Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1201

    Üyelik
    30 Mart 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    Mondial cup, Pulsar 200 NS, Dominar, Honda NC750 S
    Merhabalar 3. yakıtımı aldım arkadaşlar 305 KM 56 TL 11 küsur litre. Bu rodajdaki rakamım ve beni çok memnun etti. Bu performansa bu yakıt çok güzel KM büyüdükçede düşecek. Olaya halen topspeed mantığıyla bakan var ama bakmamalısınız. Dominarın torku 35 NM bu çok güzel ve yeterli bir güç. Pulsar 18 NM iken Dominar iki katı güçlü. İyi anlaşılsın diye ve devamlı MT 25 diyenler için de MT 25in torku ise 22,6 NM ve bunuda 10 000 devirde veriyor. Dominar ise 6500 devirde veriyor bunu teste edin anlayın. Önceki yorumlarım duruyor bende bilmiyordum, test ettim zaten başka şeye gerek kalmadı gittim aldım. Şimdiye kadar gördüğüm tek olumsuz şeyi manetlerde biraz titreşim var ve ön kafada biraz titreşimden kaynaklı zırıltı oluyor 5500 devirle 7000 devir arasında. Onun haricinde motor on numara 5 yıldız. Özellikle yakıtı ve konforu çok iyi, ben yakıta çok önem veririm çünkü uzun yolcuyum ve büyük maliyeti oluyor. Yakıtı Pulsarla aynı şuan 750 kmde olmasına rağmen. İlerde km büyüdükçe dahada düşer. MT ile karşılaştırırsanız MT daha çok yakıyor. Param olsaydı şayet Dominar yerine alacağım tek model Kawasaki 300 serisinden olurdu çünkü performansı yakın olan tek model o, daha önce 2000 KMye yakın ninja 300 kullandım gayet memnun kaldım ama oda 24 000 TL para olmuş. Performans olarak karşılaştırılacak bir model varsa piyasada oda Kawasakinin 300 serisi olurdu. Yinede Dominar 2-3 NM Kawasakiden daha güçlü. ABS ve Euro 4 ekstraları zaten motoru rakipsiz yapıyor çünkü piyasaya giren euro 4lerin yanına yaklaşılmıyor çok pahalılar. ABS ise her motorda 1500-2000 TL fiyat farkı yapar. Öyle değerlendirmek lazım. Varsa başka sorularınız cevaplamaya hazırım. Özelden bir arkadaş sormuştu ona yazdığım cevabı yazdım buraya millete faydası olsun. Fiyat tartışması bence abes burda suçlu o siteye farklı fiyat yazan bayilerdir. Çünkü bütün markalar ister araba ister motosiklet liste fiyatından pazarlıkla aşağısına alınabilir ve alınıyorda ama liste fiyatına müdahale etmezler, edemezler, ha Kuralkan liste 18000 iken tutup 17ye düşürürse vatandaş tabiki haklı . Ama sahibinden piyasası serbesttir isteyen istediğini yazar o zaman kimsede tutup birşey diyemez/diyemiyoruzda. Mesela 2016 sonu Honda CBR 500 ün 2015 sıfırını gözüme kestirdim liste fiyatını hatırlamıyorum 24000 müydü neydi, Diyarbakırda 23000e, Şanlıurfada da bir bayi 22 250ye veriyordu ve ben ona çok odaklanmıştım ama ekonomik nedenlerle alamadım gitti. Kimsenin niye böyle dediğini duymadım. O dönem Honda 500lere bakanlar hatırlar. Selametle.
    Samimi 46 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1202

    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar200NS-MT25-Honda NC750X
    Alıntı korayuzuner1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yıl satış rakamlarını paylaşacaktınız ekrem bey ne oldu ?
    dominarın satış rakamını açıklamıştı ekrem bey sanırım gözünüzden kaçtı

    Alıntı ekrem ata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar;

    Bazı açıklamaları gerçekten hayretle izliyorum. Ama biz geçmişten gelen tecrübe ile biliyoruz ki ilgi duyulan her modelin fiyatları üzerinde bu tür yorumlar olacaktır.

    Biz sunmuş olduğumuz fiyatın lansman fiyatı olduğunu ifade ettik. Öyle devam ediyor. Bu sene çok farklı bir yıl. Euro4 ve euro3 modellerin beraber satıldığı, 2016 yılına göre döviz kurunda net % 20 değişim yaşandığı, dolayısı ile maliyetlerde de bu şekilde bir artışın kaçınılmaz olduğu farklı bir yıl. Satın alma paritesinde de aynı şekilde bir artış yaşanmadığı için nispeten olduğu sıkıntıların olmasını beklediğimiz bir yıl. Arkadaşlarımızın serzenişlerinin de esas sebebi zaten bu.

    Daha önce de ifade ettim. Hep de sizlere şeffaf oldum. Hatta bazı ticari sırları dahi olması gereken ölçüde sizlerle paylaştım, paylaşıyorum. Çünkü hepimiz aynı gemideyiz. Sektör de kar marjları yüksek olan bir sektör kesinlikle değil. Önce bunun bilinmesi gerekir.

    Bu modelin üzerindeki ötv yükü % 37 değil de % 8 olsa parekende tavsiye edilen fiyat 14.500 tl seviyelerine kadar gelebiliyor. İşte bizim çok çalıştığımız fiyatın gerçek durumu bu. Hatta bunu belirtmiştim. Şu anda bayi karı da net % 8 civarında. Bunun üzerinden oynama bayiler yapabilir. Ama Euro 4 ürünlerin fiyatları tüm markalarda yavaş yavaş geliyor. Fiyatlara dikkatinizi çekerim. 2018 yılında bu fiyatların ne kadar uygun olduğunu ömrümüz var ise hep beraber yaşayacağız. Şu anda bu fiyatlar ciddi bir fırsattır.

    Ayrıca bu modelimiz 45 nci gününde yani dün 123 ncü parekende satışına ulaştı. Aşağıda 2016 yılının tüm vitesli grup modellerin satışı var. Kıyaslama buna göre yapılsın ve oldukça iyi bir grafik yakalandığını söyleyebilirim.

    Vaat ettiklerimizi tüketicilerimiz yazıyor. Bizim için önemli olan budur. Mükemmel güç ve tork uyumu, konfor, ekonomi, güvenlik, uzun yıllar devam edecek sağlamlık ve dayanıklılık. İki gün önce İstanbul-Antalya yolculuğunu yapan Kemal diner arkadaşımızın yorumundan aldığım bilgiler yakıt sarfiyatı PULSAR NS 200 ile 120-140 km seviyesinde hemen hemen aynı. 100 km de 3,5 lt seviyesinde.

    Açık söylemem gerekirse bazı arkadaşlarımızdan gelen en büyük eleştiri niçin devir kesici erken devreye giriyor? (9500 devir civarı ve 160 km civarı hız). Gene bu konuda da açık olayım. Bu motorun karakteri farklı. 160 km hız az mıdır, yeterli midir, tercihe bağlı. Ama bu konu da sadece bir yazılım meselesi. Zamanla belki de devir kesici 10.000 devirde devreye girecek şekilde bir yazılım kullanılabilirse hız da otomatik olarak 180 km olabilir. Son derece de basit ve mümkün.

    Ama biz sabırlıyız. Özellikle ürüne yönelik kullanıcı yorumları dikkatle izliyorum. Bu modelimiz bu cc aralığında taşıdığı özellikler de göz önüne alındığında çok önemli bir boşluğu PULSAR NS 200 modelinde olduğu gibi uzun yıllar dolduracak kanaatindeyim.

    Saygılarımla…
    https://i.hizliresim.com/Mvk3W1.png

  3. #1203

    Üyelik
    30 Mart 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    Mondial cup, Pulsar 200 NS, Dominar, Honda NC750 S
    Alıntı Enyld adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizede teşekkür ediyorum Ekrem Ata bey tek bir soru kaldı aklımda konfor dediniz yapılan vloglarda titreşimden bahsediyor herkes bu ne düzeyde uzun yolda bizi üzerim yoksa tolere edilebilir düzeyde mi?
    Burda sormuşsunuz zaten ben yorumlara bakmadan direk mesaj attım ve yorum yaptım kusura bakmayın. Dominar uzun yolda kesinlikle konforlu ve titreşimi kesinlikle rahatsız edici değil. Sandaletle ve eldivensiz 95 km yol yaptım hiçbir olumsuzluk yaşamadım. Sele ve oturuş pozisyonu çok rahat yormuyor. Ayaklıklarda ve selede titreşim hissedilmiyor. Sadece benim muzdarip olduğum manetlerde biraz var ama oda eldiven giyildiğinde absorbe olur kanaatimce. Bide denim arkadaş sünger takmış oda bir çözüm yolu. uzun yol yapmak için sabırsızlanıyorum. İzin işini filan halledersem en geç ağustosta 3000-4000 KMlik bir planım var.
    Sonuçta hepimiz ölecez...!

  4. #1204

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı harsel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dominarın topcase ve yan çanta demirleri hazır biçimde gelse daha iyi olurdu sanırım. ben sırf yanlara çanta bağlayabilirim diye boxer almıştım. diğer discover ve ns modeller hiç bir işe yaramaz halde göründü gözüme.
    demirler toptan imal edildiğinde ucuza mal edilebilir. benim amacım genel olarak motosikletle hem ulaşım ihtiyacımı karşılayayım, hem de gezi / kamp hedefime ulaşayım. bu yüzden yan ve üst çanta demirleri olmazsa olmazımdır. çadır ve uyku tulumlarını taşıyabileceğim yerler olmalı. sırt çantana koy gibi bahaneler üretilmemeli. işte benelli trk 502 ne kadar amaca hizmet ediyor yapı olarak. fiyatı görünce ise fersah fersah uzaklaşıyorum ben kişisel olarak.
    bu gidişle inatla küçük cc li motorumla amacımı gerçekleştirmeye çalışacağım.
    1985 yılında ilk kez araba sahibi olmuştum. geçen yıla kadar hiç arabasız kalmamıştım. ford van tipi sıfır araç için yazılmıştım. tam ağustos ayında almayı hedeflediğimde, hatta fiyat indirimi beklediğimizde fetö darbe teşebbüsü bahanesiyle 2500 tl zam bindiriverdiler. ben de almaktan vaz geçtim. bir yıldır arabasız durumdayım.
    okula hava iyi olduğunda boxer ile, hava iyi olmadığında dolmuş ile gittim. bir şekilde arabasız yaşanabildiğini fark ettim. alışkanlıklarımın zincirinden kurtulabilmenin hazzını yaşadım.
    bunun gibi, yüksek cc li motosiklet arzularımı gerçekleştirememe durumunda dünyanın sonu olmayacağı analojisine ulaşabiliyorum. motosiklet tutkunları olarak örgütlü biçimde birlikte olabilsek, birkaç sene hiç motosiklet değiştirmeden / almadan yaşantımızı sürdürmeye çalışsak sanırım bu japon firmalarına ve diğer firmalara derslerini vermiş oluruz. bu bilinci oluşturmalıyız bence.
    tekeriniz düz bassın...
    Hay ağzına sağlık.
    Senin gibi düşündüğüm için daha bu devalüasyondan önce evimi ve arabamı değiştim(evet öyle bi devalüasyon oldu arkadaşlar hala anlamadıysanız), her ikisinde de kara geçtim çünkü arabada dizelden vazgeçip benzinli ve daha düşük cc araba aldım. Evde ise daha büyük evi daha uygun fiyata ama başka bir semte taşınarak aldım(bi de elime para kaldı arabanın borcunu azalttım). Arabada hem vergi avantajı sağladım hem dizelle aradaki farkı kurtardım, ki hesapladığımda dizele vereceğim parayı ancak 5 yılda filan kapatabiliyordum. Şimdi hiç pişman değilim.
    Sonra motosiklet aldım 150cc. Bugüne kadar 4 adet motor aldım ve 250cc üstü hiç motor almadım. Bundan sonra da İstanbulda yaşadığım sürece alacağımı sanmıyorum. Motorun vergisini az önce ödedim Temmuz taksidi 61 tl. Xmax 250 alabilir miyim diyordum ama kılıyla yünüyle bana neredeyse 20 bine patlayacak 250cc aleti üstelik daha araba borcu filan öderken almaktan vazgeçtim. 11 bindeki Pulsar ns 150'm ile en az 2 yaz daha beraberliğimi sürdürme kararı aldım. Söylediklerinin hepsine katılıyorum. Bilinçli tüketici hatta bilinçli toplum olamadıkça kazığı hep biz yeriz, yiyoruz. Arabasız yaşanmaz mı, bekarsanız çook da güzel yaşanır. 31 yaşımda evlendim ve o yaşa kadar hiç arabam olmadı hatta evlendikten sonra da çocuk yapmaya karar verince aldık ilk arabamızı yani 7 yıl sonra filan. Oluyor gayet güzel yaşanıyor. Şu anda da arabayı, işi eve daha yakın olan eşim, o da sadece haftada 3 gün kullanıyor diğer günler metroyu kullanıyor, bense yılın 8 - 9 ayı motorla işe gidiyorum, kışın ben de toplu taşımaya devam. Arabayla zorunlu olmadıkça hiç işe gitmedim. Sadece çocuk olduğu için iş dışında sağa sola çocukla giderken biniyoruz arabaya, ihtiyaç için yani. Haa hafta sonları onca trafiğe girip uzak gezmelere de gitmekten vaz geçtik uzun zaman önce, gideceksek de toplu ulaşımla gidiyoruz ya da şehrin dışına sürüyoruz arabamızı. Bundan hiç de yakınmıyorum.
    Halen bekar olsaydım muhtemelen bu yaşıma kadar hiç araba almamış olurdum. Onun yerine 250 cc ya da altı bir motosikletim olurdu yine muhtemelen.
    Çok fazla faktör var alış verişlerimizi belirleyen ama en önemli ve asıl gerçeğimiz olan "buna gerçekten ihtiyacımız var mı, ihtiyacımızı görüyor mu?" kriterini genellikle atlıyoruz. Hani tüketim toplumu olduk deyip duruyor ya uzmanlar, ondan mütevellit ihtiyacımız olsa da olmasa da alma durumumuz hemen hepimizin var ne yazık ki. Oysa bizden daha gelişmiş, ekonomisi daha sağlam ülkelerde özellikle gençler çoğunlukla araba bile almadığı gibi kimisi de eski model araçlara biniyor, bu motosiklet için de geçerli. 25 yıldır Almanya'da yaşayan abim ilk sıfır arabasını çocuğu doğunca almıştı, ondan önceki araçları hep 8 - 10 yaşında filandı. Bilinçli toplum olamadıkça kazık yemeye devam edip duracağız. Gerçek ihtiyaçlarımızı belirleyebilmek için ille de filozof olmak gerekmiyor ki, mantıklı ve gerçekçi düşünerek davranmak yeterli.(Ama bunu yapabilmek için de filozof mu olmak gerekli yoksam )

