastan temın ettığı parcalarla kendı ustasına bakım yaptıran kişimisin diye dusunuyorum Doğru mu??
    Ayagın uzerimde kaldı çek bakıyım ayağınııı Ewet aynen oyle ... Sizinde geziniz umarım sorunsuz geçmiştir . Çok organize ve displini gordum sizi tebrikler ...
    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler