Bugünde böyle olsun,
Garaja motorun bujisini degiştirmeye indim,baktim köydeki büyük amcam karşimda,
Yahu ne zaman gelsem hep motorun bakimini yapiyorsun,bugunde benim arabaya bak,biraz sitem biraz fırça...
El öpme faslindan sonra,
2001 Model 1.5 GLS 285.000 km deki hyundai accenti garaja aldım.
Amcam 2001 de 0km almişti,faturasina kadar duruyor.
Neyse uzatmadan,
Aracta gaz verme esnasinda patlama,çatirdama geliyor,bujiye baktim..bakmaz olaydim..
Kendiside unutmuş en son değişim tarihini,ama tahminim bu buji 40-50bin km de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------
Edit:
Bu arada,
tvs icin kullandigim buji
Bosch R6
Boşuna çift tirnak ayağina,
50tl ye Bosch ur5ddc için,fazladan para bayilmayin,iki takim kullanmiş biri olarak fark yok.kisa ve net
Alacağiniz buji budur.
Oto sanayide bulabilirsiniz
UR 2 CC
10tl.
Sağolun hocam bunu söylediğiniz iyi oldu. Benim de 1 hafta önce buji değişti serviste. Sürat motorda 40 tl'ye halloldu.
Benim motor 16 binde, bu zamana kadar sorun yaşamadım. Fakat aklıma takılan bir şey var kitapçıkta 15 bin km'de buji değişmesi gerekir yazıyorken servisteki arkadaş 6 bin km'de değiştirmesi lazım dedi.
Siz kaç kmde değiştiriyorsunuz?
Rica ederim,
Ben motoru 0km aldiktan 12.000km sonra çift tirnak orjinal buji aldim(motopit sitesinden)gecmiş sayfalarda yazdim geriye dönük resimleriyle bakabilirsiniz.
Daha sonra 7.000km kullandiktan sonra,bujiyi kontol amacli söktüğümde tirnak araliği yükselmişti,
Daha sonra bu bujiyi hindistan forumundan birisi onerdi ve kullandim,
Motorum şu an 34.000km de,
19.000
26.000
34.000
7 binde bir değişim yapiyorum,
Bir sonraki değişimim
41.000km de.
4500 km de aldığım motorum 7800 km oldu. Maşallah canavar gibi bugün yağını, filtresini değiştim. Yarında güzelce yıkarım. Gezi sonrası kendine gelmiş olur alet.
Valla taş gibi motor, taş toprak bol çukurlu asfaltın esamesi okunmayan yerlerden geçtik yeri geldi uçtuk yeri geldi zıpladık, pişman etmedi ve üzmedi.
Toplam 700km yol yaptım 2 günde artçılı olarak ortalama 3 Lt yaktı.
Evet rtr ci arkadaşlar,
Bir aksilik olmaz ise,önümüz hafta 2012 nc700 s alma durumum var.makina temiz,tanidiğimdan..
Yinede bu konu başligini takip eder teknik konularda yorumdaş olurum..
Nede olsa rtr 36bin km kahrimi çekmiş emektar bir makina..pişman etmedi sağolsun..
Sevgiler..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------
Tekerine taş degmesin,kazasiz belasiz kullan..
Evet arkadaşlar,nc nasip olmadi bana..
Noter önünde çay içerken son dakika kararla arkadaşim nc yi satmaktan vazgeçti iki tomar parayla geri eve döndüm,hanim çok sevindi sinsi sinsi tebessum etti..
İstedigi bilezik modeli vardi verdim parayi beğendigini alsin,
1 saat içinde el acmasi kiymali boreği nasil yapti anlamadim..
Eyy bilezik sen nelere kâdirsin..
Velhasil,arkadaşim nc yi kullanmaya devam edecek.haftaya iş sebebiyle yurtdişina çikacak 10gun motor sende kalsin bin gez dedi,emaneti sevmem amma,izmire uzatip turlamakta aklimdan geçmiyor değil..
Bakacaz artik..
2012 model 13000 km.de Nc 700 S'ini bir arkadaşım 23.000 TL.ye satıyordu 4-5 ay önce, zincir dişli seti bile yenilenmişti. O dönem bütçe ayıramadım, ellerimden uçtu kaçtı cillop gibi makine.
Satmadim,aslinda muşterisi hazirdi ama net birşey demedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
Benim alacagim,2012 47.000km deydi,
Uzerinde ful aksesuar,yeni pirelli lastik vardi, 21.500 e birakmişti.
Maşallah usta iyi km yapıyorsun. Bende şehir içi 13lt 400 km yol yaptım tam. Sanki çok mu yakıyor anlamadım.
levent ustam motorun hakkını veriyosun,maaşallahın var nice kmlere inşallah
alet taş gibi..
Sagol barişim,
Daha iyisi,daha guzeli senin olsun.
Alet taş gibi ama taşada bakmazsan oda ayrilir ikiye,bakimini aksatmadan ilgileniyorum geçen komple elektrik tesisatini izoleledim.elden geçirdim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------
Hindistan gibi bir ulkede yillarca dayaniyorsa bizim buradada 2X dayanacagi kesin.
Gecen bir videoda denk geldim,adam yag degisimi yaparken cikan yag katran olmus,birisi sormus 6bin de bir degisim yapiyorum demis.
Ulan hepi topu 1 lt yag hacmi var,zaten yarisi 3 binden sonra buharlasacak,hadi 2 litre kapasite olsa neyse..
1.5 senedir drift 125 kullanıyordum son 1 senedir 162cc olarak
driftten sonra tvs 180 e geçmeye değer mi? yoksa daha yüksek bir motora mı bakayım. bütçe 7-8bin tl
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)