    Kampa gitmek için de işe gitmek için de esasında 125 cc bile işinizi görür, çanta takmaksa ben Pulsarıma topcase taktım, üstelik demiri ve çanta birlikte bana 110 tl'ye mal oldu, kendim takınca da işçilik ödemedim. Yan çanta da takılabilir istenirse yeter ki çözüm üretecek insan olsun. Oluyor yani. ben de esasen işe gitmek ve evdeyken de şehir içi işlerimi görmeye kullanıyorum ve çook işime yarıyor, 3litre ve altında yakıyor 100km'de, bir günde 4 - 5 tane yere girip çıkıyorum ve ne otopark sorunu ne trafik sorunu kalmıyor. Bu arabayla da büyük cüsseli bir motosikletle de sıkıntılı. Arabada zaten imkansıza yakın İstanbul'da. Bu sebeple bence kararınız doğru Dominara ben açıkçası o parayı vermem, veremem. Ki tip itibariyle de daha ziyade keyfi alınabilecek bir alet gibi. yani kamp, iş güç için herhangi bir 125 - 250 cc aralığındaki alet işinizi görür.
    Açıkçası iş yerime gitmek için yarım saat TEM'i kullanmasaydım rahatlıkla bir boxer'da ben alabilirdim. Küçük bir yerde yaşasam muhtemelen öyle bir şey alırım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------

    Bu arada şunu da belirteyim Dominara ve Bajaj'a haksızlık olmasın:
    400cc bir aleti bugün büyük markaların hiç birinde o paraya alamıyorsunuz, Bajaj'ı bu konuda tebrik etmek lazım. Her şeye rağmen Dominar 400'ün fiyatı alınabilecek bir seviyede, bugün Yamaha xmax 250 (başka bir kategori olsa bile) 18 bin küsurken, Dominar ondan ucuz(Neredeyse MT25'le aynı fiyat), almak isteyen için gerçekten cazip. Bajaj, son 10bin bakımında gördüğüm kadarıyla servislerinde de düzenlemelere gitmiş sanırım, artık kayıt olmadan ben bakıma geldim mevzusu filan yok, sıraya filan girip bilgisayara kaydettiriyorsunuz kendinizi, bakım sonrasında da arandım ve memnuniyet anketi yapıldı filan yani sanırım o eski Kanuni imajından kalan bisikletçiden bozma servis olayını düzeltme peşindeler. Umarın başarırlar. (Hatta ben olsam Kanuni'den tamamen vazgeçer tüm enerjimi ve sermayemi Bajaj için kullanır, onu pazarda daha da iyi bir yere getirmek için uğraşırdım. Neticede Kanuni imajı ortada.)
    YsNLzTrK, kdiner, harsel ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #1205
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Cuma çıkışlı pazar sabah dönüşlü yaptığım Antalya yolculuğumun yeri geldiv 90km hız yeri geldi 161km hız karma kullanımda yaktığım yakıt değerim.







    pulsardan sonra gayet memnun kaldım, fiyatı ucuz neye göre ucuz diğer markaların sıfır fiyatına göre ve özelliklerine göre ama bize göre yüksek tek sıkıntı bu, şimdi bu özellikler diğer markalarda olsa açıkladıkları fiyat 20 nin üzerinde olacak ve yine dominar ucuz kalacak ama para olmayınca bana çok daha mt25 in kredi taksitleri bitmedi.

    test mesafesi uzun olsa da nasıl bir motor olduğunu herkes görebilse
    - viraj giriş çıkışı nasıl
    - hızlanması nasıl
    - yakıt durumu nasıl
    - istenildiğinde aralardan sıyrılması araç sollaması nasıl
    - abs nasıl
    - kaydırmalı debriyaj nasıl
    - rampada çekişi nasıl
    - uzun yolda sele rahatsız ediyor mu, gidonda titreşim var mı
    - amortisörler nasıl
    - gaz tepkisi nasıl
    daha bunun gibi bir çok neden.
    enescanatar bunu beğendi.

  6. #1206

    Üyelik
    05 Haziran 2014
    Motosikleti
    bajaj boxer-80'lerde jawa ceylan, benelli trk 502
    kdiner kardeşim
    elbette daha çok teste tutulmalı dominar.
    bu ara, kilometrede harcanan ücrete değineyim. 0,166 rakamı var yukarıda. parentez içinde ise kuruş yazıyor. 0,166 kuruş değildir bu, 0,166 liradır. verileri girerken yanlışlık yapıyoruz sanırım. eğer harcanan miktarı 50,45 olarak gösterirsek, bunu tl olarak düşünmeliyiz. yani, elli virgül / nokta kırkbeş Türk Lirası. sonuçların kuruş olarak elde edilmesi isteniyorsa, 5045 rakamını direkt olarak girmeliyiz. o zaman elde edilen rakam kuruştur, aksi halde TL cinsindendir. çoğu kez bu yanlışlık yapılıyor. kilometrede kaç kuruş yaktığı sorulduğunda şifahi olarak 17 kuruş diyorsa bir arkadaşımız, yazı dilinde 0,17 kuruş şeklinde yazıyor. bu ifade tl biçiminde anlatılmalı. aksi bir ifade yanlıştır elbette. buna dikkat çekmek istedim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------

    1525 kilometrelik mesafeyi sadece dominar ile mi yaptınız? bu kadar yol test için yeterli değil mi?
    test amaçlı mı verdiler dominarı size? ya da kimin motosikleti? bu konuda bilgilendirirseniz memnun oluruz...
    kdiner bunu beğendi.

  7. #1207
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı harsel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kdiner kardeşim
    elbette daha çok teste tutulmalı dominar.
    bu ara, kilometrede harcanan ücrete değineyim. 0,166 rakamı var yukarıda. parentez içinde ise kuruş yazıyor. 0,166 kuruş değildir bu, 0,166 liradır. verileri girerken yanlışlık yapıyoruz sanırım. eğer harcanan miktarı 50,45 olarak gösterirsek, bunu tl olarak düşünmeliyiz. yani, elli virgül / nokta kırkbeş Türk Lirası. sonuçların kuruş olarak elde edilmesi isteniyorsa, 5045 rakamını direkt olarak girmeliyiz. o zaman elde edilen rakam kuruştur, aksi halde TL cinsindendir. çoğu kez bu yanlışlık yapılıyor. kilometrede kaç kuruş yaktığı sorulduğunda şifahi olarak 17 kuruş diyorsa bir arkadaşımız, yazı dilinde 0,17 kuruş şeklinde yazıyor. bu ifade tl biçiminde anlatılmalı. aksi bir ifade yanlıştır elbette. buna dikkat çekmek istedim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------

    1525 kilometrelik mesafeyi sadece dominar ile mi yaptınız? bu kadar yol test için yeterli değil mi?
    test amaçlı mı verdiler dominarı size? ya da kimin motosikleti? bu konuda bilgilendirirseniz memnun oluruz...
    şu şekilde daha iyi olur.
    http://www.hizliresimyukle.com/image/Hz9q4

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

    Düz hesap gidersem toplam 51 litre yakıt, 1525km yol, 253tl yakıt ücreti ödedim 1 litre yakıt değerini 5 tl olarak baz aldım yeri geldi 4,96 veya 4,98 tl idi ama ben düz hesap 5tl olarak aldım, bu mesafede yaktığım yakıt ödediğim miktarı hesaplayınca 0,16 kuruş çıkıyor ben sistemin verdiği değerleri girince hesap bu çıkıyor bende yanlışlık yok.
    İstanbul da bir bayiden hafta sonu olarak istedim sağolsun kırmadı gittim geldim yakıt fişleri de duruyor agresif kullanımda kaç litre ile ne kadar km gittiğim sakin kullanımda ne kadar gittiğimin fişleri duruyor.

  8. #1208

    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar200NS-MT25-Honda NC750X
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu şekilde daha iyi olur.
    http://www.hizliresimyukle.com/image/Hz9q4

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

    Düz hesap gidersem toplam 51 litre yakıt, 1525km yol, 253tl yakıt ücreti ödedim 1 litre yakıt değerini 5 tl olarak baz aldım yeri geldi 4,96 veya 4,98 tl idi ama ben düz hesap 5tl olarak aldım, bu mesafede yaktığım yakıt ödediğim miktarı hesaplayınca 0,16 kuruş çıkıyor ben sistemin verdiği değerleri girince hesap bu çıkıyor bende yanlışlık yok.
    İstanbul da bir bayiden hafta sonu olarak istedim sağolsun kırmadı gittim geldim yakıt fişleri de duruyor agresif kullanımda kaç litre ile ne kadar km gittiğim sakin kullanımda ne kadar gittiğimin fişleri duruyor.
    hesap yanlış demiyor kardeşim. 0,16 kuruş söylemi yanlış diyor arkadaş. 0,16 TL ya da 16 kuruş demek doğrudur. bunu anlatmaya çalışmış arkadaş

  9. #1209
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Bu mesafe benim için yeterli almak isteyenler için tüm özelliklerini kısa mesafede değil uzun mesafede kullanıp denerlerse daha iyi olacağını izah ediyorum ama maalesef uzun mesafe test ettireceklerini sanmıyorum. Evet Dominar ile yaptım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:54 ----------

    Tamamdır anlaşıldı, hesap programı öyle ben müdahale edemiyorum km de 0,16 kuruş.

  10. #1210

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Yakıt sarfiyat hesabı çoğu zaman karmaşadır. En büyük sebebi de kuruş/tl hesabına göre hesaplama yapılmasıdır. Ama yakıt fiyatları her zaman değişkendir.Değişken olmayan faktörlere göre hesap yapılması daha doğrudur. Değişmeyen iki faktör vardır. Gidilen yol ve yakıtın litresi...

    Acizane tavsiyem bu foruma 10 yıl sonra da bakıldığında verilen değerin bir anlam ifade etmesidir.

    Kemal Diner arkadaşımızın hesabına göre 51 lt yakıt ile 1525 km yol yapmış.

    - Yani 100 km'de 3,34 lt yakıt sarfiyatı olmuş.
    - Ya da 1 lt ile 29,90 km yol yapmış.

    Bu iki değer her halukarda her zaman muteber olur.

    Saygılarımla...
    kdiner ve afu35 bunu beğendiler.

  11. #1211

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    İnce hesaba gerek yok 400 cc bir motosikletin 250 cc'den az yakmasını konuşuyoruz burada. Hani düşük devirde yüksek tork falan deyince alay edenler vardı ya, işte bu tüketim o sayede oluyor.
    pulsarcan bunu beğendi.

  12. #1212

    Üyelik
    05 Haziran 2014
    Motosikleti
    bajaj boxer-80'lerde jawa ceylan, benelli trk 502
    Alıntı ekrem ata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt sarfiyat hesabı çoğu zaman karmaşadır. En büyük sebebi de kuruş/tl hesabına göre hesaplama yapılmasıdır. Ama yakıt fiyatları her zaman değişkendir.Değişken olmayan faktörlere göre hesap yapılması daha doğrudur. Değişmeyen iki faktör vardır. Gidilen yol ve yakıtın litresi...

    Acizane tavsiyem bu foruma 10 yıl sonra da bakıldığında verilen değerin bir anlam ifade etmesidir.

    Kemal Diner arkadaşımızın hesabına göre 51 lt yakıt ile 1525 km yol yapmış.

    - Yani 100 km'de 3,34 lt yakıt sarfiyatı olmuş.
    - Ya da 1 lt ile 29,90 km yol yapmış.

    Bu iki değer her halukarda her zaman muteber olur.

    Saygılarımla...
    bununla ilgili TÜRK MOTO adlı arkadaşın https://www.youtube.com/watch?v=0p5lW4SLoBM adresindeki vloguna 5 ay önce şunu yazmışım:






    nazenin tifil5 ay önce

    Türk Moto kardeş. Hesaplarını fiyat üzerinden değil de litre üzerinden yaparsan daha mantıklı iş yapmış olursun. 100 kilometrede kaç litre yakar hesabı yap.
    en doğru olan bu fakat burada söz edilen TL olarak ifade edilmesi gerekenin kuruş olarak ifade edilmesidir.
    Şöyle denilebiliyor hala: ben 0,16 kuruş harcadım kilometrede" . itirazım bunadır. denilecek olan "ben 0,16 TL harcadım kilometrede." sanırım meramımı anlatabilmişimdir. en sağlamı 100 kilometrede kaç litre yaktığıdır, zira yakıt fiyatları değişkendir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------

    denilecek olan "ben 0,16 TL harcadım kilometrede." ya da "ben 16 kuruş harcadım kilometrede." eğer geçici de olsa kilometredeki giderden söz edilecekse.
    kdiner bunu beğendi.

  13. #1213
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı harsel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bununla ilgili TÜRK MOTO adlı arkadaşın https://www.youtube.com/watch?v=0p5lW4SLoBM adresindeki vloguna 5 ay önce şunu yazmışım:






    nazenin tifil5 ay önce

    Türk Moto kardeş. Hesaplarını fiyat üzerinden değil de litre üzerinden yaparsan daha mantıklı iş yapmış olursun. 100 kilometrede kaç litre yakar hesabı yap.
    en doğru olan bu fakat burada söz edilen TL olarak ifade edilmesi gerekenin kuruş olarak ifade edilmesidir.
    Şöyle denilebiliyor hala: ben 0,16 kuruş harcadım kilometrede" . itirazım bunadır. denilecek olan "ben 0,16 TL harcadım kilometrede." sanırım meramımı anlatabilmişimdir. en sağlamı 100 kilometrede kaç litre yaktığıdır, zira yakıt fiyatları değişkendir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------

    denilecek olan "ben 0,16 TL harcadım kilometrede." ya da "ben 16 kuruş harcadım kilometrede." eğer geçici de olsa kilometredeki giderden söz edilecekse.
    dediğiniz gibi 0,16tl harcadım veya 16 kuruş harcadım, litre fiyatı olarak küsüratlı değil de net ücret aldım yani 4,98tl yerine 5tl olarak hesap ettim.
    harsel bunu beğendi.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  14. #1214
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Bu motor artçılı ve full çantalı şekilde uzun yolda rampa yukarı doğru 120 ile ıkınmadan sabit gider mi? Kullanan arkadaşlar bunu denedi mi?

  15. #1215

    Üyelik
    04 Mart 2017
    Benzin hesabı yaparken düzce de fiyat 16500e düşmüş satılması gereken 15bin seviyesine hızla iniyor.
    daghas ve VECİHİ bunu beğendiler.

  16. #1216

    Üyelik
    31 Ocak 2017
    Herkes fiyat ve yakıt yazıyor artık bir sakin olun alan aldı satan sattı ☺️ Alacak olan arkadaşlara bilgi verin bence☺️ Yok pahalı Yok bilmem me ☺️ Hiç mi motorunun sınırlarını zorlayan Yok eskilerin tabiri ile kaç basıyor bu araç ☺️
    pulsarcan bunu beğendi.

  17. #1217
    daghas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2012
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Mondial 150 MCX
    Alıntı Mazzini adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin hesabı yaparken düzce de fiyat 16500e düşmüş satılması gereken 15bin seviyesine hızla iniyor.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-bajaj-duzce-bayisinden-dominar-400-cc-ozel-fiyat-445213825/detay/

    Haydi hyrlı işler , daha 2 gün önce 17.000 e bile alanlar zarar edecek bu gidişle bekleyip göreceğiz dedim bombayı patlattılar. Ne mübarek %8 bayi karı imiş ki 40 gün içinde 1500 tl birden düşüverdi ) Şimdi 18.000 tl ye alanlar parmaklarını ısırmaya başlamışlardır hadi onuda geçtim bide 18.000 bine vade farkı koyanlar olmuş tam katliam. Artık ilgili kişiden ben bayilerime karışmam açıklamalarıda geldiğine göre bayiler arası rekabete gidiyor gibi bu iş. Gene tahminimi yazıyorum en başından beri tuttu çok şükür tahminlerim 16.000 civarına bu makina yakında rahat alınacak gibi. Fiyat üzerinde çok çalıştıklarını söyleyen abilerimize selam olsun.
    VECİHİ ve Mazzini bunu beğendiler.

  18. #1218
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı dandal43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes fiyat ve yakıt yazıyor artık bir sakin olun alan aldı satan sattı ☺️ Alacak olan arkadaşlara bilgi verin bence☺️ Yok pahalı Yok bilmem me ☺️ Hiç mi motorunun sınırlarını zorlayan Yok eskilerin tabiri ile kaç basıyor bu araç ☺️
    ben 161 gördüm 166 gören var, 160 da gayet iyi gidiyor.

  19. #1219

    Üyelik
    04 Mart 2017
    Alıntı daghas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-bajaj-duzce-bayisinden-dominar-400-cc-ozel-fiyat-445213825/detay/

    Haydi hyrlı işler , daha 2 gün önce 17.000 e bile alanlar zarar edecek bu gidişle bekleyip göreceğiz dedim bombayı patlattılar. Ne mübarek %8 bayi karı imiş ki 40 gün içinde 1500 tl birden düşüverdi ) Şimdi 18.000 tl ye alanlar parmaklarını ısırmaya başlamışlardır hadi onuda geçtim bide 18.000 bine vade farkı koyanlar olmuş tam katliam. Artık ilgili kişiden ben bayilerime karışmam açıklamalarıda geldiğine göre bayiler arası rekabete gidiyor gibi bu iş. Gene tahminimi yazıyorum en başından beri tuttu çok şükür tahminlerim 16.000 civarına bu makina yakında rahat alınacak gibi. Fiyat üzerinde çok çalıştıklarını söyleyen abilerimize selam olsun.
    Daha 3 gün önce fiyatı 17bine çekenler olduğunda pazarlık edin 16500e de alırsınız demiştim ki 3gün sonra 16500 oldu yine diyorum 1 hafta sonra 16bine dediğiniz gibi rahat alırlar. Bazı arkadaşlar yine çıkıp yahu şu marka şu fiyattan satıyordu fiyatlarını artırdı bajaj düşüyor. Japon diye 250cc motorları 18-20 bine satıyorlar almayın arkadaşlar o fiyattan alan olursa adamlar azar azar zamda yapar zaten satın alan var diye. Ötv kdv olaylarına hiç girmeyeceğim aynı muhabbetleri edip duruyoruz yabancı memlekette 3kuruş zam yapılınca ülke ayağa kalkıyor ama bizde daha 2 gün önce benzine 13 kuruş zam yapıldı kimsede tık yok tabi buna benzer zamlar sürekli olan şeyler alıştık artık balık baştan kokar lafı boşa değilmiş.
    daghas bunu beğendi.

  20. #1220

    Üyelik
    05 Haziran 2014
    Motosikleti
    bajaj boxer-80'lerde jawa ceylan, benelli trk 502
    Bugün bajaj boxer’in ilk muayenesini yaptırdım.
    14 Temmuz 2014’de trafiğe çıkmıştı ama muayenesinin Mayıs 2017’de yapılması gerekiyordu. Bu yüzden 10 TL üzeri fazla para ödemek zorunda kaldım.
    Motosikletler sıfır alındığında ilk muayeneleri 3 yıl geçtikten sonra yapılmaktadır. Bu süre trafiğe çıkıştan itibaren başlamamaktadır.
    Diyelim 2015 yılı Temmuz ayında bir motosiklet üretildi ve aynı ayda Türkiye’ye geldi.. Ama bu motosiklet mağazada iki yıl kadar kaldı. Siz de 2017 yılının Temmuz ayında bu motosikleti aldınız ve aynı günlerde trafiğe çıkardınız. Size göre sıfır bir motosiklet. 2017 Temmuzundan 3 yıl sonrası 2020 yılının Temmuz ayına denk geliyor. Sizin bu motosikleti 2020 yılının Temmuz ayında ilk muayeneye götürmeniz gerekiyor, öyle mi?
    Değil işte. Trafiğe çıkarma tarihiniz işe yaramıyor. Mağazada geçen süre de işin içine giriyor.
    Bu motosiklet Türkiye’ye Temmuz 2015’te gelmişti. Üç yıl daha ekleyin, ediyor 2018 yılının Temmuz ayı. Demek oluyor ki sıfır diye 2017 Temmuzunda alıp trafiğe çıkardığınız motosiklete bir yıl bineceksiniz ve üç yıl beklemeden – bir yıllık kullanımdan sonra - 2018 yılının Temmuz ayında muayenesini yaptıracaksınız.
    Maalesef bu işler böyle yürüyor. Ben böyle olduğunu biliyorum. Başka bilen varsa anlatsın.

    Önümüzdeki günlerde Boxer ile 600 kilometre üzeri bir yol gitmeyi planlıyorum. Bu yüzden motosiklet bayiine gittim yedek ön lastik almak için.
    Bana Dominar teklif ettiler. Bajaj boxer’i belli fiyata sayalım dediler.
    Boxer ‘ın yanlarına çanta bağlayabilmek için taktıklarım aparatlar vardı. İki adet çantayı portatif biçimde arka koltuğa heybe misali oturtup malzemelerimi koyup yola koyulma sistemi oluşturmuştum. Arkada da top-case’im var ilaveten.
    Şimdi bir Dominara bakıyorum, bir de benim boxer’i düşünüyorum. Diyorlar dominar şöyle güçlü, böyle torklu vesaire. Yahu ben malzemelerimi koyacak yer bulamadıktan sonra ne yapayım torku, ne edeyim gücü? Boxer ile zamandan yitirsem bile malzemelerimden ayrılmadan amacımı gerçekleştirebileceğim.
    Daha önce de söz ettiğim gibi, ben pratiklik açısından Discover ve Pulsar’ı beğenmemiştim. Motor aldıktan sonra yok şu demirleri yaptırayım, yok şurasına şunu ekliyeyim; bizi bunlarla uğraştırmayın be kardeş(ler)im!
    Bir şey sundunuz piyasaya, onun aksesuarlarını da beraber getirin ki kafamız rahat olsun, ürününüzü aldığımızda ötemizi berimizi nereye tıkıştıracağımızı düşünmeyelim. Alıcıları üzmeye yeminli misiniz be Allah aşkına?
    Bu sitemlerim tüm motosiklet sağlayıcıları için elbet.
    Bu arada şunu da ifade edeyim:
    Yakında cf motonun nk 400 modeli de gelecekmiş. Çift silindir diyorlar. Seyahatten dönene kadar nk 400 gelirse, dominarla karşılaştırma imkânlarım olacak.
    Baktım nk 400 de kafama yatmadı, o zaman boxer’imi dehlemeye devam…
    Allah kazasız belasız sürüşler ihsan etsin hepinize…
    kovboy03 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)